وضعیت مرزها و پذیرش مسافر کشورهای خارجی در سال 1400
علیرضا مشرقی 1400/01/26 1553 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفرهای خارجی نوروز یکی از محبوب‌ترین انواع سفرهای نوروزی محسوب می‌شدند. متأسفانه از سال 1398، با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند. در حال حاضر با گذشت حدود یک سال از شیوع این ویروس، پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای لحاظ شده است. به همین خاطر به‌تدریج و با تدابیر خاص، برخی سفرهای برون مرزی انجام می‌شود. بسیاری از مسافران نوروزی در سال 1400، منتظر اطلاعیه در خصوص وضعیت مرز و پذیرش مسافر کشورهای خارجی هستند. شاید شما نیز این سؤال را داشته باشید که آیا سفر خارجی در سال 1400 امکان‌پذیر است یا نه؟ در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در خصوص سفرهای خارجی در سال 1400 را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

سفرهای خارجی در سال 1400  | تور ترکیه

تور ترکیه همواره یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی در نوروز محسوب می‌شد. در سال گذشته، مرزهای ترکیه به سوی ایران بسته بود؛ اما در سال 1400، خوشبختانه تحت شرایط خاص و پروتکل‌های بهداشتی، امکان سفر به این کشور وجود دارد. ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است. به همین خاطر، امکان برگزاری انواع توری زمینی و هوایی به ترکیه وجود دارد. در حال حاضر، تحت شرایط و پروتکل‌های خاص، امکان سفر هوایی به ترکیه به وجود آمده است؛ اما هنوز امکان سفر زمینی به ترکیه، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته بر اساس اخبار مختلفی که به دست می‌رسد؛ امکان برگزاری تورهای زمینی به ترکیه، بسیار بعید و دور از ذهن خواهد بود.

تور ترکیه

شرایط پرواز و پذیرش مسافر به ترکیه

در حال حاضر ایرلاین‌های داخلی و خارجی مختلف، پرواز تهران به شهرهای مختلف ترکیه را انجام می‌دهند. در هر صورت مسافران برای پذیرش باید تست PCR کرونا را انجام دهند. تست PCR حداکثر تا 72 ساعت معتبر است و تنها برخی آزمایشگاه‌های معتبر قابل استناد هستند.

هزینه تور ترکیه در سال 1400

در حال حاضر با توجه به توصیه سازمان جهانی بهداشت، پروازها تحت شرایط خاص برگزار می‌شود. تمام ایرلاین‌ها موظف به رعایت فاصله اجتماعی هستند. یعنی در هر جفت صندلی، تنها یک مسافر می‌نشیند؛ در هر ردیف سه عددی، تنها دو مسافر با یک صندلی فاصله می‌تواند حضور داشته باشد. حتی با این وجود، باز هم تعداد پروازهای داخلی و خارجی به‌مراتب کاهش پیدا کرده است. همه این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا بلیت هواپیما بین 2 تا 3 برابر افزایش قیمت داشته باشد. به همین ترتیب هزینه تور ترکیه نوروز 1400 نیز اصلاً با سال گذشته قابل قیاس نخواهد بود. بی‌تردید هزینه تور ترکیه سال 1400 افزایش چند برابری در مقایسه با سال قبل را تجربه خواهد کرد.

بررسی تورهای ترکیه در سال 1400

  • تور استانبول: تور استانبول به‌صورت هوایی در سال 1400 انجام می‌شود. البته برای پذیرش و عبور از مرز باید تست کرونا انجام دهید.
  • تور آنتالیا: آنتالیا نیز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سفر برای ایرانیان محسوب می‌شود. خوشبختانه امکان سفر به این شهر در سال 1400 وجود دارد.
  • تور مارماریس: مارماریس یکی از شهرهای پرطرفدار مسافران ایرانی است. بسیاری از هتل‌های این شهر هنوز هم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند. در حال حاضر اطلاعی از وضعیت پذیرش مسافر این شهر در دسترس نیست.
  • تور کوش آداسی: کوش آداسی یکی از شهرهای کوچک؛ اما پرطرفدار ترکیه است. این شهر برای تفریحات آبی و استراحت، گزینه مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. هنوز خبری از برگزاری تور کوش آداسی در سال 1400 نیست؛ اما به احتمال فراوان این تور نیز برگزار می‌شود.

سفرهای خارجی در سال 1400  | تور ارمنستان

تور ایروان یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارجی در نوروز محسوب می‌شد. در حال حاضر هیچگونه اخباری در خصوص برگزاری تورهای ارمنستان در دسترس نیست؛ اما احتمال بسیار وجود دارد که شاهد برگزاری این تورها باشیم. لازم به ذکر است شرایط سیاسی و نظامی کنونی ارمنستان نیز می‌تواند هر لحظه بر پذیرش مسافران خارجی تأثیر بگذارد.

در حال حاضر بر اساس اعلام مسئولان ارمنستان، هیچ یک از کارکنان هتل‌های ایروان یا نخجوان، دچار بیماری کرونا نشده‌اند. از طرف دیگر مرز زمینی ایران و ارمنستان باز است و پرواز تهران به ایروان نیز انجام می‌شود. به همین خاطر به احتمال بسیار، شاهد برگزاری تور ایروان و نخجوان در نوروز امسال خواهیم بود. لازم به ذکر است به‌دلیل شرایط نظامی، تا اطلاع ثانوی اتباع ایرانی نیز برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنند.

تور ایروان

سفرهای خارجی در سال 1400  | تور سریلانکا

سریلانکا نام جزیره‌ای کوچک در جنوب‌شرق هندوستان است. این جزیره کوچک چند سالی می‌شود که یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی در نوروز محسوب می‌شود. خوشبختانه حدود چند ماه می‌شود که مرز سریلانکا باز شده است و امکان پذیرش مسافران خارجی را دارد. این مسئله درباره ایران نیز صدق می‌کند و محدودیتی برای پرواز بین ایران و این کشور وجود ندارد. با این تفاسیر، به احتمال فراوان، شاهد تور سریلانکا در سال 1400 خواهیم بود. البته هنوز خبری از فروش و عرضه این تور نیست.

تور سریلانکا

کشورهایی که مرزهای خود را به روی ایران بسته‌اند

در ادامه قصد داریم تا کشورهایی را به شما معرفی کنیم که در حال حاضر امکان سفر به آن‌ها وجود ندارد. احتمال آن است که در شرایط خاص برخی از این کشورها پروازهای محدود را آزاد کنند؛ اما احتمال برگزاری تور سال 1400 به آن‌ها بسیار ضعیف است.

  • تور تایلند؛
  • تور مالزی؛
  • تور گرجستان،
  • تور دبی؛
  • تور باکو؛
  • تور هند؛
  • تمام تورهای اروپایی.

خب دوستان عزیز کایت، به‌صورت کامل با وضعیت مرز و پذیرش مسافر کشورهای خارجی آشنا شدید. شما قصد دارید تا تعطیلات را در کدام کشور سپری کنید؟


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید