سفر مجردی خانم‌ها به استانبول
6385 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


به فکر افتاده‌اید که با دوستان‌تان برای تعطیلات مجردی به استانبول بروید؟ از بهترین اماکن دیدنی تا نکات امنیتی برای یک سفر خاطره‌انگیز خبر دارید؟  در این مقاله از وبسایت کایت با ما همراه باشید، تا راهنمای سفر مجردی خانم‌ها به استانبول را از سیر تا پیاز برایتان بیان کنیم.
فرهنگ و معماری استانبول موجب‌شده تا هرساله گردشگران از سراسر جهان به این شهر از کشور ترکیه سفر کنند و شلوغی این شهر برایشان نشاط‌بخش جلوه کند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که باید همیشه احتیاط کرد و مراقب اطراف‌تان باشید، چون شیادان و کلاهبرداران در کمین‌اند تا برای گردشگران حواس‌پرت و سرخوش دردسر ایجاد کنند. در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز را در استانبول ترکیه تجربه کنید.

برای مشاهده‌ی تورهای استانبول ترکیه وارد صفحه "تور استانبول کایت" شوید.

بهترین اماکن اقامتی برای خانم‌های مجرد در استانبول


در استانبول اماکن اقامتی متعدد و شگفت‌انگیزی وجود دارد که مناسب بازدیدکنندگان است، اما بسته به اینکه به دنبال چطور محلی باشید، باید بهترین مکان را انتخاب کنید.
اگر به دنبال لذت بردن از زندگی شبانه و بارهای شهر هستید، به دنبال یک مهمانخانه یا هتل در شاخ طلایی یا نواحی گالاتا باشید.
اگر به دنبال جستجوی شهر قدیمی و میراثش از روم باستان هستید، منطقه سلطان احمد شما را به قلب قدیمی‌ترین بخش از استانبول می‌برد.

مهمان‌خانه‌های استانبول


اتاق‌های مهمان‌خانه‌ها همواره دردسترس هستند و بهترین خوابگاه برای یک خانم‌های مجرد محسوب می‌شوند.
مهمانخانه چیرز بسیار خوش‌سابقه بوده و اتاق‌های خوابگاهی مختص خانم‌های مجرد را به مبلغ شبی 20 دلار در کنار اتاق‌های خصوصی دیگر، کرایه می‌دهد.
مهمان‌خانه آگورا نیز انتخاب فوق‌العاده و شناخته‌شده دیگری است که شبی بین 21 تا 31 دلار از شما کرایه می‌گیرد.
مهمانخانه استانپولی گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تری دارد و خوابگاه‌های مخصوص خانم‌هایش از 13 دلار شبانه آغاز می‌شود.
اگر علاقه‌ای به مهمانخانه‌ها ندارید، اتاق‌های خصوصی مقرون‌به‌صرفه سوئیت‌ها حدوداً شبی 27 دلار برایتان آب می‌خورد.


بهترین جاذبه‌های گردشگری دیدنی استانبول


معماری استانبول فوق‌العاده بوده و در آنجا می‌توانید سبک و طرح‌های متعددی را از ایا صوفیه بیزانس گرفته تا برج گالاتای رومی بازدید کنید.
استانبول زادگاه گل لاله و پارک‌های سلطان احمد و امیرخان است که گل‌های درحال‌شکوفه بسیاری در فصل بهارش پیدا می‌شود.
اگر به بناهای باستانی علاقه داشته باشید، از کلیسای منجی مقدس در کورا لذت خواهید برد که به کمک دیوارنگاری‌ها و موزائیک‌ها چشم‌نواز تزئین شده است.

محله کادیکوی استانبول


برخی اماکن دیدنی دیگر در استانبول که حتماً باید از آن‌ها بازدید کرد: مسجد آبی، بازار بزرگ و کروز بوسفر است.
گردشگرانی همچون خانم‌های مجرد می‌توانند در تورهای گروهی ثبت نام کنند و به کمک راهنماهای مجرب از شهر زیبای استانبول دیدن کنند.
اگر کمی حواس‌تان به بدن‌تان باشد می‌توانید در تورهای پیاده‌روی غذاطور ثبت نام کنید تا در مورد تاریخ، فرهنگ و زندگی محلی در کنار یک پیاده‌روی طولانی لذت‌ ببرید.
برای اینکه سفرتان با سایر دوستان‌تان کمی تفاوت داشته باشد، می‌توانید با کروز به تنگه بوسفر رفته و از مناظر خار‌ق‌العاده آن دیدن کنید.
به محله کادیکوی بروید و جوی کاملاً متفاوت، ترکیبی از معماری، فرهنگ زیبایی‌شناختی و انواع غذاها و بازارها را در آن تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


خوش‌مزه‌ترین غذاهای استانبول


غذاهای ترکی بسیار متنوع بوده و استانبول بلبشویی از فرهنگ‌های متفاوت است که در آن می‌توانید تاثیرگذاری‌اش را در بین غذاها و خیابان‌های مختص غذای آن شاهد باشید. 

کوفته خام در استانبول


در ادامه شما را با تعدادی از غذاهای سنتی استانبول که حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید، آشنا می‌کنم:
کوفته خام: این غذا، نوعی تارتار گوشت خام محسوب می‌شود.
لحم‌عجین: نوعی پیتزای ترکی است که معمولاً با تاپینگ‌های متنوعی سرو می‌شود.
کوکورچ: یک ساندویچ گوشت درست‌شده از روده‌های گوساله که بسیار خوشمزه است.
کباب آدانا: یک کباب گوشت خیلی سنتی.
بالیک اکمک: یک ساندویچ ماهی بسیار دلچسب.
جدای همه این غذاها، در استانبول باید حتماً طعم بی‌نظیر و متفاوت قهوه ترک را بچشید.


گشت‌وگذار در استانبول


استفاده از شبکه حمل‌ونقل استانبول با در اختیار داشتن مسیرهای متعدد در مترو، اتوبوس، تراموا و کشتی‌ها برایتان بسیار گیج‌کننده خواهد شد. استانبول‌کارت بهترین راهکار پرداخت هزینه حمل‌ونقل‌تان خواهد بود چون می‌توانید آن را شارژ کرده و اگر با دوستان دیگر مجردتان به سفر می‌روید، می‌توانید برای آن‌ها نیز تا سقف معینی در سفرهای‌تان از یک کارت استفاده کنید.
استفاده از تاکسی در استانبول برای‌تان گران تمام خواهد شد و باید حتماً مراقب باشید که گیر راننده‌های منصف بیفتید نه آن‌هایی که قصدشان تیغ زدن شماست و همیشه همراهتان پول خورد برای مسافرت‌های کوتاه‌ درون‌شهری باشد.


نکات امنیتی قابل‌توجه برای سفر خانم‌های مجرد به استانبول


در استانبول یک دپارتمان پلیس مخصوص گردشگران بین مسجد ایاصوفیه و آب‌انبار باسیلیکا واقع شده است. اگر به مشکل برخوردید، حتماً به اینجا سر بزنید. 
در استانبول تقریباً امنیت کاملی برقرار است و سطح جرم و جنایت در آن پایین بوده، با این حال در محله‌های قدیمی مراقب جیب‌برها باشید.
بعد از ساعت 10 شب به تنهایی در حوالی میدان تکسیم قدم نزنید، علی‌الخصوص در خیابان اصلی استقلال. در تعطیلات نیز نباید تنها به آنجا بروید. مردان شاید به شما دست‌درازی نکنند، اما نگاه‌های بسیار خطرناکی دارند.

مردم استانبول


در شهر نباید اصلاً دامن کوتاه و کفش پاشنه بلند بپوشید. شما می‌بینید که دختران محلی انواع لباس‌‌ها را می‌پوشند، اما بهتر است که خودتان را از جلب توجه ناخواسته حفظ کنید.
مراقب باشید که همیشه شیادان و کلاه‌برداران علی‌الخصوص راننده تاکسی‌های استانبول در کمین‌تان نشسته‌اند و ترجیحاً به سراغ راننده تاکسی‌های پیرمرد بروید.
و همانند هر سفری به شهرهای بزرگ بهتر است که در بارها و کلوب‌ها خیلی بی‌احتیاطی نکنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با دوستان‌تان به اینجور جاها بروید.


سطح انتظارات از رفتار مردان در استانبول


فرهنگ مردم استانبول با بیشتر کشورهای غربی تفاوت دارد. در بسیاری از نواحی گردشگری استانبول، مردانی هستند که به بازدیدکنندگان زن نزدیک می‌شوند یا به شکلی نامناسب سعی دارند آن‌‌ها را دنبال کنند.
اگر با موارد این‌چنینی برخورد داشتید، مودبانه از آن‌ها بخواهید تا دست از سرتان بردارند، و اگر بر رفتار ناشایست‌شان پافشاری کردند، به جایی بروید که افراد زیادی آنجا باشند. در چنین موقعیتی بهترین راه این است که به سراغ افسران پلیس‌ گردشگری بروید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید