مرداب سراوان ؛ تجربه یک گردش حیرت‌انگیز
12905 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مرداب سراوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور است که در دل جنگل قرار گرفته و گردش در آن می‌تواند تجربه‌ای حیرت‌انگیز را برای شما رقم بزند. تا زمانی که وارد مرداب سراوان نشده باشید، احتمالا آن را با یک زمین چمن بزرگ اشتباه خواهید گرفت، اما مشاهده مردمی که در آن در حال قایق‌سواری هستند، قطعا شما را برای تفریح در آن وسوسه خواهد کرد. 

اگر قصد دارید از مرداب سراوان بازدید کنید، تا انتهای این مقاله همراه کایت باشید.

برای مشاهده‌ تورهای این منطقه، وارد صفحه "تور مرداب سراوان" شوید.

مرداب سراوان کجاست؟

سراوان یکی از روستاهای بخش سنگر شهرستان رشت در استان گیلان است. بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری، این روستای کوچک را با پارک جنگلی و تالاب بزرگ و زیبایی که در آن است، می‌شناسند. 

مرداب سراوان که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد، داخل پارک جنگلی سراوان قرار گرفته و گردشگران علاوه بر تفریح در جای‌جای این منطقه زیبا می‌توانند از قایق‌سواری در آن نیز لذت ببرند. دسترسی آسان به این پارک جنگلی از جمله عوامل افزایش تعداد بازدیدکنندگان در فصول مختلف به حساب می‌آید. پارک جنگلی سراوان یکی از بزرگترین و بهترین پارک های جنگلی استان گیلان است و تفریح در آن به همراه خانواده، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. 

مرداب-سراوان

آدرس: استان گیلان، کیلومتر هفده جاده رشت-قزوین، پارک جنگلی سراوان


مرداب سراوان ؛ مکانی شگفت‌انگیز که باید از نزدیک دید 


با ورود به این پارک جنگلی کافیست به سمت چپ خود نگاه کنید تا چشم‌اندازی فوق‌العاده از دریاچه‌ای سبزرنگ در مقابل شما قرار گیرد؛ دریاچه‌ای که در لحظه اول، احتمالا آن را با یک زمین پوشیده‌شده از چمن و گیاهان کوچک اشتباه خواهید گرفت. 

مرداب سراوان در دل جنگل‌های سرسبز گیلان قرار گرفته و این یعنی شما می‌توانید در طبیعت شگفت‌انگیز گیلان در کنار تالابی منحصربه‌فرد از تفریح لذت ببرید. وجود رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود را می‌توان از دلایل اصلی به وجود آمدن مرداب سراوان در نظر گرفت. 

هزینه ورودی پارک جنگلی برای هر خودرو 8 هزار تومان و ورودی به ازای هر نفر پیاده، هزار تومان است. در طول مسیر نیز امکانات رفاهی و تفریحی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. 


مرداب-سراوان

قایق‌سواری در مرداب سراوان ؛ یک تجربه فراموش‌نشدنی 


قایق‌سواری در مرداب سراوان، یکی از ناب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. قایق‌های قو شکل کوچکی که شما را به اعماق جنگل های سراوان می‌برند، بدون شک یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای تمام بازدیدکنندگان رقم خواهند زد. هزینه 10 دقیقه قایق‌سواری در مرداب سراوان، 20 هزار تومان است که شاید کمی زیاد باشد، ولی حتما ارزش لمس سکوت و آرامش حاکم بر فضای مرداب سراوان را دارد.

با توجه به ماهیت مرداب سراوان، در طول مسیر احتمالا جانداران آبزی مختلف از جمله قورباغه‌ها و لاک‌پشت‌ها را در جای‌جای مرداب سراوان مشاهده خواهید کرد. بدون شک، پارو زدن در مرداب سراوان تفریحی فراموش‌نشدنی است که از انجام آن خسته نخواهید شد.

مرداب-سراوان

مکان‌های دیدنی و امکانات تفریحی و رفاهی مرداب سراوان 


در پارک جنگلی سراوان، امکانات خدماتی و رفاهی متعددی در نظر گرفته شده است تا گردشگران، با خیالی آسودی از مناطق مختلف این جنگل بازدید کرده و در مرداب سراوان مشغول قایق‌سواری شوند.

 اگر هیجان را دوست دارید، بهتر است بدانید در این منطقه، نخستین پینت بال جنگلی شمال کشور با مساحت 1200 متر مربع پذیرای علاقه‌مندان به این ورزش دوست‌داشتنی است. علاقه‌مندان به موتورهای چهار چرخ هم می‌توانند در کنار دوستان و اعضای خانواده خود با سایرین به رقابت بپردازند. 

اطراف پارک جنگلی سراوان، مکان های دیدنی متعددی هم وجود دارد که بد نیست به آنها سر بزنید. موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای شاه عباس (کاروانسرای لات) و بقعه امام‌زاده هاشم (ع) از جمله مکان های دیدنی در نزدیکی مرداب سراوان هستند.

مرداب-سراوان

بهترین زمان برای بازدید از مرداب سراوان 


همانند سایر مناطق شمال کشور، فصول بهار و پاییز (به خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت) بهترین زمان برای سفر به گیلان و بازدید از مرداب سراوان هستند. اگرچه پاییز هوا سردتر می‌شود و بارش‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، اما زرد شدن برگ‌های درختان می‌تواند حسابی حال و هوای شما را تغییر دهد. اگر زمستان به مردداب سراوان سفر کردید هم باید منتظر برف و هوایی بسیار سرد باشید. 

مرداب-سراوان

اقامت در پارک جنگلی سراوان 


موضوع جالب توجه در مورد پارک جنگلی سراوان، وجود ویلاها و خانه‌های کوچک در کنار آن است. همچنین اگر اهل چادر زدن باشید، می‌توانید ضمن استفاده از آلاچیق‌ها، میزهای بازی، کباب‌پز و ... شب را تا صبح در سکوت خیره‌کننده جنگل های سراوان بگذرانید.

مرداب-سراوان

تور مرداب سراوان 


اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشید و بعد از چند روزهای پرکار، یک روز را بخواهید در کنار مرداب سراوان و درخت‌های شگفت‌انگیز آن باشید، کایت یک برنامه ویژه برای شما دارد: تور یک روزه مرداب سراوان با قیمت بسیار مناسب که همین حالا می‌توان به سه شیوه حضوری، تلفنی و اینترنتی آن را رزرو کرد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید