جاهای دیدنی طبس که قبل از هرجا باید دید
4341 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی جاهای دیدنی طبس، شهری کویری و قسمتی جدا شده از شهر یزد و شهره در گردشگری می‌پردازیم. تور طبس یکی از زیباترین تورهایی است که در سمت غرب خراسان جنوبی انجام برگزار می‌شود. به دلیل وجود مکان‌های دیدنی بسیار زیاد، هر ساله توریست‌های بسیاری از سرتاسر کشور برای تور طبس ثبت‌نام می‌کنند.

در ادامه به معرفی برخی از مکان‌های دیدنی طبس می‌پردازیم که به شما در شرکت در تور طبس و همچنین بازدید از مکان‌های دیدنی آن کمک خواهد کرد.

برای مشاهده تورهای طبس + کال جنی بر روی "تور طلبس و کال جنی" کلیک کنید.

باغ گلشن 


باغ گلشن


دستور ساخت باغ گلشن در طبس توسط سومین حاکم این شهر یعنی امیرحسین خان صادر شد. از این باغ به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی که نمونه‌ای از طراحی چهار سبک باغ اصفهان است، یاد می‌شود. در این باغ نهری دائمی جریان دارد که آن را به باغ نادری تبدیل کرده است. 

از شگفتی‌های این باغ می‌توان به آبشارها و استخرهای طبیعی اشاره کرد. در باغ گلشن، گل‌ها و درختان مختلفی از جمله نخل، نارنج، انگور و ... وجود دارد و علاوه بر زیبایی طبیعی آن، مهاجرانی دارد که تقریباً همیشه در آن حضور دارند و این مهاجران، پلیکان‌های آن منطقه هستند. ساعات بازدید از این باغ، 24 ساعته بوده و نیازی به تهیه بلیت نیست. باغ گلشن در بلوار امام خمینی قرار گرفته که بعد از شرکت در تور طبس می‌توانید به این مکان سر بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.


طاق شاه عباسی


طاق شاه عباسی


این مکان دیدنی در روستایی توریستی به نام خرو، در 27 کیلومتری طبس قرار گرفته است. این طاق بلند، بالاتر از چشمه آب گرم مرتضی علی قرار دارد. این طاق با بنای آجری ساخته شده و تاریخ آن به دوره صفویه برمی‌گردد. یکی از عمده کارهایی که افراد بعد از شرکت در تور طبس انجام می‌دهند، دیدار از طاق شاه عباسی است چرا که به عنوان نازک‌ترین سد جهان معروف است و همچنین از قدیمی‌ترین سدهای جهان به شمار می‌رود. ساعات بازدید از طاق شاه عباسی نیز به صورت 24 ساعته است. همچنین نیازی به پرداخت بلیت نیست. 

چشمه مرتضی علی


چشمه مرتضی علی


برخلاف تصور همگان، چشمه مرتضی علی، چشمه آب گرمی معمولی نیست. یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مکان‌هایی که می‌توانید با شرکت در تور طبس به آن سری بزنید، در چند کیلومتری روستای توریستی خرو قرار دارد و نامش چشمه آب گرم مرتضی علی است. چشمه پیش رو تلفیقی از آب گرم و سرد را دارد و این مسیر تا 300 متر در کنار هم پیش می‌رود و البته قابل تفکیک نیز هست. منظور از این صحبت این است که شما می‌توانید در یک طرف رودخانه آب گرم و در طرف دیگر آب سرد را حس کنید. به دلیل خواص درمانی این چشمه، برای بسیاری از بیماری‌های عضلانی و پوستی توصیه می‌شود و سالانه افراد زیادی برای معالجه و درمان به این چشمه سر می‌زنند. ساعات بازدید از این چشمه به صورت 24 ساعته بوده و نیازی به پرداخت بلیت ندارید. 


کال جنی


کال جنی


یکی از دلایلی که این مکان، سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند، نامش است. تصور همگان بر این است که این نام تنها به این دلیل به این مکان داده شده که توریست‌ها را جذب کند و خبری از جن در آن نیست. درحالی‌که محلی‌های آن منطقه بر این باور هستند که این دره زیبا، محل زندگی اجنه است. کال جنی در 35 کیلومتری شهر طبس قرار گرفته و قطعاً جزو برنامه‌های تور طبس می‌باشد. شاید یکی از دلایل اینکه محلی‌ها به آن چنین نامی داده‌اند این باشد که از آن صداهای وحشتناکی شنیده می‌شود. همچنین در دل دیواره‌های قدیمی این دره، خانه‌هایی وجود دارند که قدمت آن‌ها به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. آبشارهایی هم در این منطقه به چشم می‌خورد که زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است. ساعات بازدید از کال جنی به صورت 24 ساعته بوده و نیازی به تهیه بلیت برای بازدید از آن وجود ندارد.


غار حلوان


غار حلوان


این مکان دیدنی زیبا در شمال غربی طبس قرار دارد و عمر سنگ‌های موجود در آن بیش از 100 میلیون سال تخمین زده شده است. بقایایی از حیواناتی مانند شتر، پرندگان و الاغ این فرضیه را ایجاد کرده که قبلاً این غار پناهگاهی برای حیوانات وحشی بوده است. ساعات بازدید از این غار به صورت 24 ساعته بوده و از جمله مکان‌هایی است که قطعاً در تور طبس می‌توانید به آن سر بزنید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.


قلعه اسماعیلیان


قلعه اسماعیلیان


از جمله مستحکم‌ترین دژهای دوره اسماعیلیان به شمار می‌آید که علی‌رغم زلزله بزرگی که در این شهر رخ داد، اکنون بخش زیادی از آن پابرجاست. آثار باستانی زیادی در این قلعه به جای مانده است که می‌تواند تور طبس شما را زیباتر و همچنین به لحاظ فرهنگی، غنی‌تر سازد. این قلعه درواقع به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. اسماعیلیان در اواخر دوره سلجوقیان توانستند بر آن مسلط شوند. قلعه اسماعیلیان خون و خونریزی‌های زیادی را تاکنون به خود دیده و همچنان مستحکم باقی مانده است. این قلعه بالای قله کوهی به نام سلیمه قرار دارد. ساعات بازدید از این قلعه به صورت 24 ساعته بوده و نیازی به پرداخت هیچ بلیتی نیست.


چطور می‌توان در تور طبس ثبت‌نام کرد؟ 


برای ثبت‌نام در تور طبس از طریق کایت می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید یا با کلیک روی لینک با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت‌نام در تور طبس و بازدید از این مکان‌های دیدنی اقدام نمایید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید