کنارک کجاست؟ راهنمای سفر+ جاذبه‌ها+ فرودگاه کنارک
شراره رحیمی 1400/02/11 8417 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان سیستان و بلوچستان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را دارا می‌باشد که بدون شک با سفر به آن شما می‌توانید این جاذبه‌های زیبا و متفاوت را از نزدیک لمس کنید و لحظات به یادماندنی‌ای را برای خود به ارمغان آورید. به علاوه این استان شهرهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها با ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فرد خود توریست‌ها و گردشگران فراوانی را به سوی خود می‌کشانند. از جمله این شهرهای زیبا می‌توان به بندر دل‌انگیز کنارک اشاره کرد که در کرانه خلیج چابهار و بر ساحل دریای عمان واقع شده است و از سمت شمال به شهرستان نیک‌شهر، از جنوب به دریای عمان، از غرب به استان هرمزگان و از شرق به شهرستان چابهار محدود می‌شود. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از بندر کنارک در اختیارتان قرار دهیم.همچنین میتوانید در تور چابهار از دیدن این مناظر لذت ببرید.  

معرفی شهر بندری کنارک

مساحت کنارک تقریبا حدود 11567 کیلومتر مربع می‌باشد که شامل شهر کنارک و دو بخش دیگر به نام زرآباد و کنارک می‌باشد. جمعیت این بندر زیبا نیز با توجه به آخرین سرشماری تقریبا به 67582 نفر می‌رسد که 42139 نفر آن در روستاهای این منطقه نظیر دهستان کهیر، زرآباد شرقی، زرآباد غربی و جهلیان و هم‌چنین مابقی جمعیت نیز در شهر کنارک ساکن هستند. جالب است بدانید که به دلیل فراوانی درختان کُنار در این منطقه نام آن به کُنارک شهرت یافته است. بندر کنارک از نظر اقتصادی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و این رشد و توسعه به دلیل وجود شرایط مساعد تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان و هم‌چنین صید و صیادی می‌باشد که همین امر سبب شده است تا اکثر مردم این بندر یا در زمینه صیادی و یا در کارگاه‌های قایق سازی مشغول به فعالیت شوند.

بندر کنارک

بهترین زمان سفر به شهر بندری کنارک

به طور کلی منطقه کنارک از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است که در فصل تابستان وزش بادهای موسمی باعث معتدل شدن آب و هوای منطقه می‌شود. جالب است بدانید که این منطقه در فصل زمستان گرم‌ترین منطقه ایران به شمار می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم که فصل زمستان را برای سفر به منطقه کنارک انتخاب کنید تا بتوانید در آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به شهر کنارک

همان‌طور که گفته شد شهر بندری کنارک در مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل بسیار زیبای دریای مکران واقع شده است. به علاوه این بندر زیبا در 700 کیلومتری جنوب زاهدان و در همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان می‌باشد که به منظور دسترسی به آن شما می‌توانید از نقاط مختلف ایران با وسیله‌های نقلیه زمینی از جمله اتومبیل شخصی و یا اتوبوس به شهر بندری کنارک سفر کنید. از دیگر مسیرهای دسترسی سریع و آسان به شهر کنارک می‌توان به مسیر هوایی و سفر با هواپیما اشاره کرد که از طریق فرودگاه کوچک این شهر صورت می‌گیرد. از فرودگاه کنارک پروازهای مستقیمی به برخی از شهرهای ایران نظیر تهران، شیراز، بندرعباس، مشهد و زاهدان وجود دارد، اما اگر شما از شهرهای دیگری قصد سفر به شهر کنارک را دارید، کافیست ابتدا بلیط پرواز زاهدان را خریداری کنید و سپس از آن‌جا خودتان را به این شهر بندری شگفت‌انگیز برسانید. لازم به ذکر است که منطقه آزاد چابهار، تجهیز فرودگاه کنارک را منتفی کرده و قرار است که به زودی اقدامات لازم نسبت به ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار به کار گرفته شود. علاوه بر مسافرت با هواپیما شما می‌توانید در صورت تمایل با قطار از مسیر تهران به زاهدان سفر کنید و از آنجا نیز به سمت کنارک حرکت کنید.

بندر کنارک

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر بندری کنارک

همان‌طور که گفته شد شهر بندری کنارک جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی برای ارائه به گردشگران در دل خود جای داده است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • شبه جزیره گوردیم

شبه جزیره گوردیم در فاصله 50 کیلومتری از شهر کنارک واقع شده است و به دلیل زیبایی بسیار زیاد در چهار فصل سال، عنوان پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان را از آن خود کرده است.

  • گل افشان

گل افشان یکی از عجیب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که در نزدیکی شهر بندری کنارک و در روستایی به نام بندر تنگ واقع شده است. جالب است بدانید گل افشان نوعی از کوه‌های آتشفشانی می‌باشد که به جای مواد مذاب، گِل‌های خاکستری رنگ از آن خارج می‌شود. خروج این گل‌های بسیار سرد و فشرده از زمین و هم‌چنین لغزش آن از شیب تپه‌ای سبب شده است تا منظره‌ای زیبا به وجود آید و در طول سال گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود فرا خواند.

  • اسکله ماهیگیری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این بندر می‌باشد که در آن صیادان در حال صید و یا تخلیه ماهی‌های صید شده می‌باشند. بدون شک تماشای این منظره زیبا و قدم زدن در کنار ساحل به ویژه به هنگام طلوع و غروب آفتاب لحظات بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخشی را برایتان رقم خواهد زد.

بندر کنارک

  • خانه تاریخی آریان خان

قدمت این خانه تاریخی تقریبا به 120 سال قبل برمی‌گردد که صاحب آن فردی به نام چهارشنبه آریان بوده است و هم‌اکنون تنها اثر ثبت شده در شهر بندری کنارک می‌باشد که توجه گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. این اثر تاریخی تقریبا حدود 207 متر زیربنا دارد و جزو نخستین بناهای خشت و گلی به شمار می‌رود که پنجره‌های قدیمی و ستون‌های زیبا با تزئینات منحصر به فرد آن، زیبایی این بنا را چندین برابر کرده است.

  • روستای تنگ کنارک

تنگ یکی از روستاهای بسیار زیبای منطقه کنارک می‌باشد که در 80 کیلومتری غرب شهر بندری کنارک واقع شده است. بدون شک بازدید از این روستای زیبا و سواحل خیره کننده آن برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

غذاهای محلی و صنایع دستی شهر بندری کنارک

از جمله خوراکی‌های محلی لذیذ کنارک می‌توان به کراهی مرغ، کراهی ماهی، کراهی گوشت، بریانی مرغ، بریانی ماهی و بریانی گوشت اشاره کرد که شما می‌توانید در تمامی رستوران‌های شهر بندری کنارک طعم بی‌نظیر این غذاهای محلی را بچشید و دلی از عزا درآورید. به هر کدام از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سفر کنید، بدون شک سوزن دوزی بلوچی که هنر دست زنان بلوچ می‌باشد، توجه شما را به سمت خود جذب خواهد کرد. صدف‌کاری، حصیر بافی و... نیز از دیگر صنایع دستی سیستان و بلوچستان می‌باشد که اگر به بازارهای این استان سربزنید می‌توانید از آن‌ها به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان خریداری کنید.

بندر کنارک

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات لازم را برای سفر به شهر بندری کنارک در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید منطقه کنارک دارای جاذبه‌های گردشگری زیبایی می‌باشد که بدون شک بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در صورتی که قصد سفر به شهر بندری کنارک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وبلاگ کایت بزنید تا به اطلاعات بیشتری از این شهر بندری دست یابید و سفر بدون مشکلی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید