سفر دریایی به قطر | آیا امکان سفر با لنج و کشتی به قطر وجود دارد؟
زهرا نیرومند 1401/02/27 18286 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قطر از جمله کشورهای همسایه ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این کشور جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعددی داشته و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. برای سفر به قطر راه‌های متعددی پیش‌رو دارید. می‌توانید سفر هوایی را انتخاب کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد برسانید یا از راه دریا وارد قطر شود. اگر به دریا و دریانوردی علاقه‌مندید، سفر دریایی به قطر یکی از بهترین سفرهای عمر شما خواهد بود. این سفر از بوشهر آغاز می‌شود و حدود 12 تا 20 ساعت، بسته به شرایط جوی، طول می‌کشد. در ادامه این مطلب در مورد سفر دریایی به قطر صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد آن در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید. 

همچنین می‌توانید در مطلب ویزای قطر به طور کامل با چگونگی اخذ ویزای این کشور آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به قطر

سفر دریایی به قطر

کشور عزیزمان ایران با قطر مرز دریایی مشترک دارد. از این رو، امکان سفر دریایی به قطر با لنج و کشتی امکان‌پذیر می‌باشد. حمل‌ونقل دریایی بین ایران و قطر سابقه‌ی بسیار طولانی دارد. از سال‌های بسیار دور این دو کشور از طریق مرز دریایی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و به تبادل کالا با لنج و کشتی می‌پرداختند. اهالی استان‌های جنوبی کشورمان نیز از طریق دریا به راحتی وارد قطر می‌شوند و به این کشور رفت‌وآمد دارند.

سفر دریایی به قطر از طریق پنج بندر حمد، دوحه، الرویس، راس لفان و مسعید انجام می‌شود. این بنادر اغلب تجاری هستند و اجازه ورود مسافر را نمی‌دهند. تنها بندری که برای ورود مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد، بندر دوحه است. مسافرانی که با کشتی‌های تفریحی سفر می‌کنند می‌توانند از طریق این بندر وارد دوحه شوند و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن بازدید نمایند. 

آیا امکان سفر با لنج و کشتی به قطر وجود دارد؟

بر اساس گفته عباس‌نژاد، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، به زودی طرح و برنامه‌های گسترده‌ای برای سفر دریایی به قطر انجام می‎شود و تردد مسافری بین این دو کشور افزایش می‌یابد. این سازمان در نظر دارد تا مسافران را طریق بنادر بوشهر، کیش و قشم به سمت بندر دوحه هدایت کند و از آن سمت نیز گردشگران خارجی را از قطر به شهرهای جنوبی ایران انتقال دهد. در راستای این برنامه توافقات بین دو کشور انجام شده و زمینه‌های لازم برای این کار نیز فراهم گردیده است. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، هزینه سفر با لنج و کشتی است که در حال حاضر با هزینه سفر با هواپیما برابری می‌کند. در صورتی که این هزینه کاهش نیابد، مسافر سفر هوایی را به سفر دریایی ترجیح داده و استقبال از حمل‌ونقل دریایی کاهش می‌یابد. دقت داشته باشید که سفر هوایی سریع‌تر و راحت‌تر است و در صورتی که هزینه‌ای برابر با سفر دریایی به قطر داشته باشد، انتخاب بهتری خواهد بود.   

تنها راه کاهش هزینه سفر دریایی، کاهش نرخ سوخت کشتی‌هاست که باید از طرف وزارت نفت کنترل شود. در صورتی که این وزارت سوخت کشتی‌های مسافربری را با نرخ یارانه‌ای محاسبه نماید، امکان سفر دریایی به قطر با هزینه‌ای مناسب وجود داشته و  شرایط سفر برای هم‌وطنان عزیزمان آسان‌تر می‌گردد. به گفته عباس‌نژاد، در این راستا مذاکراتی با وزرات نفت انجام شده است که در صورت پذیرش از طرف این وزارت، خط دریایی ایران- قطر برای انتقال مسافران تا قبل از جام جهانی 2022 راه‌اندازی خواهد شد.  

با توجه به موارد عنوان شده اگر سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت نفت در مورد قیمت سوخت به توافق برسد و سفر دریایی به قطر آغاز شود، سفر به کشورهای جنوبی ایران نیز مانند ترکیه مورد استقبال قرار گرفته و گردشگری رونق بیشتری پیدا می‌کند. در این صورت خطوط چابهار – مسقط (کشور عمان)، بندرعباس – دوبی (کشور امارات) و بوشهر – دوحه (کشور قطر) جزو پرترددترین خطوط دریایی خواهند بود.

در این مقاله در مورد سفر دریایی به قطر صحبت کردیم و آخرین اخبار در این زمینه را در اختیارتان قرار دادیم. در حال حاضر انتقال مسافران به قطر از راه دریا به صورت محدود انجام می‌شود و سفر با کشتی‌های تفریحی نیز هزینه بالایی دارد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، سفر دریایی به قطر به صورت گسترده تا قبل از شروع جام‌جهانی 2022 آغاز می‌گردد. در صورتی که سفر با کشتی هزینه کمتری نسبت به هواپیما داشته باشد، مورد استقبال هم‌وطنان عزیزمان قرار گرفته و سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز رونق بیشتری پیدا می‎کند. در این صورت ایرانیان می‌توانند با هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به سفر هوایی به قطر سفر کنند و از نزدیک شاهد تماشای مسابقات جام‎جهانی باشند. با رونق خطوط دریایی ایران با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، تورهای دریایی نیز به لیست آژانس‌های گردشگری اضافه می‌گردد و بسته‌های ارزان‌تر و هیجان‌انگیزتری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/05/22

    سلام.توضیحاتتون کامل بود. فقط سفر دریایی به شرایط جوی و دریا خیلی وابستگی داره. جام جهانی ام اواخر آبان برگزار میشه ک اوج دریا خرابی هست. من نوعی که میخام برم جام جهانی قبلا بلیط بازی و هتل رزرو کردم و اگه نتونم برم همه اونا میره رو هوا. بدی کشتی اینه که غیر قابل پیش بینی هست و نمیشه گفت که ایا در اون بازه زمانی امکان سفر میسر خواهد بود یا خیر

  • 1401/06/30

    برای سفر بگپکری باتوجه به اینکه وچر هتل نداریم امکان گرفتن ویزا امکان پذیر هست؟ راهکار گرفتن ویزا برای بگپکرها چیست؟

  • 1401/07/07

    برادر با کشتی تو هوای بد هم میشه رفت شناور سبک ک‌نیست

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید