دیره کجاست؟ آشنایی با منطقه دیره دبی
زهرا نیرومند 1400/09/13 9162 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دیره (deira)، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های دبی است که در شرق این شهر قرار دارد. این منطقه ترکیبی از زندگی مدرن و سنتی دبی را به نمایش گذاشته و از جمله محبوب‌ترین مناطق شهر در بین گردشگران محسوب می‌شود. دیره پر از فروشگاه، مراکر خرید و بازارهای سنتی است. در این منطقه می‌توانید بخشی از آثار تاریخی دبی را نیز ببینید و با گذشته‌ی این شهر بیشتر آشنا شوید. در ادامه مطلب به معرفی دیره دبی پرداخته و اطلاعاتی در مورد این منطقه در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

دیره کجاست؟

دیره، یکی از توریستی‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق دبی است که در شرق این شهر قرار دارد. دیره در میان خلیج فارس و خور دبی واقع شده و از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل،  در گذشته یکی از مهم‌ترین مناطق امارات برای انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بوده و اهمیت بسیار بالایی داشته است. در حال حاضر نیز اغلب بازارهای سنتی و معروف دبی از جمله بازار طلا، ادویه‌جات، عطر و ... در این منطقه قرار دارند.

دیره یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی است که بخشی از  فرهنگ و زندگی سنتی بومیان منطقه را به نمایش می‌گذارد. البته این منطقه نیز از ساخت‌وسازهای مدرن دبی در امان نمانده و در طول‌ دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در این منطقه می‌توانید آثار تاریخی و بازاهای قدیمی دبی را در کنار هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید با معماری‌های مدرن و شگفت‌انگیز مشاهده نمایید. می‌توانید در کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک دیره قدم بزنید و یک قهوه‌ی اصیل عربی را در کافه‌های کوچک محلی نوش جان کنید و در کنار آن شام خود را در یک رستوران لوکس و مجلل صرف نمایید. پارک‌های ساحلی و مراکز تفریحی دیره دبی نیز از دیگر مواردی است که گردشگران را به سمت این منطقه جذب می‌کند.

Deira

جاذبه‌های گردشگری دیره دبی

منطقه دیره دبی بیشتر با بازارهایش شناخته می‌شود و  علاوه بر آن، موزه‌ها و برخی از آثار تاریخی این شهر را نیز در خود جای داده است. جاذبه‌های گردشگری دیره دبی عبارتند از:اگر علاقه‌مند به خرید طلا هستید، حتما سری به بازار طلای دیره بزنید. بازار طلای دیره دبی عنوان بزرگ‌ترین بازار طلای دنیا را به خود اختصاص داده است. در این بازار می‌توانید طرح‌های جدید، جذاب و منحصربفردی را پیدا کنید که تنها مختص بازار طلای دیره هستند. نگران کیفیت و خلوص طلاها نیز نباشید. محصولات موجود در این بازار با بهترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت ساخته می‌شوند.

بازار ادویه:

اگر اهل آشپزی هستید و از وجود ادویه‌های مختلف در غذا لذت می‌برید، بازار ادویه دیره دبی را از دست ندهید. در این‌ بازار می‌توانید انواع ادویه را با کیفیتی بسیار بالا تهیه کنید. علاوه بر ادویه‌جات، انواع گیاهان معطر و دارویی نیز در مغازه‌های این بازار پیدا می‌شوند. حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما سری به این بازار بزنید و از تماشای رنگ‌های جذاب که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند، لذت ببرید.   

بازار ادویه دیره

خانه میراث:

خانه میراث یک بنای تاریخی بسیار زیباست. این بنا در سال 1890 میلادی توسط یک تاجر ایرانی ساخته شد و بعدها به شیخ احمد بن دالموک، تاجر مشهور مروارید، انتقال پیدا کرد. خانه میراث دارای یک معماری باشکوه و مهندسی شده می‌باشد. ایوان‌های این خانه با سازه‌های گچی و مرجانی احاطه شده است که ورود گرمای شدید دبی به درون خانه جلوگیری می‌کند. از دیگر بخش‌های خانه نیز می‌توان به اتاق پذیرایی، آشپزخانه و صندوق‌خانه سنتی آن اشاره کرد که هریک جذابیت‌های خاص خود را دارد. خانه میراث در سال‌های اخیر موردبازسازی قرار گرفته و بخش‌هایی چون تصاویر سه‌بعدی به همراه  نمایش‌های صوتی و تصویری به اتاق‌های آن اضافه گردید. این تصاویر نشان‌دهنده سبک زندگی متمولانه صاحب خانه هستند.

مدرسه الاحمدیه:

مدرسه الاحمدیه، اولین مدرسه خصوصی شهر دبی  و معتبرترین مرکز علمی تاریخی این شهر می‌باشد. این مدرسه در سال 1912 توسط شیخ احمد بن دالموک، تاجر معروف مروارید، ساخته شد و بعدها مدیریت آن به محمد، پسر شیخ احمد، انتقال پیدا کرد. مدرسه الاحمدیه در سال 2000 به موزه تبدیل شد و مورد بازدید عموم قرار گرفت.  علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه، به جز جمعه‌ها، از ساعت 8:30 صبح تا 20:30 شب از این مکان بازدید نمایند. زمان بازدید در روزهای جمعه از ساعت 14 تا 20:30 شب می‌باشد.

مدرسه الاحمدیه

موزه زنان بنت‌البنات:

موزه بنت‌البنات موزه‌ای مربوط به زنان است که توسط یک بانوی اماراتی با نام رافیا گوباش تاسیس گردید. این موزه به نقش و اهمیت زنان در فرهنگ عربی پرداخته و بخشی از آثار هنری و صنایع دستی آنان را نیز به تصویر می‌کشد. در این موزه می‌توانید شاهکارهای بسیار زیبایی از زنان هنرمند اماراتی را ببینید و با بخشی از زندگی آنان نیز آشنا شوید. طبقه دوم این موزه برای مطالعه بانوان در نظر گرفته شده و مجموعه‌ای از کتاب‌ها و مستندات تحقیقی را در خود جای داده است.

سیتی سنتر دیره:

سیتی سنتر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دبی است که برای خرید سوغاتی پیشنهاد می‌گردد. در این مرکز می‌توانید انواع محصولات متنوع را با بالاترین کیفیت پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری نمایید. سیتی‌سنتر علاوه بر فروشگاه، دارای رستوران‌های متعددی نیز می‌باشد که انواع غذاهای بین‌المللی و محلی را برای مشتریان سرو می‌کنند. علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی نیز می‌توانند سری به سالن سینما و تئاتر این مرکز بزنند و به تماشای جدیدترین فیلم‌های روز بنشینند.  

برج ساعت دیره:

برج ساعت دیره سازه بلندی است که در سال 1965 میلادی ساخته شده  است. نام این برج  در بین 17 برج ساعت زیبای دنیا دیده می‌شود. اطراف برج ساعت از لحاظ تجاری دارای اهمیت فراوانی می‌باشد. بسیاری از دفاتر هواپیمایی دبی نیز در این محدوده فعالیت می‌کنند.  

برج ساعت دیره

تفریحات دیره

جاذبه‌های منطقه دیره محدود به آثار تاریخی، موزه‌ها و بازارها نمی‌شود، بلکه مراکز تفریحی را نیز در برمی‌گیرد. برخی از این مراکز عبارتند از:

پارک ساحلی الممزر:

الممزر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است که در دهانه‌ خور الممزر قرار دارد. این پارک پوشیده از درختان نخل و نارگیل می‌باشد که در کنار سواحل شنی سفید رنگ، تصویری جذاب و دیدنی ایجاد می‌کند. منطقه پیک‌نیک، زمین‌های بازی، استخر شنا، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های غذاخوری، کافه‌ها، آمفی‌‌تئاتر، اجاره دوچرخه، انجام ورزش‌های آبی و ساحل سرپوشیده، از جمله امکانات موجود در این پارک ساحلی است.

دلفیناریوم دبی:

اگر به دنبال تفریحات خانوادگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دلفیناریوم دبی بزنید. دلفیناریوم نمایش‌های جذابی از آواز خواندن، رقصیدن، نقاشی و حتی شعبده‌بازی دلفین‌ها را به تصویر کشیده و  لحظات هیجان‌انگیزی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. دلفیناریوم دبی علاوه بر نمایش دلفین‌ها، بخش‌های جذاب دیگری چون نمایش پرندگان گرمسیری، سینماهای چند بعدی و ترامپولین را نیز برای سرگرمی خانواده‌ها و کودکان در نظر گرفته است.

دلفیناریوم دبی

اسپای YHI:

یکی از کارهایی که پیشنهاد می‌شود در منطقه دیره دبی انجام دهید، بازدید از اسپای YHI است. این اسپای در فضایی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای اتاق‌های یک نفره و دو نفره می‌باشد. در این فضا می‌توانید از انواع خدمات ماساژ بدن و صورت استفاده نمایید. اسپای YHI از روش‌ها و تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای برای ماساژ استفاده می‌کند و خدمات بی‌نظیری را به مشتریان خود ارائه می‏دهد.  

تورهای Seawings:

اگر دوست دارید کل شهر دبی را از ارتفاع ببینید، تورهای Seawings دبی را از دست ندهید. در این تورها شما در یک هلیکوپتر  کوچک می‌نشینید و از روی دریا پرواز می‌کنید. در این پرواز می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از دبی، از خطوط ساحلی این شهر گرفته تا بیابان‌های طلایی‌رنگ، معماری سنتی و سازه‌های مدرن و شگفت‏انگیز را ببینید و لذت ببرید.  

Seawings

بهترین هتل‌های منطقه دیره دبی

اگر دوست دارید با مردمان محلی ارتباط برقرار کنید و با فرهنگ و آداب‌ورسوم آن‌ها بیشتر آشنا شوید، می‌توانید منطقه دیره را برای اقامت انتخاب نمایید. از جمله ویژگی‌های این منطقه می‌توان به تنوع اقامت‌گاه در آن اشاره کرد. شما این فرصت را دارید که در یکی از هتل‌های لوکس و 5 ستاره این شهر اقامت داشته باشید یا هتلی ارزان و مقرون‌بصرفه را رزرو نمایید. در این بخش محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هتل‌های منطقه دیره دبی را معرفی می‌کنیم. 

هتل‌های 5 ستاره:

  • هتل آسیانا (Asiana)
  • هتل کرون پلازنا (Crowne Plaza)
  • هتل حیات رجنسی (Hyatt Regency)
  • هتل آواری (Avari)

 هتل‎های 4 ستاره

  • هتل سیتی سیزنز (City Seasons)
  • هتل کاپتورن (Copthorne)
  • هتل فورچون گرند (Fortune Grand)
  • هتل اونیو (Avenue)

 هتل‌های 3 ستاره

  • هتل سیتی استار (City Star)
  • هتل کلاریج (Claridge)
  • هتل دبی پالم (Dubai Palm)
  • هتل صدف (Sadaf)

دبی

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های منطقه دیره دبی

از دیگر ویژگی‌های منطقه دیره دبی، وجود طیف گسترده‌ای از رستوران‎ها با تنوع غذایی بسیار بالاست. اغلب این رستوران‌ها غذاهای محلی و خاورمیانه‌ای را در منوی خود دارند. معروف‌ترین و بهترین کافه‌ها و رستوران‌های منطقه دیره دبی عبارتند از:

  • رستوران ایرانی حاتم (Hatam): منوی غذاهای ایرانی
  • رستوران تی جی آی فرایدیز (TGI Friday’s): منوی بین‌المللی
  • رستوران نیویورک فرایز (New York Fries): منوی بین‌المللی و آمریکایی
  • رستوران ناندوز (Nando’s): منوی غذاهای پرتغالی
  • رستوران چیلیز (Chilis): منوی غذاهای آمریکایی
  • فست فود تازا (Taza): منوی فست فود
  • رستوران چارلیز (Charleys): منوی برگر
  • بستنی بسکین رابینس (Baskin Robbins): منوی بستنی
  • دونات دانکین (Dunkin Donuts): نوشیدنی و دونات
  • کافه کاریبو (Caribou)
  • کافه بتل (Bateel)

رستوران‌های دیره

در این مقاله به معرفی منطقه دیره دبی پرداخته و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌های آن در اختیارتان قرار دادیم. دیره، یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی است که در کنار نهر دبی قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این منطقه که باعث جذب گردشگران به سمت آن می‌شود، ترکیب ساختمان‌های قدیمی با معماری سنتی و سازه‌های مدرن می‌باشد. در این منطقه می‌توانید تنوع بالایی از هتل‌ها و رستوران‌ها را با قیمت‌های مختلف داشته باشید و با مردم محلی مستقیما ارتباط برقرار نمایید. اگر مایل به اقامت در دیره دبی هستید، با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد رزرو یک هتل خوب مشورت نمایید.   

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید