اقامت در ماسال | معرفی  هفت اقامتگاه برتر در ماسال
علیرضا مشرقی 1400/01/18 2735 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


اگر قصد سفر به گیلان و به صورت کلی گیلان‌گردی دارید، باید حتما سری به ماسال بزنید. ماسال را می‌توان یکی از نماد‌های مهم استان گیلان دانست که همه ما آن را با طبیعت بکر و دست نخورده و همچنین مردمانی مهربان و روستایی می‌شناسیم. ماسال در منطقه تالش واقع شده است و مردمان این شهرستان نیز به زبان شیرین تالشی سخن می‌گویند. یکی از مسائلی که قطعا از شنیدن آن به شدت متعجب می‌شوید این است که ماسال نه تنها جزء قدیمی‌ترین شهرهای ایران، بلکه جزء قدیمی‌ترین مناطق دنیا نیزمحسوب می‌شود و حدود 65 میلیون سال قدمت دارد! علاوه بر آن، ماسال در کنار رودخانه خالکایی قرار گرفته است و همین مساله آن را به یکی از آبادترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور عزیزمان ایران تبدیل کرده است. ماسال دارای طبیعتی بکر و دیدنی است که گردشگران را حتی از کشورهای خارجی به ایران می‌کشاند و همه مات و مبهوت تماشای این حجم از زیبایی می‌شوند. برخی افراد تور ماسال را تنها در سفری یک روزه تجربه می‌کنند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا مدتی از این آرامش و زیبایی لذت ببرند. اما برای سفر به ماسال، مهم‌ترین مساله یافتن محلی مناسب برای اقامت است. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین گزینه‌ها برای اقامت در ماسال آشنا کنیم. با کایت همراه شوید و بهترین اقامتگاه‌های ماسال را بشناسید.

هفت اقامتگاه برتر در ماسال

در شهر زیبای ماسال، انواع هتل، مسافرخانه، کلبه جنگلی، هتل آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی وجود دارند. در این بخش قصد داریم تا بهترین گزینه‌ها برای اقامت در ماسال را به شما عزیزان همراه معرفی کنیم.

  • هتل راتینس ماسال

هتل راتینس یکی از زیباترین اقامتگاه‌های ماسال محسوب می‌شود که به تازگی و در سال 1398 افتتاح شده است و ظاهری بسیار لوکس و زیبا دارد. این هتل که در چهار کیلومتری بلوار ماسال به شاندرمن واقع شده است، دارای دو طبقه بوده و مجموعا 42 اتاق دارد. ظاهر هتل راتینس را می‌توان مشابه عمارتی لوکس و سلطنتی دانست و البته اقامت در این عمارت هم بی شباهت به زندگی شاهانه نیست و در نظر داشته باشید که باید هزینه این اقامت تجملاتی را نیز بپردازید. برای اقامت در این هتل، باید حداقل شبی 600 هزار تومان پرداخت کنید که به نسبت هزینه زیادی است.

در میان امکانات این هتل می‌توان به صبحانه سلف سرویس، یخچال، دراور، آباژور، میز تحریر، آب معدنی رایگان، رخت آویز، کمد لباس، تلفن در اتاق، تلویزیون، حمام، لوازم بهداشتی، دمپایی، مینی بار با هزینه، اینترنت در اتاق، سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس بهداشتی فرنگی اشاره کرد. البته با وجود لوکس و نوساز بودن این هتل، باید در نظر داشته باشید که کارکنان راتینس هنوز تازه کار هستند و شاید مدتی زمان ببرد تا این هتل تجربه لازم را به دست آورد.

ماسال

  • هتل آپارتمان مرزبانی شاندرمن ماسال

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه، اقتصادی و در عین حال آرام در ماسال هستید، بهتر است سری به هتل آپارتمان مرزبانی شاندرمن ماسال بزنید. این هتل در سال 1394 افتتاح شده است و در کیلومتر سه جاده شاندرمن قرار دارد. هتل مرزبانی شاندرمن در یکی از زیباترین مناطق طبیعی واقع شده است و در صورت اقامت داخل این هتل، می‌توانید از زیباترین مناظر طبیعی منطقه شاندرمن نیز دیدن کنید. کارکنان این هتل بسیار مودب و کارکشته هستند و تسلط کافی بر فعالیت هتل داری دارند.

هتل مرزبانی شاندرمن در سه طبقه ساخته شده است و مجموعا 21 باب اتاق دارد. هزینه اقامت در این هتل بسیار مقرون به صرفه است و با حداقل هزینه 400 هزار تومان می‌توانید یک شب را داخل این هتل سپری کنید. البته در نظر داشته باشید که در اکثر مواقع، این هتل دارای پیشنهادهای ویژه هست و می‌توانید با تخفیف خاصی در آن اقامت داشته باشید.

  • مجتمع دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال

مجتمع دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال یکی از زیباترین اقامتگاه‌های ماسال محسوب می‌شود که در منطقه شاندرمن قرار دارد. در این مجموعه زیبا و تماشایی، چندین و چند ویلای مدرن، شیک و دوبلکس قرار دارند که مسافران می‌توانند به صورت دربست درون آنها اقامت داشته باشند. اقامت در مجتمع دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال به افرادی توصیه می‌شود که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند و به دنبال فضایی لوکس و ویلایی برای اقامت هستند. البته همانطور که انتظار می‌رود، هزینه اقامت در این ویلاها نسبت به اتاق‌های کوچک هتل‌های معمولی بیشتر است. پس برای اقامت در این مجموعه، باید به ازای هر شب، بین یک میلیون و 400 هزار تومان تا چهار میلیون تومان بپردازید. البته در حال حاضر به دلایل مختلف این مجموعه بیش از 60 درصد تخفیف برای اقامت در نظر گرفته است. پس حتما پیش از اقامت در این هتل، در مورد پیشنهاد‌های ویژه آن تحقیق کنید.

  • هتل سامان ماسال

هتل سامان ماسال یکی دیگر از هتل‌های معروف این شهر به حساب می‌آید که در سال 1395 افتتاح شد و با این وجود در سال 1398، به صورت کامل مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. این هتل در غرب استان گیلان قرار گرفته است و از این رو با اقامت در هتل سامان، می‌توانید نظاره‌گر زیباترین مناظر طبیعی ماسال از پنجره اتاق خود باشید. جالب است بدانید که هتل سامان ماسال در دو طبقه ساخته شده است و مجموعا تنها 11 باب اتاق و سوئیت دارد. به همین خاطر اقامت در هتل سامان ماسال به کسانی توصیه می‌شود که ترجیح می‌دهند در فضایی آرام و به دور از شلوغی اقامت داشته باشند.

  • ویلاهای روستایی ماسال

دقیقا همانند دیگر شهرهای شمالی کشورمان، امکان کرایه ویلاهای شخصی در ماسال نیز وجود دارد و البته که باید گفت بهترین گزینه و رایج‌ترین گزینه برای اقامت در ماسال نیز همین ویلاهای شخصی محسوب می‌شوند. یافتن این ویلاها اصلا کار دشواری نیست. شما هم می‌توانید پیش از سفر خود با کمک اینترنت، ویلاهای شخصی مختلفی را برای اجاره در ماسال بیابید. معمولا تحت این شرایط شما قادر هستید تا تصاویر ویلاها و موقعیت جغرافیایی آنها را مشاهده کنید و پس از انجام بررسی‌های لازم، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

اما اگر تصور می‌کنید با این کار باید هزینه بیشتری را برای اقامت بپردازید، می‌توانید ابتدا به ماسال بیایید و کمی در جاده‌های اصلی و خیابان‌های بزرگ آن پرسه بزنید. در این صورت قطعا افرادی را در کنار خیابان مشاهده خواهید کرد که بر روی یک کاغذ یا مقوا، عبارت کرایه ویلا را نوشته‌اند و می‌توانند به شما چند مورد ویلای اجاره‌ای را در ماسال معرفی کنند.

اجاره ویلاهای شخصی در ماسال نرخ مشخصی ندارد و ارتباط مستقیم با فصل و زمان سفر خواهد داشت. به عنوان مثال در تعطیلات تابستان، نرخ کرایه این ویلاها به مراتب افزایش پیدا می‌کند. اما در فصل‌هایی همانند پاییز و زمستان که تعداد مسافران به شدت کم می‌شود، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار اندک در این ویلاها اقامت داشته باشید. همچنین امکانات این ویلاها همانند استخر، تعداد پارکینگ، تعداد اتاق خواب و زمین بازی نیز بر کرایه آنها تاثیر گذار خواهند بود. به صورت کلی باید گفت که اقامت در این ویلاها هم از نظر ایمنی و هم از نظر اقتصادی تنها برای خانواده‌های پر جمعیت توجیح دارد.

ماسال

  • کلبه های روستایی

اگر خودتان را به مناطق روستایی ماسال برسانید، خواهید دید که برخی از مردم روستایی، آماده کرایه دادن کلبه‌های شخصی خود به گردشگران هستند. جالب است بدانید برخی از این عزیزان، تنها یک اتاق از خانه شخصی خود را کرایه می‌دهند و در اتاق‌های دیگر، خودشان مشغول گذران زندگی هستند. مردم ماسال مردمانی مهربان و مهمان نواز هستند و شاید در این موارد بتوانید مهمان سفره گرم و پر مهر آنها نیز باشید. در درجه اول باید گفت که اقامت در کلبه‌های روستایی مردم ماسال به مراتب ارزان‌ترین روش اقامت در ماسال محسوب می‌شود و می‌تواند سفر شما را به سفری خاطره انگیز تبدیل کند. اما با این وجود خبری از امکانات رفاهی عالی که در هتل یا ویلاهای لوکس می‌توانید داشته باشید نیست. برای یافتن کلبه‌های روستایی، کافیست به مغازه‌های منطقه مراجعه کنید و از کسبه در مورد کسانی که کلبه خود را کرایه می‌دهند کمی پرس و جو کنید.

ماسال

  • مجتمع اقامتی فاطمی ماسال

مجتمع فاطمی ماسال یکی از بهترین اماکن برای اقامت در ماسال محسوب می‌شود که در منطقه‌ای بکر و کوهستانی با مناظری خیره کننده واقع شده است. این مجتمع اقامتی دارای دو طبقه است و نورپردازی بسیار زیبایی در هنگام شب دارد. شاید با دیدن نام این مجتمع تصور کنید که چندین و چند ساختمان مختلف را در بر گرفته است اما جالب است بدانید که این مجتمع تنها یک ساختمان دو طبقه دارد و فضایی دنج و آرام را برای پذیرایی از شما عزیزان فراهم می‌کند. در این مجتمع اقامتی هر آنچه که نیاز دارید، فراهم شده است و با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌توانید از طبیعت بکر و دیدنی ماسال لذت ببرید.

خب دوستان عزیز کایت، نظر شما در مورد سفر به ماسال چیست؟ آیا تا به حال از این منطقه زیبا در تالش دیدن کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، به ما و سایر همراهان کایت بگویید که کجا اقامت داشته‌اید و نظرتان در مورد آن چیست؟ فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید