تفریحات دبی| معرفی تفریحات برتر شهر دبی
ضحا اکبری 1400/02/15 3834 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


شهر دبی یکی از زیباترین، گران‌ترین و هیجان انگیزترین شهرهای کشور امارات، ‌آسیا و حتی دنیاست که در سال‌های گذشته میلیون‌ها گردشگر را از سر تا سر دنیا به سمت خود جذب کرده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر توریست‌ها به دبی، تفریحات بسیار متنوع و هیجان انگیزی است که در این شهر وجود دارد که هر کسی را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از تفریحات بیشمار و فوق العاده‌ی دبی را به شما معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

تفریحات دبی

تفریحات شهر دبی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شود:

  1. تفریحات لوکس و لاکچری شهر دبی
  2. تفریحات کم هزینه‌تر شهر دبی
  3. تفریحات شبانه‌ی شهر دبی

صفحات مرتبط:

تور دبی

ویزای دبی

تفریحات لوکس و لاکچری شهر دبی

در شهر دبی تفریحاتی وجود دارد که برای انجام دادن آن‌ها باید هزینه‌ی بسیار زیادی را تقبل کرد، این تفریحات غالبا مناسب ثروتمندان است و این افراد می‌توانند در قبال پرداخت پول زیاد از بهترین و رویایی‌ترین تفریحات لذت ببرند، تفریحاتی از جمله:

  • سفری متفاوت در دریا با تور کشتی‌های کروز

یکی از تفریحات بسیار لوکس دبی سفر روی آب‌های این شهر با کشتی‌های کروز است. مدت این تورها از چند ساعت تا چند روز است و برای افراد شرکت کننده تجربه‌ای بی نظیر خواهد بود. از امکانات و ویژگی‌های این تور می‌توان به لذت بردن از منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌ی دریا و حس آرامش فضا، رایگان بودن این تور برای کودکان زیر ۳ سال، خوردن غذاهای خوشمزه در عرشه‌ی کشتی، برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف برای میهمانان کشتی و... اشاره کرد.

  • لذت فتح آسمان با تورهای هلیکوپتر سواری

این تفریح یکی از تفریحات لاکچری دبی است که هتل‌های 5 ستاره‌ی این شهر با برخورداری از هلی پد امکان استفاده از این تورها را برای میهمانان خود فراهم نموده‌اند. می‌توان با سوار شدن به این هلیکوپترها هم لذت پرواز را تجربه کرد و هم از منظره‌ی بسیار زیبای ساحل جمیرا، جزایر نخلی و... لذت برد.

  • چشیدن طعم خوراکی‌هایی با روکش یا ذرات طلا

در دبی مراکزی هستند که می‌توانید در آن‌ها غذاهایی با ذرات طلا یا بستنی‌هایی با روکش طلایی میل کنید. مراکزی مثل بستنی فروشی اسکوپی پارلر در ساحل جمیرا که به مشتریان ثروتمند خود خوراکی‌های طلایی ارائه می‌دهند.

  • میل کردن یک شام لذیذ در بالاترین طبقه‌ی برج العرب

برج العرب یکی از برج‌های بسیار معروف، مرتفع و زیبای شهر دبی است که بودن در آخرین طبقه‌ی آن به خودی خود حسی بسیار عالی به فرد می‌دهد، چه برسد به اینکه در این فضا غذایی خوش طعم را هم میل کنید. این تجربه‌ای است که به یکی از تفریحات لاکچری شهر دبی تبدیل شده است.

  • ماشین سواری روی آب

هر فردی معمولا با قایق یا کشتی روی دریا حرکت کرده اما شاید شنیدن اینکه در دبی می‌توان روی آب ماشین سواری کرد برایتان جالب باشد. ماشین سواری روی آب یکی از تفریحات لوکس دبی است که با جت اسکی و خودروهای آمفیبیوس و بر روی آب‌های زیبای این شهر انجام می‌گیرد.

  • یک روز عالی در باشگاه گلف دبی

باشگاه گلف کشور امارات که جزء 100 باشگاه گلف برتر دنیاست، در شهر دبی قرار گرفته و با امکاناتی بی نظیر از تفریحات لاکچری دبی به شمار می‌رود. در این مجموعه افراد هم می‌توانند گلف بازی کنند و هم به صورت حرفه‌ای آموزش گلف ببینند.

  • شنا با دلفین‌ها

در بسیاری از کشورهای دنیا مراکزی هستند که در آن‌ها دلفین نگهداری کرده و در معرض دید عموم قرار می‌دهند، اما تعداد کمی از این مراکز هستند که در آن‌ها می‌توان با دلفین‌ها شنا کرد. یکی از این مراکز آتلانتیس پالم دبی است که افراد در آن این امکان را دارند که در کنار دلفین‌ها به شنا بپردازند. این مرکز برای حضور خانوادگی بسیار مناسب بوده و در آن نمایش‌های جذاب و گوناگونی برگزار می‌گردد.

  • استفاده از امکانات دبی مال (خرید ویژه و عضو شدن در باشگاه VIP، انجام ورزش‌های زمستانی، رستوران‌های لوکس و...)

بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی با نام دبی مال یکی از زیباترین و لاکچری‌ترین مراکز خرید دنیاست که برندهای معروف بسیاری در آن مشغول فعالیت هستند. چنانچه در این مرکز، خرید زیادی انجام دهید می‌توانید به باشگاه مشتریان ویژه‌ی آن ملحق شده و از امکانات متنوع این باشگاه همچون پارکینگ، اجازه‌ی ورود به مراسم‌های ویژه‌ی دبی مال، انجام ورزش‌های زمستانی مثل اسکی در پیست اسکی این مجموعه و... بهره مند شوید. با وجود اینکه شهر دبی در یکی از گرم و خشک‌ترین مناطق دنیا قرار گرفته اما دارای یک پیست اسکی بسیار پیشرفته است که می‌توان در آن ورزش‌هایی مثل اسکی، سورتمه سواری، اسنو بورد و... را انجام داد.

  • گشت زدن در شهر با خودروهای لوکس و گران قیمت

یکی از تفریحات لاکچری شهر دبی این است که افراد خودروهایی بسیار لوکس را کرایه کرده ودر شهر چرخ می‌زنند. این افراد می‌توانند خودشان رانندگی کنند یا خودرو را با راننده کرایه نمایند. گردش در خیابان‌های زیبای دبی آن هم با خودرویی راحت و لوکس، بسیار لذتبخش خواهد بود.

  • اسکای دایوینگ

یکی دیگر از تفریحات لاکچری دبی پرش از ارتفاعات این شهر با وسیله‌ای به نام اسکای دایوینگ است. فرد به همراه یک مربی سوار این وسیله شده و بر فراز دبی مارینا و پالم جمیرا پرواز می‌کند. این تفریح برای افرادی که سابقه‌ی بیماری قلبی یا مشکلات این چنینی دارند مناسب نمی‌باشد.

تفریحات دبی

تفریحات کم هزینه‌تر شهر دبی

‌صحبت در مورد تفریحات لوکس به این معنی نیست که نمی‌توان با هزینه‌ی کمتر در شهر دبی تفریح کرد، بلکه این شهر تفریحات بسیار زیادی هم دارد که می‌توان با مبالغ پایین‌تر از آن‌ها لذت برد، تفریحاتی همچون:

  • مرکز شبیه سازی سقوط آزاد و معلق بودن در هوا

در شهر دبی مرکزی وجود دارد که در آن شرایط سقوط آزاد و معلق بودن در هوا برای افراد شرکت کننده بازسازی می‌شود. مرکز شبیه سازی برای عموم بوده و هر کسی می‌تواند در آن به تفریح بپردازد. این تفریح هزینه‌ی خیلی بالایی ندارد و بیشتر افراد می‌توانند با هزینه‌ی نه چندان زیاد از آن لذت ببرند.

  • تجربه‌ی هیجانی وصف نشدنی در پارک‌های آبی دبی

شهر دبی یکی از شهرهای دنیاست که از پارک‌های آبی بسیار زیبا، پیشرفته و هیجان انگیزی برخوردار است. این پارک‌های آبی دارای امکانات فوق العاده‌ای بوده و افراد می‌توانند یک روز سراسر هیجان و نشاط را در آن تجربه نمایند. از جمله پارک‌های آبی دبی می‌توان به پارک آبی وایلد ویدی (wild wadi)، پارک آبی آتلانتیس (atlantis)، پارک آبی اسپلش ان پارتی (splash n party)، پارک آبی آیس لند (ice land) و بسیاری پارک‌های آبی دیگر اشاره کرد.

تفریحات دبی

  • رفتن به باغ گل دبی

یکی از زیباترین و مشهورترین باغ‌های گل دنیا در شهر دبی قرار دارد که از پربازدیدترین جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌باشد. این باغ گل که در 14 فوریه‌ی سال 2013 مصادف با روز عشق افتتاح شد از نظر زیبایی و برخورداری از استانداردهای روز دنیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این باغ تعداد گل‌ها و شیوه‌ی آراستن آن‌ها هر سال تغییر می‌کند تا برای مخاطبان تکراری نشود، همین رسیدگی‌ها سبب شده که باغ گل دبی بتواند به دو رکورد در گینس دست پیدا کند. در کنار این باغ گل یک باغ پروانه‌ها نیز واقع شده که بازدید از آن و تماشای زیبایی‌هایش خالی از لطف نیست.

تفریحات دبی

  • بازدید از موزه‌ی دبی در فورت الفاهیدی

در شهر دبی موزه‌ای وجود دارد که بسیاردیدنی و اسرار آمیز است، این موزه در سال 1971 در قلعه‌ای که در گذشته مقر حکومتی حاکمان دبی بوده افتتاح و امروزه به یکی از تفریحات مورد علاقه‌ی گردشگران تاریخ دوست، تبدیل شده است. در موزه‌ی دبی که در شهرک الفاهیدی قرار دارد وسایل بسیاری از جمله آلات موسیقی همچون نی انبان، چنگ، فلوت و طبل، ‌لوازم جنگی مثل زره، پیکان، نیزه، کمان و شمشیر،‌ ظروف سفالی و سنگی ، اسلحه و بسیاری وسایل دیگر نگهداری می‌شود.

تفریحات دبی

  • گردش در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی

مرکز خرید دبی مال، یک آکواریوم در طبقه‌ی همکف و یک باغ وحش زیر آب در طبقه‌ی دوم خود جا داده است، ‌که اولی بزرگ‌ترین آکواریوم سر پوشیده‌ی دنیا و دومی یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های دنیا می‌باشند. این دو جاذبه از پر بازدیدترین مکان‌ها و پر طرفدارترین تفریحات شهر دبی هستند که گردشگران علاقه‌ی زیادی به گذرندان وقت خود در آن‌ها دارند. در آکواریوم دبی بیش از ۳۳ هزار جانور دریایی از ۲۰۰ گونه‌ی متفاوت قرار دارند و در باغ وحش زیر آب این شهر صدها حیوان مختلف زندگی می‌کنند.

تفریحات دبی

تفریحات شبانه‌ی شهر دبی

علاوه بر تفریحاتی که در بالا ذکر شد می‌توان در شب‌های دبی به تفریحاتی بی نظیر پرداخت، تفریحاتی که شاید در هیچ جای دنیا نتوان آن‌ها را تجربه کرد، تفریحاتی مانند:

  • تماشای شهر دبی در شب‌هایی به روشنی روز

شب‌های شهر دبی این شهر زیبا و لاکچری بسیار دیدنی و تماشایی است، به طوری که یکی از زمان‌های پر رفت و آمد در این شهر شب‌ها می‌باشد. البته شب‌های دبی دست کمی از روز ندارد، چرا که هزاران چراغ زیبا و رنگارنگ در جای جای شهر و ساختمان‌هایش روشن بوده و خود نمایی می‌کنند.

تفریحات دبی

  • بازدید از آبنمای دبی در شب

آبنمای دبی یکی از جاذبه‌های این شهر است که در سال 2008 افتتاح و کم کم به یکی از تفریحات مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل شد. این آبنمای 800 میلیون دلاری از 6600 لامپ تشکیل شده و آب را تا ارتفاع 152 متری به سمت بالا پرتاب می‌کند. بازدید از آبنمای دبی یکی از تفریحات رایگان این شهر به شمار می‌رود که تماشای آن در شب یکی از جذاب‌ترین تجارب سفر به دبی می‌باشد. این آبنما که در دریاچه‌ی برج خلیفه‌ی دبی واقع شده، در ساعت 1 و نیم تا 2 عصر و از ساعت 18 تا 23 هر نیم ساعت یک بار فعالیت می‌کند.

تفریحات دبی

  • حضور در کلوپ‌های شبانه‌ی دبی

کلوپ‌های شبانه‌ی دبی یکی از تفریحات جذاب این شهر هستند که شب‌ها از ساعت 10 فعالیت خود را آغاز کرده و تا 3 صبح باز می‌باشند. در این کلوپ‌ها انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ برای میهمانان سرو می‌شود و خواننده‌های معروفی در آن‌ها آهنگ‌های خود را برای میهمانان به صورت زنده اجرا می‌کنند. از جمله کلوپ‌های شبانه‌ی دبی می‌توان به کلوپ آبی مارلین ایبیا، کلوپ آرمانی، کلوپ سیرک لو سورر، کلوپ کاوالی و کلوپ دبی سفید اشاره نمود.

  • شرکت در تور سافاری شبانه‌ی دبی

بدون شک تور سافاری شبانه‌ی دبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات این شهر محسوب می‌شود، در این تورها افراد به بیابان‌های اطراف دبی برده می‌شوند. در آن‌جا چادری با امکانات یک هتل لوکس در انتظار آن‌هاست که می‌توانند شبی بسیار راحت و دلنشین را در آن بگذرانند. از جمله خدمات این تور می‌توان شتر سواری در صحرا، رانندگی بر روی شن‌ها، چشیدن غذاهای لذیذ و چای عربی، شکار شاهین و... را نام برد.

تفریحات دبی

  • تماشای شبانه‌ی سواحل زیبا و رویایی دبی

شهر دبی سواحل بسیار زیبا و جذابی دارد، سواحلی که هم در روز و هم در شب زیبایی خاص خود را دارند. از جمله‌ی این سواحل ساحل دبی ماریناست که جزء زیباترین و لوکس‌ترین سواحل دنیا می‌باشد و همه ساله میلیون‌ها گردشگر را در خود جای می‌دهد. حتی قدم زدن در دبی مارینا و سایر سواحل زیبای دبی در شب آرامش بخش و دلنشین است، اما می‌توانید با چشیدن یک غذای خوش طعم در یکی از رستوران‌های این سواحل یا لنج سواری در آب‌های آن‌ها شب زیبای خود را کامل کنید. از میان سواحل زیبای دبی می‌توان نسیمی بیچ، نیکی بیچ، کو بیچ، فور بای فور بیچ، بَرَستی بیچ، مرکاتو بیچ، برج بیچ و... را نام برد.

عکس ۱۷

در این مقاله شما را با تعدادی از تفریحات متنوع، بیشمار و هیجان انگیز دبی آشنا کردیم، در صورتی که تمایل داشتید به این شهر زیبا سفر کرده و از تفریحات آن لذت ببرید، می‌توانید به قسمت تور دبی در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید