راهنمای بهترین حمام‌های سنتی استانبول
1554 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر عاشق مراکز بهداشت و سلامت هستید و شاید به همین دلیل قصد سفر به استانبول را دارید، نباید بهترین حمام‌های سنتی استانبول را از دست بدهید. در این مقاله از وبسایت کایت قصد داریم تا شما را با شکل و شمایل متفاوت‌ این حمام‌ها آشنا کنیم که می‌توانید در تور استانبول از آن‌ها دیدن کنید.


توضیحاتی مختصر درباره حمام‌های سنتی 


این حمام‌ها، مجموعه‌ای از اتاق‌ها با دماهای متفاوت بوده تا گردش و فرایند سم‌زدایی را به شما القاء کنند. شاهکار تجربه چنین حمام‌هایی در این است که با استفاده از لیف‌هایی که در دست جا می‌شوند، همراه با کف و حباب ناشی از مالش صابون، تمام سطح بدن شما را کف‌مالی می‌کنند و سپس با سبد سبد آب گرم بدن شما را می‌شویند. شما می‌توانید این کارها را خودتان انجام دهید یا اجازه دهید تا دلاک این کار را برایتان انجام دهد.
شما پس از صحبت با متصدی حمام و انتخاب سرویس مورد نظر لباس مخصوص حمام و یک جفت دمپایی چوبی می‌گیرید و بهتر است که صابون و شامپوی خودتان را همراه داشته باشید، چون قیمت و کیفیت‌شان در حمام‌های عمومی مناسب نیست. در ضمن، زنان و مردان در روزهای جداگانه به حمام می‌روند.


1. حمام چغال اوغلوی استانبول


گردشگرانی که به دنبال یک حمام واقع در استانبول بسیار زیبا و حیرت‌انگیز هستند، مشتریان پای ثابت اینجا هستند و گفته می‌شود فلورنس نایتینگیل، قیصر ویلهلم اول و تونی کورتیس همگی قبلاً به اینجا آمده‌اند.
این حمام در نزدیکی بازار بزرگ استانبول، مسجد آبی و قصر توپ‌قاپی واقع شده و محل مناسبی است برای روح و طراوت بخشیدن به روز خود و شروع گشت‌وگذار در شهر. امروزه حمام‌های جداگانه‌ای در استانبول برای مردان و زنان و خدمات گسترده‌ای برای افراد در نظر گرفته شده‌ است. سرویس رویای استانبول، سابیدن و شستن به مبلغ 50 یورو، سرویس مجلل عثمانی شامل سابیدن، شستن و ماساژ 45 دقیقه‌ای به مبلغ 120 یورو و حالت سلف‌سرویس مبلغ 30 یورویی دارد.

حمام چغال اوغلوی استانبول


2. حمام چمبرلیتاش استانبول


ساختمان این حمام در استانبول به دستور نوربانو سلطان، همسر سلیم دوم و مادر مراد سوم ساخته شده است. هر دو حجره این حمام واقع در استانبول از یک سیستم تنظیم دمای مرمری و یک طاق شگفت‌انگیز با دریچه‌ها یا منفذهای شیشه‌ای بهره می‌برد. تالار ورودی برای مردان، همان نسخه قدیمی است، اما برای زنان جدیداً ساخته شده است. 
برای افزودن ماساژ با روغن به پکیج استاندارد، هزینه‌های اضافه دریافت می‌شود، اما تمام ماساژها و درمان‌ها در اینجا سرسری انجام می‌گیرد، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودتان کار شست‌وشو را انجام دهید. در هزینه درمانی، مبلغ انعام هم لحاظ شده است.

حمام چمبرلیتاش استانبول


3. حمام چیراگان پالاس کمپینسکی استانبول


حمام چیراگان پالاس کمپینسکی به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است، و یک حمام ترکی واقع در استانبول فوق‌العاده زیبا را به شما ارائه می‌دهد. ترکیبی از شست‌‍وشو با لیف و تمیزکاری با کف و صابون که به آن پاشا می‌گویند؛ 40 دقیقه طول می‌کشد و 135 یورو برایتان هزینه دارد. با اضافه کردن یک ماساژ 15 دقیقه‌ای با روغن‌های معطر و حرکات ماساژ دورانی به نام درمان شرازاد، هزینه‌ای 165 یورویی در 55 دقیقه برایتان آب می‌خورد.
با وجود روش‌های درمانی متعدد، این حمام واقع در استانبول ماساژهای بین‌المللی نیز مانند تایلندی، لومی‌لومی و شیاتسو را به شما همراه با درمان‌های مربوط به پوست صورت ارائه می‌کند. روش کافی پیلینگ از یک قهوه ترکی دانه‌دانه‌شده و تکریبی از روغن‌های معطر جهت زدودن پوست مرده استفاده می‌کند.
یک استخر شنا، سونا و اتاق‌های بخار، جکوزی، مرکز فیتنس و یک اتاق آرایش نیز در مجموعه وجود دارد.

مجموعه سلامت و حمام چیراگان پالاس کمپینسکی استانبول


4. حمام خرم سلطان ایاصوفیه استانبول


بعد از یک بازسازی 13 میلیون دلاری، این حمام در سال 2010 مجدداً شروع به کار کرد. طراحی سنتی این حمام واقع در استانبول حفظ شده و حس‌وحال یک فضای مجلل و لوکس به آن بخشیده شده است. حمام‌های جداگانه سنتی برای مردان و زنان وجود دارد و هر دو حمام راهروهای بسیار زیبایی دارند که به کمک اتاقک‌های تعویض چوبی احاطه شده است.
روش درمانی به کمک کف، صابون و چرک‌روبی 30دقیقه‌ای، 55 یورو خواهد شد و به شما کیسه و صابون روغن زیتون داده خواهد شد. در تراس بیرونی آن، یک کافه و رستوران نیز وجود دارد.

حمام خرم سلطان ایاصوفیه استانبول


5. حمام سلیمانیه استانبول


اگر با همسرتان قصد سفر به استانبول را دارید و می‌خواهید در کنار هم از یک حمام بازدید کنید، بهترین مکان برای شما همین‌جاست. حمام‌ها معمولاً تفکیک‌جنسی شده‌اند، اما این حمام واقع در استانبول، پذیرای زوج‌ها و خانواده‌هاست. اگر یک زن یا مرد مجرد هستید، اجازه ورود ندارید.
این حمام کاملاً مقرون‌به‌صرفه است و گزینه سلف‌سرویس آن اتاق‌های تعویض قفل‌شدنی داشته و کیسه و ماساژ کف و صابون نیز دارد و هزینه آن 40 یورو است.

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

حمام سلیمانیه استانبول


6. حمام آقا استانبول


این حمام امروزه خدماتش را برای گردشگران و زوج‌ها با داشتن شرایطی ویژه ارائه می‌دهد. کاملاً در این حمام احساس راحتی خواهید کرد و 15 یورو هزینه ورودی می‌دهید و برای ماساژ 30 یورو خواهد شد و اگر اصلاح وضعیت ظاهری بخواهید، تا 34 یورو باید خرج کنید.

حمام آقا استانبول


7. حمام ریتزکارلتون استانبول


این هتل که یک فضای شیشه‌ای فوق‌العاده زیبا دارد، شاید مانند دیگر حمام‌های سنتی استانبول، خیلی جو مشابهی نداشته باشد، اما بهترین و نزدیک‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد و ویوی دیدنی از بوسفر خواهید داشت. این مرکز سلامت دو حمام ترکی سنتی برای زنان و مردان به طور جداگانه دارد و یک سوئیت حمام هم مخصوص زوج‌ها.
مهمانان می‌توانند از فضای سربسته استخر آن با کفی چشمک‌زننده، جکوزی، سونا، اتاق بخار و مرکز فیتنس لذت ببرند.

حمام ریتزکارلتون استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید