بالن‌سواری هیجان انگیز در کاپادوکیای ترکیه
3944 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


از تماشای تصاویر و ویدئوهای بالن‌سواری خوشتان می‌آید؟ در این مقاله از وبسایت کایت شما را با بالن‌سواری خاطره‌انگیز در کاپادوکیای ترکیه آشنا می‌کنیم. یکی از زیباترین چیزها درباره سفر، تجربه‌ای تازه و ساختن لحظه‌ای شخصی در زندگی‌مان است. ارتباطی میان وضع کنونی و جایی که احتمالاً برای همیشه از آن یاد خواهیم کرد. اگر به دنبال دیدن منظره‌ای زیبا، ترشح آدرنالین و همچنین تحریک ذهنتان هستید، این سفر به کشور آسیایی اروپایی ترکیه را به شما توصیه می‌کنیم. ترکیه با چشم‌اندازهای متنوع، معماری و غذاهای خوشمزه‌اش، مکانی مناسب برای خوش‌گذرانی است. کاپادوکیا نیز مکانی جادویی است. اگر شما هم این مکان حیرت‌انگیز از آناتولی مرکزی واقع در ترکیه را برای ثبت خاطرات جدیدتان انتخاب می‌کنید، در ادامه نکاتی درباره اینکه چگونه سفرتان را فراموش‌نشدنی کنید، آورده شده است.


توصیه‌هایی در طول سفر

مدت زمان سفر احتمالاً در طول پرواز به سوی این منطقه در ترکیه به شما اعلام شده است. بالن‌سواری بستگی به شرایط جوی به خصوص شرایط باد دارد. اگر باد شدید باشد، مهم نیست چقدر آفتابی باشد، بالن‌ها حرکت نخواهند کرد. به همین خاطر است که حداقل باید سه روز را در کاپادوکیای ترکیه بگذرانید محض احتیاط اینکه شرایط در زمان رسیدنتان مناسب نباشد. همچنین مطمئن شوید در روز اول سراغ این کار بروید.

بالونهای کاپادوکیای ترکیه

برای رزرو بالن‌سواری از کجا باید اقدام کرد؟

زمان توصیه شده برای رزرو بالن دو تا سه هفته قبل از رسیدنتان است. بهترین قیمت‌ها سه هفته پیش از پرواز ارائه می‌شوند و هتل‌ها هم قیمت‌های خوبی پیشنهاد خواهند داد. قبل از آن به دلیل عدم اطمینان از شرایط جوی، بخصوص در فصول پاییز و زمستان ترکیه، رزرو کردن کاری بی‌معنی است. اگر نگرانی اصلی شما، امنیت است، به شما توصیه می‌کنیم که کاپادوکیای ترکیه بسیار امن و درجه یک است. می‌توانید پروازی استاندارد رزرو کنید و 150 یورو برایش پرداخت نمایید. از شما خواسته می‌شود تا 35 درصد هزینه را پیش بدهید و سپس وقتی حضوری به آنجا رسیدید کمی تخفیف بگیرید و هزینه را با 140 یورو تمام کنید.


طلوع آفتاب در کاپادوکیا


درباره تجربه بالن‌سواری

حتماً شب پیش از پرواز زود بخوابید و بسته به ساعت پروازتان حول‌وحوش ساعت 5:30 صبح بیدار شوید. شما دسترسی به صبحانه‌ای سبک و چای خواهید داشت و سپس مجبور خواهید بود مابقی پول را به‌طور کامل بپردازید. مطمئن شوید پیش از اینکه به مقصد برسید درباره قیمت صحبت کنید.

نزدیکی‌های ساعت 6 صبح، درست موقع طلوع خورشید، شما را به سمت بالن می‌برند و همه‌چیز هیجان‌انگیز می‌شود.

به زودی متوجه خواهید شد کاپادوکیای ترکیه بهترین مکان برای بالن‌سواری است:

چشم‌انداز

در آنجا حدود 200 بالن وجود دارد که منظره بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.


صخرههای کاپادوکیای ترکیه


آغاز سفری استثنایی 

6:10 صبح: همه بالن‌های دیگر شعله‌های آتششان را روشن می‌کنند. شما هنوز خواب‌آلود هستید اما چهره آدم‌های اطرافتان خندان است و همان‌طور که خورشید آرام‌آرام بالا می‌آید قلب شما تند تند میزند و بالن بلند می‌شود.

6:20 صبح: برخی بالن‌ها شروع به بلند شدن می‌کنند و شما هم به زودی این کار را می‌کنید. می‌توانید خطر حضور جاذبه را به‌طور کامل حس کنید.

به آرامی از جایتان کنده می‌شوید و صدها بالن را می‌بینید که به همین شکل بلند می‌شوند. در این لحظه احساس زنده بودن و خوشبختی می‌کنید.

اکنون زیباترین اتفاقات رخ می‌دهند. اپراتور بالن به سمت دره‌ها می‌رود و منظره پیش رویتان فانتزی و زیبا می‌شود. شکل صخره‌ها بسیار زیبا است و آن‌قدر نزدیکشان خواهید شد که ترس برخورد به آن‌ها را حس خواهید کرد. اما هرگز به آن‌ها برخورد نمی‌کنید.

دائماً از منظره شگفت‌انگیز پیش رویتان احساس ترس و همچنین لذت می‌کنید. رنگ خورشید و دیگر بالن‌ها در پس زمینه یکی از تحریک‌کننده‌ترین چیزهایی است که در زندگی‌‌تان دیده‌اید. کلمات نمی‌توانند احساس تعلیق در آسمان را توصیف کنند، در سکوت نسیم آرامی می‌وزد و به صورتتان می‌خورد.

نتیجه‌گیری 

گاهی اوقات لازم است خودتان را از زمین بلند کنید و منظره اطرافتان را در کاپادوکیای ترکیه ببینید. چشم‌انداز باشکوهی که عبور از سطح آن روی زمین بسیار دشوار به نظر میرسد، بسیار زیباست. این تجربه‌ای فلسفی و فیزیکی است.

خانههای محله گورمه

هواپیماها و فرودگاه‌ها

ارزان‌ترین و راحت‌ترین فرودگاه‌ها به شرح زیر هستند:

لندن – استانبول: حدود 280 یورو

استانبول – نوشهیر: 50 یورو

بهتر است 3 هفته زودتر بلیت تهیه کنید.

در کاپادوکیای ترکیه کجا بمانید؟

چند منطقه توریستی در کاپادوکیای ترکیه وجود دارد که من دو مورد زیر را از میانشان پیشنهاد می‌دهم:

گورمه: جوی جوان‌پسند. نسبت به قیمتش می‌ارزد.

اوشیسار: فضایی اختصاصی. گران.

می‌توانید گورمه را به خاطر رستورانش انتخاب کنید و به خاطر مناطقی که دارد، می‌شود با پیاده‌روی کوتاهی به آن‌ها سر زد مثل موزه هوای آزاد.

بالونهای کاپادوکیای ترکیه

فعالیت‌هایی که می‌توان در طول اقامت در کاپادوکیای ترکیه انجام داد به شرح زیر است:

موزه هوای آزاد - نزدیک گورمه. می‌توانید تا آنجا پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبای شهری لذت ببرید. خانه‌ها و مخروبه‌های آنجا به قرن چهارم بازمی‌گردند.

نقطه طلوع آفتاب - طلوع آفتاب این منطقه بسیار زیبا است و هنگام صبح و درحالی‌که بر روی بالن هستید می‌توانید از این منظره لذت ببرید.

تور سبز - این تور از ساعت 9:30 صبح تا 5 بعد از ظهر ادامه دارد. می‌توانید در این تور به شهر زیرزمینی درینکویوی ترکیه، دره ایهلارا و معبد سلیمه سر بزنید.

درههای کاپادوکیای ترکیه

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید