گشت‌های تفریحی هنگام
2737 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت می‌خواهیم شما را با صفرتاصد گشت‌های تفریحی هنگام، این جزیره خوش آب‌‍وهوا و دیدنی در نزدیکی جزیره قشم آشنا کنیم. در ادامه 9 مورد از بهترین گشت‌های تفریحی هنگام را با توضیحاتی کامل برایتان شرح می‌دهیم.

تورهای پیشنهادی:

تور جزیره قشم

تور جزیره هرمز

تور چابهار


1. ساحل اصلی جزیره هنگام

طول نوار ساحلی جزیره، به عنوان یکی از دیدنی‌ترین گشت‌های تفریحی هنگام به اندازه 50 کیلومتر، هر سویش با آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه شده و در قدم به قدم پیاده‌روی‌تان در این مسیر، چشم‌اندازهای متفاوتی از دریا خواهید داشت.


2. ساحل نقره‌ای هنگام

در ساحل نقره‌ای جزیره، یکی دیگر از گشت‌های تفریحی هنگام، به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین سواحل کشور، ذره‌هایی از نوعی کانی براق و درخشنده به چشم می‌خورد که در لابلای ماسه‌ها آرام گرفته‌اند و چشم‌اندازی دیدنی و خیره‌کننده را برای گردشگران به ارمغان آورده‌اند. 


3. سواحل درخشان هنگام

در اوقات خاصی از سال، سواحل جزیره هنگام، به مانند سواحل مالدیو و کالیفرنیای آمریکا و دیگر نقاط جهان، تصویری جادویی و حیرت‌انگیز به خود می‌گیرد و به صورت آبی درخشان جلوه می‌کند، که علتش حضور فیتوپلانکتون‌های دریایی است، و به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام در شب‌هنگام خوراک عکاسان و عاشقان طبیعت است. 


سواحل درخشان هنگام


4. حیات وحش جزیره هنگام

با سفر به جزیره هنگام می‌توانید در خود جزیره و اطراف آن از تماشای حیواناتی دوست‌داشتنی و جذاب به شرح زیر، لذت ببرید: 


الف) دلفین‌های هنگام

در میانه‌های فصل پاییز، 13 گونه دلفین از 40 گونه ثبت‌شده خودشان را به آب‌های خلیج همیشه فارس و دریای عمان می‌رسانند و به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام می‌توانید به سواحل جزیره سر بزنید. دلفین‌های دوست‌داشتنی و بازیگوش در آب ورجه وورجه می‌کنند و نمایشی حیرت‌انگیز از جذابیت‌های بامزه خود را به رایگان در اختیار گردشگران می‌گذارند. شما می‌توانید سوار بر قایق‌ها به میانه‌های آب‌های دریا رفته و پس از کمی انتظار، از نمایش زیبای دلفین‌ها لذت ببرید. 


دلفین‌های هنگام


ب) جبیر

اگر آدم خوش‌شانسی باشید حتماً شانس این را پیدا می‌کنید که این آهوان بومی شبه‌قاره هند و ایران را که بیشتر به مناطق بیابانی و گرم علاقه دارند و جثه‌ای کوچکتر و بدنی ظریف‌تر و لاغرتر از آهو را دارند و هر دو جنس‌شان شاخ بر سرشان هست را به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام در جزیره ببینید، البته پیش از آنکه با سرعت 80 کیلومتربرساعت دور شوند، فرصت کمی برای عکاسی دراختیارتان هست. 


پ) خاردم مصری

به عنوان یکی ازعجیب‌ترین گشت‌های تفریحی هنگام، می‌توانید یکی از خزندگان از خانواده سوسمارها که جنس نرش به 76 سانتی‌متر طول می‌رسد را ببینید که در خطر انقراض هم قرار گرفته است. 


خاردم مصری


ت) لاک‌پشت پوزه عقابی

یکی دیگر از حیواناتی که می‌توانید به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام شاهدش باشید، لاک‌پشت پوزه عقابی است که در خطر انقراض قرار داشته و یکی از چهار لاک‌پشت دریایی خلیج فارس و یکی از دو گونه‌ای است که سواحل ایران را برای تخم‌گذاری انتخاب می‌کند، در سواحل جزیره هنگام اگر حواستان به اطراف‌تان باشد، می‌توانید این کوچولوهای بامزه و کند را شاهد باشید. 


لاک‌پشت پوزه عقابی


5. آکواریوم خلیج فارس

در اطراف جزیره هنگام، بخشی دیدنی و استثنایی وجود دارد که به آن عنوان آکواریوم یا موجودات آکواریومی را نسبت داده‌اند. به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام می‌توانید در این محل همه ماهی‌‌های رنگارنگ را کاملاً آزاد و رها تماشا کنید. به خاطر سطح شفافیت بسیار بالای جانداران رنگ‌آمیزی‌شده دریایی، به راحتی می‌توان آن‌ها را دید و کافی‌ است کمی برایشان غذا بریزید تا برای خوردنش بپر بپر کند و حرکات جالبی را از خود به نمایش بگذارند. 


آکواریوم خلیج فارس


همچنین اگر خیلی گردشگر حواس‌جمعی باشد، می‌توانید خرچنگ‌ها را هم روی صخره‌های اطراف ببینید که این‌ور و آن‌ور می‌پرند، مراقب باشید، پای‌تان را به جای غذا گاز نگیرند. 


6.  تاسیسات بندری و کشتی به‌گل‌نشسته

به علت موقعیت جغرافیایی سیاسی بااهمیت جزیره هنگام در گذشته، بیگانگان بارها به این جزیره تجاوز کرده‌اند و آثار و بقایای‌شان همچنان باقی است: 


الف) تاسیسات بندری انگلیسی‌ها

در سال 1904، در زمان حکومت قاجار، انگلیسی‌ها جهت نظارت بر کشتی‌رانی در خلیج فارس، خانه‌ها و تاسیساتی همچون انبار ذغال، تلگراف‌‌خانه و... را در جزایر جنوبی احداث کردند. یکی از آن‌ها خط تلگراف از جاسک به هنگام است که بقایایش را می‌توانید به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام در این جزیره شاهد باشید. 


ب) کشتی گل‌نشسته پرتغالی‌ها

در نزدیکی موقعیت مکانی ماهیان آکواریومی، کشتی به گل‌نشسته‌ پرتغالی‌ها در جزیره هنگام وجود دارد که در زمان صفویه به یادگار اینجا مانده است. 


7. نخلستان‌های هنگام

یکی از جاذبه‌های دیدنی و انکارناشدنی جنوب کشور، نخلستان‌ها هستند که در جزیره هنگام نیز به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام می‌توانید شاهدش باشید و از مناظرش عکس‌های جذاب و دیدنی تهیه کنید. 


نخلستان‌های هنگام


8. بازارگردی

یکی از دیدنی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین بازارهای محلی ایران، بازار هنگام، یکی از گشت‌های تفریحی هنگام است که فروشندگانش با لباس‌های خوش‌رنگ و لعاب محلی، به فروش صنایع دستی، روغن‌های مختلف، ادویه‌های محلی و بسیاری کالاهای ریز و درشت دیگر با قیمت‌هایی مناسب می‌پردازند. 


بازارگردی در هنگام


9. قایق‌سواری و شنا در آب‌های خلیج فارس

در اطراف جزیره هنگام می‌توانید بر قایق‌هایی سوار شده و سواحل دیدنی و استثنایی جزیره را به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی هنگام، بر روی آب‌های خلیج فارس و از منظره‌ای متفاوت تماشا کرده و به عکس‌برداری از سواحل نقره‌ای، کشتی به گل نشسته، دلفین‌های بازیگوش و... در طول قایق‌سواری مشغول شوید و یکی دو ساعتی خودتان را سرگرم کنید. 

در این جزیره پلاژ یا موقعیت مخصوصی برای شنا وجود نداشته، اما با پرسش از محلی‌ها می‌توانید به سراغ نقاط بکر بروید و در دریا شنا کنید، البته اگر یک کاربلد همراهتان باشید بهتر است. همچنین مراقب خرچنگ‌ها و طوطیاهای دریایی هم باشید که به شما آسیب نزنند. شنا در آب‌های شفاف و زلال جزیره هنگام نیز پایان‌بخش فهرست گشت‌های تفریحی هنگام در این مقاله خواهد بود.  

شنا در آب‌های خلیج فارس

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید