جذاب‌ترین پدیده طبیعی جهان در چابهار
2037 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


زمانی که صحبت از سفر به چابهار و جنوب کشور می‌شود، کمتر کسی از خود علاقه نشان می‌دهد. دلیل این بی علاقگی اغلب بی اطلاعی مسافران است. شما نمی‌توانید تصور کنید که چه جاذبه‌های خاص، دیدنی و منحصر به فردی در جنوب کشور قرار دارند. جاذبه‌هایی که در هیچ جای ایران و بعضا در هیچ جایی از جهان وجود ندارند. تور چابهار از جمله سفرهایی است که شما را با عجایب مختلف این مرز و بوم آشنا می‌کند. یکی از این عجایب و پدیده‌های طبیعی که تنها در این منطقه می‌توانید شاهد آن باشید، داخل روستای تنگ و محدوده چابهار قرار دارد. پس با کایت همراه شوید تا جاذبه‌ها و عجایب تور چابهار را بهتر بشناسید. 

روستای تنگ کجاست؟ 

روستای تنگ جزئی از شهر چابهار به شمار می‌آید. به همین دلیل اکثرا در تور چابهار ، از این روستا نیز بازدید می‌کنند. از نظر موقعیت جغرافیایی، روستای تنگ در 80 کیلومتری شهر کنارک قرار گرفته. به همین دلیل باید از جاده بند جسک برای دسترسی به این روستا استفاده کنید. انتهای این جاده به ساحل دریای عمان و همچنین بندر صیادی تنگ می‌رسد. از آنجا تا مرکز روستای تنگ راهی نیست. 

روستای-تنگ-کجاست

جاذبه‌های دیدنی روستای تنگ کدام هستند و چرا باید در تور چابهار حتما به آنها سر زد؟ 

شاید تا به اینجای کار از خودتان پرسیده باشید که چه لزومی دارد به یک روستای کوچک که در دورترین نقطه مرزی ایران قرار دارد سفر کنید؟ البته سوالی که در ذهن شما ایجاد شده، کاملا منطقی است. اما مساله اینجاست که روستای تنگ جاذبه‌ای را در دل خود جای داده که مسافران از دورترین شهرهای ایران هم برای دیدن آن این همه راه را می‌آیند. پس بیایید با هم کمی بیشتر در مورد جاذبه‌های دیدنی روستای تنگ اطلاعات به دست بیاوریم. 

ساحل زیبای روستای تنگ | تلاقی دریا و کویر 

کسانی که در تور چابهار شرکت می‌کنند، اغلب انتظار دارند تا از سواحلی مثل ساحل صخره‌ای چابهار بازدید کنند. اما ساحل روستای تنگ برای اکثر مسافران کمی ناشناخته است. از طرف دیگر اگر به نقشه نگاهی بیاندازید، خواهید دید که روستای تنگ چابهار در دل کویر قرار دارد. پس چطور یک روستای کویری می‌تواند ساحل داشته باشد؟

 واقعا شاید اولین نفری که در دل کویر به ساحل تنگ رسیده، تصور کرده که سراب می‌بیند. واقعا تلاقی دریا و کویر در تمام دنیا یک پدیده نادر و کمتر دیده شده است. دیدن منظره دریا و کویر، شبیه به دیدن خورشید و ماه در کنار هم است. انگار که شب و روز، خوب و بد و زشت و زیبا، رو به روی هم قرار گرفته‌اند. واقعا انسان در این مواقع به بزرگی خداوند پی می‌برد. در دل کویری که هیچ نشانه‌ای از حیات دیده نمی‌شود، ناگهان با دریایی وسیع برخورد می‌کنید. 

ساحل-زیبای-روستای-تنگ

معمولا کسانی که کویر نوردی کرده باشند، لذت دیدن غروب آفتاب را چشیده‌اند. از طرف دیگر همه می‌دانند که یکی از تفریحاتی که می‌توان کنار ساحل داشت، دیدن غروب آفتاب است. پس تصور کنید غروب آفتاب در ساحل زیبای روستای تنگ چقدر زیبا خواهد بود؟ گرمای کویر و بادی که از دریا بر می‌خیزد. اصلا مگر تلاقی بهتر از این وجود دارد؟ جالب است بدانید که ساحل روستای تنگ ، تلاقی دریا و کویر، از نظر جهانی نیز شهرت دارد. گردشگران خارجی زیادی تنها برای دیدن این جاذبه در تور چابهار شرکت می‌کنند. 

تپه های گل افشان 

پیش از هر چیز باید به شما بگوییم که تلفظ صحیح این جاذبه، گُل نیست. بلکه باید آن را تپه های گِل افشان بخوانید! اما واقعا چرا به این تپه‌ها، تپه های گل افشان می‌گویند؟ این جاذبه نیز یکی از پدیده‌های نادر طبیعی چابهار و روستای تنگ به شمار می‌آید. اگر جاده فرعی بند تنگ را پیش بگیرید، سه تپه گلی در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد. این تپه‌ها دقیقا هم رنگ سیمان هستند. رنگی خاکستری و گل آلود که خیس بودنش را از کیلومترها دورتر می‌توان تشخیص داد. ممکن است اگر دقت کنید، حین نزدیک شدن به این منطقه، شاهد پاشیدن شدن گل از دل یکی از این تپه‌ها به بیرون باشید. 

تپه-های-گل-افشان

زمانی که به این تپه‌ها برسید، می‌بینید که عده‌ای تلاش می‌کنند تا خودشان را به بالای تپه برسانند. معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا خنک‌تر است، می‌توانید به راحتی بالای تپه بروید. البته آمادگی کثیف شدن لباس‌های خود را نیز باید داشته باشید. در مرکز تپه اصلی یک حفره حدود نیم متری وجود دارد که گل از آنجا به شکل حباب بیرون می‌زند و سپس فوران می‌کند. البته باید بدانید که گاهی ممکن است مجبور شوید برای دیدن یک فوران چند ساعتی منتظر بمانید 

دلیل به وجود آمدن تپه‌های گل افشان چیست؟ 

شاید تصور کنید که اینجا نوعی آتشفشان است. اگر اینطور تصور می‌کنید، باید بدانید که حق با شماست. این سه تپه، سه آتشفشان محسوب می‌شوند. البته در حال حاضر دو تپه خاموش شده‌اند و تنها یک تپه فوران گل دارد. همه آتشفشان‌ها قرار نیست که آتش از دهانه خود به بیرون پرتاب کنند. حفره‌های آتشفشانی معمولا خیلی عمیق هستند و مذاب‌های زیر پوسته زمین را به بیرون پرتاب می‌کنند. اما حفره روی تپه گل افشان، تنها حدود نیم متر عمق دارد. به همین دلیل گل‌های زیر زمین را به بیرون پرتاب می‌کند. 

اگر کنجکاو شده‌اید که چرا چنین اتفاقی رخ داده، باید بدانید که یک پدیده زمین شناسی باعث آن شده. به زبان ساده اگر بخواهیم بیان کنیم، باید بگوییم که صفحه اقیانوس هند، چند میلیون سال است که به سمت صفحه ایران حرکت می‌کند. حتی علت وجود کوه‌های مینیاتوری نیز همین است. زمانی که بر فراز تپه های گل افشان ایستاده‌اید، باید بدانید که قسمتی از صفحه اقیانوس هند، زیر پای شما قرار دارد. این صفحه به پوسته ایران فشار می‌آورد و باعث این فوران می‌شود. 

اسکله ماهیگیری 

در سال 1395 اسکله‌ای زیبا در روستای تنگ ساخته شد تا ماهیگیران برای صید به روی آن بیایند. این اسکله امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای تنگ شده. دیدن طلوع و غروب خورشید از روی این اسکله یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود و سفر شما را تبدیل به یک سفر فراموش نشدنی می‌کند. 

اسکله-ماهیگیری

دیدن دلفین‌ها 

شما می‌توانید از محلی‌های روستای تنگ بخواهید تا شما را با قایق به روی آب ببرند و دلفین‌ها را به شما نشان دهند. با این کار تور چابهار شما تبدیل به یک تور خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد شد. البته همیشه بخت با مسافران یار نیست و ممکن است بر خلاف تلاش محلی ها، نتوانید شاهد شنای دلفین ها باشید.

دیدن-دلفین‌ها

جنگل‌های حرا 

جنگل‌های حرا نوعی خاص از پوشش گیاهی و جانوری است که تنها در مناطق جنوبی ایران دیده می‌شود. فاصله این جنگل‌ها تا ساحل نسبتا زیاد است. به همین دلیل برخی از افراد در تور چابهار علاقه‌ای به دیدن این جنگل‌ها نشان نمی‌دهند. اما مطمئن باشید که از دیدن این جنگل‌ها شگفت زده خواهید شد. 

جنگل‌های-حرا

در نهایت باید گفت که تور چابهار ، یک سفر عجیب، خاص و به یادماندنی برای شما خواهد بود. البته باید بدانید که موسسات مختلف تور چابهار را به اشکال مختلف برگزار می‌کنند. در حال حاضر به جرات می‌توان گفت که کایت جزء موسساتی است که تور چابهار را به بهترین شکل ممکن و به صورت تمام و کمال اجرا می‌کند. با انتخاب کایت مطمئن باشید که هیچ جای دیدنی چابهار را از دست نخواهید داد. خب حالا نظرتان را در مورد جاهای دیدنی روستای تنگ بگویید؟ آیا دوست دارید تا یک شب را در این روستای کوچک اما دوست داشتنی اقامت کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید