جشن فانوس تایلند
3339 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


قصد داریم شما را با یکی از دیدنی‌ترین جشن‌ها در جهان، جشن فانوس تایلند، خاطره‌ای بسیار زیبا با حال‌وهوایی جادویی در این مقاله از وبسایت کایت، آشنا کنیم. به همین دلیل، جشن فانوس تایلند (که با نام لوی کراتونگ نیز مشهور است) مشهورترین فستیوال پاییزه در تایلند است.
در طول جشن فانوس تایلند، هزاران فانوس کوچک (کراتونگ) بر روی رودخانه‌ها و آبراه‌ها شناور می‌شوند و به عنوان هدیه‌ای برای ارواح رودخانه‌ها فرستاده می‌شوند. در چیانگ می و دیگر بخش‌های شمالی تایلند، جشن فانوس تایلند همچنین با جشن دیگری که با نام یی پنگ شناخته می‌شود هم‌زمانی دارد. این دو جشن با عنوان لوی کراتونگ دور هم برگزار می‌شوند. اما وقتی مسافران از دیدن هزاران فانوس شناور در تایلند حرف می‌زنند معمولاً منظورشان جشن یی پنگ در تایلند شمالی است.
ایستادن بر روی پلی بر فراز چیانگ می در طول جشن فانوس و یی پنگ قطعاً فراموش‌نشدنی است. آسمان پر است از ستاره‌هایی که می‌سوزند و فضایی کاملاً سورئال و رؤیایی می‌سازند و واقعیتی زیبا خلق می‌کنند. در همین حال، تعداد زیادی فانوس زیر رودخانه پینگ شناور می‌شوند.

تورهای مرتبط:


درباره فانوس‌ها

آسمان پر از فانوس جشن فانوس تایلند


فانوس‌ها کوچک هستند و با نان خشک یا برگ موز تزئین شده‌اند که در رودخانه با یک شمع به پرواز در می‌آیند. گاهی‌اوقات سکه‌ای روی آن قرار می‌دهند تا شانس بیاورد و بدشانسی را از آن‌ها دور کنند. فانوس‌ها برای نشان دادن قدردانی از خدای آب و درخواست آمرزش و پاکی برای آلودگی‌ها، شناور می‌شوند. به طور طعنه‌آمیزی، بسیاری از آلودگی‌ها نتیجه همین جشن هستند که روز بعد در تایلند اتفاق می‌افتند.
اگر دلتان می‌خواهد فانوس خودتان را روی آسمان رها کنید، فانوس‌هایی در اندازه‌ها و قیمت‌های متعدد در دسترس است که می‌توانید از فروشندگان خیابانی بخرید. از خرید فروش فانوس‌های ساخته شده از مواد زیست تخریب‌پذیری همچون نان یا برگ موز پرهیز کنید. از فانوس‌های ارزان قیمت ساخته شده از پلی استایرن و پلاستیک نیز خودداری کنید.


فستیوال یی پنگ

مراسمهای اطراف جشن فانوس تایلند


درواقع فستیوال یی پنگ جشنی جداگانه است که توسط مردم لانای تایلند شمالی برگزاری می‌شود. این اتفاق هم‌زمان با جشن فانوس تایلند است و آن را به طور هم‌زمان جشن می‌گیرند. گرچه بسیاری از افراد تمایل دارند تا فانوس‌ها را به بهانه جشن فانوس تایلند در آسمان رها کنند، یی پنگ هم برایشان به همان اندازه مقدس است.
فانوس‌های رنگارنگ در طول یی پنگ به معابد و خانه‌ها زینت می‌بخشند. راهبان، محلی‌ها و توریست‌ها، فانوس‌های کاغذی به آسمان می‌فرستند. معابد از طریق فروش فانوس‌ها پول بسیاری به جیب می‌زنند؛ داوطلبان به مردم برای به هوا بردن فانوس‌ها کمک می‌کنند. تعامل با راهبان تایلند بسیار لذت‌بخش است.

راهبان مشغول روشن کردن فانوس در جشن فانوس تایلند


فانوس‌های آسمان از کاغذهای برنجی نازک ساخته شده است. یک صفحه سوخت سوزان هوای درون آن را گرم می‌کند تا بلند شود. وقتی به درستی روشن شود، فانوس‌های روشن به شکل حیرت‌انگیزی بالا می‌روند. آن‌ها مثل ستاره‌هایی درخشان در آسمان می‌درخشند. پیام‌ها، دعاها و آرزوهای خوشبختی روی فانوس‌های جشن فانوس تایلند نوشته می‌شود و سپس آن‌ها را روشن می‌کنند.
برخی فانوس‌ها مجهز به ترقه‌هایی هستند که پایین آن‌ها متصل شده است. این آتش‌بازی اغلب خیلی اتفاقات بدی به همراه دارند و ممکن است میان جمعیت منفجر شوند. لذت ببرید و خوش بگذرانید اما مراقب چیزی که بالای سرتان حرکت می‌کند باشید.


روشن کردن فانوس در جشن فانوس تایلند

نمایی از جشن فانوس تایلند


روشن کردن فانوستان یکی از بخش‌های سرگرم‌کننده شرکت در جشن فانوس تایلند است. فانوس‌ها را می‌توانید به راحتی از هر جایی در طول جشن فانوس تایلند تهیه کنید. معابد آن‌ها را به توریست‌ها می‌فروشند تا پولی به جیب بزنند و البته می‌توانید برخی از این فانوس‌ها را از فروشندگان مستقل خریداری کنید.
به هوا فرستادن فانوس‌های بزرگ به کمک دو نفر راحت‌تر است. فتیله سوخت را روشن کنید و سپس فانوس را به طور یکنواخت نگه دارید تا زمانی که با هوای گرم و کافی پر شود و سپس از جایش بلند شود. صبور باشید تا هوای درون فانوس گرم شود و آن را به سرعت رها نکنید. فانوس را تا جایی که می‌توانید ثابت و یکنواخت نگه دارید. کاغذ نازک می‌تواند به راحتی آتش بگیرد و وادارتان کند فانوس دیگری بخرید.
از همه مهم‌تر، سعی نکنید فانوس را به سمت آسمان هل دهید. صبر کنید و آن را نگه دارید، به سرعت عکستان را بگیرید، کمی مقاومت کنید تا حس کنید خودش دارد بلند می‌شود سپس آن را رها کنید، همان موقع می‌بینید که به سمت بالا می‌رود. زمان‌بندی بسیار اهمیت دارد. اگر آن را زیاد نگه دارید، سوختتان زیاد می‌سوزد و عملکرد فانوستان به درستی نخواهد بود.


زمان برگزاری جشن فانوس تایلند

برگزاری جشن فانوس تایلند در معابد


چیانگ می در طول جشن فانوس تایلند بسیار شلوغ می‌شود چرا که توریست‌ها از سرتاسر جهان برای این جشن می‌آیند. از پیش برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید. سفرها به سرعت در زمان برگزاری جشن پر می‌شوند به همین خاطر باید به سرعت عمل کنید. انتظار داشته باشید که آسمان را پر از فانوس‌های درخشان و آتش‌بازی ببینید. فانوس‌ها به قدری بالا می‌روند که شبیه ستاره‌های آسمان به نظر می‌رسند و زیبایی صد چندانی به آسمان تایلند می‌بخشند. جشن فانوس تایلند همه‌ساله در تاریخ 13 نوامبر (22 آبان) برگزار می‌شود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید