بزرگ‌ترین جمعه بازار جهان
2381 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


می‌خواهیم در این مقاله از کایت راهنمای کاملی از جمعه بازار بانکوک، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای روباز جهان واقع در تایلند را به شما ارائه کنیم. همچنین گفته می‌شود بزرگ‌ترین جمعه بازار جهان است که در هفته بیش از 200000 بازدیدکننده به خود می‌بیند و تقریباً هر چیزی که ممکن است بخواهید از حیوانات خانگی گرفته تا وسایل خانه و پوشاک را می‌توانید در آنجا تهیه کنید.
ازآنجایی‌که جمعه بازار بانکوک بسیار بزرگ –بیش از 25 هکتار- و محبوب است، بیشتر بازدیدکنندگان چند ساعت تا حتی گاهی یک روز از وقت خودشان را به گشت و گذار در فروشگاه‌های آن اختصاص می‌دهند. دیدن تمام بخش‌های جمعه بازار بانکوک در یک روز می‌تواند تلاشی خسته‌کننده باشد و بهتر است از قبل برای خریدتان برنامه‌ریزی کنید و با هدف وارد این بازار بزرگ شوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به تایلند سفر کنید، آفرهای تور تایلند در لینک‌های زیر را از دست ندهید.

تور تایلند اقساطی

تور بانکوک

تور پاتایا

تور پوکت


نکاتی درباره بازدید از جمعه بازار بانکوک


دکوریها و تزئینات جمعه بازار بانکوک


با دریافت کمی توصیه از طرف آن دسته از افرادی که به این جمعه بازار رفته‌اند، خرید کردن از 15000 غرفه جمعه بازار بانکوک می‌تواند کمتر هولناک باشد. درحالی‌که برخی از این نکات در هر بازاری کاربرد دارد اما برخی دیگر مختص جمعه بازار بانکوک است.
زود بروید: پیش از شلوغ شدن بروید چرا که گرما، خرید کردن را برایتان دشوار می‌کند.
نقشه‌ای داشته باشید: جمعه بازار بانکوک بسیار بزرگ و گیج‌کننده است و به راحتی می‌توانید گم شوید. بهتر است نقشه‌ای از مراکز بازدید بازار بگیرید. همچنین می‌توانید از انواع نقشه‌های آنلاین نیز استفاده کنید.
سریع عمل کنید: اگر چیزی را دوست دارید، همان‌جا بخرید چرا که بعداً ممکن است پیدا کردن مسیر برایتان دشوار شود.
از یک نشانه استفاده کنید: برج ساعت در مرکز بازار، راحت‌ترین مکان برای پیدا کردن خودتان است. بهتر است برای اینکه دوستانتان را در این جمعه بازار پیدا کنید، کنار برج ساعت قرار بگذارید.
مراقب کلاه‌برداری باشید: اگرچه جرم و جنایت در تایلند بسیار کم است، اما دزدی در بازارهای شلوغ اتفاق می‌افتد. خودتان را به عنوان هدفی ساده نشان ندهید (برای مثال کوله‌پشتی‌تان را باز نگذارید، تلفن همراهتان را بیرون از جیبتان قرار ندهید و ...). با این حال ممکن است با قرار گرفتن در فضایی که دزدها ساخته‌اند، شما را فریب دهند و از شما دزدی کنند.


چه چیزی باید بخرید؟


غرفه فروش پوشاک جمعه بازار بانکوک


برای بازدیدکنندگان بهترین اجناسی که در جمعه بازار بانکوک ارزش خرید دارد، وسایل خانه، ابریشم تایلندی، وسایل دست‌ساز و پوشاک است.
همه چیز در جمعه بازار بانکوک ارزان‌تر از فروشگاه‌ها و دیگر بازارهای توریستی موجود در شهر است، بنابراین خریداران باهوش صبر می‌کنند تا همه سوغاتی‌شان را از جمعه بازار بانکوک بخرند. همچنین غرفه‌هایی در این جمعه بازار وجود دارد که مبلمان، سخت‌افزار، ابزارآلات موسیقی، هنر بودائی، عتیقه‌جات، کتاب، حیوان خانگی، گیاه و پیراهن، لباس مهمانی و کفش می‌فروشند که بسیار رنگارنگ و ارزان هستند.


چه چیزی نباید بخرید؟


غرفه فروش کلاه جمعه بازار بانکوک


غرفه‌های موجود در جمعه بازار بانکوک به دلیل معامله غیرقانونی پرندگان، خزندگان و دیگر حیوانات حیات وحش پلمپ شده‌اند.
درست مثل دیگر بازارهای آسیایی، بسیاری از محصولات از حشرات، حیوانات وحشی و دریایی درست شده و برای فروش در آنجا قرار گرفته است. بدون هیچ منبع ساده‌ای برای تأیید آن‌ها، حتی خرید محصولاتی همچون صدف هم می‌تواند کار سختی باشد. از خرید هر چیزی که مربوط به حیوانات باشد جداً خودداری کنید.
برخی اجناسی که باید از خرید آن‌ها خودداری کنید، عبارت‌اند از:
اجناسی که از محصولات حیوانی درست شده باشند (همچون عاج، پوست کروکودیل، لاک لاک‌پشت و...)
حشرات، مارها و عنکبوت‌ها
اجناس عتیقه‌ای که به عنوان میراث فرهنگی شناخته می‌شوند.
به طور کلی خارج کردن تصاویر بودا از تایلند غیرقانونی است.


چانه‌زنی در تایلند جواب می‌دهد؟


عتیقه فروشی جمعه بازار بانکوک


برخلاف بسیاری از دیگر بازارهای توریستی کشور تایلند، جمعه بازار بانکوک جایی برای چانه زدن نیست چرا که قیمت‌های آن به شکل رقابتی و منصفانه تعیین شده است. اگر خرید زیادی از یک فروشنده می‌کنید، ممکن است بین 10 تا 15 درصد تخفیف بگیرید اما به‌ندرت بیشتر از این مقدار گیرتان می‌آید.
گفته‌اند، به هر حال بهتر است کمی برای چیزی که می‌خرید چانه بزنید. این کار را به روشی طبیعی انجام دهید. اگر نمی‌توانید قیمتی که می‌خواهید را به دست آورید، بهترین شانسی که می‌توانید بیاورید این است که جنس مشابهی که می‌خواهید را در مغازه دیگری پیدا کنید. اما اگر تنها یک مورد از آن جنس را پیدا می‌کنید بخرید چرا که احتمال کمی وجود دارد بتوانید راهتان را مجدداً به طرف همان فروشگاه پیدا کنید.


انتقال اجناس خریداری شده به محل اقامت‌تان چطور است؟


جمعه بازار بانکوک


شرکت‌های نقل و انتقال زیادی بیرون از بازار وجود دارد و بیشترشان را می‌توانید در اَنکس خیابان خمفنگ فت پیدا کنید. اجناس کوچک را بهتر است در چمدانتان قرار دهید اما اجناس بزرگ‌تر را می‌توانید به کمک شرکت‌هایی همچون DHL به هر جایی از جهان که می‌خواهید بفرستید.


چه‌ چیزهایی می‌توان از آنجا خرید و نوشید؟ 


عروسکهای خیمه شب بازی جمعه بازار بانکوک


بیش از 10 رستوران و غذاخوری در جمعه بازار بانکوک وجود دارد که می‌توانید نوشیدنی سرد از آنجا بخرید و بنشینید و کمی استراحت کنید یا یک وعده غذایی کامل تایلندی میل کنید. بیشترشان روباز هستند اما برای تهویه هوا به دنبال رستوران تو پلو در بازار اصلی باشید.
برنامه‌ریزی کنید درحالی‌که از جمعه بازار بانکوک خرید می‌کنید، غذا میل کنید. می‌توانید از غرفه‌های غذاخوری غذایی بخرید و ایستاده بخورید یا در رستوران بنشینید. گزینه‌های بسیاری برای غذا خوردن در بانکوک پیش رویتان است که به شما اجازه می‌دهند تا هم‌زمان از خرید کردنتان لذت ببرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید