تفریحات آبی چابهار
8157 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا شما را با تفریحات آبی چابهار، از غواصی و موج‌سواری تا کانوسواری و جت‌ اسکی آشنا کنیم. چابهار را می‌توان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تنها ساحل اقیانوسی ایران دانست. علاقمندان به هیجان و ماجراجویی، عاشقان تجربه‌های جدید و آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت، چابهار را یک شگفتی استثنایی خواهند دید. در ادامه 8 مورد از تفریحات آبی چابهار را شاهد خواهید بود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به دنبال اطلاع از قیمت تورهای چابهار هستید، وارد صفحه "تور چابهار" شوید.

1. غواصی

یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی چابهار، غواصی است. در طبیعت بی‌نظیر و استثنایی منطقه آزاد چابهار در جنوب کشور می‌توانید در تور چابهار سری به کلبه غواصی بزنید. شاید باورتان نشود، ولی این کلبه، تنها مرکز تخصصی غواصی ایران محسوب شده و از سطح استانداردها و امنیت قابل قبولی برخوردار است. با شرکت در کلاس‌های آموزشی یک هفته‌ای که برای خانم‌ها و آقایان به طور جداگانه برگزار می‌شود، گواهینامه غواصی هم می‌توانید دریافت کنید.

غواصی در چابهار


دمای بسیار معتدل و استثنایی آب‌های چابهار برای غواصی، یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی چابهار، حتی در فصل زمستان (22 درجه سانتی‌گراد) یکی از دلایلی است که موجب می‌شود، غواصی در آن به راحتی انجام گیرد. کافی است فقط و فقط یک بار در تور چابهار شرکت کنید و به غواصی در آن بپردازید، تا عاشقش شوید. در گذشته این شهر به عنوان یکی از مراکز تفریحات آبی چابهار، غواصان به شکل و شیوه‌ای کاملاً سنتی در آب شیرجه میز‌دند و به دنبال مرواریدهای سفید می‌رفتند.
شما اکنون می‌توانید با ثبت نام در تور چابهار کایت، در تمام فصول سال، غواصی، یکی از بهترین تفریحات آبی چابهار را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

2. موج سواری

برای اولین بار، یکی از گردشگران اهل ایرلند، به نام ایسکی بریتون پایش به ساحل رمین چابهار باز شد. وی تشخیص داد که این ساحل برای موج‌سواری، که احتمالاً در بیشتر فیلم و سریال‌های خارجی و ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری آن را دیده‌اید، کاملاً مناسب و ایده‌آل است. از آن پس موج‌سواری به یکی از تفریحات آبی چابهار بدل شد.

موج سواری در چابهار


ساحل رمین، یکی از مکان‌های ایده‌آل برای تفریحات آبی چابهار، موج‌هایی برای آماتورها و موج‌هایی برای حرفه‌ای‌ها دارد. دراختیار داشتن چهار نوع متفاوت از انواع موج‌های آبی با هزینه‌ای اندک موجب شده تا این ساحل به سرعت جای خود را در بین علاقمندان به ورزش‌های هیجانی و تفریحی باز کند. زمان مناسب برای موج سواری، یکی از تفریحات آبی چابهار، فصل تابستان خواهد که بیشترین میزان از تورهای گردشگری به این منطقه نیز در این بازه زمانی طرفدار دارد. 


3. قایق سواری

قایق سواری می‌تواند سفر شما را در تور چابهار خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی کند. شما می‌توانید بر اساس آرامش و یا هیجانی که انتظار دارید، قایق خود را انتخاب کنید. قایق سواری در میان جنگل‌های حرا یک ماجراجویی ویژه است. درختان مانگرو (حرا)، در فاصله 120 کیلومتری چابهار قرار دارند و ریشه‌هایشان در هنگام مد به زیر آب فرو می‌روند و در هنگام جزر نیز از آب بیرون می‌آیند. مناظر و چشم‌اندازهای دلربایی را در هنگام قایق سواری در کنار درختان و جنگل‌های حرا می‌توانید ببینید که بی‌نظیر است. قایق سواری می‌تواند برای شما یکی از بهترین و رویایی‌ترین تفریحات آبی چابهار باشد.

قایق سواری در چابهار

4. موز سواری

یکی از تفریحات آبی چابهار که افراد، گردشگران و علاقمندان به ورزش‌های آبی در هر سن و جنسیتی می‌توانند به آن مشغول شوند، بناناسواری یا همان موزسواری است. اگر انتخاب‌تان این است که با خانواده‌ یا جمعی از دوستان‌تان به تور چابهار بروید و یکی از تفریحات آبی چابهار را برای تفریح و گردش انتخاب کنید، مطمئن شوید که موزسواری را هم حتماً در فهرست خود جای داده باشید.

موز سواری در چابهار


علاوه بر موزسواری، می‌توانید روی شاتل که به سایزهای مختلف دیده شده و با هوا پر می‌شود و به یک قایق متصل است، روی آب‌های زیبای این منطقه، یکی دیگر از تفریحات آبی چابهار را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.


5. ویک بردینگ

ویک بردینگ یکی دیگر از تفریحات آبی چابهار است که می‌توانید در سفرتان به تور چابهار حتماً آن را امتحان کنید. این ورزش سرگرم‌کننده، در واقع ترکیبی است جالب از اسکی روی آب، اسکی روی برف و موج سواری در کنار هم! ویک بردینگ به یک وسیله نقلیه موتوری مانند قایق‌های موتوری نیاز دارد تا بتواند علاقمندان به هیجان را با سرعتی حدوداً 30 الی 40 کیلومتر بر ساعت بسته به سن، وزن، نوع فعالیت و عرض و مساحت تخته ویک برد روی آب بکشاند.

6. ماهیگیری با قایق تفریحی

در این فهرست بلندبالا، می‌رسیم به یکی دیگر از تفریحات آبی چابهار که در سفر به این منطقه خوش آب‌وهوای جنوب کشور می‌توانید آن را تجربه کنید. ماهی‌گیری روی قایق تفریحی در این سرزمین همیشه‌بهار در کنار صیادان خبره و کارکشته محلی، از جمله فعالیت‌های لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی این منطقه آزاد به شمار می‌رود.

ماهیگیری با قایق تفریحی در چابهار

7. کانو سواری

کانوسواری، یکی از تفریحات آبی چابهار است که طرفداران و هواداران بسیار زیادی در بین گردشگران و علاقمندان به تفریحات آبی دارد. کانو یا بلم نوعی قایق باریک و کوچک است که اغلب به وسیله پاروزنی و نیروی انسانی حرکت می‌کند. اما غالباً یک موتور برق یا موتور بنزینی به آن متصل می‌شود. در چابهار می‌توانید سوار کانوهای دونفره شوید و از تجربه دوست‌داشتنی و منحصربه‌فرد آن لذت ببرید.

8. جت اسکی

در تنها بندر اقیانوسی ایران، و با ثبت نام در تور چابهار کایت، می‌توانید به آخرین مورد از تفریحات آبی چابهار سری بزنید و هیجان و ماجراجویی را در بالاترین سطح ممکن دنبال کنید و از اطرافیان‌تان بخواهید که از روی قایق‌ این مناظر را فیلم‌برداری کرده و بعداً از تماشایشان در کنار دوستان‌تان لذت ببرید.

جت اسکی در چابهار

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید