جاذبه‌های گردشگری تایلند |  50   جای دیدنی در تایلند
زهرا نیرومند 1400/03/01 4050 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


تایلند یکی از پرگردشگرترین کشورهای آسیایی شرقی است. این کشور به دلیل طبیعت زیبا و منحصربفرد، معابد جذاب و دیدنی، فرهنگ خاص و متفاوت، غذاهای خوشمزه و تفریحات متنوعی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود جذب می‌کند. فرقی نمی‌کند به کدام‌‌یک از شهرهای توریستی تایلند سفر کنید. هر شهری را که انتخاب کنید، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعددی را در آن خواهید دید. در این مطلب قصد داریم تعدادی از جاذبه‌های گردشگری تایلند را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

50 جاذبه برتر گردشگری تایلند

گراند پالاس (Grand Palace)

گراند پالاس معروف‌ترین و البته دیدنی‌ترین بنای تاریخی تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. این بنا در سال 1782 ساخته شده و به مدت 150 سال محل زندگی پادشاهان تایلند و درباریان بوده است. معماری حیرت‌انگیز و زیبای این بنا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. 

معبد فو  (Wat Pho)

معبد فو یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معابد بانکوک است که در مجاورت گراند پالاس قرار دارد. ساخت این معبد از سال 1788 آغاز شد و پس از آن به عنوان مدرسه طب‌ سوزنی و ماساژ تایلندی مورد استفاده قرار گرفت. معبد فو مجسمه‌های بودای زیادی دارد که طول بزرگ‌ترین آن‌ها 46 متر است. بودای بزرگ روکشی از طلا داشته و بخش‌های پایینی آن به سبک چینی و هندی تزئین شده است.

معبد سفید (Wat Rong Khun)

معبد سفید یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که نمونه‌ای از معماری مدرن این کشور را به نمایش می‌گذارد. نمای خارجی این معبد رنگی کاملا سفید دارد و نمادی از پاکی و خلوص بودا را به تصویر می‌کشد و تکه‌های شیشه به کار رفته در آن نیز نماد خرد بودا و تعالیم بودایی می‌باشد.

معبد دوی سوتپ (Wat Doi Suthep)

دوی سوتپ یکی از معروف‌ترین معابد تایلند است که در پارک ملی دوی سوتپ، در اطراف چیانگ‌مای قرار دارد. معبد طلایی دوی سوتپ در بالای یک تپه ساخته شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر را به نمایش گذاشته است. برای رسیدن به این معبد باید یک مسیر  300 پله‌ای را طی کنید تا به بالای تپه برسید.

معبد پراکائو (Wat Phra Kaew)

معبد پراکائو یا بودای زمردین یکی از مهم‌ترین معابد تایلند است که در گراند پالاس قرار دارد. این معبد محل نگه‌داری بودای زمردین است. بودای زمردین از سنگ یشم ساخته شده و لباسی از طلا به تن دارد. این مجسمه برای مردم تایلند بسیار مقدس است و لباس آن در هر فصل توسط پادشاه تایلند تعویض می‌شود.

معبد پراکائو

معبد آرون (Wat Arun)

معبد آرون یا معبد سپیده دم یکی از معروف‌ترین معابد تایلند است که از 5 برج تشکیل شده است. برای تزئین برج‌های این معبد از کاشی‌های سرامیکی و قطعات چینی بسیار زیبایی استفاده شده است. این معبد در کرانه غربی رود چائو فرایا قرار دارد و چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی از طبیعت اطراف را به نمایش می‌گذارد.

معبد ماهاتات (Wat Mahathat)

یکی از کهن‌ترین معابد تایلند است که در آیوتایا قرار دارد. در این معبد تعدادی بودای نشسته و ایستاده وجود دارد که هرکدام از آن‌ها به یک شخص خاص نسبت داده شده است. از این معبد برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های سلطنتی منطقه آیوتایا استفاده می‌شود.

معبد سوتات (Wat Suthat)

وات سوتات یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. این معبد به دلیل آونگ بزرگ قرمز رنگش شهرت یافته و به یکی از محبوب‌ترین معابد بودایی تبدیل شده است. معبد سوتات در سال ۱۷۸۴ ساخته شده و معماری شگفت‌انگیزی دارد.

معبد فراسی سانفت (Wat Phra Si Sanphet)

از دیگر معابد آیوتایا می‌توان به معبد فراسی سانفت اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی این معبد بت‌کده‌های شیپوری شکل آن است که حاوی خاکستر سه پادشاه می‌باشد. این سه بتکده یکی از نمادهای شهر آیوتایا محسوب می‌شوند. معبد فراسی سانفت در سال 1448 ساخته شده و تنها برای مراسم‌های سلطنتی از آن استفاده میشده است.

معبد فا سورن کائو (Wat Pha Sorn Kaew)

فا سورن کائو  یا معبد روی صخره شیشه‌ای، یکی از زیباترین معابد آسیا و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در شمال شهر بانکوک قرار دارد. این  معبد شامل پنج مجسمه سفید بوداست که به زیبایی کنار هم قرار گرفته و ساختمان‌های اطراف آن نیز با موزائیک‌ها و کاشی‌های رنگارنگ تزئین شده است. 

معبد فا سورن کائو

پارک تاریخی فانون رانگ (Phanom Rung)

پارک تاریخی فانون رانگ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در ایالت بوریام این کشور قرار دارد. این پارک در سال  1988 به طور رسمی توسط شاهزاده ماها چاکری افتتاح شد. معابد موجود در این پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

شهر  تاریخی سوخوتای (sukhotai)

سوخوتای، یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که بقایای 21 مکان تاریخی و چهار حوضچه بزرگ را در خود جای داده است. شهر  تاریخی سوخوتای در سال 1238 تأسیس شد و در  آن زمان نخستین حکومت مستقل تایلند به شمار می‌رفت. این منطقه  مهد تمدن، زادگاه هنر، معماری و زبان تایلندی است. نام این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya)

آیوتایا، در سال 1350 پررونق‌ترین پایتخت سیاسی و تجاری تایلند بوده است. این شهر در پی جنگ‌های بین تایلند و برمه صدمات زیادی دیده و به یک شهر سوخته و غارت‌زده تبدیل شده است. در بازدید از این شهر می‌توانید معابد آیوتایا و ویرانه‌های کاخ‌های قدیمی را مشاهده نمایید که با معماری‌های شگفت‌انگیز و تکنیک‌های پیچیده مهندسی، شکوه و عظمت تایلند قدیم را به نمایش می‌گذارند.  

دروازه تا پائه (Tha Phae Gate)

دروازه تا پائه دیوار قدیمی شهر چیانگ‌مای است که ساخت آن به قرن 13 میلادی برمی‎گردد. این دروازه محل برگزاری رویدادهای عمومی و اجراهای زنده‌ی موسیقی در این شهر می‌باشد. دروازه تا پائه یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند در چیانگ‌مای است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

راه آهن مرگ (Death Railway)

راه آهن مرگ مسیری 415 کیلومتری بین تایلند و برمه است که در سال ۱۹۴۳ توسط امپراطوری ژاپن برای حمایت از نیروهای این کشور در جنگ جهانی دوم ساخته شد. این راه‌آهن در مسیر بین کانچانابوری به نم‌توک (Nam Tok) قرار داشته و در طول راه از پل چوبی کنار رودخانه کوای نوی (Kwai) عبور می‌کند. این مسیر یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای خط آهن جهان است.

راه آهن مرگ

پارک ملی خوا یای (Khao Yai)

خوا یای با مساحت 2,168 کیلومتر مربع، از جمله بزرگ‌ترین پارک‌های ملی تایلند است که در بخش شرقی کشور و در استان نیکون راچسما قرار دارد. این پارک مناظر بسیار دیدنی از  مناطق کوهستانی و سرسبز، آبشارهای خروشان و دره‌های حاصلخیز را به نمایش گذاشته و زیستگاه 67 گونه از پستانداران، 320 گونه از پرندگان و هزاران گونه گیاهی محسوب می‌شود.

پارک ملی خائو سوک (Khao Sok)

خائو سوک یکی از مهم‎ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند برای طبیعت‌دوستان است که بزرگ‌ترین  جنگل‌های بکر و دست نخوره دنیا را در خود دارد. این پارک دارای دریاچه‌ای با نام چیو لان می‌باشد که مکانی مناسب برای قایق‌سواری و کوهنوری است. خانه‌های شناور روی آب نیز امکان یک اقامت جذاب را در طول شب برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

پارک ملی مو کوانگ تونگ (Mu Ko Ang Thong)

پارک ملی مو کوانگ تونگ یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تایلند است که شامل 42 جزیره زیبای نزدیک به هم می‌باشد. این پارک زیباترین چشم‌اندازهای ساحلی را داشته و بهترین مکان برای غواصی در این کشور محسوب می‌شود.  پارک ملی مو کوانگ تونگ در لیست برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند جای دارد.

پارک ملی مو کو چانگ (Mu Ko Chang)

پارک ملی مو کو چانگ یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تایلند است که در استان تارت شرقی قرار دارد.   این پارک از ۵۰ جزیره تشکیل شده و سواحل سفید رنگ جذابی را به نمایش گذاشته است. جنگل‌های متراکم و انبوه، قله‌های شیب‌دار و آبشارهای تماشایی از جمله جذابیت‌های این پارک محسوب می‌شوند.

پارک ملی کو بوری (Kui Buri)

کو بوری از دیگر جاذبه‌های گردشگری تایلند است که تصویری از قاره آفریقا را در گوشه‌ای از آسیا به نمایش می‌گذارد.  این پارک در سال 1999   با هدف ایجاد محیطی امن برای زندگی گونه‌های جانوری مختلف، از جمله فیل‌ها ساخته شد. در این پارک می‌توانید گله‌های بزرگی از فیل‌ها و گاومیش‌ها را مشاهده کنید و در تورهای سافاری و پرنده‌نگاری آن شرکت نمایید.   

پارک ملی کو بوری

خلیج فانگ‌نا (Phang Nga Bay)

خلیج فانگ‌نا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی تایلند است که در شهر پهانگ‌نگا، در شمال شرقی جزیره پوکت، قرار دارد. چیزی که این خلیج را از دیگر مناطق تایلند متفاوت می‌کند، صخره‌های آهکی بسیار زیبای آن است که به صورت جزیره‌های کوچک از آب‌های فیروزه‌ای رنگ بالا آمده و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را ایجاد کرده‌اند.

جزایر سیمیلان (Similan Islands)

سیمیلان شامل چند جزیره است که در سواحل شهر پهانگ‌نگا  قرار دارد. این جزایر از سال 1982 به عنوان پارک ملی دریایی معرفی شده و شامل قوانین زیست‌محیطی تایلند می‎شود.  جزایر سیمیلان به دلیل داشتن آب‌های شفاف، ماهی‌های گرمسیری و مرجان‌های رنگارنگ، مناظر زیر آبی بسیار زیبایی داشته و یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی محسوب می‌شود.  

جزایر فی‌فی (Ko Phi Phi)

جزایر فی‌فی یکی از زیباترین مناطق تایلند است. آب‌های فیروزه‌ای رنگ، سواحل کلاسیک، صخره‌های جذاب و منحصربفرد و انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی رنگارنگ، از جمله دیدنی‌های این منطقه هستند. جزایر فی‌فی بهترین انتخاب برای گذراندن تعطیلات تابستانی است و امکان استفاده از انواع تفریحات آبی مانند قایق‌رانی، غواصی، زیردریایی و ... را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.  

شبه جزیره ‌ریلی (Railay)

شبه جزیره ریلی از جمله منحصربفردترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که در استان کرابی تایلند قرار دارد. سواحلی آرام و زیبا که مناظری خارق‌العاده از صخره‌های آهکی، غارها، تالاب‌ها و ... را به نمایش می‌گذارد. این جزیره بیش از 700 مسیر سنگ‌نوردی دارد و سالانه بسیاری از کوهنوردان و سنگ‌نوردان را به سمت خود می‌کشاند.

جزیره کو سامویی (Koh Samui)

کو سامویی یکی از توریستی‌ترین جزایر تایلند است که معمولا برای سفرهای رمانتیک و ماه عسل پیشنهاد می‌گردد. این جزیره با سواحلی بسیار جذاب، آبشارهای باشکوه، قله‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه احاطه شده و پر از درختان موز و نارگیل می‌باشد. جزیره کو سامویی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هایی بسیار لوکس و مجلل دارد و امکان یک سفر رویایی را برای زوج‌های جوان فراهم می‌کند.

جزیره کو سامویی

کو نانگ یوآن (Ko Nang Yuan)

کو نانگ یوآن جزیره‌ای بزرگ است که از اتصال سه جزیره به هم تشکیل شده است. این جزایر در خلیج تایلند قرار دارند و با پل‌های شنی با یکدیگر در ارتباط هستند. سواحل زیبای کو نانگ یوآن یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا بوده و آب‌های شفاف منطقه نیز امکان غواصی و تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد.

شهر ساحلی آئو نانگ (Ao Nang)

آئو نانگ یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در استان کرابی واقع در بخش جنوبی این کشور  قرار دارد. هتل‌های ارزان و با کیفیت، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع با انواع غذاهای بین‌المللی و بومی، از جمله ویژگی‎های آئو نانگ محسوب می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این ساحل سفیدرنگ جذب می‌کند. 

جزیره کو لیپ‌ (Ko Lipe)

کو لیپ‌ جزیره‌ای کوچک در دریای آندمان است که در نزدیکی مرز مالزی و تایلند قرار دارد. جزیره کو لیپ‌ چهار ساحل بسیار زیبا و حیرت‌انگیز دارد و حدود 25 درصد از گونه‌های مختلف ماهی‌های دنیا را در خود جای داده است.  این جزیره یکی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که مورد توجه غواصان اسکوبا قرار دارد.

کوه دوی سوتپ (Doi Suthep)

 کوه دوی سوتپ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در شهر چیانگ‌مای قرار دارد. این کوهستان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های چیانگ‌مای محسوب می‌شود و تصویری زیبا از بخش شمال شرقی شهر را در زیر پای بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. معبد طلایی  پراتات  نیز از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌باشد که در قله‌های پایینی کوه  ساخته شده است.

ساحل هواهین (Hua Hin Beach)

هواهین یکی از زیباترین شهرهای تایلند است که حدود 3 ساعت با بانکوک فاصله دارد. این شهر در دهه 1920 به عنوان محل استراحت و گردش برای خاندان سلطنتی ساخته شده و هنوز هم مورد استفاده این خاندان می‎باشد. ساکنان بانکوک نیز تعطیلات آخر هفته خود را در سواحل این شهر زیبا می‌گذرانند و از تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز آن بهره‌مند می‌شوند. 

ساحل هواهین

آبشار کون کورن (Khun Korn)

کون کورن یکی از زیباترین آبشارهای تایلند است که در 30 کیلومتری شهر چیانگ‌رای قرار دارد. جاده آبشار کون کورن از میان مزارع سرسبز و شالیزارهای دیدنی عبور می‌کند و مناظری هیجان‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. انتهای این مسیر  به پارک جنگلی کون کورن ختم می‌شود. از ابتدای پارک مسیر پیاده‌روی آغاز می‌گردد و پس از عبور از میان درختان انبوه در دل جنگل، به آبشار باشکوه کون کورن می‌رسد.

دره فیل (Elephant Valley)

اگر به حیات وحش، خصوصا فیل‌های تایلندی علاقه‌مندید، حتما سری به دره فیل در شمال تایلند بزنید. در دره فیل یا دره مائسا، می‌توانید تعداد زیادی از فیل‌های تایلندی را در کنار هم ببینید که به همراه مربی‌شان کارهایی جذاب و دیدنی انجام می‌دهند. از جمله کارهای دیدنی فیل‌ها می‌توان به حمام کردن آن‌ها و کشیدن نقاشی اشاره کرد.

دهکده فیل‌های پاتایا (The Elephant Village)

اگر دوست دارید به فیل‌ها غذا بدهید، سوار آن‌ها شوید یا به تماشای زندگی طبیعی آن‌ها بنشینید، سری به دهکده فیل‌ها در پاتایا بزنید. این دهکده مکانی برای نگهداری فیل‌های سال‌خورده و آسیب‌دیده است. در این‌جا علاوه بر بازدید از فیل‌ها می‌توانید در برنامه‌های فرهنگی، رقص تایلندی، رژه فیل‌ها و... نیز شرکت کرده و لحظات خوبی را سپری کنید.

دریاچه نقره‌ای پاتایا (Silverlake vineyard)

 دریاچه نقره‌ای پاتایا مکانی بکر و سرسبز است که امکان یک روز آرام و به دور از هیاهوی شهری را برای علاقه‌مندان به طبیعت فراهم می‌کند. تاکستان‌های اطراف این دریاچه بزرگ‌ترین مجموعه تولید انگور قرمز در تایلند محسوب می‌شوند. اگر در تابستان به این منطقه سفر کنید می‌توانید در باغ‌های انگور به گشت‌وگذار بپردازید و طعم خوب انگورهای قرمز تایلندی را نیز امتحان کنید.   

مزارع چای چوی فونگ (Choui Fong)

شمال تایلند بهترین مزارع چای دنیا را دارد.  اگر در فروشگاه‌های چای تایلند به دنبال بهترین چای باشید با مارک‌هایی آشنا می‌شوید که چایشان را از مزارع چوی فونگ تهیه می‌کنند. مزارع چای چوی فونگ از جمله بزرگ‌ترین و زیباترین مزارع چیانگ‌رای هستند که بیش از 40 سال قدمت دارند.

مزارع چای چوی فونگ

قبایل تپه‌ی شمالی (Northern Hill Tribes)

قبایل تپه‌ی شمالی از جمله قبایل تایلندی هستند که فرهنگ‌ها و سنت‌های متفاوتی دارند و در طی این‌ سال‌ها نیز تا حد زیادی آن‌ها را حفظ کرده‌اند. اگر به فرهنگ ملت‌ها علاقه‌مندید، می‌توانید سفری به این مناطق داشته باشید و از نزدیک با آداب‌ورسوم مردم این قبایل آشنا شوید.

روستای دوی پوی مونگ (Doi Pui Hmong Village)

روستای دوی پوی مونگ یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در شهر چیانگ‌مای قرار دارد. در این روستا می‌توانید خانه‌های سنتی قبیله‌ای را ببینید و با لباس‌‍‌‌های محلی مردم این منطقه آشنا شوید. فروشگاه‌های کوچکی نیز در این روستا وجود دارد که انواع صنایع دستی بومی تایلند، منسوجات دست‌بافت، زیورآلات و ... را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.    

پارک پادشاهی ببر (Tiger Kingdom)

پارک پادشاهی ببر یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در شهر چیانگ‌مای قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند ببر مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در کنار آن عکس بیندازند. پس از انتخاب ببر این فرصت به شما داده می‌شود که به مدت 10 دقیقه در قفس ببر منتخب قرار بگیرید و او را نوازش کنید.  نگران نباشید، ببرهای پارک پادشاهی هیچ آسیبی به شما وارد نمی‌کنند!

نایت سافاری چیانگ مای (Chiang Mai Night Safari)

نایت سافاری یک باغ‌وحش با حیوانات شب‌زی است که شامل سه قسمت سافاری ساوانا، حیوانات شکارچی و راهپیمایی جگوار می‌باشد. منطقه سافاری ساوانا شامل حیوانات آفریقایی است. منطقه حیوانات شکارچی مختص حیوانات گوشت‌خوار است و منطقه راهپیمایی جگوار  نیز یک مسیر 1.2 کیلومتری است که اطراف دریاچه قو را در برمی‌گیرد.

مزرعه آفتاب‌گردان پاتانا نیکوم (Phatthana Nikhom)

استان لوبپوری بیشترین میزان کشت آفتاب‌گردان را در تایلند دارد. پاتانا نیکوم یکی از بهترین مزارع آفتاب‌گردان این منطقه است که می‌توانید در ماه‎های  نوامبر تا ژانویه از آن بازدید نمایید و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از گل‌های طلایی را در آسمان آبی رنگ ببینید. اگر اهل عکاسی هستید، مزرعه آفتاب‌گردان یکی از بهترین مکان‌های تایلند برای انجام این کار است.

مزرعه آفتاب‌گردان پاتانا نیکوم

پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)

پناهگاه حقیقت یکی از دیدنی‌ترین معابد تایلند است که کاملا با چوب ساخته شده و شکلی خاص و منحصربفرد دارد. هریک  از بخش‌های این معبد معنا و مفهوم خاص خود را دارد و نمادهای مذهبی متنوعی را به نمایش می‌گذارند. ساخت معبد پناهگاه حقیقت از سال 1981 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.  

باغ استوایی نانگ نوچ  (Nong Nuch Peak Garden)

باغ استوایی نانگ نوچ  یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در 18 کیلومتری جنوب شهر پاتایا قرار دارد. در این باغ می‌توانید گونه‌های بی‌شماری از گیاهان و گل‌ها را ببینید که در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز بسیار کمیاب هستند. قایق‌سواری روی دریاچه، فیل‌سواری و تماشای نمایش‌های بومی تایلند از جمله مواردی است که می‌توانید در این باغ از آن برخوردار باشید.  

دنیای زیر آب (Underwater World)

دنیای زیر آب، بزرگ‌ترین و زیباترین آکواریوم قاره آسیاست که در بخش جنوبی شهر پاتایای تایلند قرار دارد. این آکواریوم به شکل یک تونل صد متری با ارتفاع 3 متر طراحی شده است. بیش از 5 هزار آبزی در 200 گونه مختلف در این آکواریوم زیبا زندگی می‌کنند. از جمله این موجودات می‌توان به  کوسه، سمور دریایی، سفره ماهی، لاک‌پشت دریایی، مرجان‌ها، کوسه بامبو و ... اشاره کرد.

گالری هنر در بهشت (Art in Paradise)

 گالری آرت این پارادیس یک موزه هنری بسیار دیدنی است. این موزه در شهر بانکوک واقع شده و نقاشی‌های سه بعدی بسیار جذابی را به نمایش گذاشته است. گالری هنر در بهشت در سال 2012 راه‌اندازی شده و شامل 100 اثر هنری در 6 موضوع هنر کلاسیک، فانتزی، مدرن، آکواریوم و سافاری، طبیعت و رسانه‌های تعاملی می‌باشد.

پارک آبی رامایانا  (Ramayana Water Park)

پارک آبی رامایانا با وسعت ۱۸۴ هزار مترمربع، سومین پارک آبی آسیا و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی تایلند است که در 20 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد. این پارک با بالاترین استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و انواع سرسره‌های هیجان‌انگیز، ترن‌های آبی و بازی‌های متنوع دیگر را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

پارک آبی رامایانا

خیابان خائوسان (Khaosan)

خائوسان یکی از مشهورترین خیابان‌های بانکوک است که حدود یک کیلومتر طول دارد. این خیابان بخشی از زندگی روزمره مردم تایلند را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید در بین مردم عادی این شهر قدم بزنید و طعم غذاهای محلی خوشمزه تایلندی را نیز بچشید. خائوسان از جمله شلوغ‌ترین مکان‌های بانکوک می‌باشد که در تمام ساعات شبانه‌روز بیدار است. 

میدان سیام (Siam Square)

سیام یکی از معروف‌ترین مناطق بانکوک است که بسیاری از مکان‌های تجاری و تفریحی این شهر را در خود جای داده است. هر آن‌چه که بخواهید از آموزشگاه، کتاب‌فروشی و بانک گرفته تا انواع فروشگاه، رستوران، کافه و ... را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی میدان سیام ارتباط آسان آن با دیگر مناطق تجاری و با اهمیت بانکوک می‌باشد.

بازارهای شناور (Floating Markets)

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به تایلند، گشت‌وگذار در بازارهای شناور این کشور است. بازارهای شناور در شهرهای مختلف تایلند و بر روی کانال‌های آب و رودخانه‌ها دیده می‌شوند. در این بازارها فروشندگان اجناس خود را در قایق‌های کوچکی قرار می‌دهند و بر روی آب شناور می‌شوند. هر آن‌چه که بخواهید از صنایع دستی گرفته تا سبزیجات و میوه‌های تازه را می‌توانید در این بازارها پیدا کنید. 

بازار شبانه چیانگ‌مای (Chiang Mai Night Bazaar)

بازار شبانه چیانگ‌مای یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است که در امتداد جاده‌ی فائه قرار دارد. در این بازار می‌توانید طیف وسیعی از محصولات هنری، پوشاک، صنایع دستی، انواع خوراکی و سوغاتی‌های خاص تایلند را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تهیه نمایید. بازار شبانه چیانگ مای از ساعت 6 عصر تا 1:30 شب باز است. 

بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)

بازار آخر هفته چاتوچاک یکی از بزرگ‌ترین و البته شلوغ‌ترین بازارهای دنیاست. این بازار با بیش از 8000 غرفه، روزانه  حدود 200 هزار نفر بازدیدکننده دارد. در این بازار هرآن‌چه که بخواهید، از لباس و مبلمان گرفته تا عتیقه‌جات و رستوران‌های متنوع را می‌توانید پیدا کنید. بازار آخر هفته چاتوچاک در روزهای شنبه و یک‌شنبه از ساعت 6 صبح تا 6 عصر برقرار می‌باشد.

بازار آخر هفته چاتوچاک

در این مقاله برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید، از دیگر صفحات سایت بازدید کرده و زمان و شرایط برگزاری تورهای تایلند را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید