اوپرت کجاست؟ | آدرس + تصاویر + راهنمای سفر آپدیت تابستان
زهرا نیرومند 1400/05/12 7864 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایران کشور زیبایی‌هاست. مناطق مختلفی در کشورمان وجود دارد که حتی نام آن را نیز نشنیده‌ایم و از زیبایی‌های موجود در آن بی‌اطلاعیم. از جمله این مناطق می‌توان به ییلاق بکر اوپرت اشاره کرد. ییلاق اوپرت، یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران است که در مرز بین دو استان مازنداران و سمنان قرار دارد. ترکیبی از کوهستان و جنگل که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته و چشم‌اندازهایی حیرت‌انگیز ایجاد کرد‌ه‌اند. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با  ییلاق اوپرت بیشتر آشنا شوید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

اوپرت کجاست؟

اوپرت، یک روستای ییلاقی بسیار زیباست که در مرز  بین دو استان مازندران و سمنان واقع شده است. این روستا تلاقی کوهستان و جنگل را به نمایش می‌گذارد و جلوه‌های زیبای طبیعت از بیابان و کویر گرفته تا جنگل و دشت‌های سرسبز را به تصوبر می‌کشد. روستای ییلاقی اوپرت در جنوبی‌ترین نقطه مازندران قرار دارد و بخشی از این استان محسوب می‌شود. آب‌وهوای مطبوع، طبیعت بکر و دست‌نخورده، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و از همه مهم‌تر، پدیده حیرت‌انگیز اقیانوس ابرها، از جمله ویژگی‌های این روستای زیبا هستند که نظر طبیعت‌دوستان را به سمت آن جلب می‌کنند.

اوپرت در واقع یک کوه است که ارتفاع نسبتا زیادی دارد. این  ارتفاع مانع از عبور ابرهای باران زا شده و آن‌ها را در دامنه شمالی متوقف می‌کند. همین مسئله باعث ایجاد منطقه جنگلی در یک طرف و محیط خشک و بیابانی در طرف دیگر می‎شود.  ابرهایی که از سمت استان مازندران به سمت سمنان رهسپار می‎شوند در بالای کوه تجمع کرده و دریایی از ابر را پدید می‌آورند.

اوپرت

جاذبه‌های گردشگری اوپرت

بسیاری از افرادی که به اوپرت سفر می‌کنند، برای تماشای مناظر زیبا و شگفت‌انگیز به این منطقه می‌آیند. دره اوپرت یکی از جذاب‌ترین دیدنی‎های این منطقه است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر را به تصویر می‌کشد.  پدیده اقیانوس ابرها، چرای گوسفندان و گاوها در مراتع، حضور اسب‌های وحشی در دشت‌های اوپرت و تماشای خانه‌ها با شیروانی‌های رنگی، از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‎شوند.

اگر اهل گشت‌وگذار هستید، جاذبه‌های اطراف اوپرت را نیز از دست ندهید.  كنگل چشمه، قل‌قل چشمه، كله چشمه، بالا لوتی گرد چشمه، پايين لوتی گرد چشمه، چشمه فينسک، چشمه‌های رنگين باداب سورت و عمارت سرچشمه، از جمله چشمه‌هایی هستند که در اطراف دره اوپرت قرار دارند. علاوه بر این چشمه‌ها، می‌توانید از عمارت ابراهیم‌خان ملاده، راه گوگلی، تنگه هیکو، آبشار خزه بن، جنگل بولا و جنگل‌های راش و انجيلی نیز بازدید نمایید.  

پياده‌روی در طبیعت زیبای اوپرت، كوه‌نوردی و روستاگردی از جمله کارهای دیگری است که در اوپرت می‌توانید انجام دهید. منطقه اوپرت پوشیده از گیاهان دارویی است. سیروک، اورشمک، مازش کو، گوگ په، کولک، اوک چو، پاروک، قعلب، اوجی، زولنگ و الزی از جمله گیاهان دارویی هستند که به وفور در این منطقه یافت می‌شوند. اگر دوست دارید می‌توانید در هنگام پیاده‌روی مقداری از این گیاهان را جمع‌آوری کرده و به همراه خود به خانه ببرید.

اگر در فصل تابستان به اوپرت سفر کنید، عشایر ایل سنگسر را می‌بینید که چادرهای خود را در این منطقه برپا کرده و روزهایشان را در هوای مطبوع روستا می‌گذرانند. می‌توانید با آن‌ها هم‌نشین شوید و لحظات خوبی را در کنارشان سپری کنید. هم‌چنین این فرصت را دارید که محصولات لبنی تازه مانند شير، پنير، سرشير و خامه را نیز از آنان خریداری نمایید.   

اوپرت

دسترسی به اوپرت

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اوپرت در شمالی‌ترین نقطه سمنان و جنوبی‌ترین نقطه مازندران قرار دارد. برای رسیدن به اوپرت دو راه دارید:

از سمت سمنان: این روستا در فاصله  ۵۵ كيلومتری شمال شهرستان مهدي‌شهر واقع  شده است. برای دسترسی به اوپرت باید ابتدا خود را به مهدی‌شهر در استان سمنان برسانید و جاده مهدی‌شهر به ساری را در پیش بگیرید. پس از طی حدود 30 کیلومتر، تابلویی را در سمت چپ جاده خواهید دید که شما را به سمت منطقه حفاظت‌شده پرور هدایت می‌کند.  در این جاده از روستاهای كوليم، كاور و ملاده گذشته و در نهایت به سرخده می‌رسید. خروجی سمت راست روستا را در پیش بگیرید تا به اوپرت برسید.

از سمت تهران: اگر از تهران به سمت اوپرت می‌روید، باید مسیر فیروزکوه را در پیش بگیرید. در این جاده وارد روستای چاشم شوید و از آن‌جا به سمت اوپرت حرکت کنید. 

اوپرت

بهترین زمان برای سفر به اوپرت

اوپرت یک روستای ییلاقی است که تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. از این رو، بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به اوپرت و استفاده از آب‌وهوای مطبوع آن است. اگر قصد تماشای اقیانوس ابرها را دارید، باید تا قبل از پاییز در اوپرت باشید. در این فصل می‌توانید عشایر را ببینید و ضمن هم‌نشینی با آن‌ها، محصولات لبنی تازه را نیز خریداری نمایید.

اوپرت در فصل پاییز و زمستان سرد بوده و میزان بارش باران و برف بالایی دارد. از این رو برای سفر چندان مناسب نیست. البته می‌توانید اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید، اما حتما لباس گرم و تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید تا  با مشکل مواجه نشوید.

اوپرت

اقامت در اوپرت

یکی از جذابیت‌های اوپرت، تماشای آسمان پرستاره این ییلاق در شب است. اگر می‌خواهید این فرصت را از دست ندهید، می‌توانید شب را نیز در این منطقه سپری کنید. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید، چادر و لوازم کمپینگ را به همراه داشته باشید و شب را در چادر به صبح برسانید. البته انتخاب‌های دیگری نیز دارید.

اهالی اوپرت خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. می‌توانید خانه یکی از اهالی را اجاره کنید یا شب را در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی منطقه بگذرانید و زندگی ساده روستایی را تجربه نمایید.

اوپرت

در این مقاله به معرفی ییلاق زیبای اوپرت پرداختیم و راهنمای بازدید از این روستا را نیز در اختیارتان قرار دادیم. روستای اوپرت از جمله مقاصد طبیعت‌گردی یک‌روزه محسوب می‎شود. بنابراین، اگر در تهران، مازندران یا سمنان زندگی می‌کنید، می‌توانید بازدید از این روستا را در برنامه آخر هفته خود بگنجانید و یک سفر رویایی را تجربه کنید. در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، تورهای طبیعت‌گردی کایت را مورد بررسی قرار دهید و از شرایط و زمان برگزاری مقاصد موردنظر خود آگاهی یابید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید