جنگل النگدره یکی از 7 منطقه برتر طبیعت گردی ایران
2797 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا پارک جنگلی النگدره و زیباییهای طبیعی آن را به شما علاقهمندان به سفر و طبیعت معرفی کنیم. در ادامه به معرفی پارک جنگلی النگدره، خواهیم پرداخت.


همه چیز درباره پارک جنگلی النگدره 


پارک جنگلی همیشه یکی از بهترین فضاها برای گردشگران و علاقه‌مندان به تور طبیعت گردی بوده برای اینکه ساعاتی را در آرامش در آن بگذرانند و استراحت کنند. ماندن در میان درختان و همچنین سکوت و آرامشی که چنین فضایی برای افراد به ارمغان می‌آورد باعث شده تا عده زیادی بخواهند به پارک جنگلی النگدره سفر کنند و ساعاتی را به خوشی در آن بگذرانند. نباید این نکته را فراموش کنیم که مناطق شمالی ایران پر است از مکان‌هایی با جلوه‌های دیدنی، رودخانه‌ها و آبشارهای بسیار زیبا که باعث حیرت می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی یکی از پارک‌های جنگلی فوق‌العاده زیبا در استان گرگان بپردازیم که به آن پارک جنگلی النگدره میگویند.


معرفی کلی پارک جنگلی النگدره


زیباییهای-پارک-جنگلی-النگدره


همان‌طور که میدانید شهر گرگان، پر است از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی حیرت‌انگیز و تاریخی که در این مطلب قرار است به معرفی یکی از پارک‌های جنگلی محبوب آن به نام پارک جنگلی النگدره بپردازیم. مساحت این پارک چیزی در حدود 185 هکتار بوده که زیبایی‌های طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است و کاملاً مناسب برای گشت و گذار و عکاسی است. برای این که به پارک جنگلی النگدره برسید باید وارد جاده ناهار خوران در فاصله 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان شوید.

پارک جنگلی النگدره یکی از پارک‌های جنگلی طبیعی و زیبایی است که در هر فصل سال می‌توانید به آن سر بزنید اما بسیاری از افرادی که تاکنون به آنجا سفر کرده‌اند معتقدند جذابیت این پارک جنگلی در فصل پاییز بسیار شگفت‌انگیز است و با دیگر فصل‌های آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. 

تورهای پیشنهادی:

تور یک روزه


پاییز در پارک جنگلی النگدره


پاییز-پارک-جنگلی-النگدره


اگر در فصل پاییز به پارک جنگلی النگدره سفر کنید، درختان را خواهید دید که لباس‌های رنگارنگی به تن کرده‌اند و همچنین هوای ابری و بوی نم باران باعث می‌شود فضای خارق‌العاده‌ای ایجاد شود که به این راحتی‌ها دلتان نمی‌خواهد از آن دل بکنید. البته که نباید فراموش کنیم پارک جنگلی النگدره در تمام روزهای سال زیبایی‌های خود را دارد. مثلاً در فصل بهار، این جنگل پر می‌شود از بوی عطر شکوفه‌ها و در فصل تابستان نسیم خنکی که می‌وزد، حالتان را بهتر می‌کند و به نوعی روحی تازه در شما می‌دمد. فصل زمستان پارک جنگلی النگدره یکپارچه سفید بوده و برای سفر به آن قطعاً نیاز به تجهیزات پیدا خواهید کرد.

توصیه ما به شما این است که حتماً به مرکز این پارک جنگلی بروید و سری به روستایی که درست در دل پارک جنگلی النگدره واقع شده بزنید. آن وقت می‌توانید زیبایی‌های منحصر به فردی را ببینید که شاید در هیچ کجای دیگر مشابه آن را پیدا نخواهید کرد. پارک جنگلی النگدره را به عنوان یکی از 7 منطقه گردشگری برتر ایران می‌شناسند و از این جهت از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین مسیر رسیدن به این پارک جنگلی از جاده ناهار خوران بوده و جاده پیش رویتان کاملاً آسفالت می‌باشد. به همین جهت در هر جایی که خسته شدید می‌توانید لحظه‌ای اتومبیل را متوقف کنید و کمی استراحت کنید.


امکانات رفاهی موجود در پارک جنگلی النگدره


گردشگران-در-پارک-جنگلی-النگدره


یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این پارک جنگلی را می‌توان آب و هوای آن در نظر گرفت چرا که همیشه 10 درجه‌ای از دمای شهر خنک‌تر است. به همین خاطر در فصلی همچون تابستان که گرما به شکلی آزاردهنده می‌شود، عده زیادی آماده می‌شوند که به پارک جنگلی النگدره بیایند و از هوای خنک آن بهره ببرند. از دیگر ویژگی‌های این جاذبه دیدنی سرسبز می‌توان به پوشش گیاهی آن اشاره کرد که انواع درختانی همچون افرا، بید، بلوط و توسکا را در خود جای داده است. 

از میان امکانات رفاهی بسیار خوب پارک جنگلی النگدره می‌توان به محلی مناسب برای برپایی پیک نیک، سرویس بهداشتی، محلی مناسب برای برپایی کمپینگ و ... اشاره کرد که فضایی کاملاً امن را برای گردشگران ساخته است. جاده منتهی به پارک جنگلی النگدره با درختانی مرتفع احاطه شده است که حتی مدت زمان رسیدن به مقصد را برای افراد بسیار خاطره‌انگیز می‌سازد. در بخشی از پارک جنگلی النگدره، افراد می‌توانند بخشی از تاریخ این را شاهد باشند چرا که به گفته کارشناسان، بخشی از این پارک قدمتی در حدود 1500 سال دارد.


امکانات تفریحی


پارک-جنگلی-النگدره-در-فصل-پاییز


اگر عاشق آرامش و فضایی کاملاً طبیعی هستید که در آن بنشینید و تنها صدایی که بشنوید صدای پرندگان و جانوران جنگلی باشد، باید به شما بگوییم که پارک جنگلی النگدره انتخابی کاملاً مناسب برای شما خواهد بود. همچنین اگر چای زغالی دوست داشته باشید که این لذت برای شما دو چندان خواهد شد چرا که می‌توانید چای زغالی را بعد از چند دقیقه‌ای پیاده‌روی در پارک جنگلی النگدره برپا کنید و از خوردن یک عصرانه در دل این جنگل، لذت وافری ببرید. 

چشمه‌ها و رودخانه‌های بسیار زیادی در دل پارک جنگلی النگدره واقع شده است که می‌توانید در فصل‌هایی همچون بهار و تابستان، کنار آن کمپ بزنید و با آرامش استراحت کنید. آب و هوای این جنگلی به شکلی بوده که اگر یک‌بار آن را تجربه کنید امکان ندارد دلتان بخواهد از آن دست بکشید. توصیه می‌کنیم برنامه‌ریزی سفرتان را به شکلی انجام دهید که برای فصل پاییز سراغ این پارک جنگلی بروید و از زیبایی‌ها و رنگارنگ بودن آن لذت ببرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید