همه چیز درباره تهیه سیم کارت در استانبول
1650 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا شما را با راهنمای کامل تهیه سیم کارت در استانبول ترکیه آشنا کنیم. در دنیای امروز به هیچ‌وجه دوست ندارید لحظه‌ای از اینترنت و فضای مجازی و علی‌الخصوص اینستاگرام دور باشید، آن هم زمانی‌که به شهر زیبا و توریستی استانبول سفر کرده‌ و آماده سلفی‌اندازی‌های متعدد و استوری‌های جذاب با ویوهای دیدنی این شهر هستید.
شما احتمالاً می‌خواهید به محض ورود به شهر استانبول از کشور ترکیه، یک سیم کارت محلی تهیه کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با صفر تا صد تهیه سیم کارت در استانبول آشنا شوید.

تورهای مرتبط:


سیم کارت‌های توریستی استانبول ترکیه


اگر به دنبال یک سیم کارت توریستی هستید، ترکیه انتخاب‌های خیلی جالب‌توجهی پیش روی‌تان قرار نخواهد. مانند ایران، صرفاً سه اپراتور تلفن همراه فعال در ترکیه وجود دارد. در کشوری که می‌توانید یک ساندویچ، یک چای و یک بطری آب را به قیمت کمتر از 3 دلار (36 هزارتومان) تهیه کنید، انتظار قیمت‌های پایین از سیم کارت‌ها نداشته باشد، برخلاف ایران که می‌توانید با کمترین قیمت از اپراتورهای تلفن همراه متفاوت سیم کارت بخرید. در کشورهای یونان یا گرجستان هزینه خرید سیم کارت نسبت به ترکیه خیلی ارزان‌تر است.


خرید سیم کارت‌های توریستی در استانبول


پوشش شبکه تلفن همراه ترکیه


زمانی‌که پای فناوری‌های تلفن همراه در میان باشد، ترکیه خیلی پیشرفت کرده چون جمعیت میلیونی ترک‌ها، عاشق اینترنت و گشت‌‎وگذار در آن هستند. ازینرو کسب‌وکار ارائه خدمات مربوط به سیم‌ کارت در ترکیه، به مرز انفجار نزدیک شده است. متاسفانه سیم‌ کارت‌های پیش پرداخت گران‌قیمت هستند. در مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه اکنون از پوشش 4G بهره‌مند بوده و در حال پیش‌روی به سمت پوشش‌ 5G در آینده نزدیک هستند.


اما اگر بخواهید گشت‌وگذاری با اتومبیل‌های کرایه‌ای خارج از شهر داشته باشید، در سایر اماکن غیرتوریستی خیلی پوشش شبکه 4G تعریفی ندارد، مانند آلمان نیز که در برخی مناطقش این‌گونه است. برمبنای نقشه پوشش‌دهی شبکه اینترنت، ترک‌سل کماکان دراختیاردارنده بهترین شبکه 4G در ترکیه از آگوست 2019 به این طرف بوده است. و به شما پیشنهاد نمی‌شود که از سیم کارت‌های ترک تلکام استفاده کنید، مگراینکه در استانبول، ازمیر یا آنتالیا اقامت داشته باشید، چون فقط در این چندجا است که پوشش‌دهی فوق‌‎العاده‌ای دارند.


سرعت اینترنت ترکیه


سرعت اینترنت تلفن همراه در ترکیه برای دانلود 17 مگابایت بر ثانیه و برای آپلود 6 مگابایت بر ثانیه است و در جایگاه 36ام رنکینگ جهانی قرار دارد و جالب است بدانید که در این رتبه‌بندی، کشور کره‌ جنوبی با ارائه سرعت دانلود 52 مگابایت بر ثانیه در صدر قرار دارد.


خرید سیم کارت‌های توریستی از فروشگا‌ه‌ها در استانبول


خرید آنلاین سیم کارت‌های ترکیه


اگر صرفاً در ترکیه به یک سیم‌کارت دیتا نیاز دارید، می‌توانید آن را آنلاین خریداری کنید. با پرداخت 40 دلار می‌توانید یک سیم کارت بخرید که 6 گیگابایت دیتا برای گردشگران در استانبول ترکیه روی آن سوار شده است. 


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه


سه ارائه‌دهنده اینترنت تلفن همراه در ترکیه وجود دارد: وودافون، ترک‌سل و ترک تله‌کام. تمام فروشگاه‌های‌شان در سرتاسر استانبول، ازمیر، آنتالیا و دیگر مقاصد توریستی معروف در ترکیه وجود دارد. همچنین می‌توانید آن‌ها را در فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی، مانند فرودگاه SAW و فرودگاه IST در استانبول ببینید. پیدا کردن یک فروشگاه جهت خرید یک سیم کارت پیش پرداخت ترکی، کار سختی نیست.


خرید سیم کارت از ترک‌سل در استانبول


و پیشنهادمان به شما این است که حتماً از دفاتر پیشخوان وودافون، ترک‌ تله‌کام یا ترک‌سل خریداری نمایید. چون فروشندگان اصلی بوده و سایرین شاید بر هزینه‌ فروش واقعی، مبلغی اضافه کنند.


مدارک لازم جهت خرید سیم کارت در استانبول ترکیه


فقط پاسپورت. هر مدرک شناسایی جز این به کارتان نمی‌آید.


قیمت‌های سیم کارت در آگوست 2019 


سیم کارت پیش پرداخت وودافون ترکیه


صرفاً یک سیم کارت پیش پرداخت برای توریست‌ها وجود دارد که اعتباری 30 روزه داشته و فقط در ترکیه قابل استفاده است، نه در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا!
200 لیر (400 هزارتومان): 750 دقیقه مکالمه – 250 پیامک و 20 گیگابایت دیتا.


سیم کارت پیش پرداخت ترک تله‌کام ترکیه 


در ترک تله‌کام سیم کارت‌های پیش پرداخت بیشتری برای توریست‌ها وجود دارد که ارزان‌تر از سیم‌کارت‌های وودافون بوده و ارزش بهتری ارائه کرده و گزینه‌های بیشتری پیش روی توریست‌ها قرار می‌دهد.
150 لیر (300 هزارتومان): 750 دقیقه و 10 گیگابایت دیتا.
200 لیر (400 هزارتومان): 750 دقیقه و 25 گیگابایت دیتا.


سیم کارت پیش پرداخت ترک‌سل 


این اپراتور تنها یک سیم کارت پیش پرداخت به فروش می‌رساند و بسته‌هایش اعتباری سی روزه دارند.
150 لیر (300 هزارتومان): 200 دقیقه و 1000 پیامک و 20 گیگابایت دیتا.
با پرداخت 39 لیر (78 هزارتومان) و 49 لیر (98 هزارتومان) می‌توانید به ترتیب 6 و 10 گیگابایت دیتای بیشتر تهیه کنید.

خرید سیم کارت از وودافون در استانبول


خرید سیم کارت در ترکیه برای توریست‌ها در فرودگاه استانبول


به طور کلی قیمت‌ها در فرودگاه در بیشتر مواقع خیلی بالاست و در ترکیه هم این مسئله وجود دارد. صرفاً جهت اطلاع بدانید که یک سیم کارت ترکی وودافون که در بالا قیمتش را 35 دلار عنوان کردیم، در فرودگاه‌های IST از 60 دلار شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید چند دلاری پول ذخیره کنید، باید صبر کنید تا به شهر برسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید