سی دشت کجاست؟ راهنمای بازدید، جاذبه‌ها و تصاویر
1400/02/13 5632 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پر است از مکان‌هایی که آدمی با حضور در آن‌ها روحی تازه یافته و سرشار از آرامش می‌شود. مناظر طبیعی بکر و دست نخورده، آب و هوای عالی و دلپذیر، گونه‌های گیاهی و جانوری شگفت انگیز و هزاران جاذبه‌ی دیگر که هر یک نشانه‌ای از قدرت لایزال الهی است. یکی از این جاذبه‌های طبیعی و بی مانند منطقه‌ی سی دشت است که از نظر زیبایی همچون بهشت بوده و بودن در آن قطعا یکی از خاطرات فراموش نشدنی هر فرد طبیعت گردی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد سی دشت و موضوعات مرتبط با آن نظیر موقعیت جغرافیایی سی دشت، ویژگی‌های سی دشت، بهترین زمان سفر به سی دشت، مسیر دسترسی به سی دشت و چگونگی اقامت در سی دشت توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استان گیلان وارد صفحه "تور گیلان گردی" شوید.

سی دشت

ییلاق سی دشت بهشتی است در استان گیلان که سفر به آن تجربه‌ای بی مانند است. این منطقه با جنگل‌های انبوه و زیبا، تپه‌ها و دشت‌های وسیع و سرسبز، آسمانی آبی و فراخ و مردمانی مهربان بی شک یکی از مقاصد بسیار عالی برای سفری یک روزه به طبیعت خواهد بود. جایی که می‌توانید در سکوت و آرامشش روحتان را جلا داده و با دیدن زیبایی‌های بی حد و حصرش شکر خداوند را به جا آورید.

سی دشت

موقعیت جغرافیایی سی دشت

روستای ییلاقی سی دشت در استان گیلان، شهر رودبار و بعد از روستای توتکابن قرار گرفته است. فاصله‌ی این منطقه‌ی خوش آب و هوا با شهرستان رستم آباد 30 کیلومتر و با روستای توتکابن 23 کیلومتر است. در مسیر رسیدن به سی دشت از شهرها و روستاهای بسیار زیبایی همچون منجیل، رودبار، لوشان و کوهین عبور کرده و می‌توان از تماشای جذابیت‌های آن‌ها نیز لذت برد.

سی دشت

ویژگی‌های سی دشت

ییلاق سی دشت به سبب برخورداری از ویژگی‌های بسیار به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای انجام یک سفر یک روزه تبدیل شده است. جاذبه‌هایی همچون جنگل‌های بیشمار و انبوه، ابرهایی که تا حد زیادی پایین آمده و فضای مرموزی ایجاد می‌کنند، دشت‌های بزرگ و زیبا که در بعضی فصول مملو از گل‌های رنگارنگِ خودرو می‌شوند، نزدیک بودن به قله‌ی کوه درفک که از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود، هوایی بی نهایت مطبوع و دلپذیر که روح آدمی را تازه می‌کند و شرجی مناطق شمالی کشور را در خود ندارد و از همه مهم‌تر محصولات کشاورزی بسیار خوشمزه مثل آلوچه، فندق، گردو و... که سرآمد همه‌ی آن‌ها توت فرنگیِ سی دشت است. ییلاق سی دشت به جاذبه‌های فراوانی مثل غار دربند رشی، تپه‌ی باستانی مارلیک، چشمه‌ آب گرم ماسخنور، بقعه‌ی امامزاده محمد حنیفه و جنگل نور چشمه که غالبا در شهر رودبار قرار دارند، نزدیک است و می‌توانید در سفر به سی دشت از این مناطق نیز دیدن کنید.

سی دشت

بهترین زمان سفر به سی دشت

به دلیل موقعیت جغرافیایی سی دشت و محل قرار گیری آن، این منطقه دارای آب و هوایی بسیار معتدل و عالی می‌باشد و در همه‌ی فصول زیبایی‌های مخصوص به خود را داراست. در بهار هم هوا بسیار عالیست و هم دشت‌ها پر می‌شوند از گل‌های رنگارنگی که انتظار گردشگران را می‌کشند. در تابستان درختانِ سی دشت میوه‌هایی بسیار خوش رنگ و خوش طعم دارند که چشیدن طعمشان از لذت‌های این سفر است، ضمن اینکه می‌توان از گرمای شهر به خنکای این منطقه پناه برد. در پاییز که سلطان فصل‌هاست، درختان لباسی هزار رنگ بر تن کرده و هوای دلپذیر و نم نم باران دل گردشگران را می‌رباید. زمستان سی دشت هم بسیار دیدنی و زیباست، اما سفر به این منطقه در فصل زمستان مستلزم این است که تجهیزات شما کامل و لباس گرم زیادی همراهتان باشد. یکی از دلایل سفر گردشگران به منطقه‌ی سی دشت توت فرنگی‌های این منطقه است، چرا که توت فرنگی‌های سی دشت بخاطر کیفیت بالا بسیار معروف هستند. همه ساله در خرداد ماه جشنواره‌ای با عنوان جشنواره‌ی برداشت توت فرنگی در سی دشت برگزار می‌شود که گردشگران زیادی در آن شرکت می‌کنند تا علاوه بر تماشای برداشت توت فرنگی، محصولاتی ارگانیک و خوشمزه با خود به خانه ببرند.

سی دشت

مسیر دسترسی به سی دشت

برای رسیدن به سی دشت ابتدا باید خود را به شهر رودبار برسانید. سپس از رودبار به سمت روستای توتکابن حرکت کرده و از آن عبور کنید. پس از توتکابن یک دو راهی جود دارد که باید به سمت چپ آن رفته و وارد مسیر منتهی به سی دشت شوید. پس از طی کردن مسیری نیم ساعته، به ییلاق زیبا و شگفت انگیز سی دشت خواهید رسید.

سی دشت

وسایل لازم برای سفر به سی دشت

در صورتی که با تور به سی دشت سفر می‌کنید کافی است وسایل شخصی و ضروری همچون کارت شناسایی، دوربین، پاور بانک، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، پماد ضد حشرات و... را با خود ببرید. اما اگر قصد دارید خودتان به این منطقه سفر کنید علاوه بر وسایل بالا موارد دیگری همچون چادر مسافرتی، زیر انداز، لباس اضافه، لباس گرم، قاشق، چنگال، بشقاب و اجاق مسافرتی به همراه داشته باشید.

چگونگی اقامت در سی دشت

معمولا افرادی که به سی شدت سفر می‌کنند این مقصد را برای سفری یک روزه انتخاب می‌نمایند، اما چنانچه قصد داشتید بیشتر از یک روز در این منطقه بمانید باید برای محل اقامت خود برنامه ریزی نمایید. برای این منظور هم می‌توانید در خانه‌های روستاییان که به گردشگران کرایه می‌دهند اقامت کنید، هم می‌توانید به روستاها و شهرهای نزدیک مانند رودبار و توتکابن رفته و در اقامت‌گاه‌های آن‌ها شب را بگذرانید و هم در صورتی که تمام تجهیزات را به همراه داشته و به اصول طبیعت گردی آشنا هستید شب را در محلی مناسب چادر زده و کمپینگ کنید.

سی دشت

در این مقاله شما را با سی دشت این مکان زیبا و رویایی آشنا کردیم و در مورد موضوعات مربوط به آن همچون موقعیت جغرافیای، ویژگی‌ها و... توضیحاتی بیان نمودیم. در صورتی که تمایل داشتید به این منطقه‌ی شگفت انگیز سفر کنید می‌توانید به قسمت سی دشت در سایت ما مراجعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید