جاذبه‌های گردشگری مشهد که کلاه از سر گردشگرا می‌اندازد
3992 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


جاذبه‌های گردشگری مشهد که حتما باید دید


جاذبه‌های گردشگری مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) که هر ساله استقبال بی‌نظیری از این مکان‌ها می‌شود، مکان‌های جذاب دیگری نیز دارد. مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی شناخته شده است و مسلمانان هر ساله از ایران و دیگر کشورهای اسلامی برای دیدن جاذبه‌های گردشگری مشهد به این شهر مقدس سفر می‌کنند.

تورهای مرتبط:

 جاذبه‌های گردشگری مشهد که حتما باید دید


چرا با کایت از جاذبه‌های گردشگری مشهد دیدن کنم؟


برای خرید تور مشهد به سایت کایت آمده و به صورت آنلاین تنها با چند کلیک، می‌توانید از صفر تا صد سفر خود را برنامه‌ریزی کنید که  از کدام یک از جاذبه‌های گردشگری مشهد دیدن کنید و قیمت‌های پروازها را با هم مقایسه کرده و بهترین زمان پرواز به مشهد را با قیمتی مناسب انتخاب کنید. کایت تا مشهد همسفر با شماست و با ترانسفر ویژه به استقبال شما می‌آید و تجربه اقامت در یک هتل درجه یک را به شما هدیه می‌کند. با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید با کایت همسفر شوید.

جاذبه‌های گردشگری مشهد که حتما باید از نزدیک ببینید:


1- دریاچه چشمه سبز نگین جاذبه‌های گردشگری مشهد:


 در دل رشته‌کوه‌های بینالود دریاچه‌ای قرار دارد که مثل فیروزه‌ای زیبا خودنمایی می‌کند و یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد در استان خراسان رضوی است که تنا 50 کیلومتر مسافت تا شهر مشهد دارد. از آب این دریاچه برای سیراب کردن زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی روستاهای اطراف استفاده می‌شود.


دریاچه چشمه سبز نگین


2- مقبره فردوسی یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مشهد:


دیار خراسان مردانی را در دامان خود پرورانده است که هیچ‌گاه از خاطره تاریخ ایران فراموش نمی‌شوند، فردوسی مردی بود که اگر سی سال عمر خود را برای ادبیات این مرز و بوم نمی‌گذاشت و شاهنامه را نمی‌سرود شاید امروز ما به زبان دیگری صحبت می‌کردیم. مقبره این مرد بزرگ در 20 کیلومتری مشهد قرار دارد که بنایی 900 متری است و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است. 

 مقبره فردوسی


3- مجموعه کوه‌سنگی؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد که تنها یک پارک نیست:


در مشهد پارک‌های زیبایی وجود دارد که به ترتیب بزرگترین این پارک‌ها؛ پارک ملت و کوه‌سنگی است که این جاذبه‌های گردشگری مشهد، زیبایی خاصی به شهر داده است و در روزهای تعطیل از محبوب‌ترین تفرجگاه‌ها به شمار می‌آید. جالب است بدانید که شاه عباس در این منطقه که امروز به پارک تبدیل شده تاج‌گذاری کرده است. موزه بزرگ خراسان نیز در دل این پارک قرار دارد که می‌توان پارک کوه‌سنگی را مکانی تفریحی-فرهنگی دانست.
 

 مجموعه کوه‌سنگی


4- آرامگاه نادرشاه افشار یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد:


بناهای تاریخی زیادی در مشهد وجود دارد که قدمت این شهر تاریخی را می‌رساند، یکی از این بناها، آرامگاه نادرشاه افشار است که به دستور خود نادرشاه بنا شده است. این آرامگاه جزو جاذبه‌های گردشگری مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارد و تندیسی زیبا از نادرشاه نیز در این عمارت قرار دارد که به دست هنرمندانه ابوالحسن صدیقی ساخته شده است.


 آرامگاه نادرشاه افشار


5- پارک طبیعی هفت حوض در دل کوه‌های خلج یکی از بکرترین جاذبه‌های گردشگری مشهد:


دل را به طبیعت بزنید و از حوضچه‌های آبی منطقه زیبای پارک طبیعی هفت حوض لذت ببرید. این مکان که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد است در 7 کیلومتری شهر قرار دارد. برای رفتن به این منطقه باید مسافتی را پیاده‌روی کنید چون پارک طبیعی هفت حوض در قلب کوه‌های خلج قرار دارد. مقدار مسافت پیاده‌روی تا رسیدن به منطقه زیبای هفت حوض 2 کیلومتر است.


 
پارک طبیعی هفت حوض


6- پارک وکیل آباد در خوش‌نشین‌ترین منطقه مشهد:


در محله وکیل‌آباد پارک باصفایی وجود دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی این منطقه به صورتی است که در دره‌ای سرسبز وجود دارد و از مناطق خوش‌نشین مشهد به حساب می‌آید که در سمت جنوب غربی شهر قرار دارد. این منطقه به ملکیت حسین آقای ملک بوده است که در سال 1348 به شهرداری مشهد واگذار و وقف عام شد. این پارک جنگلی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است که حتما در تور مشهد کایت از آن دیدن کنید.



 پارک وکیل آباد


7-باغ گیاه‌ شناسی یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری مشهد :


باغ گیاه شناسی مشهد شاید بتوان گفت یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است چرا که از بخش های متنوعی تشکیل شده و در آن می توانید مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره ای و … را مشاهده کنید. این باغ به منظور حفظ و نگهداری گیاهان و داشتن یک بانگ ژن زنده گیاهی در این شهر ساخته شده است. این باغ در بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر واقع است.



باغ گیاه‌ شناسی


8- بند گلستان یکی از جاذبه‌های‌ گردشگری مشهد با قدمتی 500 ساله:


از قدیم گفته‌اند که هر کجا آب هست آبادانی هم به وجود می‌آید، در 8 کیلومتری غرب مشهد رودخانه خروشان وجود دارد که نام آن گلستان است و از سرسبزترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به حساب می‌آید که بر روی این رودخانه بندی به قدمت 500 سال وجود دارد که گردشگران زیادی به خاطر با صفایی این منطقه از این جاذبه دیدن می‌کنند. در تور مشهد بازدید از بند گلستان را از یاد نبرید که تفرجگاهی به یاد ماندنی است.

بند گلستان

9-بازدید از غار مغان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری مشهد:
 

در 35 کیلومتری مشهد روستایی به نام مغان وجود دارد که غارهای آهکی زیادی در این روستا است که حتما بازدید از غار را باید با راهنما و تور انجا دهید و ماجراجویی‌های انفرادی از این غارها بسیار خطرناک است زیرا پرتگاه‌ها و برکه‌هایی درون آن قرار دارد که به تجربه کافی برای مواجه شدن با خطرهای رو به رو لازم است.

غار مغان

10- باغ ملی یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری مشهد:


بوستانی بزرگ و سرسبز با آب‌نماهایی با صفا و محیطی دل‌انگیز که به یکی از پرگردشگرترین جاذبه‌های گردشگری مشهد تبدیل شده است. مشهورترین قنات مشهد نیز در این باغ ملی قرار دارد که به قنات رکن‌آباد معروف است. شخصی به نام محمود سیستانی مالک این جاذبه گردشگری مشهد بوده است که امروز تبدیل به تفرجگاهی بی‌نظیر در دل هیاهوی شهر شده است.

 باغ ملی مشهد


11-دهکده ییلاقی شاندیز یکی از خوش آب‌وهواترین جاذبه‌های گردشگری مشهد :


دهکده ییلاقی شاندیز با آب‌وهوایی درجه یک هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران است که از چنارهای بلند و درختان به هم تنیده شاندیز دیدن می‌کنند و در رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی غذا میل می‌کنند و سوغاتی تهیه می‌کنند. یکی از پرندگانی که در این منطقه بسیار زیاد دیده می‌شود هدهد شانه به سر است که با صدای خوشی که دارد گوش‌ها را نوازش می‌دهد. در لیست جاذبه‌های گردشگری مشهد دیدن از منطقه شاندیز را از یاد نبرید.

دهکده ییلاقی شاندیز


12-بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین مرکز خرید در مشهد:


بازار رضا که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد علاوه بر جاذبه‌های معماری که دارد با ویترین‌های رنگارنگ ساعت‌ها شما را مشغول به بازارگردی می‌کند. شما می‌توانید سوغاتی‌هایی جذابی را برای هدیه دادن تهیه کنید و از صنایع دستی، عطر فروشی‌ها و سنگ‌های گرانبهای عقیق، فیروزه و... دیدن کنید. بازار رضا یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد است که حتما در تور مشهد از آن دیدن کنید.

بازار رضا


13-غار بیمار آب شفادهنده حیوانات اهلی روستائیان:


غار بیمار آب در نزدیکی دهکده کوشک‌آباد وجود دارد که علت نام‌گذاری آن به بیمار آب این است که اهالی این روستا اعتقاد دارند که آب این غار حیوانات اهلی روستا را شفا می‌دهد و دام و طیور خود را با آب این غار سیراب می‌کنند. در کف این غار نیز آب فراوانی وجود دارد که در دهنه ورودی غار نیز چاهی به عمق 15 متر وجود دارد که اهالی روستا از آن استفاده می‌کنند.

غار بیمار آب


14- خانه تاریخی ملک یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد در فهرست آثار ملی ایران:


خانه تاریخی ملک یادگاری از معماری دوره قاجار است که در لیست آثار ملی ایران قرار دارد. این بنای دو طبقه وسعت زیادی داشته که امروزه تنها آثاری از آن باقی مانده است که طبقه بالای این بنا با هنر منبت تزئین شده است و شومینه گچ‌بری شده زیبایی دارد. جالب است بدانید که حمام خانه ملک، تنها حمام خصوصی است که در از آن دوره به جا مانده است.

خانه تاریخی ملک


15-روستای زشک یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد با چشمه‌های جوشان:


زشک روستایی در توابع مشهد است که طبیعتی اعجاب‌انگیز دارد به طوری که اگر مسیر یکی از رودخانه‌هایی که در این روستا جریان دارد را دنبال کنید خواهید دید که به جایی از رودخانه می‌رسید که دیگر آبی وجود ندارد و کاملا خشک شده است اما اگر مسیرتان را ادامه بدهید از دل زمین چشمه‌هایی می‌جوشد که همین ویژگی باعث شهرت روستای زشک یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد شده است.

روستای زشک

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید