در تایلند بیمار شدم چه کار باید بکنم
3452 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شاید به این فکر افتاده باشید که اگر در زمان اقامت در تایلند بیمار شدید چه باید کرد، مجله گردشگری کایت راهنمای شما خواهد بود. بهداشت و درمان در تایلند به طور کلی در دسترس، ارزان و بسیار باکیفیت است. بنابراین اگر هنگام تعطیلاتتان در تایلند نیاز به مراجعه به پزشک یا بیمارستان داشتید، نگران چیزی نباشید. 

پیدا کردن پزشک در تایلند 

بیمارستانی در بانکوک

بانکوک بیمارستان‌های بین‌المللی خصوصی زیادی دارد که به محلی‌ها، مهاجران و توریست‌ها خدمات می‌دهد و از آن‌ها مراقبت می‌کند. سه مورد از مشهورترین بیمارستان‌های آن، بومرانگراد، BNH و سامیتوج است. همه آن‌ها پرستاران و کارمندان خدماتی چند زبانه دارند و نگران اینکه زبانتان را بلد نباشند، نباشید. پزشک‌های این بیمارستان‌ها به خوبی انگلیسی و هر زبان دیگری را علاوه بر تایلندی صحبت می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از آن‌ها در بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان تحصیل کرده و آموزش دیده‌اند.

فوکه، پاتایا، چیانگ می و باموی نیز بیمارستان‌های بین‌المللی بزرگی دارند که بازارهای هدف خاصی دارند و به مسافران و مراجعین خارجی خدمات می‌دهند. اگرچه اغلب شما نمی‌توانید به همان اندازه که در پایتخت می‌توانید متخصص پیدا کنید، در این شهرها آن‌ها را بیابید ولی آن‌ها امکانات کافی و پزشکانی دارند که تقریباً از پس معالجه هر بیماری و جراحتی برمی‌آیند.

تورهای مرتبط:

برآورد هزینه‌های بهداشت و درمان تایلند 

بیمارستان بومرانگراد بانکوک

هزینه ویزیت یکی از این بیمارستان‌ها به شکل باورنکردنی‌ای، منصفانه است (به خصوص با در نظر گرفتن این که بهترین بیمارستان‌های بانکوک، هتل‌هایی پنج ستاره دارند). برای ویزیت اداری ساده، انتظار پرداخت 20 دلار بدون هزینه آزمایش‌های خاص، داروها یا نسخه‌های اضافی را داشته باشید. اگر لازم باشد از اورژانس استفاده کنید، ویزیت به خودی خود زیر 100 دلار است و این هزینه باز هم بدون هزینه‌های اضافی است. وب‌سایت بومرانگراد، برآورد هزینه را برای پروسه‌های رایج فراهم کرده تا پیش از مراجعه به آن جا، دیدی کلی نسبت به آن داشته باشید و شگفت‌زده نشوید.

خارج از بیمارستان‌های خصوصی کشور، بهداشت و درمان بسیار ارزان‌تر است و بیمارستان‌های خوب و پزشکانی عالی هم در بیمارستان‌های عمومی وجود دارند که بیشترشان مسلط به زبان شما هستند و می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و شما را با بهترین امکاناتی که این بیمارستان‌ها در اختیارشان می‌گذارد، درمان کنند.

واکسن‌ها، پیشگیری‌ها و پوشش بهداشت و درمان 

بیماری‌های شایع در تایلند 

پیشگیری و مراقبت افراد در بانکوک

حواستان به نوع بیماری‌ای که مسافران هنگام مسافرت به تایلند ممکن است به آن‌ها مبتلا شوند باشد و همچنین توجه کنید چه کار می‌توانید بکنید تا از خودتان در مقابل این بیماری‌ها مراقبت کنید. اسهال مسافران، شایع‌ترین ناراحتی‌ای است که توریست‌ها را در سفر تایلندشان آزار می‌دهد و از آن حسابی عذاب می‌کشند. اما گرمازدگی، آفتاب‌سوختگی شدید، نیش عروس دریایی و جراحات ناشی از موتورسیکلت نیز از انواع بیماری‌ها و آسیب‌هایی است که می‌توانید در تایلند گرفتارشان شوید.

واکسن‌ها 

پشه‌های حامل بیماری

برای بیشتر سفرها، واکسن پیش از بازدید از تایلند ضروری نیست اما برخی احتیاط‌ها را باید در نظر بگیرید. این موضوع بیشتر به این بستگی دارد که ایمنی بدنتان چقدر است و چند روز از سال را در محل زندگی خودتان و بیمار می‌گذرانید. بسته به این موارد می‌توان تعیین کرد نیازی به واکسن دارید یا نه.

بیماری‌های ناشی از پشه 

سم‌پاشی برای از بین بردن پشه مالاریا

یکی از چیزهایی که بیشتر مردم (از جمله برخی پزشکان) به اشتباه باور دارند خطر ابتلا به مالاریا در تایلند است. مالاریا به‌ندرت در بخش‌های مختلف تایلند دیده می‌شود. به خصوص در مناطقی همچون بانکوک و چیانگ می، خیلی کم می‌توانید این حشره را ببینید. این می‌تواند مشکلی باشد که در عمق جنگل‌ها و نزدیکی مرز اتفاق بیفتد اما توریست‌ها به‌ندرت، بخش‌های خارجی کشور را جستجو می‌کنند یا اصلاً سراغ آن می‌روند. پس جای نگرانی نیست. 

داروهای ضد مالاریا بسیار جدی هستند و می‌توانند عوارض جانبی بسیار بدی برایتان داشته باشند. به طور کلی با پزشکتان صحبت کنید اما سعی کنید این داروها را مصرف نکنید مگر اینکه مجبورید به مناطقی بروید که به حضور مالاریا در آن مشهور است. این به این معنا نیست که نباید نگران پشه‌ها باشد. همچنین تب دنگو بیماری جدی‌ای است که توسط پشه‌هایی که در شهرهایی همچون بانکوک زندگی می‌کنند، منتقل می‌شود. مطمئن شوید از خودتان در مقابل پشه‌ها به خصوص در فصل بارانی مراقبت می‌کنید.

داروخانه‌ها و داروهای نسخه‌دار در تایلند 

داروخانه‌ای در بانکوک

داروخانه‌های تایلند می‌توانند بسیاری از داروهایی که در کشورهای دیگر نیاز به نسخه دارد را به صورت آزاد به شما ارائه دهند. از جمله این داروها می‌توان به آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد مالاریا اشاره کرد. توجه کنید که داروخانه‌ها نمی‌توانند داروهای مسکن مخدر یا داروهای هورمونی را بدون نسخه به شما بفروشند. اگر در تایلند نیاز به داروی خاصی دارید و نسخه‌اش نیز همراهتان است، مطمئن شوید پزشکتان توضیحی در این ارتباط نوشته باشد و همچنین نام عمومی دارو را نیز بدانید. برخی داروها در تایلند موجود نیستند یا با اسم متفاوتی به فروش می‌رسند. به هر حال، برای برخی داروها ممکن است لازم باشد سری به بیمارستان بزنید یا توسط پزشک معاینه شوید تا بتوانید نسخه‌تان را دریافت کنید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید