عجیبترین معابد بانکوک
1439 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


انتخاب بهترین معابد بانکوک کار آسانی نیست؛ همه آنها داستان‌هایی منحصربه‌فرد، مجسمه‌های باستانی بودا و جذابیت‌های خاص خود را دارند. بازدید از همه معبدهای بانکوک در سفری چندروزه نمی‌تواند خاطره خوبی از تور تایلند را برای شما رقم بزند؛ به همین جهت شاید بهتر باشد از میان صدها معبد بودایی، برخی از مشهورترین و بهترین معابد بانکوک را برای آشنایی با تاریخچه این کشور انتخاب کنید.
گردشگران معمولا سه معبد مشهور Wat Phra Kaew ،Wat Pho و Wat Arun را انتخاب می‌کنند؛ ولی همیشه گزینه‌های جایگزین و خلوت‌تر نیز هست. در این مقاله از کایت ، هشت معبد عجیب بانکوک را که باید در سفری بعدی خود به شرق آسیا از نزدیک ببینید، معرفی خواهیم کرد همچنین پیشنهاد می‌کنیم آفرهای تور تایلند را در صفحه "تور تایلند نقد و اقساطی" از دست ندهید.



نکاتی برای بازدید از معابد


ترواده (Theravada) قدیمی‌ترین شاخه از بوداگرایی و بخشی جداناپذیر از زندگی روزانه در تایلند است. بازدید از معابد بانکوک و تایلند، آدابی دارد که برخی از آنها را در ادامه بیان می‌کنیم:
زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید. لباس‌های کوتاه، بدون آستین و جذب نپوشید.
پیش از ورود، کفش‌های خود را در بیاورید.
استفاده از هدفون، نوشیدن، خوردن و سیگار کشیدن در معابد بانکوک ممنوع است.
برای سلفی گرفتن، پشت‌ به مجسمه بودا نایستید. عکاسی (در حد معمول) در مکان‌هایی که علامت آن نصب شده باشد، مشکلی ندارد. 


عجیب ترین معابد بانکوک


وات پرا کائو (Wat Phra Kaew) از بزرگترین معابد بانکوک


لیست بهترین و عجیب ترین معابد بانکوک را با وات پرا کائو آغاز می‌کنیم؛ معبدی که در زمین‌های کاخ بزرگ بانکوک واقع شده و بازدیدکنندگان بیشتری در مقایسه با سایر معابد دارد. البته چنین چیزی عجیب نیست زیرا مجسمه زمردین (Emerald Buddha) که تاریخ آن به سال‌های 1400 میلادی برمی‌گردد، در این معبد (با نام اصلی Wat Phra Si Rattana Satsadaram) قرار گرفته است. جالب است بدانید از این مجسمه یشمی به عنوان محافظت‌کننده تایلند یاد می‌شود. این مجسمه همچنین در پوششی از طلا نگهداری شده و هر فصل، این پوشش توسط پادشاه تایلند عوض می‌شود.
با توجه به حجم بالای گردشگران در این معبد، منتظر فضایی آرام‌بخش نباشید؛ اینجا بسیاری از گردشگران همواره در حال سلفی گرفتن هستند. بر خلاف برخی دیگر از معابد بانکوک، مسئولان این معبد نسبت به داشتن لباس‌های مناسب بسیار سختگیر هستند. 
مکان: داخل کاخ بزرگ بانکوک
چیزهایی که باید بدانید: ساعت بازدید از 8:30 صبح تا 16:30 است. فروش بلیط هم فقط تا 15:30 انجام می‌شود.

وات پرا کائو (Wat Phra Kaew)
وات آرون (Wat Arun) از محبوب ترین معابد بانکوک


وات آرون که با نام معبد سپیده دم (Temple of Dawn) نیز شناخته می‌شود، در مجاورت رودخانه چائو پرایا و نزدیکی معبد وات فو واقع شده است. اگرچه وات آرون به عنوان یکی از بهترین معابد بانکوک واقعا یک معبد بودایی است، اما معماری و نقاشی‌های آن تحت تاثیر آیین هندو بوده است. حتی نام این معبد هم از Aruna، ارابه‌چی خدای خورشید هندوها گرفته شده است.
جایگاه بالای معبد وات آرون در میان معابد بانکوک و مردم تایلند سبب شده تا تصویر آن بر روی سکه 10 باتی نقش ببندد.
مکان: وات آرون در بخش غربی رودخانه چائو پرایا و نزدیکی کاخ بزرگ بانکوک واقع شده است. تاکسی آبی لذت‌بخش‌ترین و ارزان‌ترین گزینه برای رفتن به این معبد است.
چیزهایی که باید بدانید: هزینه ورود، 50 بات تایلند است.

وات آرون (Wat Arun)
وات پو (Wat Pho) از محبوب ترین معابد بانکوک


وات پو یکی از محبوب ترین معابد بانکوک بوده و به عنوان یکی از مراکز جهانی برای مطالعه در مورد ماساژ تایلندی و طب سنتی در نظر گرفته می‌شود. ظاهرا مجسمه عظیم بودا در معبد وات فپ که در جای خود نیز می‌چرخد، آخرین لحظه‌های «گوتاما بودا» و تسلیم شدن آن در برابر غذای سمی را نشان می‌دهد.
نکته: در زبان تایلندی، حرف h در ph بی‌صدا است. این یعنی «پو» تلفظ درست “pho” است؛ در حالی که بسیاری به اشتباه، آن را «فو» تلفظ می‌کنند. «وات فو» نام یک سوپ خوشمزه ویتنامی است! 
مکان: وات پو در جنوب کاخ بزرگ بانکوک واقع شده و روی گوگل مپس با نام Wat Phra Chetuphon Vimolmangklararm Rajwaramahaviharn نشان داده شده است.
چیزهایی که باید بدانید: برای بازدید از معبد می‌توانید از 8 صبح تا 18:30 مراجعه کنید. هزینه ورودی برای گردشگران خارجی، از ژانویه 2019 به 200 بات تایلند رسیده است.

وات پو (Wat Pho)
وات ساکت (Wat Saket) از جذاب ترین معابد بانکوک


وات ساکت به عنوان یکی دیگر از بهترین معابد بانکوک، خانه " Phu Khao Thong" است؛ جایی که بیشتر با نام کوه طلایی (Golden Mountain) شناخته می‌شود. باور بر این است که در بخش بالایی این عمارت بزرگ که ظاهری تپه‌مانند دارد و از بهترین معابد بانکوک است، یک یادگاری از بودا نگهداری می‌شود.
این معبد 344 پله دارد که بعد از صعود از آن می‌توانید چشم‌اندازی پانورامیک از شهر بانکوک را در مقابل خود ببینید. در طول مسیر نیز می‌توانید ناقوس‌ها و زنگ‌ها را برای ادای احترام در یکی از زیباترین معابد بانکوک به صدا در آورید. وات ساکت معمولا خلوت‌تر از دیگر معابد بانکوک است.
مکان: 20 دقیقه پیاده‌روی از خیابان کائو سان بعد از بنای یادبود بانکوک و قلعه سفید ماهاکارن.
چیزهایی که باید بدانید: صبح زود به معبد بروید تا از طلوع آفتاب لذت ببرید. ورودی برای افراد خارجی 50 بات است.

وات ساکت (Wat Saket)
وات ترایمیت (Wat Traimit) از مهم ترین معابد بانکوک


وات ترایمیت بیشتر با عنوان معبد بودای طلایی (Temple of Golden Buddha) شناخته می‌شود زیرا خانه یکی از ارزشمندترین مجسمه‌های بودا در دنیاست. بودای طلایی که از طلای 18 عیار ساخته شده، 11 هزار پوند (حدود 5 هزار کیلوگرم) وزن دارد. ارزش فقط خود این طلا چیزی در حدود 250 میلیون دلار است!
هیچ کسی نسبت به عمر مجسمه بودای طلایی مطمئن نیست؛ با این حال، سر نخ‌ها ما را به قرن سیزدهم یا چهاردهم می‌رسانند. موضوع جذاب، کشف تصادفی این مجسمه در سال 1955 است. سازندگان برای حفظ ارزش این مجسمه، آن را در لایه‌ای از گچ مهر و موم کرده بودند. هنگام خارج کردن این سازه گچی، ناگهان طناب پاره می‌شود و با شکستن بخشی از آن، همه با مشاهده چیزی که داخل آن بود شگفت‌زده می‌شوند!
مکان: در خیابان ترایمیت در منطقه چینی‌ها
چیزهایی که باید بدانید: ساعت بازدید، 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است.

وات ترایمیت (Wat Traimit)
اراوان شراین (Erawan Shrine)


همان‌طور که از عنوان نیز مشخص است، اینجا یک معبد نیست، ولی هم‌چنان یک منطقه مذهبی مهم به حساب می‌آید.
در این مکان، مجسمه نه‌چندان قدیمی پرا پروم (Phra Phrom)، نسخه تایلندی خدای هندوها یعنی براما نگهداری می‌شود. اراوان شراین مکانی محبوب برای صاحبان کسب‌وکارها نیز هست؛ آنها ضمن بخور گرفتن و اهدای هدیه، برای بخت خوب نیز دعا می‌کنند.
مکان: تقاطع خیابان‌های Ratchadamri و Rama I. نزدیک‌ترین ایستگاه BTS، چیت لوم (Chit Lom) است.
چیزهایی که باید بدانید: متاسفانه در سال 2015، یک بمب‌گذاری تروریستی در این مکان انجام شد.

اراوان شراین (Erawan Shrine)
وات ماهاهات (Wat Mahahat) از مهم ترین معابد بانکوک


وات ماهاهات یکی از مهم‌ترین معابد سلطنتی بانکوک و خانه پیرترین راهبان بودایی تایلند و همچنین مرکز مدیتیشن ویسپانا است.
یکشنبه‌ها شلوغ‌ترین روز است زیرا بیرون از وات ماهاهات، بزرگترین بازار فروش طلسم دایر می‌شود. مردم معمولا این طلسم‌ها را با اهدافی مثل عشق، کمک، سلامتی و حراست خریداری می‌کنند.
مکان: شمال کاخ برزرگ بانکوک
چیزهایی که باید بدانید: بازدید از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

وات ماهاهات (Wat Mahahat)
وات بوون نیوت ویهان (Wat Bowon Niwet Wihan) از محبوب ترین معابد بانکوک


لیست بهترین معابد بانکوک را با وات بوون نیوت ویهان به پایان می‌رسانیم. اگرچه این معبد واقعا از شلوغی‌های خیابان کائو سان به دور است، اما بسیاری از گردشگران، آن را نادیده می‌گیرند. صبح‌ها و غروب‌ها، وات بوون نیهات ویهان مکانی آرام‌بخش است. این معبد همچنین تا دیروقت باز است. 
پادشاه بومیپول آدولیاده، کسی که بیشترین دوره پادشاهی در تایلند را داشت، به عنوان راهب این معبد نیز شناخته می‌شود؛ خاکستر او حالا در این منطقه نگهداری می‌شود.
مکان: در خیابان بوون نیوت
چیزهایی که باید بدانید: برای بازدید از این معبد به لباسی مناسب نیاز دارید.

 وات بوون نیوت ویهان (Wat Bowon Niwet Wihan)

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید