مفنق زیبا ترین ساحل هرمز به همراه عکس
45569 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از مجله گردشگری کایت در ارتباط با ساحل زیبا و دیدنی مفنق، یکی از سواحل خوش‌رنگ و دوست‌داشتنی جزیره هرمز صحبت خواهیم کرد. 

برای مشاهده تورهای عادی و لحظه آخری جزیره هرمز وارد صفحه "تور هرمز" شوید.

موقعیت جغرافیایی ساحل مفنق

در جزیره هرمز سواحلی بی‌نظیر، دیدنی و استثنایی وجود داشته که هرکدام‌شان این توانایی را دارند تا شما را شیفته جذابیت‌های‌شان نمایند. سواحلی که بدون شک نمی‌توان همه‌شان را در یک روز بازدید کرد و باید برایشان حسابی وقت گذاشت. ساحل محیط زیست، ساحل تک درخت، ساحل چند درخت، ساحل سنگ مرغان، ساحل منحصربه‌فرد سرخ و ساحل مفنق را می‌توان از بی‌نظیرترین‌های سواحل جزیره هرمز قلمداد کرد. 


نمایی از ساحل مفنق

ساحل مفنق، یکی از سواحل جزیره هرمز، در دهانه خلیج فارس واقع شده است. جزیره هرمز به علت داشتن چشم‌اندازهای زیبای زمین‌شناختی، تنوع و گستردگی فراوان کانی‌ها، آبسنگ‌های مرجانی، سواحل صخره‌ای، غارهای دریایی و جنس گوناگون کرانه‌های ساحلی همراه با پوشش‌های گیاهی بومی و حیات‌وحش ساکن در این جزیره، سالانه گردشگران بسیاری به خود جذب می‌کند.


توصیف ساحل مفنق

علی‌رغم اینکه بیشتر بخش‌های جزیره هرمز و علی‌الخصوص سواحلش بکر هستند، جایی مانند ساحل مفنق به خاطر وجود فیتوپلانکتون‌ها که ساحل را نورانی کرده‌اند، یکی از نقاط موردعلاقه گردشگران تور هرمز به شمار می‌روند. 

فیتوپلانکتون‌ها، موجودات بسیار ریزی هستند که در شب‌هنگام در لابلای آب‌های وارده به ساحل مفنق سوار بر موج‌های خروشان، برق می‌زنند و روشنایی خاصی به محیط می‌دهند. در برخی نقاط ساحل مفنق، خاک ساحل به رنگ سیاه و پر از زرق و برق بوده و با قدم زدن و پیاده راه رفتن روی آن‌ به نظر می‌رسد که گویا دارید بر فراز آسمان‌ها و روی سطح ستارگان حرکت می‌کنید. 


بازدید از ساحل مفنق

ساحل‌های جزیره هرمز را می‌توان بهترین نقاط ساحلی کشور جهت برپایی کمپ‌های ساحلی درنظر گرفت و به جرات می‌توان گفت که از خیل زیادی از سواحل دیدنی و طبیعی جهان نیز بهتر و زیباترند. در بین سواحل هرمز، ساحل مفنق یکی از مشهورترین و پرطرفدارها در بین گردشگران عازم به تور جزیره هرمز است. 


نمایی از اطراف ساحل مفنق

می‌توانید از طریق یکی از سواحل جزیره هرمز بر قایق سوار شوید و دور تا دور جزیره را بگردید، تا زیبایی‌های طبیعی این منطقه بکر و دیدنی را این بار از منظری دیگر و از دریا به آن نگاهی انداخته باشید. سواری در دریای خروشان و شیشه‌ای خلیج فارس و با فاصله تماشا کردن سواحل جزیره هرمز حال و هوایی دوست‌داشتنی و تکرارنشدنی دارد. 

در ساحل منفق می‌توان شاهد لاکپشت‌های پوزه عقابی جزیره هرمز بود که در کنار‌ه‌های سواحل جزیره هرمز معمولاً زیاد دیده می‌شوند و سوژه بسیار خوبی برای عکاسان محسوب می‌شوند. 

پس از پیاده‌شدن از قایق در ساحل زیبا و دیدنی مفنق می‌توانید خودتان را آماده سوار کردن چادرها کنید. در کنار آب دریا، در سکوت و آرامش ساحل شنی و سنگی می‌توانید چندساعتی را وقت بگذرانید و حتی تنی به آب بزنید و کلی اوقات خوش را برای خودتان، دوستان‌تان و خانواده‌تان رقم بزنید. 


نمایی از ساحل سرخ در نزدیکی ساحل مفنق

حواستان باشد اگر در آن اطراف زباله‌ای چیزی (مانند بطری‌‌ها، بسته‌های خالی یا نیمه پر تنقلات، فیلترهای سیگار و...) دیدید که گردشگران قبلی آن را در این ساحل بکر و زیبا ریخته بودند، چرخی بزنید و سعی کنید همه‌شان را جمع‌آوری کنید تا هم چهره نازیبایی از این ساحل مفنق دوست‌داشتنی برجای نماند و هم به محیط‌زیست جزیره هرمز و کشورمان بیش از این لطمه وارد نشود. 


آب‌ و هوا و دسترسی به ساحل مفنق در جزیره هرمز

آب‌وهوای جزیره هرمز و سواحل آن، مانند ساحل مفنق در فصل تابستان غیرقابل تحمل بوده و ساکنان بسیار کمی در این فصل از سال در جزیره اقامت دارند. در فصول بهار و پاییز، هوا نسبتاً شرجی بوده و آفتاب گرمی بر سر و صورت‌تان خواهد خورد، اما زمانی‌که به سایه بروید و لباسی مناسب به همراه داشته باشید، هوای مناسبی را تجربه خواهید کرد. اما بهترین فصل سفر به جزیره هرمز و تماشای ساحل مفنق، زمستان است که با رویدادهایی همچون مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها همراه است. 


نمایی دیگر از ساحل مفنق

برای سفر به جزیره هرمز و تماشای سواحل دیدنی، مانند ساحل مفنق می‌توانید از طریق جزیره قشم، سوار بر قایق‌های تندرویی شوید که هر روز صبح از ساعت 7 صبح از اسکله شهید ذاکری به سمت جزیره هرمز می‌روند و حدوداً نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. راه دوم هم حرکت از اسکله شهید حقانی بندرعباس با همان قایق‌های تندرو است که حدوداً 40 دقیقه زمان ‌می‌برد. 

ساحل مفنق با بخش مرکزی جزیره هرمز ۴۰ دقیقه‌ای فاصله دارد، بخشی از راه رسیدن به آن را می‌توان با موتور سه چرخ رفت و بخشی از آن را هم پیاده می‌توان طی کرد تا از طریق خشکی به آن رسید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید