5جاذبه از مکان‌های تاریخی استانبول که شهرتی جهانی دارد
2871 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


ترکیه با تمدن و تاریخی کهن، چندین قرن پایتخت ناحیه شرقی امپراطوری بزرگ رم بوده است و سران کشورها در استانبول تجمعات سیاسی خود را انجام می‌دادند؛ به همین علت مکان‌های تاریخی استانبول به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌آید. با کایت همراه باشید تا با برترین مکان‌های تاریخی استانبول آشنا شوید و همچنین در صورت تمایل به دیدن قیمت تورهای استانبول، می‌توانید از صفحه "قیمت تور استانبول" بازدید فرمایید.

5جاذبه از مکان‌های تاریخی استانبول که شهرتی جهانی دارد


Hagia Sophia .1  ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استانبول


اگر هواپیمای شما بر فراز استانبول حرکت کند؛ گنبد زیبای ایاصوفیه را در بین مکان‌های تاریخی استانبول مشاهده می‌کنید که شکوه و عظمت آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. هر کشوری نمادی دارد که شهرتی جهانی پیدا می‌کند و معرف آن منطقه است، ایاصوفیه نیز در بین مکان‌های تاریخی استانبول نماد ترکیه است. معماری منحصر به فرد این مسجد یادگاری از دوران بیزانس است که در سال 537 به عنوان کلیسا ساخته شد و امروز ایاصوفیه کاخ موزه‌ای است که بعد از فتح عثمانی به دست مسلمانان تبدیل به مسجد شد. اما در این مسجد هیچ نمازی خوانده نمی‌شود چون در سل 1935 به فرمان آتاتورک ایاصوفیه تبدیل به موزه‌ای برای گردشگران شد. سالانه حدود 3 میلیون گردشگر از ایاصوفیه بازدید می‌کنن که این مسجد یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استانبول بعد از کاخ Tapkapi است.


 Hagia Sophia ایاصوفیه


2. Tapkapi توپکاپی یادگاری از دوره سلاطین عثمانی؛ یکی از مکان‌های تاریخی استانبول


توپکاپی کاخی که 400 سال سلطان‌نشین دوره عثمانی بوده است و امروزه یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استانبول است. سازمان یونسکو، توپکاپی را جزء کاخ‌های گروهی عثمانی اعلام کرده که در تور استانبول کایت از آن بازدید خواهیم کرد. نزدیک بودن توپکاپی به دریای مرمره زیبایی این بنا را دو برابر کرده است که اگر شما به بالای شبستان این کاخ بروید رودخانه زیبای Golden Horn را مشاهده می‌کنید. گفتنی است که در قصر توپکاپی بسیاری از آثار باقی‌مانده از دوره اسلامی را می‌بینید که شامل ظرف‌های چینی، لباس، آثار خطاطی شده و... است. نوع معماری توپکاپی یکی از منحصر به فردترین مکان‌های تاریخی استانبول است.

صفحه‌های مرتبط:


 Tapkapi توپکاپی


3. Basilica Cistern قصر زیرزمینی که در آب فرو رفته؛ یکی ازجذاب‌ترین مکان‌های تاریخی استانبول


در 150 متری مسجد ایاصوفیه قناتی 10 هزار متری در بین مکان‌های تاریخی استانبول وجود دارد که با ستون‌های درختی بلند در آب فرو رفته و شبیه به جنگل‌های حرا در بین مکان‌های تاریخی استانبول است. این قنات در سال ۱۴۵۳ در زمان امپراطوری یوستینیانوس (Justinian)  ساخته شد که در دوره عثمانی هم آب کاخ‌های قسطنطنیه را تأمین کرد. تصور کنید در یک روز گرم تابستانی که از مکان‌های تاریخی استانبول دیدن می‌کنید به این قنات بیایید و از هوای خنک و مطبوع آن لذت ببرید. این جاذبه پربازدید گردشگری که از قرن ششم تا به امروز به یادگار مانده، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به جلب می‌کند.


Basilica Cistern


4. Sultan Ahmet Mosque مسجد سلطان احمد با بزرگترین حیاط در بین مکان‌های تاریخی استانبول


مسجد سلطان احمد که به دلیل کاشی‌های آبی که در معماری آن به کار رفته است به مسجد آبی در بین مکان‌های تاریخی استانبول نیز شهرت دارد. این مسجد که در دوره عثمانی با هدف به رخ کشیدن قدرت در بین سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شد؛ امروزه به یکی از نمادهای استانبول در بین مکان‌های تاریخی استانبول تبدیل شده است. گنبدهای پله‌ای زیادی که در معماری این مسجد به کار رفته با شش مناره در اطراف این گنبدها، نمای بسیار زیبایی است از عثمانیان به یادگار مانده. برای بازدید از این مسجد زمان‌های مشخصی تعیین شده است زیرا برخلاف موزه-مسجد ایاصوفیه در این مکان نمازهای پنج‌گانه مسلمانان برگزار می‌شود.

Sultan Ahmet Mosque مسجد سلطان احمد


5. Rumelihisari روملی حضار؛ قلعه‌‌ای در مکان‌های تاریخی استانبول


در قسمت اروپایی مکان‌های تاریخی استانبول قلعه‌ای وجود دارد که با 16 دیوار بسیار بلند و حیاط سرسبزی که  دارد به یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی استانبول تبدیل شده است. جالب است بدانید که در سال 1452 این قلعه با هدف آمادگی عثمانیان برای جنگ با قسطنطنیه ساخته شد که سرانجام جنگ هم موجب سقوط بیزانس شد و امروزه این قلعه روملی علاوه بر بازدید گردشگران، محلی برای اجرای کنسرت و تئاتر در بین مکان‌های تاریخی استانبول است. شاید در زمان ساخت هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این قلعه روزی به مکانی فرهنگی تبدیل شود.

 Rumelihisari روملی حضار

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید