بهترین گشت های یک روزه در استانبول
4244 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از وبسایت کایت با ما همراه باشید تا با 11 مورد از بهترین گشت‌های یک‌روزه در شهر زیبا و دیدنی استانبول ترکیه آشنا شوید. مناظر تاریخی بسیاری برای گشت‌وگذار یک روزه در استانبول وجود دارند. در فهرستی که در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم می‌توانید بهترین گشت‌های یک روزه استانبول ترکیه را ببینید و از بین‌شان مقصد موردنظرتان را انتخاب کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم جذاب‌ترین آفرهای تور استانبول را در صفحه "تور استانبول" مشاهده کنید.

گورستان جنگ گالی‌پولی 


در این مکان دیدنی استانبول، گورستان نیروهای متفقین و ترکی قرار گرفته که در نبردهای خونین کارزار گالی‌پولی در سال 1915 با یکدیگر مبارزه کرده‌اند. 

میادین جنگی و یادبودهای‌شان اکنون بخشی از پارک ملی تاریخی گالی‌پولی محسوب شده که مایه افتخار طرفین درگیر جنگ است. در یک کارزار نه‌ ماهه، بیش از نیم میلیون تلفات، شامل بیش از 130 هزار کشته و 86700 نفر مفقودی ترک و 36 هزار کشته برای نیروهای متفقین ماحصل این نبردها بود.  

در این بخش از استانبول می‌توانید یادبود افسر فرمانده جوان، مصطفی کمال و مهاجران مبارز استرالیایی و نیوزیلندی را شاهد باشید. اماکن اصلی این گورستان، گذرگاه آنزاک در لون پاین، چوناک بیر، و 57 الی هستند. 

برای داشتن یک تجربه فوق‌العاده می‌توانید از استانبول به همراه راهنماهای تور به گورستان گالی‌پولی قدم بگذارید و از اماکن دیدنی و تاریخی آن بازدید کنید. 


گورستان جنگ گالی‌پولی


2. چناق‌قلعه 


نزدیک‌ترین مرکز به میادین جنگ شبه‌جزیره گالی‌پولی و مکان باستان‌شناسی تروی، چناق‌قلعه است، یک شهر کوچک کنارساحلی که کاملاً مد روز و جوان‌پسند به نظر می‌رسد. در این بخش از استانبول می‌توان به یادبود اسب تروژان در میدان شهر سر زد و در استانبولی به مقیاس کوچکتر گشت‌وگذار کرد.  

علاقمندان به تاریخ می‌توانند به موزه دریایی تنگه‌ داردانل که مجموعه‌ای جالب‌توجه از مصنوعات و عتیقه‌جات نبردهای گالی‌پولی و دوران امپراطوری عثمانی را در خود دارد، سر بزنند و از کافه‌های بی‌نظیر این شهر کوچک شبیه به استانبول لذت ببرند. 


چناق‌قلعه


3. تروی 


خرابه‌های باستانی این مکان دیدنی در نزدیکی استانبول، میزبان جنگ تروژان ایلیاد هومر، شکست شهر تروی به دست یونانیان، موقعیتی کلیدی به لحاظ تجاری و ارتباطش با سایر شهرها از عصر برنز تا دوره بیزانس و محلی بسیار حائزاهمیت درخصوص درک و فهم ارتباط بین تمدن‌های باستانی مدیترانه و ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو به مورخ سال 1998 بوده است. 

به علت تعدد خرابه‌ها در اعصار متفاوت، تردد بدون راهنما در آن دشوار بوده، اما دیوارهای بیرونی هشتمین توری و استحکامات ششمین تروی، خرابه‌های شهر کوچک نابودشده ششمین تروی و معبد یونانی-رومی آتان و سالن‌های بزرگ دومین تروی از جاهای دیدنی آن به شمار می‌روند. 

در یک تور یک‌روزه به تروی از طریق استانبول با وسائل حمل‌ونقل می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را همراه با سرو ناهار داشته باشید. 


تروی


4. جزایر شاهزاده استانبول 


این محل در گوشه شمال شرقی دریای مرمره، مناظر زیبایی را با فاصله یک‌ساعته از استانبول برای‌تان به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید در طول مسیر از مناظر خیره‌کننده ساحلی این جزایر که از 9 جزیره تشکیل شده و تنها به دو تای آن‌ها می‌توان سفر کرد، لذت خواهید برد. 

جزیره هیبلی آدا استانبول فرصت‌های بیشماری را در اختیار گردشگران برای شنا و حمام آفتاب گرفتن قرار می‌دهد و میزبان قصر مریت هالکی دوست‌داشتنی است که اکنون به یک هتل بدل شده است. 

جزیره بیوک آدا استانبول صومعه سنت جورج و موزه جزایر شاهزاده را در خود دارد. در این جزیره هیچ ماشینی تردد نشده و رفت‌وآمد با کالسکه‌های مجهز به اسب صورت می‌گیرد.

   

جزایر شاهزاده استانبول


5. کروز بوسفر 


اگر قصد دارید تا از هیاهوی شهر استانبول فرار کنید، اما خیلی دور نشوید، می‌توان یک روز کامل را برای گشت در بوسفر وقت بگذارید. گشت‌های کروز نیم‌روزه و یک‌روزه به شما اجازه می‌دهد تا منظره‌ای افق‌وار از مناره‌ها و قصرهای شهر را که بسیار چشم‌نواز است داشته باشید. تا بالای تنگه خواهید رفت و به دهکده کوچولوی آنادولو کاواجی که توسط استحکامات قصر بیزانس پرصخره‌ پوشانده شده، سری خواهید زد.


کروز بوسفر


6. شاخ طلایی استانبول 


یکی از زیباترین لنگرگاه‌های طبیعی جهان، شاخ طلایی استانبول است که مدخلی پیچ‌دار به طول هفت کیلومتر دارد و از بوسفر تا پل گالاتای استانبول امتداد پیدا می‌کند.  

کافی است با کشتی‌ از استانبول خارج شده و سری به این مکان فوق‌العاده بزنید تا به بازدید از قصر آینالی کواک بسیار حیرت‌انگیز و سپس به مرکز زیارتی ایوپ بروید. در اینجا مقبره ایوپ (پرچم‌دار حضرت محمد (ص)) را در کنار مسجد ایوپ که در سال 1459 در زمان امپراطورهای عثمانی ساخته شد، خواهید دید. قبرستان روی تپه، از مقبره‌هایی زیبا پرشده و منظره‌ای چشم‌نواز را از آب‌های اطراف در معرض دیدتان قرار می‌دهد. 


شاخ طلایی استانبول


7. اِفِسوس  


شما می‌توانید یک گشت یک‌روزه از استانبول به بقایای اِفِسوس داشته باشید. برای این کار باید از استانبول به ازمیر پرواز کنید و از آنجا با قطار به سلچوک در نزدیکی خرابه‌ها بروید. 

به علت این مسیر حمل‌ونقل گردشگران معمولاً از یک گشت یک‌روزه استفاده می‌کنند و شما هم می‌توانید از خرابه‌های این شهر قدیمی دیدن کرده و سری هم به خانه سنت ماری (مریم مقدس) بزنید و ناهار را در همانجا سرو کنید.


 اِفِسوس


8. بورسه 


این شهر در پشت کوهستان بزرگ ترکیه واقع شده و شهری صنعتی و امروزی است که یک مرکز تاریخی را میزبانی می‌کند. این شهر اولین پایتخت امپراطوری عثمانی بوده که از آنجا چشم‌شان به استانبول امروزی افتاده و تصمیم به تصرف شهر بیزانس را گرفتند. 

شما می‌توانید بیشتر اماکن تاریخی این شهر را با پیاده‌روی درست در محله مرکزی شهر بازدید کنید. مسجد بزرگ نیز یکی از نقاط اصلی شهر بوده که توسط سلجوق سلطان بایزید اول با 20 گنبد روی سقفش ساخته شده است. مکتب اسلامی آموزش در نزدیکی موزه هنرهای اسلامی و ترکی قرار گرفته و علاقمندان به هنر و طراحی دوره عثمانی به آن سر می‌زنند.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

بورسه


9. سیله و آگوا 


در خلیج دریای سیاه ترکیه، سیله یک دهکده ماهی‌گیری است اما شن‌های سفیدش آن را به یک ریزوت تابستانی بدل کرده و می‌توانید یک روز را در این ساحل به سر کنید و از استانبول فاصله بگیرید، اما اگر خیلی دوست ندارید آفتاب بگیرید، در کناره ساحل یک قلعه وجود دارد که توسط جنوایی‌ها در قرن 14ام ساخته شده و یک فانوس دریایی هم متعلق به عصر عثمانی در آن به چشم می‌خورد. 


سیله و آگوا


10. ادرنه 


این شهر به خاطر فستیوال کُشتی‌های روغنی‌اش شناخته شده که در فصل بهار برگزار می‌شود و عمارت‌های عثمانی به علت دومین پایتخت امپراطوری بودن بعد از استانبول، در آن زیاد به چشم می‌خورند. مسجد سلیمیه بزرگترین سازه در شهر بوده که توسط معمار شناخته‌شده عثمانی، ساخته شده است. لذت واقعی سفر به این شهر، قدم زدن در خیابان شهر قدیمی است که زمانی مرکز قرون وسطایی یک کشور بزرگ بوده است. در اینجا ثروت خانه‌های چوبی سنتی عثمانی را که به زیبایی هرچه تمام‌تر بنا شده‌اند را شاهد خواهید بود. 


ادرنه


11. قلعه کیلیت‌باهیر 


این قلعه فوق‌العاده بزرگ، در بالای دهکده ماهی‌گیری کیلیت‌باهیر بر فراز تنگه داردانل روبروی شهر کوچک چناق‌قلعه واقع شده است. اولین بار به دست محمد فاتح در اواسط قرن پانزدهم ساخته شده و یک پایگاه دفاعی راهبردی بود که از آن‌جا عثمانی‌ها بر این گذرگاه حیاتی کنترل داشتند. برج داخلی توسط سلیمان محتشم در قرن شانزدهم بنا شده است. با پیاده‌روی در بین استحکامات این‌جا، با مناظر پانورامایی فوق‌العاده‌ای روبرو خواهید شد و از اندازه آن حیرت می‌کنید. 


قلعه کیلیت‌باهیر

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید