همه چیز درباره مراکز خرید وان
2997 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


همه ما در مورد کیفیت لباس‌های ترک می‌دانیم. جنس و دوخت این لباس‌ها بسیار مرغوب هستند اما در تهران قیمت بالایی دارند. به همین دلیل برخی از ایرانی‌ها تصمیم می‌گیرند تا در ابتدای هر فصل به ترکیه سفر کنند و خرید کامل لباس یک فصل خود و خانواده‌شان را انجام دهند. به این ترتیب هم قیمت لباس‌ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و هم لباس‌هایی را می‌پوشند که از اصالت کیفیت و برند آنها اطمینان دارند. سفر به استانبول با گران شدن قیمت ارز کمی دشوار شده. اما هنوز هم می‌توان به شهر‌های دیگر ترکیه مثل وان سفر کرد. وان در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و می‌توانید به صورت زمینی به آن سفر کنید. سفر به وان نسبت به استانبول مقرون به صرفه‌تر است. با کایت همراه شوید تا همه چیز را درباره مراکز خرید وان بدانید تا بهترین خرید و بهترین سفر را در طول تور وان تجربه کنید. 


از وان چه چیز‌هایی باید بخریم؟ 

وان نیز همانند استانبول مرکز خرید مناسبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع کالاهای خارجی را در این شهر پیدا کنید. برندهای روز دنیا همانند گوچی، دی اند جی، ال سی واکی کی، سواچ، اپل و غیره در این شهر دارای نمایندگی‌های معتبر هستند. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت از بابت اصالت برند‌ها، خرید خود را انجام دهید. بسیاری از افراد تنها وان را به خرید البسه می‌شناسند. اما شما در این شهر می‌توانید اقلامی همچون زیورآلات، عینک آفتابی، کیف، کفش، ظروف مسی، قهوه، قلیان، فرش و همچنین قالی ترک نیز خریداری کنید. علاوه بر این حتی اگر به دنبال خرید تلفن‌های همراه یا لوازم جانبی اصلی آن می‌گردید، می‌توانید به نمایندگی‌های معتبری مثل سامسونگ یا آیفون در این شهر مراجعه کنید و خرید خوبی داشته باشید. 

از وان چه چیز‌هایی باید بخریم؟

مراکز خرید وان 

تا چند سال پیش، مراکز خرید وان همانند امروز پیشرفته نبودند. در گذشته تنها چند مرکز خرید کوچک و ساده در وان وجود داشت. اما امروزه این مراکز بسیار گسترش پیدا کرده‌اند و شما می‌توانید شاهد حضور مراکز خرید بسیار لوکس، بزرگ و مجللی در شهر مرزی وان باشید. مراکز خرید وان بسیار متنوع شده‌اند و شما می‌توانید روزها در بین پاساژ‌های مختلف به گشت و گذار بپردازید تا کالای مورد نظرتان را پیدا کرده و با قیمتی مناسب آن را تهیه کنید. 

همیشه اطلاعات زیادی در مورد مراکز خرید استانبول وجود دارد. اما متاسفانه هنوز اطلاعات در مورد مراکز خرید وان تکمیل نشده. به همین دلیل قصد داریم تا شما را به صورت کامل با مراکز خرید وان آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 


مرکز خرید AVM

قطعا در میان مراکز خرید وان ، مرکز خرید AVM یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. این مرکز خرید زیبا که در بلوار جمهوری قرار گرفته دارای پنج طبقه مختلف است. دسترسی به این پاساژ بسیار ساده است و شما می‌توانید حتی با پای پیاده آن را پیدا کنید. این مرکز بسیار بزرگ است و برای گشت و گذار در آن باید حدود سه تا چهار ساعت زمان صرف کنید. 

در این مرکز خرید می‌توانید فروشگاه‌های بزرگ پوشاک خانم‌ها و آقایان، فروشگاه‌های لوازم برقی، رستوران، کافه و همچنین هایپر مارکت‌های بزرگی را مشاهده کنید. همچنین جالب است بدانید که در این پاساژ برای سرگرم کردن کودکان خود می‌توانید به سینما هفت بعدی بروید. امکانات خدماتی، رفاهی این پاساژ بسیار کامل است و شما قادر خواهید بود ساعت‌ها با خیال راحت در اینجا مشغول خرید باشید. 

مرکز خرید AVM

مرکز خرید آیدین پریهام 

آیدین پریهام یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید وان به حساب می‌آید. این مرکز خرید در کنار دو رستوران معروف و محبوب وان قرار گرفته. به همین دلیل شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و همزمان از غذای باکیفیت و خریدی عالی لذت ببرید. تاماراگریل و بیرکوک از رستوران‌های معروف وان به شمار می آیند و تقریبا در تمامی ساعات روز شلوغ هستند. واقعا نمی‌توان گفت که این دو رستوران باعث شلوغی مرکز خرید آیدین شده‌اند یا بالعکس. اما به هر صورت شما می‌توانید از هر دو گزینه‌ای که پیش روی خود دارید، استفاده کنید و لذت ببرید. 

شاید در ابتدا با دیدن ظاهر قدیمی مرکز خرید آیدین پریهام تصور کنید که اجناس باکیفیتی در آن وجود ندارد. اما بر خلاف تصور، می‌توانید خرید‌ بسیار خوبی را در این پاساژ داشته باشید. در ضمن اکثر اجناسی که در مرکز خرید آیدین وجود دارند، اصل هستند. پس نگران خرید اجناس تقلبی نباشید. 

مرکز خرید آیدین پریهام

مرکز خرید آتایوس سیلور

در بین مراکز خرید وان، آتایوس سیلور را باید شیرین‌ترین آنها دانست! شیرینی فروش‌های معروف شهر وان در این پاساژ حضور دارند. پس در همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید از این پاساژ بازدید کنید، باید چند کیلو اضافه وزن را به جان بخرید! بهترین باقلوا فروشی‌های وان در این پاساژ شعبه دارند. همچنین به دلیل شلوغ بودن آتایوس سیلور، برند‌های مختلف پوشاک نیز در این پاساژ دارای نمایندگی‌های رسمی هستند. آتایوس سیلور یک مرکز لوکس و مجلل محسوب می‌شود. امکانات رفاهی و خدماتی این مرکز بسیار کامل است و می‌توانید آزادانه از رستوران و کافی شاپ آن استفاده کنید. 

مرکز خرید آتایوس سیلور

بازار محلی وان 

به هر جای دنیا که سفر می‌کنید، باید حتما سری به بازار محلی آن نیز بزنید. بازار محلی هر قسمتی از دنیا، نشان دهنده فرهنگ و سنت همان جا است. در بازار محلی وان که در کنار قلعه باستانی آن قرار گرفته، می‌توانید خرید‌های مقرون به صرفه‌ای داشته باشید. بسیاری از اهالی وان در این بازار مشغول فروش صنایع دستی و یا شیرینی‌های خانگی خود هستند. پس در سفر خود به وان، بازدید از بازار محلی آن را به هیچ وجه فراموش نکنید. سفر شما تنها نباید شامل بازدید از مراکز خرید وان باشد، گاهی کمی تفریح و آشنایی با فرهنگ آنها نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد. 

بازار محلی وان

مرکز خرید ارزان قیمت در وان 

در حال حاضر با بالا رفتن قیمت ارز، خرید در ترکیه همانند سابق نیست. در گذشته می‌توانستید با قیمت‌های بسیار مناسبی خرید خود را انجام دهید، اما امروزه خرید بسیار دشوار شده. به همین دلیل شاید شما هم به دنبال ارزان‌ترین مراکز خرید وان باشید. باید گفت در بین مراکز خرید وان مرکز خرید AVM، بازار کاظم، بازار محلی و بازار روس‌ها جزء ارزان‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. شما می توانید خرید مناسبی در این مراکز داشته باشید. این مراکز مخصوصا برای خرید سوغاتی بسیار مناسب هستند.


نکاتی که برای خرید در وان باید مد نظر داشته باشید 

بهترین فروشگاه‌ها برای خرید خوراکی، فروشگاه‌های معتبری مثل کارفورسا و میگروس هستند.

خرید از برند‌های معتبر مقرون به صرفه‌تر است. زیرا قیمت آنها نسبت به تهران کمتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای گرفتن کیسه خرید در وان باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. پس در صورت برخورد، تصور نکنید که این موضوع نوعی کلاهبرداری است.

بسیاری از فروشگاه‌ها به جای لیر با دلار کار می‌کنند. پس کمی دلار همراه خود داشته باشید.

اگر قصد خرید عمده دارید، باید مراقب مسائل مالیاتی باشید.

بهتر است خرید‌های خود را در کیسه مربوط به همان فروشگاه نگه دارید تا حین عبور از مرز دچار مشکل نشوید.

نکاتی که برای خرید در وان باید مد نظر داشته باشید

خب همراهان گرامی، انتخاب شما در بین مراکز خرید وان کدام است؟ آیا تا به حال تجربه خرید از این مراکز را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام یک از این مراکز برای خرید ایرانیان مناسب‌تر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در ضمن، با کایت سفر کنید تا نگران هیچ کم و کاستی نباشید! 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید