هرمز جزیره هزار رنگ
5394 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر جنوب کشور است که به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعت خاصی که دارد، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. تنوع بالای خاک‌های موجود در این منطقه سبب شده تا جزیره هرمز به بهشت زمین‌‌شناسی مشهور شود. سفر به جزیره هرمز می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین اتفاقات زندگی شما باشد.
 اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید، این مقاله برای شماست. در راهنمای جامع کایت از سفر به جزیره هرمز نگاهی به مکان‌های دیدنی، راه‌های دسترسی، آب‌وهوا و ... این منطقه بسیار زیبا خواهیم داشت.

برای مشاهده لیست تورهای جزیره هرمز، وارد صفحه "تور هرمز" شوید.

جزیره-هرمز

جزیره هرمز کجاست؟

هرمز جزیره‌ای نمکی است که در 16 کیلومتری بندر عباس و مجاور تنگه هرمز واقع شده و مساحت آن به بیش از 42 کیلومتر می‌رسد. این جزیره جزو بخش هرمز، یکی از بخش‌های شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان است و سالانه هزاران توریست سفر به جزیره هرمز را برای تفریح انتخاب می‌کنند.
طبیعت بکر و متفاوت، حیات دریایی متنوع، دیدنی‌های تکرارنشدنی و محیط رنگارنگ، تنها بخشی از دلایلی هستند که سفر به جزیره هرمز را باید مد نظر قرار دهید. دره رنگین کمان، یکی از حیرت‌انگیزترین مکان های دیدنی این منطقه است که در سفر به جزیره هرمز باید حتما تجربه کرد.

جزیره-هرمز

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

از آنجایی که هرمز در جنوب کشور واقع شده، در نیمه اول سال باید در انتظار آب و هوایی بسیار گرم باشید. رطوبت و دمای هوا در نیمه نخست سال، خصوصا تابستان، بسیار بالاست و شاید همین موضوع یکی از دلایل اصلی برای پررنگ‌تر بودن زندگی شبانه در جزیره هرمز باشد. ما سفر به جزیره هرمز در تابستان را توصیه نمی‌کنیم.
اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نیمه دوم سال را انتخاب کنید. اواخر پاییز یا زمستان، هوای این منطقه بسیار معتدل می‌شود و در روز هم می‌توان از دیدنی‌های بخش‌های مختلف لذت برد؛ اما اگر بهار را برای سفر به جزیره هرمز انتخاب کردید، باید منتظر آفتابی سوزان باشید.


دیدنی های جزیره هرمز

سفر به جزیره هرمز و تماشای سواحل زیبا و دیدنی‌های آن، به اندازه‌ای لذت‌بخش هست که احتمالا بعد از سفر به جزیره هرمز، بازدید از این منطقه را مجددا در برنامه طولانی‌مدت خود قرار خواهید داد.

قلعه پرتغالی‌ها

بعد از سفر یکی دولت‌مردان پرتغالی در سال 909 به جزیره هرمز، حکومت وقت با حمله به هرمز، این جزیره را در سال 913 فتح و یک قلعه در آن ساخت؛ اما در سال 1031، یکی از امرای شاه‌عباس این جزیره را آزاد کرد. حالا قلعه پرتغالی‌ها در این جزیره به یکی از جاذبه های تاریخی مهم تبدیل شده است که حتما در سفر به جزیره هرمز باید آن را ببینید.

قلعه-پرتغالی-ها-در-جزیره-هرمز

دره مجسمه های هرمز

یکی از بهترین مکان‌هایی که در سفر به جزیره هرمز می‌توان از آن بازدید کرد، دره مجسمه ها یا تندیس های هرمز است. تماشای سنگواره‌های کوچک و بزرگ با شکل‌های متفاوت که بعضا مثل پرنده‌هایی مثل گنجشک، عقاب یا خروس هستند، قطعا شما را در سفر به جزیره هرمز شگفت‌زده می‌کند.

دره رنگین کمان در جزیره هرمز

مشهورترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌ای که در سفر به جزیره هرمز می‌توان مشاهده کرد، دره رنگین کمان است. تنوع سنگی و کانی‌های این منطقه و قرارگیری آن بر روی یکدیگر باعث شده است تا در سفر به جزیره هرمز و دره رنگین کمان بتوانید بیش از 70 طیف رنگی مختلف را یک‌جا ببینید. چنین چیزی را جز با سفر به جزیره هرمز نمی‌توان تجربه کرد.

جزیره-هرمز

سایر جاذبه های گردشگری جزیره هرمز

مکان‌هایی که در سفر به جزیره هرمز می‌توان از آنها بازدید کرد، به همین موارد ختم نمی‌شود. موزه دکتر احمد نادعلیان (از هنرمندان محیطی و زمینی)، سواحل رنگارنگ و متفاوت (مثل سواحل سنگ مرغان، تک درخت، چند درخت، مفنق)، ساحل مشهور سرخ که با شن‌ها و موج‌های آب سرخ‌رنگ شهرتی جهانی داشته و کف ناشی از رسیدن آب به ساحل به خاطر املاح موجود در آب به رنگ صورتی درمی‌آید، گونه‌های جانوری و گیاهی مختلف از جمله درختان صمغ عربی یا آکاسیا، دره سکوت، دشت آهوان، دریاکنار خضر و الهه نمک فیروزه‌ای از دیدنی‌های این منطقه هستند که حتما در سفر به جزیره هرمز باید از نزدیک مشاهده کرد.


مطالب مرتبط:

مکان‌های دیدنی جزیره لارک

جاذبه‌های گردشگری جزیره | 10 جاذبه برتر

لیست جاذبه‌های جزیره هنگام


راه های سفر به جزیره هرمز

برای سفر به جزیره هرمز ابتدا باید خود را با اتوبوس، هواپیما، قطار یا وسیله شخصی به بندرعباس برسانید. فاصله بندرعباس تا تهران چیزی در حدود 1300 کیلومتر است و با خودرو شخصی تقریبا 15 ساعت طول می‌کشد به این شهر برسید. برای سفر به جزیره هرمز از بندرعباس باید از قایق‌های مسافربری در اسکله شهید حقانی استفاده کرد. گفتنی‌ست که پیش از سفر به جزیره هرمز می‌توانید بلیط این قایق‌ها را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

اقامت در جزیره هرمز

به خاطر طبیعت بکر، در جزیره هرمز خبری از هتل‌های چندستاره نیست؛ به همین جهت شب را یا باید چادر بزنید یا در خانه اهالی محلی بمانید. امنیت در هرمز بالاست؛ با این حال می‌توانید در مورد بهترین سواحل برای چادر زدن از اهالی محلی سوال کنید.
برای دیدن مکان‌های مختلف پیشنهاد می‌کنیم یک دوچرخه کرایه کنید. جزیره هرمز چندان بزرگ نیست و با یک دوچرخه به راحتی می‌توان از سفر به جزیره هرمز و گردش در آن لذت برد.

سفر به جزیره هرمز با کایت + رزرو آنلاین تور جزیره هرمز

اگر برنامه‌ای شخصی برای سفر به جزیره هرمز ندارید و ترجیح می‌دهید در کنار سایر گردشگران و تور لیدرهای مجرب کایت از سفر به جزیره هرمز لذت ببرید، همین حالا می‌توانید تور هرمز را به صورت اینترنتی رزرو کنید. کایت با داشتن کارشناسان باتجربه و برنامه‌ای دقیق، تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر به جزیره هرمز را در یک تور 3 روزه برای شما رقم خواهد زد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید