بهترین گشت‌های تفریحی قشم
1967 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا شما را به جزیره‌ای زیبا در جنوب کشور برده و با گشت‌های تفریحی قشم کاملاً آشنا نماییم. در ادامه 5 مورد از دیدنی‌ترین و لذت‌بخش‌ترین گشت‌های تفریحی قشم را خواهید شناخت.

تورهای پیشنهادی:

تور هرمز

تور قشم


1. دره ستاره‌ها

یکی از گشت‌های تفریحی قشم را می‌توان، گشت‌وگذار در دره‌ ستاره‌ها عنوان کرد. یکی از عجایب هفتگانه قشم، از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی، از جاذبه‌های اسرارآمیز ایران که مشابه‌اش را صرفاً می‌توانید در ایالات متحده آمریکا مشاهده کنید. 

دره ستاره‌ها، در بین گشت‌های تفریحی قشم، دره‌ای است فرسایش‌یافته در مرکز جزیره قشم با عمقی 15 متری در نزدیکی روستای برکه خلف که در آن تندیس‌هایی غول‌پیکر از زمین سر بیرون آورده و هرکدام‌شان شکل و حالتی شگفت‌انگیز دارند و گویا در لحظه چهره عوض می‌کنند. 

جالب است بدانید که دره ستاره‌ها را که به آن دره ارواح هم می‌گویند، در فهرست آثار طبیعی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. حواستان باشد، بعد از غروب و تاریک شدن هوا نباید در این حوالی پرسه بزنید، چون گفته می‌شود، هر آنکه در این ساعات وارد دره ستاره‌ها شده دیگر بازنگشته است. 


دره ستاره‌ها


تفریح و سرگرمی و دسترسی به دره ستاره‌ها

در پرسه‌زنی در دره ستاره‌ها، به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین گشت‌های تفریحی قشم، می‌توانید به عکس‌برداری از مناظر اطراف، تماشای موزه سنگ، خرید صنایع دستی و بازدید از روستای برکه خلف بپردازید. 

جهت دسترسی به دره ارواح باید بعد از ورود به جزیره قشم، سراغ روستای برکه خلف را بگیرید و با هزینه‌ ورودی 5 هزارتومانی، همه‌روزه به جز ایام سوگواری بین ساعات 8 صبح تا 18 غروب برای تماشای جذابیت‌های یکی از بهترین گشت‌های تفریحی قشم به آن مراجعه کنید. 


2. جزیره هنگام

در بین گشت‌های تفریحی قشم، تماشای جزیره هنگام، یکی از دیدنی‌ترین جزاریر خلیج همیشه فارس که در ایام خاصی از سال میزبان دلفین‌های زیبا و تماشایی است، خالی از لطف نیست. در سفرتان به این جزیره و با شرکت در گشت‌های تفریحی قشم، می‌توانید یکی از زیباترین و سنتی‌ترین بازارهای ایران، ماهیان و آبزیان آب‌های شفاف هنگام، خرچنگ‌ها، خاردم‌های مصری و جبیرها را شاهد باشید. 


جزیره هنگام


جاذبه‌های تماشایی و تفریحی جزیره هنگام

از دیدنی‌های جزیره هنگام که در سفرتان و شرکت در گشت‌های تفریحی قشم باید حتماً از آن دیدن کنید به شرح زیر است: سواحل زیبای نقره‌ای و درخشان هنگام، حیات وحش هنگام (تماشای حیواناتی چون دلفین، جبیر، خاردم مصری، لاک‌پشت پوزه عقابی)، آکورایوم طبیعی هنگام، خاک سرخ هنگام، بازار سنتی هنگام، بقایای استعمار انگلیس و پرتغال (تاسیسات بندری و کشتی به گل‌نشسته)، سنگ مادر و دختر و نخلستان‌های هنگام. 

برای خوشگذرانی در گشت‌های تفریحی قشم در جزیره هنگام می‌توانید با تماشای دلفین‌ها، بازارگردی، عکس‌برداری و فیلم‌برداری از مناظر طبیعی اطراف، شنا در آب‌های خلیج فارس، خوشمزه‌گردی و تماشای پرندگان خودتان را سرگرم کنید.

جهت دسترسی به جزیره هنگام در یکی از گشت‌های تفریحی قشم باید از اسکله کندالو قشم در فاصله‌ای 7 الی 10 دقیقه‌ای سوار بر قایق‌هایی که از 8 صبح تا 8 غروب کار می‌کنند، با هزینه‌ای نفری 15000 تومان خودتان را به جزیره هنگام برسانید.  


3. غار خربس

در میان گشت‌های تفریحی قشم، غار خربس، یکی از متفاوت‌ترین و دیدنی‌ترین و تاریخی‌ترین بخش‌های جزیره قشم محسوب می‌شود. به گفته کارشناسان زمین‌شناسی قدمت غار خربس به دوران حکومت مادها باز می‌گردد و هرساله گردشگران و عاشقان صخره‌نوری برای تماشای آثار متعدد و گوناگونش به آن سر می‌زنند. 

شاید ظاهر غار خربس به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی قشم، مانند سایر غارهای دیگر این کره خاکی، معمولی و ساده به نظر برسد، اما درون آن دنیایی فراتر واقع شده و با ورود به دهلیزها، تالارها، دالان‌ها و اتاق‌های مختلفش و نیز چشمه‌ها و روزنه‌های متعددی که در بخش‌های شمالی و جنوبی آن قرار گرفته می‌توان به وضوح چنین چیزی را احساس کرد. 

غار خربس در قشم، دارای 9 روزنه ورودی بوده که 6 تای آن در بالای غار، 2 روزنه در بخش میانی و 1 روزنه در بخش پایینی آن واقع شده است. پشت این روزنه‌ها یک تالار بزرگ احداث‌شده که پس از ورود به آن با طاقچه‌های بسیار زیبایی مواجه خواهید شد. در غار خربس در کنار یک راهنمای کاربلد و مجرب می‌توانید در قالب یکی از گشت‌های تفریحی قشم، به گشت‌وگذار در یک هزارتوی دیدنی بپردازید. 


غار خربس


کاربردها و راه‌های دسترسی به غار خربس

کاربردهای غار خربس به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی قشم، پرستش‌گاه آئین مهرپرستی، مکانی برای استوان زرتشتی‌ها و  پناهگاهی ایمن برای بی‌خانمان‌ها است. 

غار خربس قشم در 15 کیلومتری از شهر قشم واقع شده و باید از آن جا به سمت روستای دیدنی رمچاه راهی شوید و با دنبال کردن تابلوهای راهنمایی در بازه زمانی هشت صبح تا غروب آفتاب با هزینه ورودی 2000 تومانی از این جاذبه طبیعی و گردشگری باستانی دیدن کنید. 


4. جزایر ناز

جزایر ناز، یکی از گشت‌های تفریحی قشم، را باید حتماً در سفرتان به این جزیره بازدید کنید. ساحلی متفاوت در جزیره قشم، که با تمام سواحلی که پیشتر دیدید تفاوت دارد. در این منطقه، در حین جزر، باریکه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره از آب بیرون‌آمده به هم وصل می‌شوند که این جزایر را محلی‌ها دو کرده می‌نامند. 

سطح صخره‌ای جزایر ناز، یکی از گشت‌های تفریحی قشم، هنگام مد 5 تا 10 متر از آب دریا بالاتر و مساحتی حدود 30 هزارمترمربع دارد. روی دو جزیره، آثاری از چند بنای مسقف را می‌توان دید، که به گفته محلی‌ها، محل استراحت ماهی‌گیران بوده است. 


جزایر ناز


جاذبه‌های تماشایی و تفریحی جزایر ناز

در جزایر ناز، یکی از گشت‌های تفریحی قشم، می‌توانید به پیاده‌روی در دریا، عکاسی و ماهی‌گیری، آفرودسواری، شترسواری و اسب‌سواری، پاراگلایدر، کایت‌بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری، جت اسکی، قایق‌سواری و غواصی بپردازید. جاذبه‌های نزدیک به جزایر ناز، دره ستاره‌ها، غار خربس و سکوی نفتی است. 

جهت دسترسی به جزایر ناز، از بلوار آزادگان قشم به سمت جنوب رفته و در انتهای بلوار وارد جاده ساحلی جنوب، جاده دریا شده و پس از عبور از سازه اسکله نفتی و ساحل نخل طلایی، در مجموع با گذر از یک فاصله 32 کیلومتری به مقصد می‌رسید. 


5. جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا با مساحتی 22 هزارکیلومتری در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، به عنوان یکی از گشت‌های تفریحی قشم، از جمله نایاب‌ترین پدیده‌های جهان محسوب می‌شود. 2400 هکتاری از جنگل‌ها در سواحل شمال و غرب جزیره قشم واقع شده و در تمام ایام سال سبز بوده و ارتفاع‌شان به 3 تا 6 متر می‌رسد. این درختان طی میلیون‌ها سال موفق شده‌اند سازگاری خوبی با آب شور پیدا کنند. 

جنگل‌های حرا، یکی از گشت‌های تفریحی قشم، زیستگاهی است امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری، مانند حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی که در کنارشان می‌توان شاهد زندگی مسالمت‌آمیز ماهیان، نرم‌تنان و سخت‌پوستان بود. 


جنگل حرا


در این جنگل‌ها حدوداً 6 ساعت یک‌بار جزر و مد رخ می‌دهد و به جایگاه مناسبی برای ماهی‌گیری بدل شده‌اند و در حالت عادی ارتفاع آب در این محل 1.5 متر است. در جنگل‌های حرا می‌توانید به قایق‌رانی و تماشای مناظر اطراف، عکس‌برداری و فیلم‌برداری مشغول شوید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید