ده تا از بهترین مناطق گردشگری مالزی
1722 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مناطق گردشگری مالزی شهرتی جهانی دارند و سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از مکان های دیدنی این کشور، به آسیای شرقی سفر می‌کنند. مالزی کشوری پیشرفته بوده و امکانات زیادی دارد. به علاوه، زیرساخت عالی هم سبب شده است تا بدون کمترین مشکل بتوان از مناطق گردشگری مالزی دیدن کرد. هرچند، علی‌رغم شهرت و تمام این زیبایی‌ها، تایلند مقصد شماره یک گردشگری در آسیا بوده و در مقابل آن، هزینه تفریح در مالزی بسیار بالاتر است.

به هر حال، اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید و با جذاب ترین مناطق گردشگری مالزی آشنا نیستید، تا انتهای این مقاله همراه کایت باشید. همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که مایلید از آخرین آفرهای سفر به مالزی با خبر شوید، صفحه تور مالزی اقساطی را مشاهده بفرمایید.


معرفی بهترین مناطق گردشگری مالزی  


کوالالامپور (Kuala Lumpur) 

کوالالامپور، پایتخت و البته یکی از بهترین مناطق گردشگری مالزی است و بسیاری از توریست‌ها برای بازدید از این کشور، ابتدا به آن سفر می‌کنند. هرچند، بر خلاف شهرهای بزرگ دیگر آسیا که بعد از رسیدن، مسافران سریعا از آن خارج می‌شوند، در کوالالامپور می‌توان به تفریح و گشت‌وگذار پرداخت.

وجود ترکیبی از فرهنگ‌های مالزیایی، چینی و هندی یعنی ما با تنوع فرهنگی گسترده، غذاهای رنگارنگ و متفاوت و تاریخچه‌ای غنی روبه‌رو هستیم. در کوالالامپور محله‌های منحصربه‌فرد و مقاصد دیدنی بسیاری همچون برج‌های دوقلو پتروناس، باغ گیاه‌شناسی پردانا و برج مخابراتی مِنارا KL نیز وجود دارند که توصیه می‌کنیم حتما از آنها دیدن کنید.

کوالالامپور

پِنانگ (Penang) از بهترین مناطق گردشگری مالزی 

در ادامه لیست به ایالت پنانگ و شهر جرج تاون می‌رسیم؛ یکی دیگر از بهترین شهرها و مناطق گردشگری مالزی که نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این یعنی تعداد زیادی موزه، یک قلعه در نزدیکی دریا، خانه‌های تاریخی و مهم‌تر از همه، غذای خیابانی معروف پنانگ، میزبان توریست‌ها خواهند بود. به علاوه، روی دیوارهای این شهر می‌توان نقاشی‌های بسیاری از هنرمندان مشهور را پیدا کرد.

پنانگ یکی از بهترین مکان ها در جنوب شرقی آسیاست که در آن می‌توان انواع غذاهای لذیذ و خیابانی مالزیایی را یافت. اگر عاشق شکم‌گردی هستید، حتما بازدید از این شهر را هم در برنامه خود قرار دهید.

پِنانگ


جزایر پِرهِنتیان (The Perhentian Islands) از قشنگ ترین مناطق گردشگری مالزی 

کوله پشتی گردها و افرادی که بودجه زیادی برای سفر ندارند، عاشق دو جزیره مشهور پرهنتیان هستند؛ خصوصا «پرهنتیان کِسیل» که کوچک‌تر از جزیره دیگر است و در آن می‌توان تفریحاتی مثل اِسنورکِلینگ یا غواصلی در اعماق آب را تجربه کرد.

جزیره بزرگ‌تر که با نام «پرهنتیان بِسار» شناخته می‌شود، بیشتر مناسب خانواده‌ها، زوجین و گردشگرانی است که علاقه‌ای به حضور در مهمانی‌های شبانه ندارند. فارغ از اینکه کدام‌یک از این جزیره‌های زیبا را برای تفریح انتخاب می‌کنید، برای رفتن به پرهنتیان و خاطره‌سازی در یکی از بهترین مناطق گردشگری مالزی، به قایق نیاز خواهید داشت.   

جزایر پِرهِنتیان

بورنئو (Borneo) از برترین مناطق گردشگری مالزی 

بسیاری از توریست‌ها فراموش می‌کنند که به جاذبه های طبیعی افراد مالزی هم سر بزنند و تمام زمان خود را صرف مناطق اصلی و مشهور می‌کنند؛ با یک پرواز ارزان‌قیمت و کوتاه می‌توان از فضای خسته‌کننده شهرهای بزرگ دور شد و حیات وحش و یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری مالزی یعنی بورنئو را تجربه کرد.

بخش مالزیایی بورنئو به دو منطقه تقسیم شده است: ساراواک (Sarawak) در بخش شمالی و صباح (Sabah) در بخش جنوبی. هرکدام از این مناطق، دیدنی‌های خاص خود را دارند و در آنها می‌توان حیوانات وحشی، جنگل‌های شگفت‌انگیز و درختانی خارق‌العاده را پیدا کرد. بورنئو از بهترین مناطق گردشگری مالزی است و باید بازدید از آن را در برنامه سفر به این کشور قرار داد. 

بورنئو

مالاکا (Malacca) از بهترین مناطق گردشگری مالزی 

ایالت مالاکا که محلی‌ها به آن «مِلاکا» می‌گویند، میزبان یکی از بهترین مناطق گردشگری مالزی یعنی شهر پِراناکان (Peranakan) با دیدنی‌های تاریخی، فرهنگی و نئوکلاسیک است و توجه هر کسی را می‌تواند به خود جلب کند. سازمان یونسکو نیز در سال 2008، این شهر را در لیست میراث جهانی ثبت کرده است.

کمتری کسی هست که از سفر به مالاکا پشیمان شود. اینجا آرامشی تکرارنشدنی حاکم است که می‌تواند شما را روزها از دنیای پرهیاهوی پایتخت دور کند. مجاورت این منطقه با کوالالامپور سبب شده است تا با استفاده از اتوبوس بتوان به مالاکا سفر کرد.

نکته: بسیاری از فروشگاه‌ها و موزه‌ها، سه‌شنبه‌ها در مالاکا تعطیل هستند؛ به همین جهت، برنامه خود را برای سفر به این منطقه مدیریت کنید.

مالاکا

پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara) از قدیمی‌ترین مناطق گردشگری مالزی 

تامان نگارا به زبان مالایی یعنی «پارک ملی.» تامان نگارا یکی از بهترین مناطق گردشگری مالزی و قدیمی‌ترین پارک ملی این کشور محسوب می‌شود. توریست‌ها همچنین باید بدانند که اینجا قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی گرمسیری دنیا نیز هست و همین موضوع، تامان نگارا را به یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای بازدید تبدیل می‌کند.

مسافران با قدم زدن در این پارک می‌توانند از آبشارهای بسیار زیبا، صدای دلنشین پرندگان، ماهیگیری و رفتینگ لذت برده و شانس دیدن فیل‌های وحشی از نزدیک را نیز داشته باشند.

پارک ملی تامان نگارا

ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) از متفاوت‌ترین مناطق گردشگری مالزی 

صحبت در مورد مناطق گردشگری مالزی بدون اشاره به ارتفاعات سبز کامرون هیچ لطفی ندارد! اینجا از معدود مکان‌ها در جنوب شرقی آسیاست که در آن، شب‌ها به یک ژاکت یا زیرانداز گرم نیاز خواهید داشت. 

جنگل‌های انبوه و متراکم این منطقه سبب شده تا در تصاویر هوایی، ارتفاعات کامرون از فرش‌های سبزرنگ پوشیده شده باشد. در اینجا می‌توان روح زندگی گیاهی را از نزدیک لمس کرد. باغ‌های پروانه، مزارع توت‌فرنگی و گلخانه‌هایی با گل‌های منحصربه‌فرد، همه و همه ارتفاعات کامرون را به یکی از بهترین مناطق گردشگری مالزی و آسیای شرقی تبدیل کرده‌اند. در صورت بازدید، توصیه می‌کنیم طعم عسل محلی بسیار شیرین و سبزیجات تازه را هم بچشید. 

ارتفاعات کامرون

جزیره تیومان (Tioman Island) از زیباترین مناطق گردشگری مالزی 

جزیره تیومان که در منطقه شرقی این کشور قرار گرفته، یکی دیگر از بهترین مناطق گردشگری مالزی است که البته فاصله چندانی هم با سنگاپور ندارد. نکته حائز اهمیت، اقامت و تفریحات دریایی بسیار ارزان در جزیره تیومان است. 

تیومان سواحل مختلفی دارد که پیش از ورود، باید یکی از آنها را انتخاب کنید. برخی جزایر به صورت کامل به وسیله جنگل‌ها احاطه شده‌اند. هرچند اگر بودجه شما برای بازدید از مناطق گردشگری مالزی محدود است، ساحل ABC بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

حقیقتا این جزیره می‌تواند پیوندی تازه و محکم را میان مردم و طبیعت ایجاد کند.  

جزیره تیومان

لنکاوی (Langkawi) از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری مالزی 

مورد بعدی در لیست بهترین مناطق گردشگری مالزی، مجمع‌الجزایر لنکاوی است. این جزایر که از مناطق آزاد محسوب می‌شوند و محصولات در آن بدون احتساب مالیات به فروش می‌رسند، در شمال غربی مالزی قرار گرفته‌اند و با جاذبه‌های هیجان‌انگیز خود، از مهم‌ترین مقاصد توریستی این کشور هستند. 

شاید محبوب‌ترین وسیله نقل و انتقال در این جزیره، تله‌کابین هوایی باشد زیرا از بالای آن، گردشگران می‌توانند چشم‌اندازهای خیره‌کننده و مناظری را ببینند که در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد. این منطقه همچنین میزبان بزرگترین آکواریوم مسقف مالزی و یک پل هوایی بلند و بسیار زیبا نیز هست. 

لنکاوی

سلانگور (Selangor) از مهم‌ترین مناطق گردشگری مالزی 

آخرین مورد در لیست اختصاصی کایت از بهترین مناطق گردشگری مالزی، سِلانگور است؛ دومین ایالت پرچمعیت و توسعه‌یافته مالزی بعد از کوالالامپور. دیدنی‌های سلانگور به فقط چند مورد ختم نمی‌شوند و پیست فرمول یک، باغ وحش ملی مالزی و پارک‌های موضوعی بسیار بزرگ با پارک برفی داخلی، تنها برخی از آنها هستند.

سلانگور شهری شلوغ و متراکم است و در جای‌جای آن می‌توان فروشگاه‌های بزرگ را پیدا کرد. پس از بازارگردی، بازدید از ارتفاعات جِنتینگ (Genting Highlands) می‌تواند حسابی شما را از فضای شلوغ شهر دور کند. بزرگترین هتل دنیا یعنی First World Hotel and Plaza با 7351 اتاق و یک پارک موضوعی بزرگ نیز در مالزی و همین شهر واقع شده‌اند. غارهای باتو (Batu Caves) با میزبانی بزرگترین مجسمه از «موروگان» (یکی از ایزدان آئین هندو) از دیگر جاذبه‌های مهم این منطقه است. 

سلانگور

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید