بهترین مکان های  طبیعت گردی اطراف تهران
43929 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


برای فرار از روزمرگی‌های شهر و خلاصی از ترافیک و دود و مشغله‌های کاری می‌توان وقت گذاشت ما در وبسایت کایت 5 تا از مکان های  بی‌نظیر با فاصله یک‌ ساعته از تهران را به شما معرفی میکنیم . همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد "تورهای طبیعت گردی" و "تورهای یک روزه" به لینک‌های ارائه شده مراجعه فرمایید.


روستای افجه لواسان 

در شمال شرقی تهران، روستای زیبایی با آب‌وهوای مطلوب و طبیعتی بکر و با مناظر بی‌نظیر و دیدنی به نام افجه وجود دارد.  

این روستا در فاصله 30 کیلومتری از شهر تهران واقع شده و منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی‌ بوده و بیشتر ساکنینش به کشاورزی یا دام‌پروری مشغول‌اند. 

اگر حال‌وهوای طبیعت و فاصله‌گرفتن از فضای آلوده تهران را دارید، می‌توانید به جاذبه‌ها و دیدنی‌های این روستای سرسبز روی بیاورید. 


جاذبه‌های گردشگری روستای افجه 

الف) دشت هویج: خبری از کشتزارهای هویج نیست، اما منطقه‌ای سرسبز بوده و در حوالی آن یک آبشار 15 متری (پسچویک) همراه با درختان افرا و آبشار تماشایی موآب قرار دارد.  

ب) آتشکده باستانی دشت سبواستان: در مسیر صعود به قله‌های مهرچال، یخچال و ساکا در نزدیکی تهران می‌توانید به این محل نیز سر بزنید. 

پ) در محله چراغان روستا، سقاخانه حضرت ابوالفضل و درخت چنار ۴۰۰ ساله کنار آن را خواهید دید و از پیاده‌روی در بافت قدیمی این منطقه لذت خواهید برد. 


نکات جالب ‌توجه 

لبنیات محلی افجه (ماست چکیده و کره محلی) را می‌توان از خیابان اصلی آن تهیه کرد که لبنیات تهران با آن قابل مقایسه نیست.

از جاذبه‌های واقع در نزدیکی این روستا می‌توان به روستای برگ جهان، آبگرم رینه و دشت لار اشاره کرد. 

آدرس 

تهران، جاده لشگرک، میدان لشگرک، روستای افجه لواسان. 



روستای افجه لواسان


2. آبشار کلوگان تهران 

کلوگان یکی از آبشارهای بلند تهران بوده و مسیر رسیدن به آن یکی از جذاب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در فصول گرم تابستان و بهار در تهران به شمار می‌رود و به قله‌هایی همچون مهرچال، کلوگال و... رسیده که برای علاقمندان به کوه‌نوردی جذاب است. 

این آبشار از سطح زمین حدوداً 30 الی 40 متری ارتفاع داشته و به صورت یک آبشار دو طبقه بوده که در میان آن یک سکو قرار گرفته و در پایین آبشار حوضچه کوچکی ایجاد شده و محل مناسبی است برای آب‌تنی و آب‌بازی به دور از هیاهوی تهران.

برای رسیدن به آبشار کلوگان تهران باید از روستا به سمت دره کلوگان دو ساعت پیاده‌روی کنید و با گذر از دره و دشت کلوگان که در آن امکان چادرزدن برایتان در فصل تابستان و بهار وجود دارد، به آن برسید. 


نکات جالب‌توجه 

از جاذبه‌های واقع در نزدیکی این آبشار (از روستای کلوگان تهران) می‌توان به روستای میگون، روستای فشم و تله‌کابین توچال اشاره کرد. 

مردم روستا، تمایلی به ورود گردشگران ندارد و از ورود ماشین گردشگران به روستا جلوگیری می شود. 

از قبل باید هرچه که می‌خواهید از تهران بخرید و غذای‌تان همراه‌تان باشد و آخرین سرویس بهداشتی پیش از رسیدن به آبشار در مسجد روستا واقع شده است. 


آدرس 

تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان


آبشار کلوگان تهران


3. دریاچه های تار و هویر 

این دو دریاچه در نزدیکی تهران در منطقه‌ای کوهستانی قرار داشته و در فصول گرم سال با آب و هوای خنک از شما پذیرایی می‌کنند. 

برای رسیدن به این دو دریاچه باید بعد از دماوند وارد خروجی دلیچایی شده و با پشت سر گذاشتن روستاهای یهر، لی‌پشت، مومج، دهنار و هویر از طریق جاده خاکی بسیار ناهمواری به طول تقریبی ۱۴ کیلومتر به دریاچه تار در نزدیکی تهران برسید. 

دریاچه تار در ورودی کوه و ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده و از شمال غرب به جنوب شرق امتداد دارد.

حوزه آبخیز دریاچه تار 46.1097 هکتار بوده و در فصول پر آبی عمق آب به 50 متر و در فصول کم آب به 40 متر می‌رسد.

با نیم ساعت پیاده‌روی به سمت شرق دریاچه تار، دریاچه هویر با عمق 15 متر با مساحت حوزه آبخیز 13.676 هکتاری دیده می‌شود. 

فعالیت‌های سرگرم‌کننده در کنار این دو دریاچه، ماهی‌گیری، کوهنوردی، قایقرانی (با قایق بادی)، شنا و آب‌بازی و اگر شب را بمانید امکان دیدن موجوداتی همچون اجنه به گفته روستاییان وجود دارد. 

با قوچ، میش البرزی و کل بز در کوهستان و داخل دریاچه با آبزیانی همچون ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان زردپر، ماهی قزل‌آلای خال قرمز و ماهی زردکش روبرو خواهید شد.


نکات جالب‌توجه 

بهترین زمان برای رفتن به دریاچه‌های تار و هویر در فصل بهار از ابتدای اردیبهشت تا انتهای فصل تابستان است. 

اگر قصد دارید شب را در اطراف دریاچه کمپ بزنید، حتماً لباس گرم و کیسه‌خواب مناسب به همراه داشته باشید. 

از جاذبه‌های واقع در نزدیکی دریاچه‌های تار و هویر تهران می‌توان به پارک ملی لار، کاروانسرای گدوک فیروزکوه و کوه دماوند اشاره کرد. 


آدرس 

تهران، 30 کیلومتری شرق شهرستان دماوند، دریاچه‌های تار و هویر


دریاچه های تار و هویر


4. تنگه واشی فیروزکوه 

تنگه واشی جایی است با آب‌و‌هوای بسیار خنک در نزدیکی تهران برای فرار از گرمای تابستان و پیاده‌روی در رودخانه‌های کم‌عمق همراه با آب‌بازی و طبیعت‌گردی یک روزه. 

تنگه واشی دو تنگه دارد که تنگه اول «واشی» و تنگه دوم «سا» که بین‌شان یک دشت پهناور به نام ساواشی قرار دارد.

پس از پارک کردن وسیله نقلیه‌تان در پارکینگ ابتدای مسیر، باید 800 متر را برای رسیدن به اولین تنگه پیاده رفته و سپس از تنگه واشی 250 متری عبور کنید. و در فاصله 150 متری، به سنگ‌نگاره 185 ساله فتحعلی‌شاه قاجار می‌رسید که در آن وی سوار بر اسب با نیزه و کمان مشغول به شکار است. 

در ادامه به دشتی به طول 1700 متر می‌رسید که فضای مناسبی است برای عکس‌برداری و سلفی‌اندازی اگر گوشی‌های‌تان را در کوله‌های مجهز به کیسه‌های ضدآب گذاشته باشید. سپس به تنگه سا می‌رسید که 800 متر طول دارد و در انتهای آن به آبشار واشی می‌رسید، که ارتفاعی 15 متری دارد. 


نکات جالب‌توجه 

بدون دمپایی به آب رودخانه نزنید. 

از وسایل حساس به آب مانند تلفن همراه و دوربین عکاسی در پوشش‌های ضدآب بسته‌بندی‌شده محافظت کنید. 

برای میان‌وعده خوراکی‌های خیس‌نشدنی از تهران بخرید و به همراه داشته باشید. 


آدرس 

تهران، جاده فیروزکوه، جاده واشی، پس از روستای جلیزجند، تنگه واشی


 تنگه واشی فیروزکوه


5. پیست دیزین 

پیست دیزین ۱۲۳ کیلومتر از تهران تا جاده چالوس فاصله دارد. می‌توانید از اتوبان بابایی و سپس لشکرک شمالی در دو راهی قوشک به سمت فشم رفته و به سمت پیست دیزین حرکت کنید. در دیزین، 23 پیست وجود دارد و از مزایای آن جدایی‌اش برای حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌هاست. علاوه بر مسیرهای برفی، پیست چمن هم مناسب فصل تابستان وجود دارد و اسنوپارک و پیست یو هم بر فراز رستوران چمن قرار دارند. 

در دیزین تهران، هفت تله‌اسکی بشقابی، دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی وجود دارد. دو تله‌سیژ قله و چمن نیز برای بالا رفتن به سمت کوه مناسب‌اند. در دیزین تهران، چهار تله‌کابین به اسم‌های شاله، قله، دره و چمن وجود دارد. 


نکات جالب‌توجه 

در دیزین تهران نیازی نیست، کل زمان‌مان را به برف بازی بگذارنیم، زمین تنیس نزدیک هتل جهانگردی دیزین، دوچرخه‌سواری در کوه، کایت‌سواری، پاراگلایدر و تیراندازی با کمان را می‌توان در کنار کوه‌نوردی در دیزین تجربه کرد.

پنج رستوران مختلف در دیزین وجود دارد که می‌شود بعد از فعالیت بدنی زیاد با دلی لک زده برای غذا به آنها سر زد. رستوران‌ شاله در ارتفاع ۲هزار و ۹۰۰ متری و رستوران چمن در ارتفاع ۲هزار و ۶۰۰ متری کوه واقع شده‌اند. قیمت ورودی پیست دیزین تهران فعلاً نفری ۱۳۲ هزار تومان بوده و علاوه بر آن باید به فکر تجهیزات اسکی و ثبت نام در مدرسه اسکی هم باشید.

از اوایل آذر ماه تا اردیبهشت ماه می‌توان در پیست دیزین تهران به اسکی و تفریحات سرگرم‌کننده در زمستان مشغول شد.


آدرس 

کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین المللی اسکی دیزین


پیست دیزین تهران

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید