‫5 کاری که حتما باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید
6434 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

5 کاری که حتما باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید


امروز می‌خواهیم با شلوغ‌ترین میدان استانبول آشنا شویم که تجمع گردشگران برای بازدید از این میدان و خیابان استقلال که به آن منطقه ختم می‌شود، بسیار زیاد است. میدان تقسیم با رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیری که دارد هر سال پذیرای بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است. جالب است بدانید که Tunel ، قدیمی‌ترین خط آهن زیرزمینی دنیا از نزدیکی این میدان عبور می‌کند که بسیار دیدنی است. در ترکیه این میدان را Taksim Meydanı می‌شناسند که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و با موزه‌ها و هتل‌ها و مکان‌های توریستی که در این منطقه واقع شده فضایی مدرن را شاهد هستیم. شما از طریق این میدان می‌توانید به دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول نیز دسترسی پیدا کنید که با وجود وسایل حمل و نقلی که در نظر گرفته شده تردد به این مکان‌ها بسیار آسان است. این 10 تفریح را در میدان تقسیم استانبول فراموش نکنید.

تورهای مرتبط:

5 کاری که حتما باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید


1. از یادبود جمهوریت میدان تقسیم استانبول دیدن کنید:


تندیس جمهوریت استانبول به دست یک پیکرتراش معروف ایتالیایی در سال ۱۹۲۸ میلادی تراشیده شد. در میدان تقسیم استانبول به یاد جمهوری ترکیه که در سال 1923 میلادی به رسمیت شناخته شد این مجسمه قرار گرفت. در اطراف این مجسمه که اجازه حمل و نقل وجود ندارد تنها ترامواهایی عبور می‌کنند که نوستالژی زیبایی را در آن مکان ایجاد کردند و به حمل و نقل گردشگران در میدان تقسیم استانبول می‌پردازند. طبق شایعه مرسومی گفته می‌شود که در یاد بود جمهوریت، تندیس رضاشاه پهلوی در کنار مجسمه آتاتورک قرار دارد که این نقل قول غلط است و در کنار مجسمه آتاتورک دو مجسمه از یاران وفادار وی وجود دارد.

یادبود جمهوریت میدان تقسیم استانبول


2. بازدید از مراکز خرید خیابان استقلال در میدان تقسیم استانبول:


یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر گشت و گذار در مراکز خرید است به خصوص اگر در استانبول باشد؛ شاید حتی قصد خرید نداشته باشید اما دیدن ویترین‌های رنگارنگ، شور و حال مردم در فروشگاه‌ها بسیار سرگرم کننده است. خیابان سنگ‌فرش شده استقلال یکی از معروف‌ترین مکان‌های تجاری-تفریحی استانبول است که بعد از میدان تقسیم باید از آن دیدن کنید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود در این خیابان طولانی تجربه کنید.  نزدیک‌ترین ایستگاه مترو در خیابان استقلال Şişhane است که گردشگران را به راحتی و با کمترین هزینه از سرتاسر استانبول به این خیابان می‌آورد.

مراکز خرید خیابان استقلال میدان تقسیم استانبول


3. از مراکز فرهنگی میدان تقسیم استانبول دیدن کنید:


یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی میدان تقسیم استانبول AKM است که به عنوان مرکز فرهنگی آتاتورک شناخته می‌شود که با معماری منحصر به فردی که دارد توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. دارا بودن سالن اپرا، تئاتر و باله از ویژگی‌های این مرکز فرهنگی است. نورپردازی زیبایی که در شب در نمای این ساختمان انجام می‌شود فضایی بسیار زیبا را می‌آفریند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

 مراکز فرهنگی میدان تقسیم استانبول


4. شکم‌گردی در میدان تقسیم استانبول:


بعد از گشتن پاساژها که ساعت‌ها زمان می‌برد وقت رسیدن به شکم‌گردی می‌رسد که در میدان استقلال استانبول به خوبی می‌توانید به شکم خود برسید و از طعم غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های رستوران‌ها و کافه‌های زیادی که در این منطقه هست لذت ببرید. بوی مطبوع غذاهای ترکی مثل ایسلک با سس مخصوص ترکی بسیار دلچسب است و دونر با گوشت مرغ یا گاو انتخاب دیگری است که اگر گیاه‌خوار نباشید بسیار لذیذ است اما پیشنهاد مناسب برای ذائقه گیاه‌خواران ذرت است که با کره و نمک طعم داده شده. نوشیدن آیران بعد از خوردن غذا بهترین انتخاب است که بسیار خنک و گوارا بوده و شیرینی‌های معروف ترکی هم به شما کمک می‌کند تا غذایتان بهتر هضم شود. dondurma نوعی بستنی جویدنی است که حتما باید آن را در برنامه شکم‌گردی در میدان تقسیم استانبول جای دهید. کافه‌گردی برای کسانی که طعم دل‌انگیز قهوه‌های ترکی را می‌پسندند توصیه می‌شود که یک عصرانه به یاد ماندنی را برای خود خاطره‌سازی کنید.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


 
 شکم‌گردی در میدان تقسیم استانبول


5. هنرگردی خیابانی میدان تقسیم استانبول:


صدای موسیقی هنرمندان دوره‌گردی که گوش‌های گردشگران را با صدای سازهای خود نوازش می‌دهند از دیگر جاذبه‌های میدان تقسیم استانبول است. در کوچه پس کوچه‌های فرعی میدان تقسیم استانبول هم هر دیواری در حکم یک تابلوی نقاشی است که نقاش گمنامی آن اثر هنری را خلق کرده است و پس زمینه زیبایی برای گرفتن یک عکس یادگاری برای شما است.

هنرگردی خیابانی میدان تقسیم استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید