بهترین مکان های دیدنی اطراف بانکوک
1288 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

بانکوک یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست و برای چندین سال، تعداد گردشگران آن حتی از شهرهایی مثل نیویورک و لندن نیز بیشتر بوده است. علی‌رغم وجود تفریحات پرزرق‌وبرق در شهر، با طبیعتگردی اطراف بانکوک می‌توانید خاطره‌ای تکرارنشدنی از سفر به تایلند را برای خودتان رقم بزنید. البته برای دور شدن از آلودگی شهر توصیه نمی‌کنیم که از فروشگاه‌های اطراف شهر خرید کرده یا در تور کروکدیل‌ها شرکت کنید؛ در عوض، کاری خاطره‌انگیزتر را انجام دهید. 

بسیاری از مکان های دیدنی اطراف بانکوک فقط 4 یا 5 ساعت با شهر فاصله دارند. اگرچه با در نظر گرفتن یک روز کامل در هرکدام از این جاذبه‌ها می‌توان حسابی خوش گذراند، ولی اگر زمان کافی دارید، توصیه می‌کنیم یک یا دو شب را در این مکان های دیدنی بمانید. به عنوان مثال، آیوتایا و کانچانابوری از مکان های تاریخی هستند که خوشبختانه فاصله چندانی هم با بانکوک ندارند.

در ادامه در وبسایت کایت بهترین مکان های دیدنی اطراف بانکوک میپردازیم.

تورهای مرتبط:

The Ancient City

آسان‌ترین و نزدیک‌ترین گزینه در لیست بهترین مکان های دیدنی اطراف بانکوک، The Ancient City (که بیشتر با نام Ancient Siam شناخته می‌شود) است؛ پارک-موزه‌ای زیبا که فقط یک ساعت با بانکوک فاصله دارد و می‌توان بعد از یک روز پرهیاهو، بعد از ظهری آرام را در آن سپری کرد.

The-Ancient-City-in-Samut-Prakan

این منطقه 200 هکتاری، جلوه‌هایی از فرهنگ و تاریخچه غنی تایلند را در فضایی رمانتیک در مقابل گردشگران قرار می‌دهد. به علاوه، بناهای تاریخی موجود در Ancient Siam حالا به خوبی بازسازی شده‌اند و احتمالا مجسمه‌های بودا، باغ‌های بسیار زیبا و ماکت‌هایی از معابد مختلف، شما را مجذوب خود خواهند کرد.

هزینه ورود به این پارک 700 بات (حدود 22 دلار) است که از ساعت 4 بعد از ظهر تا 7، نصف می‌شود؛ پس حتما زمان خود را مدیریت کنید. 

آیوتایا (Ayutthaya)

آیوتایا یکی دیگر از جذاب‌ترین مکان های دیدنی اطراف بانکوک است که به پادشاهی آیوتایا از سال‌های 1350 تا 1767 میلادی مربوط می‌شود. این منطقه به اندازه‌ای زیبا هست که شاید در یک روز نتوان از تمام بناهای تاریخی آن لذت برد. جالب است بدانید اخراج اهالی برمه از پایتخت قدیمی آن در سال 1767 سبب شد تا آنها پایین‌تر و جایی روند که بانکوک امروزی بنا شده است. 

Ayutthaya

شاید بهترین روش برای دیدن معابد پرزرق‌وبرق و مجسمه‌های بودا بدون سر آیوتایا، کرایه یک دوچرخه باشد. در این صورت می‌توان مناظر بیشتری را در مدت زمانی کوتاه‌تر مشاهده کرد. با جستجو در معابد، موزه‌ها و سازه‌های مختلف این منطقه می‌توانید قرن‌ها از تاریخچه تایلند را در یک‌جا ببینید. بهترین راه برای رفتن به آیوتایا نیز استفاده از قطار است. 

کانچانابوری (Kanchanaburi)

کانچانابوری در غرب بانکوک و محل تلاقی سه رود تایلند واقع شده و می‌تواند مکانی عالی برای گریز از محیط شلوغ بانکوک باشد. هرچند، این شهر آنقدرها هم که فکر کنید آرام نیست؛ اگر می‌خواهید نهایت لذت را از اقامت در آن ببرید، بهتر است یک اتاق در نزدیکی رودخانه کرایه کنید. 

Kanchanaburi

زیبایی‌هایکانچانابوری سبب شده است تا بخش‌هایی از فیلم‌های متعدد، در این منطقه ضبط شود. به علاوه، اینجا می‌توان برخی از آثار جنگ جهانی دوم و مناطق تاریخی مربوط به آن را مشاهده کرد. اگر می‌خواهید با داستان‌های ناشنیده از جنگ جهانی دوم آشنا شوید، حتما به موزه کانچانابوری هم سر بزنید. طبیعت‌گردی در این منطقه با وجود آبشارها و چشم‌اندازهای عالی نیز تصمیمی عالی است. 

کوه سامت (Koh Samet)

«کوه سامت» نام یکی از جزایر زیبای بانکوک است که بسیاری از گردشگران سعی می‌کنند حداقل یک یا دو روز از سفر خود را در سواحل آن تفریح کنند. 

Koh-Samet

اگرچه در این منطقه هم می‌توان انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه، آتش‌بازی و مکان‌های پرزرق‌وبرق را پیدا کرد، اما به اندازه جزایر لانتا و تائو پرجنب‌وجوش نیست. اگر زمان زیادی برای تفریح در بانکوک را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم کمی در این جزیره تفریح کنید.

کوه سی چانگ (Koh Si Chang)

مورد بعدی در لیست مکان های شگفت انگیز اطراف بانکوک برای طبیعت‌گردی، «کوه سی چانگ» است؛ جزیره‌ای کوچک در نزدیکی پاتایا که البته نباید آن را با جزیره بزرگ‌تر Koh Chang اشتباه بگیرید. 

Koh-Si-Chang

با اینکه سواحل این جزیره به خاطر وجود قایق‌های فراوان و صخره‌های بزرگ مانند دیگر جزایر معروف تایلند نیست، اما آرامش آن می‌تواند کوه سی چانگ را به مکانی مناسب برای تفریح تبدیل کند. معموالا آخر هفته‌ها هم اهالی محلی برای گردش در سواحل این جزیره مشغول تفریح می‌شوند.

کوه لان (Koh Laan)

کوه لان یا همان «جزیره مرجان» یکی از زیباترین مکان های طبیعی اطراف بانکوک است که سواحلی بسیار زیبا و محیطی فوق‌العاده آرام دارد. در حقیقت، جزیره مرجان به قدری زیباست که اهالی پاتایا برای شنا و خوردن غذاهای دریایی، این منطقه را انتخاب می‌کنند. 

Koh-Laan

به جز حمام آفتاب، شنا و غواصی در آب‌های خروشان، نباید به دنبال چیز دیگری در جزیره مرجان باشید. کشتی‌های تفریحی تقریبا یک ساعت طول می‌کشد که از پاتایا به جزیره مرجان برسانند.

کوه چانگ (Koh Chang)

«کوه چانگ» یا «جزیره فیل»، دومین جزیره بزرگ در تایلند-پوکت محسوب شده و گزینه‌ای عالی برای رهایی از شلوغی‌های بانکوک و استشمام هوای پاک در منطقه‌ای بسیار زیباست. بر خلاف Si Chang و Samet، اینجا به اندازه‌ای بزرگ هست که در آن بتوان تفریحات هیجان‌انگیزتری را پیدا کرد.

Koh-Chang

جزیره فیل، بهشتی برای گردشگران محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید حمام آفتاب بگیرید، در ساحل شنا کنید یا از تفریحات دریایی لذت ببرید، باید بازدید از آن را در برنامه خود در سفر به تایلند قرار دهید. 

 هوآ هین (Hua Hin)

هوا هین یکی از محبوب ترین سواحل تایلند است که در جنوب غربی بانکوک واقع شده و فقط 4 ساعت طول می‌کشد تا از این شهر به آنجا بروید. 

Hua-Hin

در این جزیره می‌توان بسیاری از مهاجران غربی را پیدا کرد. به علاوه، اهالی محلی و خانواده‌ها نیز معمولا Hua Hin را برای تفریح انتخاب می‌کنند چرا که این منطقه ساحلی به طول بیش از سه مایل دارد؛ این یعنی بعد از استراحت در هتل و میل کردن غذای دلخواه خود در هتل‌های اطراف، می‌توانید ساعت‌ها کنار ساحل مشغول تفریح شوید.

پارک ملی کائو یای (Khao Yai)

لیست بهترین مکان های دیدنی اطراف بانکوک را با معرفی کائو پای به پایان می‌رسانیم؛ سومین پارک ملی بزرگ تایلند که نام آن در لیست سازمان یونسکو نیز ثبت شده است. این پارک بزرگ بیشتر با جنگل‌های بسیار زیبا و حیات وحش متنوع شناخته می‌شود.

Khao-Yai

با پیاده‌روی در این پارک می‌توان از مشاهده فیل‌ها، خرس‌ها، پلنگ‌ها، گوزن آسیایی و بیش از 300 گونه از پرندگانی که همواره به کائو یای مهاجرت می‌کنند، لذت برد. همین موضوع نیز سبب شده است تا گردشی خانوادگی در این منطقه به یکی از بهترین تفریحات گردشگران تبدیل شود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید