ده دلیل برای سفر به لنکاوی
2092 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لنکاوی (Langkawi) مجمع‌الجزایری متشکل از 104 جزیره مختلف در دریای آندامان بوده و در 30 کیلومتری مالزی واقع شده است. همگان لنکاوی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در مالزی و یک ژئوپارک جهانی می‌شناسند. 

برای اینکه بتوانید از تمام مکان های دیدنی در جزایر لنکاوی بازدید کرده و هیجان‌انگیزترین کارها را انجام دهید، به هفته‌ها زمان نیاز خواهید داشت. منطقه آزاد لنکاوی در ساحل غربی میزبان اهالی محلی، خانواده‌ها، کوله‌پشتی گردها و افرادی از کوالالامپور است که برای تعطیلات آخر هفته به اینجا سفر می‌کنند. 

در مقاله امروز کایت، 10 مورد از بهترین کارهایی که باید در سفر بعدی به لنکاوی تجربه کنید را معرفی خواهیم کرد. در صورتی که مایل هستید از آخرین آفرهای تور مالزی با خبر شوید، پیشنهاد می‌دهیم از آفرهای صفحه تور مالزی اقساطی دیدن فرمایید.


هیجان‌انگیزترین کارها در جزایر لنکاوی


تراموای هوایی

تماشای مجمع‌الجزایر لنکاوی با تراموای هوایی، محبوب‌ترین کاری است که می‌توان در این منطقه انجام داد. وجود نرده‌های زیاد در اطراف ایستگاه‌های اصلی نشان می‌دهد که مردم حاضرند برای این تجربه منحصربه‌فرد، مدت زمانی طولانی را منتظر بمانند. 

این تراموا از روی کوه معروف Mat Cincang می‌گذرد و در میانه راه، توقف‌گاهی بزرگ با کافه‌ها و سکوهای بزرگ در نظر گرفته شده است تا علاقه‌مندان بتوانند از چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای که در هیچ جای دیگر نمی‌توان آن را تجربه کرد، نهایت لذت را ببرند. 

تراموای هوایی

بازدید از یک گالری معروف سه‌بعدی

یکی از مکان های دیدنی لنکاوی، موزه Art in Paradise است؛ جایی که در آن می‌توان طرح‌های خطای دید و بیش از 100 اثر هنری را پیدا کرد. این گالری زیبا، دومین موزه سه‌بعدی بزرگ در دنیاست. با این حال، احتمالا یک ساعت برای بازدید از بخش‌های مختلف این گالری کافی خواهد بود؛ مگر اینکه نظر شما به سیستم تهویه آن جلب شود! 

اگرچه عموم مردم فقط برای سرگرم شدن از موزه‌ها بازدید می‌کنند، اما در اینجا می‌توان آثاری واقعا فاخر را پیدا کرد.

گالری معروف سه‌بعدی

شکم‌گردی در بازارهای شبانه

در بازارهای شبانه لنکاوی می‌توان اهالی محلی و توریست‌هایی را پیدا کرد که هنگام غروب، سر و کله آنها برای لذت بردن از غذاهای لذیذ و ارزان‌قیمت مالزیایی پیدا می‌شود. در اینجا برخی غذاها فقط 25 سنت قیمت دارند!

بازار شبانه، هرشب در منطقه‌ای متفاوت بر پا می‌شود و بازارهای ساحل «پانتای سِنانگ» و همچنین منطقه مسکونی کواه (Kuah) نیز به خاطر موقعیت مناسبی که دارند، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازارها برای توریست‌ها هستند. توصیه می‌کنیم قبل از غروب آفتاب در این بازارها حضور یافته و در محیطی خلوت‌تر از شکم‌گردی لذت ببرید.

شکم‌گردی در بازارهای شبانه

بازدید از آبشارهای دیدنی لنکاوی

آبشارهای هفت چاه در شمال غربی لنکاوی واقع شده و از دیدنی‌ترین بخش‌ها در این جزایر هستند. در کنار این آبشارها دو بخش جداگانه با چشم‌انداز عالی وجود دارد. این آبشار ارتفاع چندانی ندارد و فقط 10 دقیقه طول می‌کشد به پایین آن برسید.

اگر در فصل گرما به این منطقه سفر کرده باشید، می‌توانید از زیر آبشار رد شده و زیر آفتاب سوزان، خود را با آبی خنک بشویید. اگر مشکلی با بالا رفتن از پله‌ها ندارید نیز می‌توانید در بالای آن مشغول شنا شوید. خوشبختانه، بخش بالایی آبشار هفت چاه به اندازه کافی برای شنا کردن ایمن هست.

بازدید از آبشارهای دیدنی لنکاوی

لذت خرید در مناطق آزاد

همانند بسیاری از مناطق، لنکاوی نیز منطقه آزاد و معاف از مالیات است. این یعنی گردشگران می‌توانند اجناس مختلف را با قیمتی مناسب خریداری کنند. ZON یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌هاست. طبیعتا قیمت محصولات مغازه‌هایی که در نزدیکی فرودگاه هستند، بالاتر از سایرین است، اما در «کواه» می‌توانید محصولات مختلف را با پایین‌ترین قیمت پیدا کنید.  

لذت خرید در مناطق آزاد

تماشای دنیای زیر آب

شاید بتوان گفت Underwater World یا «دنیای زیر آب» بزرگترین جاذبه توریستی پانتای سنانگ در لنکاوی باشد؛ جایی که البته نمی‌توان مستقیما زیر آب رفت، ولی می‌توان از تماشای موجودات زنده زیر آب لذت برد. در روزهایی که آفتاب بسیار زیاد یا بسیار کم باشد، می‌توان آکواریوم بزرگ لنکاوی را برای تفریح انتخاب کرد. 

تماشای دنیای زیر آب

لمس اکوسیستم حیرت‌انگیز لنکاوی

مانگروها، بخشی بی‌نهایت مهم از اکوسیستم لنکاوی محسوب می‌شوند؛ گیاهانی که در حقیقت زیستگاه و ملجا بسیاری از موجودات مختلف هستند. 

برای علاقه‌مندان به محیط زیست، تماشای مانگروها و عقاب‌هایی که بر فراز آنها پرواز می‌کنند، تفریحی واقعی محسوب می‌شود. در این منطقه به آسانی می‌توان پرندگان، ماهی‌ها، مارها، میمون‌ها و حیوانات متعدد دیگر را نیز پیدا کرد. 

در اینجا شاید هیچ‌چیز به اندازه مشاهده مناظر با قایق جذاب نباشد. البته شما یک گزینه دیگر نیز دارید و آن جت اسکی است؛ اما جت اسکی‌ها صدای بسیار بلندی دارند و شاید استفاده از آنها چندان خوشایند نباشد. 

لمس اکوسیستم حیرت‌انگیز لنکاوی

بازدید از میدان عقاب

یکی از نمادی‌ترین نقاط در جزایر لنکاوی، میدان عقاب (Eagle Square) است؛ میدانی زیبا در بزرگترین شهر این جزیره یعنی «کواه». مجسمه‌ای که در مرکز این میدان قرار گرفته، 12 متر ارتفاع داشته و بال‌هایی کشیده دارد. گردشگران ضمن بازدید از این مجسمه و تماشای مناظر زیبای اطراف آن می‌توانند از کافه‌گردی، رستوران‌گردی و خرید در نزدیکی میدان عقاب لذت ببرند.

بازدید از میدان عقاب

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های لنکاوی که حتما باید از آن بازدید کرد، باغ پرندگان لنکاوی است. این مجموعه بزرگ خانه بیش از 150 گونه از پرندگان رنگی همچون توکان‌ها و فلامینگوها در محیطی کاملا طبیعی است. اگر می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز از بازدید از لنکاوی برای شما رقم بخورد، می‌توانید از درختان بزرگ، باغ‌ها و آبشارهای زیبایی که در این پارک واقع شده دیدن کرده و به حیوانات غذا دهید. 

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی

پل هوایی لنکاوی

اسکای بریج مشهور لنکاوی با 125 متر طول، جای مناسبی برای افرادی نیست که از ارتفاع می‌ترسند. اگر به طبیعت و سازه‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این پل بازدید کرده و چشم‌اندازی خیره‌کننده را از لنکاوی در مقابل خود داشته باشید. 

از بالای این پل، مناطق دیگر همچون استخرهای آبشار هفت چاه، کوه «مَت سینانگ» و جزایر اطراف را نیز تماشا کرد.

پل هوایی لنکاوی

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید