لذت کویر نوردی در تنها کویر کاغذی ایران
4460 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کویرگردی را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران دانست. تقریبا تمام گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که حتی یک تور یک روزه به کویرهای ایران داشته باشند. کویرهای مختلفی در ایران وجود دارند. کویرهایی که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. اما در این میان، کویرهای اطراف کاشان از شهرت زیادی برخوردار هستند. کویر کاغذی یا همان کویر ابوزیدآباد و کویر مرنجاب جزء کویرهای مهم اطراف کاشان هستند. با کایت همراه شوید تا کویر کاغذی را بهتر بشناسید. 

برای مشاهده تورهای مرتبط به کویر گردی، وارد صفحه "تور کویر" شوید.


کویر ابوزیدآباد کجاست؟ 


کویر ابوزیدآباد در شمال شرق کاشان قرار دارد. این کویر زیبا همسایه کویر مرنجاب و  بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ است. این کویر را می‌توان یکی از آرام‌ترین و در عین حال زیباترین کویرهای ایران دانست که دسترسی به آن هم بسیار ساده است. شما می‌توانید پس از اتمام بازدید به شهر کاشان بازگردید. کویر کاغذی تنها حدود 40 کیلومتر تا کاشان فاصله دارد. پس در عرض 40 دقیقه می‌توانید خودتان را به کاشان برسانید و از امکانات این شهر استفاده کنید. به همین دلیل علاقه‌مندان به کویر نوردی، بیشتر جذب کویر کاغذی شده‌اند. 


کویر ابوزیدآباد کجاست؟

چه فصلی را برای تور یک روزه کویر کاغذی انتخاب کنیم؟ 


معمولا کسانی که تور یک روزه کویر را انتخاب می‌کنند، باید انتظار آفتاب شدید را داشته باشند. اما در فصل تابستان، آفتاب به صورت مستقیم می‌تابد و هوا را بسیار گرم می‌کند. اگر تور شما یک روزه است، یعنی شب قصد اقامت در کویر را ندارید، بنابراین بهترین زمان برای سفر شما زمستان خواهد بود. زیرا در زمستان‌ هوای روز کویر کمی ملایم‌تر است، اما در عین حال شب‌های بسیار سردی دارد. پس زمانی که شما قصد اقامت در کویر را ندارید، بهترین گزینه برای سفر یک روزه شما، اواسط پاییز تا اواخر زمستان خواهد بود. 

چه فصلی را برای تور یک روزه کویر کاغذی انتخاب کنیم؟

چه وسایلی باید همراه خود داشته باشیم؟ 


معمولا وسایل مورد نیاز را مجری تور یک روزه، پیش از حرکت به شما اعلام می‌کند. اما بهتر است حتما وسایلی از قبیل: کوله پشتی، کفش پیاده‌روی، صندل راحتی، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، وسایل کمک‌های اولیه، یک بطری آب، کمی شکلات و مواد قندی، کلاه آفتاب‌گیر، چوب دستی، تلفن همراه، دوربین عکاسی، پماد دفع حشرات و پول نقد همراه داشته باشید. 

چه وسایلی باید همراه خود داشته باشیم؟

چه تفریحاتی می‌توان در تور یک روزه کویر کاغذی انجام داد؟ 


در تور یک روزه به کویر کاغذی آنقدر تفریح زیاد است که نمی‌دانید چطور خود را سرگرم کنید. معمولا برگزار کنندگان تور شما را تا کویر همراهی می‌کنند. همچنین در اکثر موارد، شترسواری نیز به صورت رایگان برای مسافران انجام می‌شود. اما تفریحات مهیج دیگری همچون آفرود سواری و یا موتور چهار چرخ نیز در کویر کاغذی به چشم می‌خورند که هزینه آن را عموما خودتان باید پرداخت کنید. البته باید بدانید که خودتان به تنهایی نمی‌توانید پشت فرمان یک خودروی آفرود بنشینید. رانندگان مخصوص با وسایل نقلیه خاص خود در کویر حضور دارند تا مشتریان را با هیجان واقعی آشنا کنند. 

چه تفریحاتی می‌توان در تور یک روزه کویر کاغذی انجام داد؟

اما در عین حال می‌توانید یک موتور چهار چرخ را برای مدتی محدود اجاره کرده و خودتان پشت فرمان آن بنشینید. اگر اصول ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید، حتی بدون داشتن مهارت رانندگی نیز قادر به کنترل این موتورها خواهید بود. این تفریحات بسیار مهیج هستند اما در عین حال می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی هم از تور یک روزه خود لذت ببرید. کویر نوردی با پای برهنه و خوابیدن روی شن‌های روان تجربه منحصر به فردی است که تنها در این تور می‌توان آن را حس کرد. همچنین می‌توانید از تپه‌های شنی بالا رفته و از آن بالا به پایین سر بخورید. این کار بسیار هیجان بخش، جذاب و البته رایگان است. در کویر کاغذی حتی با دیدن مناظر نیز می‌توان آرام شد و از آرامش خود لذت برد. دویدن روی شن‌ها و شیرجه زدن درون آنها واقعا هیجان آور است.


در تور یک روزه کویر کاغذی چه چیز‌هایی انتظار ما را می‌کشد؟ 


معمولا بازدید از اماکن مختلف در چنین تورهایی به برگزار کننده تور بستگی دارد. اما عموما همراه با این تور، بازدید کوتاهی از کاشان نیز انجام می‌شود. در این بازدید حتما سری به حمام فین خواهید زد. البته برخی از تورها ترجیح می‌دهند تا بازدید خود را به آران و بیدگل محدود کنند که فاصله کمتری تا کویر کاغذی دارد.

در تور یک روزه کویر کاغذی چه چیزهایی انتظار ما را می‌کشند؟

 همچنین در این کویر یک کاروانسرای زیبا وجود دارد که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد. اکثر مجریان تور، مسافران را برای صرف نهار به این کاروانسرا می‌برند. در ضمن باید بدانید که شهر زیرزمینی اویی که به دست ایرانیان باستان و در دوره زرتشتیان ساخته شده نیز در همین کویر قرار دارد. ممکن است در حین بازدید از کویر، به آب انباری قدیمی نیز برسید که متعلق به دوران صفویه است. 


دسترسی به کویر ابوزیدآباد 


برای دسترسی به کویر ابوزیدآباد، باید ابتدا خودتان را به کاشان برسانید. در شمال شرق کاشان، بلواری به نام بلوار ملاصدرا وجود دارد. بلوار را باید به سمت شمال شرق پیش بگیرید تا پس از حدود 39 کیلومتر به روستای ابوزیدآباد برسید. از آنجا اگر وسیله نقلیه شما آفرود است، می‌توانید به دل کویر بزنید، در غیر این صورت باید وسیله نقلیه شخصی خود را در جای امنی پارک کرده و پیاده عازم کویر شوید. مسیر این جاده استاندارد نیست، پس حتما از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشید. 

به صورت کلی استفاده از وسیله نقلیه شخصی برای سفری یک روزه آن هم در کویر، خسته کننده و حتی کمی خطرناک است. در ضمن وسایل نقلیه عمومی شما را تنها تا کاشان همراهی می‌کنند. حتی در طول مسیر هم برای گم نشدن در دل کویر، بهتر است یک راهنمای خبره همراه شما باشد. پس نتیجه می‌گیریم که بهترین راه برای بازدید از کویر کاغذی، تور یک روزه آژانس‌های مسافرتی است. 

موسسات مختلفی را می‌توان نام برد که برگزار کننده تور یک روزه کویر کاغذی هستند. اما در این میان، موسسه کایت، با اتکا به تجربه خود در زمینه برگزاری تورهای گروهی، سفری یک روزه و خاطره انگیز را برای شما رقم می‌زند. کایت کاملا نیاز همراهان خود را درک می‌کند و با تمام وجود تلاش می‌کند تا سفری شیرین را برای همسفران خود به ارمغان بیاورد. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید