مهم ترین نکات برای انتخاب هتل در استانبول
3810 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از وبسایت کایت با ما همراه باشید تا شما را با صفر تا صد انتخاب هتل در استانبول آشنا کنیم و راه‌وچاهش را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. 

در طول سالیان گذشته شهر زیبا و دیدنی استانبول واقع در کشور ترکیه به منزلگاه توریستی گردشگران ایرانی و بین‌المللی بدل شده که انتخاب‌های متعددی را از بین هتل‌ها و مراکز اقامتی در اختیار شما قرار می‌دهد. اینکه قصدتان این باشد که بخواهید شب را در یک قصر عثمانی‌، یک کاخ بازسازی‌شده، یک خانه چوبی یا یک هتل معاصر (مجلل) بگذارنید، همه این‌ها را می‌توانید در استانبول پیدا کنید. احتمالا می‌دانید که رزرو تور، کمک می‌کند که بتوانید هزینه‌ها پرواز و هتل‌ را کمی تعدیل کنید و قیمت تور معمولا از انتخاب هتل و پرواز به صورت جدا کمتر می‌شود پس در صورتی که تمایل دارید از قیمت تور استانبول مطلع شوید و مقایسه‌ای داشته باشید، وارد صفحه "تورهای استانبول" شده و یا برای دیدن قیمت بلیط هواپیما استانبول، بر روی "بلیط هواپیما استانبول" کلیک کنید.


انتخاب یک هتل در استانبول 

اقامت در استانبول را باید به سه دسته‌بندی متفاوت، تقسیم‌بندی کرد: 

هتل‌های ستاره‌دار استانبول، هتل‌های ویژه استانبول و مهمان‌سراهای استانبول.  


مهمانخانه‌های استانبول


بیشتر هتل‌ها در استانبول حداقل یک یا تعداد بیشتری ستاره دارند، و آن‌ها را براساس کیفیت و خدماتی که مهمانان‌شان ارائه می‌دهند، دریافت کرده‌اند. چون تعداد این ستاره‌ها از سوی وزارت گردشگری ترکیه اهدا می‌شود و احتمال دارد با استانداردهای بین‌المللی تفاوت داشته باشد، باید موارد زیر را حتماً درخصوص انتخاب هتل در استانبول در نظر داشته باشید:


هتل‌های یک‌‎ستاره استانبول 

این هتل‌ها، ساده‌ترین سطح امکانات را به میهمانان ارائه می‌کنند، اغلب اتاق‌های بدون داشتن حمام و دست‌شویی اختصاصی. 


هتل‌های دوستاره استانبول 

این هتل‌ها، همان ساده‌ترین سطح امکانات را به همراه با حمام (به صورت دوش) و دست‌شویی اختصاصی به میهمانان ارائه می‌نمایند. 


هتل‌های سه‌ستاره استانبول 

کمی سطح امکاناتی که ارائه می‌نمایند با هتل‌های یک‌ستاره و دوستاره تفاوت دارد، در حمام‌شان وان وجود دارد و یک تلویزیون و یک میز بار کوچک هم به امکانات اتاق اضافه می‌شود. بیشتر این هتل‌ها در خود یا در نزدیکی لابی، یک بار دارند. 


هتل‌های چهارستاره استانبول 

این هتل‌ها اقامتی بسیار راحت و در عین حال مفرح و مجلل را به میهمانان ارائه می‌کنند. بیشترشان رستوران‌های پشت‌بامی مناسب، یک استخر شنای کوچک و یک اتاق فیتنس، یک بار در لابی و اتصال اینترنت از جمله خدمات‌شان محسوب می‌شود. 


هتل‌های سه‌ستاره استانبول


هتل‌های پنج‌ستاره استانبول 

این هتل‌ها (هتل‌های دولوکس) خدماتش همانند هتل‌های چهارستاره بوده، اما بزرگتر هستند و خدمات بیشتری همچون اتاق‌های ملاقات بزرگ، امکانات خرید داخلی، رستوران‌های بیشتر و... را به میهمانان‌شان عرضه می‌دارند. تمام موارد مازاد و بیشتر از سطح معمولی که گردشگران به ندرت از آن‌ها استفاده خواهند کرد.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

هتل‌های ویژه استانبول 

این هتل‌ها در سیستم ستاره‌دهی ترکیه جایگاهی ندارند. در این هتل‌ها بناهای تاریخی بازسازی‌شده که بیشتر یادآور دوران سلطنت عثمانیان است به چشم می‌خورد. و نیز هتل‌های بوتیکی وجود دارد که با ارائه سطحی از خدمات اقامتی و تسهیلاتی استثنایی و شخصی‌سازی‌شده چند سطح بالاتر از هتل‌های زنجیره‌ای یا برندشده قرار می‌گیرند. 


مهمان‌خانه‌های استانبول 

این دسته اماکن اقامتی استانبول بیشتر به افرادی تعلق دارد که با یک کوله‌پشتی قصد سفر می‌کنند یا گردشگران جوانی که بودجه زیادی ندارند. 


هتل‌های چهارستاره استانبول


امکانات هتل‌های استانبول 

تمام هتل‌هایی که در استانبول به ارائه خدمات می‌پردازند مورد تایید وزارت گردشگری کشور ترکیه بوده و از سطح راحتی و امنیت قابل‌قبولی برخوردارند و کارکنان‌شان بیشتر قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست چون به راحتی متوجه زبان شما خواهند شد، حتی اگر کمی به این زبان تسلط داشته باشید.

بیشتر هتل‌ها دو تخت یک‌نفره را ارائه می‌دهند و اگر یک تخت دونفره بخواهید، باید در حین رزرو به این مسئله توجه کرده و حتماً آن را در فرم ثبت‌نام آنلاین قید نمایید. 

غیر از هتل‌های ویژه، در بیشترشان آسانسور وجود دارد. ولتاژ برق در ترکیه 220 ولت است و از پریزها و خروجی‌های برق مشابه در سطح اروپا استفاده می‌کنند. 

و همچنین باید توجه داشت که وعده صبحانه به طور معمول در قیمت اقامت لحاظ می‌شود. به احتمال خیلی زیاد در روزهای اول اقامت‌تان در شهر استانبول کشور ترکیه در ابتدای روشن شدن و برآمدن آفتاب از خواب بیدار خواهید شد. اگر بتوانید از اقامه اذان مساجدی که در اطراف‌تان وجود دارد، قصر در بروید، حتماً از سروصدای ترافیک و شلوغی بیدار خواهید شد. 

بیدار شدن با صدای الله اکبر جزء جدایی‌ناپذیر اقامت در استانبول و یکی از جذابیت‌های آن است؛ اگر اتاق‌تان رو به خیابان نباشد، می‌توانید از سروصدای خیابان و شلوغی پرهیز کنید. 


رزرو هتل در استانبول 

علی‌رغم تعداد بسیار زیاد هتل در استانبول، باید حتماً پیش از سفر نسبت به رزرو هتل اقدام نمایید و ترجیحاً این کار را به موسسات و شرکت‌هایی که بلیط هواپیمای خود را از آن‌ها خریداری می‌کنید و کارهای مربوط به ویزایتان را انجام می‌دهند بخواهید که برایتان راست‌وریست کنند که خیالتان از این بابت کاملاً راحت باشد. 

در فصل‌های شلوغ که از بهار تا پاییز و حوالی کریسمس را شامل می‌شود، باید بیشتر حواستان به این مسئله جمع باشد. 


تحویل اتاق در هتل‌‌های استانبول 

شما باید تا قبل از ظهر اتاق‌تان را در روزی که بلیط پرواز بازگشت‌تان را رزرو کرده‌اید، تحویل دهید. البته این بدین معنا نیست که اگر پروازتان غروب باشد، مجبورید چمدان‌های‌تان را چندساعتی با خود در شهر این ور و آن ور ببرید، بیشتر هتل‌ها از امکانات انبار چمدان‌ برای مسافرین برخوردارند. 


هتل‌های پنج‌ستاره استانبول


بیشتر هتل‌ها برای استفاده از خدمات داخلی که به شما ارائه می‌دهند کارت‌های اعتباری، پول نقد به لیر ترکیه، یورو یا دلار را قبول می‌کنند. به شدت توصیه می‌شود که به کارکنان هتل‌ها (ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به اتاق یا آن دسته افرادی که چمدان‌های‌تان را جابجا می‌کنند) حتماً انعام دهید و از شما انتظار دارند و انجام این کار را بسیار پسندیده دانسته و از شما قدردانی خواهند کرد، چون سطح دستمزدی که دریافت می‌کنند، بسیار پایین است. 


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید