حقایق زندگی پادشاه تایلند
10020 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اگر می‌خواهید با پادشاه تایلند و حقایقی جالب و خواندنی از این شاه دوچرخه‌سوار و عجیب‌وغریب آشنا شوید، مطالعه این مقاله از کایت را از دست ندهید. خانواده سلطنتی تایلند در مقایسه با سلطنتی‌های بریتانیای کبیر، بسیار رفتاری محافظه‌‌کارانه را پیشه گرفته‌اند. در کشور تایلند قوانین سفت و محکمی وجود دارد که شهروندان و خبرنگاران تایلند را از ناسزاگویی و گزارشگری درخصوص جزئیات شرم‌آور در ارتباط با خانواده سلطنتی باز می‌دارد. 

پادشاه ماها واجیرالانگکورن تایلند، که آن را رسما به عنوان پادشاه رامای دهم می‌شناسند، در ماه می سال 2019 تاج‌گذاری کرد، حدوداً سه سال بعد از مرگ پادشاه قبلی، پدرش بومیبول آدولیادج. با سپاس از محدودیت‌های موجود در خبرگزاری‌های تایلند، چیز زیادی در مورد این پادشاه مرموز منتشر نشده است. بااین‌حال، اطلاعاتی که به ما رسیده، نشان می‌دهد که این کاراکتر تایلندی در بریتانیای کبیر و استرالیا تحصیل کرده، دوچرخه‌سوار قهاری است و چهار بار ازدواج کرده و دستی بر خلبانی هم دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری از این پادشاه مرموز و عاشق دوچرخه‌سواری تایلند آشنا خواهید شد.

تورهای مرتبط:

تور تایلند اقساطی

تورهای پوکت

تورهای پاتایا

تورهای بانکوک

از تولد تا تاجگذاری پادشاه تایلند 


1. پادشاه فعلی تایلند در سال 1952 به عنوان دومین فرزند و تنها پسر پادشاه قبلی، شاه بومیبول و همسرش سیریکیت، متولد شد. شاید از همان ابتدا بحث بر سر شاهزاده بودنش خیلی داغ نبود، اما انتظار می‌رفت که جایگزین پدرش باشد. تولد وی برای خانواده سلطنتی تایلند در آن زمان مایه مباهات و افتخار بود، چون مدت‌ها بود که انتظار یک فرزند پسر را می‌کشیدند. 

واجیرالانگکورن در زبان تایلندی یعنی آراسته به جواهر و آذرخش. 


سوگواری پادشاه تایلند


2. وی در سن 15 سالگی و سال 1972 رسماً به عنوان شاهزاده نام‌گذاری شد و بیشتر اوقات زندگی خود را بیرون از تایلند گذراند. او در سنین 13 تا 17 سالگی به مدرسه‌ای در انگلستان رفت و سپس در سال 1976 وارد مدرسه نظامی استرالیا شد. 

3. بعد از فارغ‌التحصیلی به ارتش تایلند پیوست و در آن به عنوان یک افسر مشغول به کار شد و بیشتر طول عمر خود را کار کرد. او یک خلبان کارکشته است و در راندن هواپیماهای نظامی و غیرنظامی تبحر دارد و در زمان پرواز بر فراز دریاها به گزارش بی‌بی‌سی بوئینگ 737 خودش را به پرواز در می‌آورد. 

4. بعد از مرگ پدرش شاه بومیبول در اکتبر 2016، تاج و تخت به ماها واگذار شد، به عنوان اعلیاحضرت پادشاه رامای دهم تایلند – بدین معنا که وی دهمین حاکم خاندان سلطنتی چاکری است. 


از تاجگذاری تا ازدواج‌های پادشاه تایلند 


مراسم تاجگذاری ماها واجیرالانگکورن 


5. بااین‌حال، تاجگذاری ماها واجیرالانگکورن سه سال بعد انجام شد، چون دلش می‌خواست کشور به یاد پدرش عزاداری کند. 

ماها واجیرالانگکورن با این کار خود قصد داشت فرصتی به مردم کشورش بدهد تا بتوانند از پادشاه قبلی دل بکنند. 

6. تاج‌گذاری ماها واجیرالانگکورن در ماه می سال 2019 انجام شد و یک رویداد فوق‌العاده مهم به حساب می‌آمد. حدوداً 1300 نفر در کنار فیل‌ها در نزدیکی قصر بزرگ تایلند به مدت شش ساعت و نیم بنا بر گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، رژه رفتند. 


تاجگذاری پادشاه تایلند


7. هزینه این حرکت دسته‌جمعی بنا به گفته دولت تایلند، 31 میلیون دلار خرج برداشت. در آن روز ماها واجیرالانگکورن یک تاج 7.3 کیلوگرمی (16 پوندی) را با یک الماس هندی برسر گذاشت (بنا بر گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست).


ازدواج‌های مکرر پادشاه ماها 


8. سه روز پیش از تاجگذاری، ماها بنا بر گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست با دوست قدیمی و بادی‌گارد شخصی‌اش در یک میهمانی شگفت‌آور ازدواج کرد. 

9. ازدواج پادشاه با سوتیدا، موقعیتش به عنوان یک ملکه را درخطر انداخت. وی در طول جشن معراج ماها به او ملحق شد. 

10. در ماه جولای، پادشاه عنوان همسر اشرافی سلطنتی را به سینینات وونگواجیراپاکدی، یک پرستار سابق ارتش و یکی دیگر از دوست‌دخترهای قدیمی‌اش، اهدا کرد. 


پادشاه تایلند و همسر دومش


تصاویر این جشن، نشان می‌دهد که پادشاه در حال پاشیدن آب روی صورت وونگواجیراپاکدی در مراسم جشن است. 

او اولین شخصی است که به طور رسمی از سال 1921 به این طرف، چنین لقبی را دریافت کرده است. 

ملکه سوتیدا نیز در طول مراسم کنار شوهرش نشسته بود. 

11. در ماه آگوست، خاندان سلطنتی تایلند، چشمه‌ای از اینکه زندگی چطور می‌تواند باشد را با انتشار تصاویر نایاب از پوشش وونگواجیراپاکدی در ظاهری با لباس عجیب‌وغریب ارائه داد. 

12. پادشاه ماها در زن‌دوستی شهره است و از سه زن، 7 فرزند دارد. او همچنین در گذشته طلاق‌های متعددی را تجربه کرده است. 


علاقمندی‌های عجیب و غریب پادشاه تایلند 


13. شایعه شده است که پادشاه تایلند پیشتر در فعالیت‌های غیرقانونی دست به اقداماتی زده ولی جزئیات دقیقی از آن منتشر نشده است. 

14. ماها واجیرالانگکورن احتمالاً از شایعات تایلند در امان بوده باشد و قوانین سفت و سختی را وضع کرده که مردم را از ناسزاگویی، بی‌آبرویی یا تهدید اعضای خانواده سلطنتی منع می‌نماید.


پادشاه تایلند و همسر سومش


بنا به گزارش بی‌بی‌سی و دِ سان، وی حتی والدین همسر سوم، زنی به نام سریراسمی را به علت آن قوانین به اتهام سوءاستفاده از ارتباطات‌شان با پادشاه، به زندان انداخت.

15. علی‌رغم نقش بااهمیتش در تایلند، به نظر نمی‌رسد که او زمان زیادی را در کشورش گذرانده باشد. او مکرراً بیشتر وقتش را در آلمان می‌گذراند و بنابر روزنامه بیلد، در باواریا خانه دارد.

16. او به شدت به دوچرخه‌سواری علاقمند است و در گذشته به طور منظم به رویدادهای دوچرخه‌سواری در بانکوک می‌رفت. 


پادشاه تایلند در حال دوچرخه‌سواری


17. دختر پادشاه رامای دهم، شاهزاده سیریواناواری نیز در گذشته در این رویدادها شرکت می‌کرد.

18. پادشاه ماها در آلمان و سوئیس نیز به دوچرخه‌سواری مشغول بوده است. 

19. این پادشاه عجیب‌وغریب، علاقه عجیبی به سگ‌ها دارد. زمانی‌که سگ خانگی‌اش، فو فو در سال 2016 ممرد، وی چهار روز برایش یک مراسم سوگواری برگزار کرد. 

بنا بر گزارش گاردین، او عادت داشت تا بر تن فوفو یک لباس مارشال عوایی بر تن کند و او را به رویدادهای رسمی ببرد. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید