راهنمای سفر به دبی | 50  نکته کاربردی در سفر به دبی
زهرا نیرومند 1400/02/08 5146 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دبی مدرن‌ترین شهر خاورمیانه و یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر زیبا با ساختمان‌های بلند، هتل‌های لوکس و مجلل، مراکز خرید جذاب و تفریحات متنوع، در نزدیکی کشور عزیزان ایران قرار دارد. بر اساس آمار به دست آمده، دبی یکی از مهم‌ترین مقاصد خارجی در بین گردشگران ایرانی است که سالانه بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند را به سمت خود جذب می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با  50 نکته کاربردی در سفر به دبی آشنا شوید.

دریافت ویزای دبی

برای دریافت ویزای دبی باید از طریق یک کفیل اقدام کنید. بهترین راه، همراهی با تورهای گردشگری دبی است که امکان دریافت ویزا را برایتان بسیار راحت می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از طریق آژانس‌های گردشگری یا شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت ویزا اقدام نمایید. کافیست مدارک موردنیاز را به آن‌ها تحویل دهید و ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

صفحات مرتبط:

تور دبی

ویزای دبی

سفر به دبی با هواپیما

امارات متحده عربی، خصوصا شهر دبی، از جمله مقاصد پرگردشگر در بین ایرانیان است. از این رو، پروازهای متعددی در تمامی روزهای هفته به سمت این کشور انجام می‎شود.

سفر به دبی با کشتی

یکی از راه‌های سفر به دبی، سفر دریایی است که با کشتی انجام می‌شود. در هر جای ایران که هستید، باید ابتدا خود را به بنادر جنوبی ایران برسانید و از آن‌جا بلیط کشتی دبی را خریداری کنید.  

سفر به دبی با ماشین شخصی

با توجه به این که کشور ایران مرز مشترک با امارات ندارد، سفر با ماشین شخصی تنها از طریق حمل‌ونقل دریایی امکان‌پذیر است. خط حمل خودرو و مسافر به دبی چندین سال است که در ایران راه‌اندازی شده است و این کار از طریق بنادر جنوبی ایران انجام می‌شود.

استفاده از تاکسی

تاکسی‌ها از جمله راحت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی هستند و هزینه چندان بالایی هم ندارند. شرکت‌های متعددی هستند که در این راستا فعالیت می‌کنند و هرکدام از آ‌ن‌ها نیز نشانه و ویژگی خود را دارند. این تاکسی‌ها را می‌توانید در میدان‌های اصلی شهر، روبروی مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... به راحتی پیدا کنید.

سفر به دبی

بلیط الکترونیکی نول (Nol)

نول، کارت بلیط الکترونیکی است که برای تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی تهیه شده است. با این کارت می‌توانید سوار اتوبوس، مترو، تراموا، اتوبوس‌های آبی و حتی تاکسی شوید و با استفاده از آن، کرایه را پرداخت کنید. کارت نول برای پارکینگ‌های عمومی، پارک‌های عمومی دبی، موزه اتحاد و بیش از 2000 فروشگاه در سطح شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از مترو

علاوه بر تاکسی، می‌توانید از مترو و تراموا نیز برای حمل‌ونقل داخل شهری استفاده کنید. از همان ابتدای ورود به دبی، وارد ترمینال‌های ۱ و ۳ فرودگاه  شوید و به هرکجای شهر که خواستید، بروید. کافیست یک کارت مترو خریداری کرده و آن را شارژ نمایید تا در روزهای دیگر نیز بتوانید از آن استفاده کنید.  

استفاده از اتوبوس

اداره راه و ترابری دبی،  1518 اتوبوس دارد که 119 خط را شامل می‌شود و تمامی مناطق این شهر را پوشش می‌دهد. دقت داشته باشید که کرایه اتوبوس را نمی‌توانید به صورت نقدی پرداخت کنید و حتما باید کارت نول داشته باشید.

استفاده از منوریل

مونوریل دبی، سیستم فروش بلیط خود را دارد و با سایر سیستم حمل‌ونقل عمومی متحد نمی‌باشد. بسته به مکانی که می‌خواهید سفر کنید، می‌توانید بلیط‌های تک‌نفره و برگشت تراموا را از ایستگاه تهیه نموده و سوار قطار شوید. دقت داشته باشید که بلیط‌های خریداری شده تنها در همان روز معتبر هستند. قطارها از ساعت 9 صبح تا 10 شب فعال هستند و هر 11 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی‌های اینترنتی  گزینه‌ دیگر حمل‌ونقل داخل شهری در دبی هستند. می‌توانید از اپلیکیشن جهانی اوبر (Uber) یا اپ محلی کریم (Careem) برای این کار استفاده نمایید.

 سفر به دبی

اجاره اتومبیل در دبی

اگر تمایل دارید خودتان رانندگی کنید­، می‌توانید یک اتومبیل از شرکت‌های مربوطه اجاره کنید و به گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر بپردازید. اغلب شرکت‌های کرایه اتومبیل در فرودگاه نیز دارای شعبه می‌باشند و حتی امکان رزرو اتومبیل به صورت آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. هزینه اجاره اتومبیل بسته به  مدل اتومبیل و مدت زمان اجاره، تعیین می‎شود.  

گواهینامه رانندگی در دبی

برای  کرایه اتومبیل و رانندگی در دبی، باید مجوز رانندگی بین‌المللی داشته باشید. البته اتباع  کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ایالات متحده آمریکا، اروپا یا استرالیا، نیاز به مجوز رانندگی بین‌المللی ندارند و می‌توانند با همان گواهینامه‌ای که در کشور خود دریافت کرده‌اند، در دبی نیز رانندگی کنند.

قوانین رانندگی در دبی

دبی، قوانین رانندگی بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد. اگر تخلفات رانندگان از حد مشخصی بیشتر شود، گواهینامه و حتی ماشین او مصادره می‌گردد. در اولین تخلف، گواهینامه رانندگی به مدت 3 ماه، در دومین تخلف گواهینامه رانندگی به مدت 6  ماه و در سومین تخلف گواهینامه رانندگی به مدت یک سال توقیف می‌شود. تخلف بیش از سه بار نیز باعث  رد کامل گواهینامه توسط راهنمایی و رانندگی می‌گردد.

ساعات و نقاط پرترافیک دبی

هفته کاری امارات از یکشنبه تا پنجشنبه است و ساعت  7 تا 9 صبح   و 5 عصر تا 7 عصر  پرترافیک‌ترین ساعت دبی محسوب می‌شود. اغلب مردم در بخش شمالی این شهر و در مناطق دیرا، بر دبی و نهدا سکونت دارند و به سمت بخش جنوبی دبی، مناطق بارشا، تكوم و مارینا حرکت می‌کنند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید در ترافیک معطل شوید، در این ساعات در مسیر شمال به جنوب و برعکس حرکت نکنید. جمعه و شنبه روزهای تعطیل دبی هستند. در این روزها مراکز خرید و پارک‌ها در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارند.

پیاده‌روی در دبی

اگر قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید یا  قدم زدن در خیابان‌های دبی و ارتباط بیشتر با مردمان این شهر را دوست دارید، می‌توانید به جای استفاده از ماشین و دیگر وسایل حمل‌ونقل، مسیرهای کوتاه را پیاده طی کنید. البته به یاد داشته باشید که دبی شهر گرم و خشکی است. پیاده‌روی در ماه‌های دسامبر تا مارس قابل تحمل است، اما ماه‌های آوریل تا نوامبر دمای هوا زیاد بوده و گرمای این شهر آزاردهنده می‌شود. 

سفر به دبی

بیمه مسافرتی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سفر به دبی باید به آن توجه داشته باشید، تهیه بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی خوب شما را در برابر بیماری، آسیب، سرقت و ... محافظت می‌کند.

امنیت در دبی

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست و میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است. علاوه بر این، جیب‌بری و سرقت‌های کوچک نیز به تعداد محدود در این شهر رخ می‌دهد. اگر اشیای باارزش به همراه دارید، به خوبی از آن مراقبت کنید و نگران چیزی نباشید. 

شماره تلفن‌های ضروری

اگر در سفر به دبی دچار مشکل شدید، می‌توانید از طریق شماره 999 با پلیس شهر، شماره 998 برای دریافت آمبولانس و شماره 997  با آتش‌نشانی در ارتباط باشید. 

زمان مناسب برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی،  ماه‌های نوامبر تا آوریل (اوایل پاییز تا اوایل بهار) است. در این زمان هوای دبی خنک‌تر بوده و برای سافاری در صحرا بسیار مناسب است. البته طبیعی است که سفر در این بازه زمانی گران‌تر می‌باشد. ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز بهترین زمان برای شنا و انجام ورزش‌های آبی در دبی هستند.  در این زمان دبی خلوت‌تر بوده و قیمت‌ها پایین‌تر است.

خرید سیم‎‌کارت

در سفر به دبی، می‌توانید گوشی‌تان را بر روی حالت رومینگ قرار دهید و از آن استفاده کنید که در این صورت هزینه‌های شما بسیار بالا خواهد بود. برای کاهش هزینه‌های خود پیشنهاد می‌کنیم سیم‌کارت‌های کشور امارات را خریداری نمایید. این کشور دو اپراتور اصلی با نام‌های   اتصالات (Etisalat) و دو (Du) دارد که هرکدام از آن‌ها خدمات بسیار خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

سفر به دبی

استفاده از اینترنت رایگان

در سفر به دبی برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، برنامه‌های مسیریاب و راهنماهای آنلاین نیاز به اینترنت دارید. با توجه به این‌که هزینه اینترنت در امارات بسیار بالاست، پیشنهاد می‌کنیم از اینترنت رایگان مکان‌های عمومی برای انجام کارهای خود استفاده کنید.  اینترنت رایگان در فرودگاه، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید در دسترس عموم قرار دارد.

عکس گرفتن بدون اجازه

کشور دبی در برخی موارد قوانین سفت و سختی دارد. یکی از این موارد،  عکس گرفتن از مردم بدون اجازه‌ی آن‌هاست. این کار غیر قانونی است و در صورت مشاهده جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری است. در صورتی که بدون اجازه از شخص غریبه‌ای عکس بگیرید، موظف به پرداخت جریمه سنگین نقدی یا حتی حبس خواهید بود. 

مصرف الکل در دبی

امارات کشوری مسلمان است و تهیه و مصرف الکل در اماکن عمومی آن ممنوع می‌باشد. مصرف مشروبات الکلی تنها در رستوران‌ها و اماکنی مجاز است که جواز این کار را دریافت کرده‌اند. بنابراین، در صورتی که خارج از این مکان‌ها در حال مصرف یا حتی مست دیده شوید، مجرم محسوب شده و جریمه خواهید شد.

خوردن و آشامیدن در ماه مبارک رمضان

خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاعام در تمامی شهرهای امارات ممنوع است. رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور نیز در طول روزهای ماه مبارک تعطیل هستند و هیچ سرویس‌دهی به مشتریان ندارند.

حمل دارو در فرودگاه

بسیاری از داروهایی که در ایران بدون نسخه دریافت می‌کنید، حمل آن در امارات غیرقانونی است. دقت داشته باشید به همراه داشتن قرص‌های مسکن،  کدئین‌دار یا داروهای آرام‌بخش در فرودگاه امارات ممنوع است. در صورت نیاز به این داروها، حتما نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

سفر به دبی

مواد مخدر در دبی

حمل و مصرف مواد مخدر در دبی نیز محدودیت داشته و در صورت مشاهده به شدت با آن برخورد خواهد شد. این ممنوعیت حتی در مورد داروهایی خاصی که از مواد مخدر در آن استفاده شده است نیز لحاظ می‌گردد. 

پوشش مناسب در سفر به دبی

پوشش بانوان و آقایان در پارک‌ها و مراکز تفریحی، سواحل دبی و ... چندان مهم نیست، اما توصیه می‌شود با توجه به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان این شهر، در مکان‌هایی مانند مراکز خرید، مراکز فرهنگی و ... از پوشیدن لباس‌های چسبان یا کوتاه خودداری کنید. دقت داشته باشید، پوشیدن این لباس‎ها ممنوع نیست و تنها نوعی احترام محسوب می‌شود.

پوشش مناسب برای ورود به اماکن مذهبی

برای ورود به اماکن مذهبی و مساجد دبی باید پوشش مطابق با موازین اسلامی داشته باشید. این مسئله در بروشورها و راهنمای سفر به دبی برای غربی‌ها کاملا نشان‌ داده شده و بر روی آن نیز تاکید بسیاری صورت گرفته است.

انعام دادن در دبی

انعام دادن در دبی رسم نیست و کاملا سلیقه‌ایست. شما مجبور نیستید هزینه‌ای بیش از آن‌چه مشخص شده است به پیش‌خدمت یا راننده پرداخت کنید، اما می‌توانید در صورت ارائه خدمات خوب، رضایت خود را با مقداری انعام به آن‌ها نشان دهید.

غذاهای حلال

امارات متحده‌ عربی یک کشور مسلمان است که قوانین اسلامی در آن رعایت می‎شود. بنابراین، اغلب رستوران‌های این شهر و حتی رستوان‌هایی که شعبه برندهای اروپایی و امریکایی هستند، غذاهای حلال برای مشتریان خود سرو می‌کنند.

سفر به دبی

خرید در دبی

با توجه به مراکز خرید متعدد و پرزرق ‌ و برق دبی، محال است به این شهر سفر کنید و دست خالی برگردید. اگر به دنبال کالاهای متنوع با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازارهای سنتی بزنید. این بازارها  هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر و بعد‌ازظهرها از ساعت ۵ تا ۷ عصر باز هستند.

تبدیل ارز در سفر به دبی

اگر قصد تبدیل پول خود را دارید، بهتر است مکان‌های مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. صرافی‌های ایرانی در بازار سنتی و صرافی‌های اطراف میدان بنی‌یاس بهترین نرخ تبدیل را دارند. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان تبدیل ارز را در مراکز خرید لوکس انجام ندهید و به فرودگاه‌ها و هتل‌ها نیز نروید. 

مالیات برای گردشگران دبی

در دبی هیچ مالیاتی برای گردشگران این شهر وجود ندارد، اما برخی از رستوران‌ها ۱۰% مالیات شهرداری و ۱۰% حق سرویس را بر روی قیمت‌های خود لحاظ می‌کنند.

جشنواره‌ها و فستیوال‌ها

جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی در دبی برگزار می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها، جشنواره‌های خرید است. فستیوال‌های زمستانه خرید از جمله محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر هستند که در ماه‌های ژانویه تا فوریه برگزار می‌شوند.  علاوه بر این، جشنواره‌ها و مسابقات دیگری نیز در این شهر برگزار  می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به فستیوال موسیقی جاز، تومارولند، جشنواره غذا، فستیوال رنگ و مسابقات ورزشی چون شترسواری، اسب‌سواری، دوی ماراتن، تنیس و ... اشاره کرد.

سفر به دبی

غذاهای دبی

هر کشوری با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی که دارد، دارای یک رژیم غذایی خاص و منحصربفرد می‌باشد. با توجه به این‌که چشیدن طعم غذاهای سنتی هر منطقه یکی از جذابیت‌های سفر محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی حتما سری به رستوران‌های سنتی و غذاخوری‌های این شهر زده و غذاهایی چون گوشت شتر، هاریس، ماندی، تبوله، مهلبیه، قوزی و شاوارما را امتحان کنید.

سوغاتی‌ها

اگر قصد خرید سوغاتی در دبی را دارید، بهتر است چیزهایی را تهیه نمایید که خاص این شهر هستند. عصاره پوست درخت آگار، یکی از سوغاتی‌های دبی است که هم به عنوان بوخور و هم  عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادویه‌، شال پشمینه، فانوس عربی، مجسمه برج خلیفه، خرما و شکلات‌های شیر شتر  از دیگر سوغاتی‏های این شهر هستند که می‌توانید به عنوان یادگاری یا هدیه تهیه کنید.

بهترین مکان برای اقامت

دبی، هتل‌های لوکس بسیاری دارد که در بهترین نقاط شهر واقع شده و دارای امکانات کاملی هستند. برج العرب جمیرا، تنها هتل 7 ستاره دنیاست که در دبی قرار دارد. اگر به دنبال هتل‌های ارزان‌تر هستید، می‌توانید هتل‌های 4 ستاره یا 3 ستاره این شهر را برای اقامت انتخاب نمایید. این هتل‌ها نیز بسیار تمیز و شیک بوده و امکانات خوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. دبی، هاستل‌های خوبی نیز دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

شارژر وسایل برقی

از دیگر نکاتی که در سفر به دبی باید به آن توجه داشته باشید، شارژ وسایل الکترونیکی است.  ولتاژ برق مصرفی در دبی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت بوده  و  پریزهای برق آن نیز سه شاخه هستند. بنابراین حتما مبدل سه‌شاخه را در سفر به همراه داشته باشید.

زبان مردم کشور امارات

زبان رسمی کشور امارات، عربی است، اما اگر انگلیسی بلد باشید نیز می‌توانید به راحتی با مردمان این کشور ارتباط برقرار کنید. بیشتر جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می‌دهند که اغلب آن‌ها به زبان فارسی، هندی، چینی، اردو و بنگالی صحبت می‎کنند و به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز مسلط هستند.

سفر به دبی

به ساحل مارینا بروید

مارینا، لوکس‌ترین و مجلل‌ترین منطقه دبی است که با ساختمان‌های بلند، هتل‌های شیک، پیاده‌روهای زیبا، تفریح‌گاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد احاطه شده است. اگر به دبی سفر کردید، بازدید از این منطقه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سری به مراکز خرید دبی بزنید

مراکز خرید دبی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. بسیاری از مردم تنها برای گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید لوکس و پرزرق‌وبرق دبی به این شهر سفر می‌کنند. تمامی برندهای معتبر و بین‌المللی دنیا در مراکز خرید دبی شعبه دارند و آخرین محصولات تولید شده را در شعب خود ارائه می‌دهند.

از محله‌های قدیمی دبی بازدید کنید

بازدید از محله‌های قدیمی دبی، گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های  این شهر، خرید از مغازه‌های کوچک، سوار شدن بر قایق‌های چوبی سنتی و غذا خوردن در رستوران‌های محلی، از جمله کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در این شهر انجام دهید.

از مسجد جامع دیدن کنید

مسجد جامع شیخ زاید یکی از جاذبه‌های امارات است که در نزدیکی شهر ابوظبی قرار دارد. مسجدی باشکوه و زیبا به رنگ سفید که بین سال‌های 1996 تا 2007 ساخته شده است و روزانه بیش از 40 هزار بازدیدکننده دارد.  

گشت‌وگذار در مسجد جمیرا

جمیرا، یکی از زیباترین مساجد دبی است. این مسجد در دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و ترکیبی از دو معماری آفریقای شمالی و قطبی را در خود دارد. چیزی که این مسجد را از دیگر مساجد دبی متفاوت می‌کند این است که امکان بازدید از آن برای همه مردم با هر آیینی وجود دارد. هر دینی که داشته باشید می‌توانید به مسجد جمیرا بروید و در آن‌جا مشغول عبادت شوید.

سفر به دبی

به ماهیگیری بروید

یکی از جذابیت‌های سفر به دبی، رفتن به ساحل و تفریحات متنوع دریایی آن است. می‌توانید یک قایق کرایه کنید و در دریا به صید مروارید و ماهی بپردازید. رزرو کشتی‌های تفریحی و سفر بر روی دریا نیز از جمله کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما انجام دهید. 

به ساحل جمیرا بروید

ساحل جمیرا، یکی از زیباترین سواحل دبی است که با ماسه‌های سفید‌رنگ و آفتاب درخشان، بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. می‌توانید ساعاتی در این ساحل استراحت کنید و در امتداد آن به پیاده‌روی بپردازید. این مکان با تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده‌ای که دارد‎، یکی از بهترین مکان‌های دبی برای گشت‌وگذارهای خانوادگی محسوب می‌شود.

از بازار مدینه الجمیرا بازدید نمایید

مدینه الجمیرا یک مجتمع تجاری و تفریحی است که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد. در این‌جا علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، فرصت خرید از بازار سنتی عربی را نیز دارید. می‌توانید در میان آبراه‌ها به گشت‌وگذار بپردازید و غذای محلی را در رستوران‌های آن امتحان کنید.

تفریحات شبانه دبی را از دست ندهید.

از جمله تفریحات شبانه دبی می‌توان به سافاری در شب، قدم زدن در کنار سواحل، کلاب‌های شبانه، گشت‌وگذار در خیابان‌ها و بازدید از آبنمای دبی اشاره کرد. اگر اهل شب‌بیداری هستید، این تفریحات را از دست ندهید.

از جزایر نخل دبی بازدید کنید

جزایر نخل دبی، جزایری مصنوعی هستند که به نوعی شاهکار مهندسی و معماری محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم سری به این جزایر بزنید و از تماشای شاهکار معماری دنیا لذت ببرید. در این منطقه مراکز خرید، تفرجگاه آتلانتیس، پارک آبی آکواونچر، رستوران‌ها، بارها و کلوپ‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید نموده و خود را سرگرم کنید.  

سفر به دبی

در این مقاله در مورد سفر به دبی صحبت کرده و 50 نکته کاربردی را در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید، سری به دیگر صفحات سایت زده و شرایط تورهای گردشگری دبی را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره 75097700- 021  با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و در مورد تور موردنظر خود با آن‌ها مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید