همه چیز در مورد فرودگاه بانکوک
1644 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


با معرفی فرودگاه بانکوک، بزرگ‌ترین فرودگاه تایلند، برترین دروازه ورود به شهرها و جزایر این کشور، در این مقاله از کایت همراه باشید. فرودگاه بانکوک توسط کشورهای جنوب شرقی آسیا احاطه شده است.

تورهای مرتبط:


پیشینه فرودگاه بانکوک


فرودگاه بانکوک مدت‌ها است که نقطه‌ای شروع برای افرادی است که سفر می‌کنند و اصطلاحاً سرشان برای سفر درد می‌کند. برای چنین افرادی تایلند، لائوس، ویتنام و کامبوج از بهترین مقاصد به شمار می‌رود. سوواناپوم به معنی سرزمین طلا در زبان سانسکریت است که جایگزین فرودگاه بین‌المللی دون موانگ (40 دقیقه آن‌ طرف‌ تر) شده و به فرودگاه اصلی بانکوک در سال 2006 بدل شده است. این روزها، این مکان 8000 هکتاری مسافربری که در جنوب شرقی شهر واقع شده است به بیش از 60 میلیون نفر در سال خدمت‌رسانی می‌کند.
بانکوک بارها و بارها به عنوان پربازدیدترین شهر جهان نام‌گذاری شده و رفت و آمد در فرودگاه به طور متوسط هر سال حدود 5 درصد افزایش می‌یابد. با این حال، با توجه به وسعت سوواناپوم و امکانات مدرن آن، به نظر می‌رسد که می‌تواند به خوبی پذیرای گردشگران باشد. مرکز مسافرتی بانکوک درست مثل پیش غذایی است که پیش از غذای اصلی میل می‌شود. ترمینال‌ها به خوبی با مناظر سرسبز طراحی شده‌اند، تعداد زیادی بامبو در آنجا کار شده و همچنین پوشش گیاهی سبز و زیبایی در داخل این فرودگاه آماده شده است. این برش کوچک از آسیای جنوب شرق می‌تواند به خودی خود مقصد بسیاری از توریست‌ها باشد.


کد، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس فرودگاه بانکوک


نمای بیرونی فرودگاه بانکوک


فرودگاه بانکوک در حدود 20 مایلی جنوب شرقی شهر در راشا توا (منطقه بانگ فلی) واقع شده است. 26 دقیقه تا مرکز شهر با اتومبیل راه است و 33 دقیقه تا جاده خائو سان راه دارد. جاده خائو سان، منطقه‌ای است مناسب توریست‌ها که پر از هتل، بار و غرفه‌های غذا فروشی است.


دانستنی‌ها و الزامات پیش از سفر


لابی


فرودگاه بانکوک به 4 سطح تقسیم می‌شود. حمل‌ونقل در سطح اول، ورودی‌ها، سطح دوم، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها سطح سوم و پروازهای خارجی در سطح چهارم قرار دارد. 7 محل ملاقات و یک ترمینال اصلی وجود دارد اما لازم نیست از اندازه آن بترسید. طرح این فرودگاه به قدری ساده است که به راحتی می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید. صدها پیاده‌راه، آسانسور و پله‌برقی برای کمک به مسافران و همچنین کمک به آنان در پیدا کردن مسیر وجود دارد. فرودگاه بانکوک تقریباً شبیه H است که هر کدام از پایه‌های آن یک محل ملاقات به شمار می‌رود –از A تا G مشخص‌شده است- و خط وسط این حرف همان ترمینال اصلی است.
پروازهای داخلی در سمت چپ و پروازهای بین‌المللی در سمت راست می‌نشینند، این در حالی است که شما روبروی ورودی اصلی ایستاده باشید.


دکورهای داخلی فرودگاه بانکوک


ساختمان ترمینال اصلی ظرفیت تقریباً 80 پرواز در ساعت را دارد. 360 کانتر بلیت برای بیش از 100 شرکت هواپیمایی مسافربری متفاوت وجود دارد که به داخل و خارج از بانکوک سفر می‌کنند. شلوغ‌ترین مسیر آن هونگ کونگ، سنگاپور، سئول، دبی و تایپه است. هیچ حمل‌ونقل درون ترمینالی وجود ندارد اما جابجایی از یک محل ملاقات مثلاً C تا دیگر محل ملاقات مثلاً G تقریباً حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.
با توجه به حجم اخیر گردشگری در بانکوک، انتظار داشته باشید خطوط مهاجرت این فرودگاه بسیار طولانی شود. درواقع دو بخش مهاجرت در این فرودگاه وجود دارد، بنابراین اگر یکی از آن‌ها به طور خاص شلوغ شود، ممکن است سراغ دیگری بروید. کارت پروازی را که مأمور به شما می‌دهد پیش خودتان نگه داشته باشید چرا که از طریق آن به راحتی می‌توانید از تایلند خارج شوید.


پارکینگ فرودگاه بانکوک


فضای داخلی فرودگاه بانکوک


توریست‌هایی که در طول تایلند رانندگی می‌کنند به‌ندرت اتومبیل اجاره می‌کنند. موتورسیکلت، رایج‌ترین روش برای افرادی محلی و توریست‌هایی است که به اطراف شهر می‌روند (اگرچه حمل‌ونقل عمومی و تاک-تاک‎‌ها را نیز می‌توان بدون راننده اجاره کرد). به هر حال، پارکینگ در فرودگاه بانکوک در سه منطقه وجود دارد. 1 ساعت حضور در پارکینگ‌های کوتاه‌مدت هزینه‌ای در حدود 0/85 سنت دارد که این عدد روزانه به 8 دلار می‌رسد. هزینه پارکینگ‌های بلندمدت از 0/66 سنت شروع می‌شود و به 4/5 دلار در روز می‌رسد.
پارکینگ‌های کوتاه‎مدت درست بیرون ساختمان ترمینال اصلی قرار گرفته‌اند و پارکینگ‌های بلندمدت کمی فاصله دارند.


مسیرهای رانندگی اطراف فرودگاه بانکوک


فرودگاه بانکوک مسیر ساده‌ای است که از مرکز شهر به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. به‌سادگی سوار اتوبوس تندرو سیرات شوید تا به جاده سوواناپوم و سپس فرودگاه بانکوک برسید.


حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌ها


سالن فرودگاه بانکوک


اکثریت قریب به اتفاق مسافران بین‌المللی وقتی به بانکوک، دیگر بخش‌های تایلند و به‌طورکلی آسیای جنوب شرقی سفر می‌کنند، سراغ حمل‌ونقل عمومی می‌روند. قوانین جاده‌ای در این منطقه به سختی اعمال می‌شود و راندن موتورسیکلت اطراف شهر برای کسانی که مشکل قلبی دارند، مناسب نیست. روشی راحت و ارزان برای رسیدن به جاده خائو سان، جایی که بسیاری از هتل‌ها قرار دارند، گرفتن اتوبوس است که هیچ جایی جز مقصد توقف نمی‌کند. تنها هدفش این است که مسافران را از فرودگاه به خائو سان ببرد بنابراین شما در اتوبوسی قرار می‌گیرد که اکثر مسافرانش توریست‌ها هستند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید