زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران | جاده ساحلی چابهار به بریس
مجتبی پورموسوی 1400/01/17 4721 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جاده ساحلی چابهار به بریس، یکی از تماشایی‌ترین و زیباترین جاده‌های ایران است که در میان روستای بریس و چابهار قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این جاده این است که شما می‌توانید در آن بهترین خاطرات عمر خود را رقم بزنید. ما تردد و رانندگی در جاده ساحلی چابهار به بریس، را به کسانی که رانندگی را دوست دارند پیشنهاد می‌کنیم، زیرا رانندگی در این جاده بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی می‌باشد.

یکی از مواردی که جاده چابهار بریس را از سایر جاده‌های ایران متمایز می‌سازد این است که این جاده در کنار دریای عمان امتداد دارد، و این مورد زیبایی این جاده را دو چندان کرده است.همچنین میتوانید در تور چابهار از دیدن این مناظر لذت ببرید.

برای تماشای مناظر زیبای جاده بریس چابهار باید چیکار کنیم؟!

برای  پا گذاشتن در زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران می‌بایست ابتدا از شهر چابهار خارج شوید و به سمت شرق حرکت کنید. یکی از بهترین پیشنهاد‌های ما به شما این است که در طول این سفر یک آهنگ آرام و زیبا را در خودروی خود پخش کنید که دیدن مناظر برای شما لذت بخش تر شود.

در حین لذت بردن از فضای اطراف این جاده، فاصله خود را با خودرو‌هایی که در جلوی شما هستند حفظ کنید، همچنین با سرعت مطمئنه حرکت کنید زیرا در این جاده علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، زیبایی‌های جانوری را نیز در دل خود جای داده است، به همین دلیل در این جاده، اکثرا شتران عبور می‌کنند و به همین منظور با سرعت مطمئنه حرکت کنید که اتفاق ناخوشایندی پیش نیاید.

چابهار-به-بریس

جاده ای پر سوژه‌های عکاسی

همانطور که اشاره شد در این جاده طبیعت خارق العاده و زیبایی وجود دارد که شما می‌توانید در گوشه ای از این جاده نگه دارید و با گرفتن عکس‌های پی در پی از مناظر ، خاطره فراموش نشدنی عبور از این جاده را در قاب عکس ثبت کنید.

جاده ساحلی چابهار به بریس، بهترین مکان برای یافتن سوژه برای عکاسان است. یکی از سوژه‌هایی که خیلی از عکاسان و گردشگران را مجذوب خودش کرده است، غروب آفتاب است.

 غروب آفتاب ، و دیدن غرق شدن خورشید در دل دریا یکی از زیباترین لحظه‌هایی است که شما می‌توانید در طول عبور از جاده چابهار به بریس، زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران تماشا کنید.

جاده بریس چابهار، را نمی‌توان آن را جاده خطاب کرد!!

با وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد نمی‌توانیم جاده ساحلی چابهار به بریس را یک جاده خطاب دهیم.

هنگام عبور کردن از این جاده محو تماشای صخره‌های زییایی می‌شوید که در امتداد ساحل قرار دارند و همچنین در مقابل آن کوه‌های مریخی وجود دارد که منظره شگفت انگیزی را رقم می‌زند که تنها در جاده چابهار بریس، دیده می‌شود.

چابهار-به-بریس

ترکیبی از صحرا، کوه و دریا تنها در جاده چابهار به بریس!

یکی از بهترین ویژگی‌های جاده چابهار بریس، این است که در تمام طول مسیر، شما در امتداد دریای زیبای مکران حرکت می‌کنید و همچنین در قسمتی از راه از مسیری صحرایی عبور می‌کنید که جلوه‌های بسیار زیبایی در آن قرار دارد که ما پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای این مناظر هم که شده حتما از این جاده عبور کنید.

جاذبه‌های گردشگری جاده بریس چیست؟!

در طول مسیر شما با مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیبایی رو به رو می‌شوید که از جمله این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از :

  • روستای رمین
  • پسابندر
  • خلیج گواتر
  • بندر‌بریس

پسابندر| بندری با حال و هوای قایق و کشتی‌های رنگارنگ

هنگام عبور از این جاده با پسابندر رو به رو می‌شوید که یکی از زیبا‌ترین مکان‌ها، از نظر گردشگران بوده است.

 وجود کشتی‌های کوچک و همچنین قایق‌های رنگارنگ زیبا، حال و هوای خاصی را به آن مکان بخشیده است، بسیاری از گردشگران در این منطقه با قایق‌های رنگارنگ و کشتی‌های زیبا عکس یادگاری می‌گیرند.

کشتی‌ها و قایق‌ها به منظور ماهیگیری در اسکله پهلو گرفته اند. و بسیاری از گردشگران از این کار استقبال کرده اند و کلی ماهی تازه از این کشتی‌ها و قایق‌ها خریداری می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های که توجه اکثر مسافران و گردشگران را به خودش جلب می‌کند، حرکت دسته جمعی ماهیان است . این ماهیان به طور دسته جمعی از آب بیرون می‌آیند و دوباره به آب باز می‌گردند، دیدن این حرکت برای گردشگران بسیار لذت بخش و هیجان انگیز بوده به طوری که ساعت‌ها محو تماشای این ماهیان می‌شوند.

چابهار-به-بریس

رمین| روستایی با ساحل بسیار زیبا و نقطه صفر مرزی

از دیگر جاذبه‌هایی که در جاده ساحلی چابهار به بریس وجود دارد، روستای رمین است. از جمله ویژگی‌های این روستا، ساحل آن است که بسیار زیبا و لذت بخش است، که همگی در امتداد جاده چابهار بریس قرار گرفته اند.

با رسیدن به انتهای روستای رمین شما به نقطه صفر مرزی می‌رسید. در آن قسمت شما می‌توانید با اجاره کردن قایق به گشت و گذار در دریا عمان بپردازید. همچنین این نوع قایق‌ها که به منظور اجاره در آن قسمت قرار گرفته اند زیاد نیستند. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد انجام چنین کاری را دارید حتما با خود پول نقد همراه داشته باشید زیرا تعداد مسافرانی که قصد سوار شدن به این قایق‌ها را دارند بسیار زیاد است.

ویژگی‌های بندر ماهیگیری بریس چیست!؟

علاوه بر زیبایی منحصربفرد جاده ساحلی چابهار به بریس در این جاده روستایی وجود دارد که نام آن روستای بریس می‌باشد.

بندر ماهیگری بریس، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. که این بندر در 60 کیلومتری چابهار قرار گرفته است. این بندر همچون شبه جزیره ای است که صخره‌های باشکوهی بر آن مشرف هستند. ارتفاع بندر‌بریس از دریا تنها 10متر است و حداقل آب در خور 4 متر می‌باشد.

این بندر اقامتگاه‌های بوم گردی وجود دارد که اگر قصد اقامت دارید در این بندر زیبا را دارید می‌توانید از این اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده کنید.

بریس، یک بندر ماهیگیری بسیار زیبا و در عین حال کوچک که گردشگران زیادی را به دلیل وجود سواحل چشم نواز به طرف خود می‌کشاند.

بندر‌بریس ، یکی از مهم‌ترین بنادر چابهار لقب گرفته است، زیرا در این بندر بیش از 200 سال است که صیادان در آن به ماهیگری مشغول هستند.

در این بندر ماهی‌های گوناگونی صید می‌شود که از جمله این ماهیان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شیر ماهی
  • ماهی شوریده
  • ماهی حلوا

و همچنین در بندر‌بریس میگو زیادی یافت می‌شود که بسیاری ازگردشگران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چابهار-به-بریس

نکات بسیار مهم در مورد عبور از جاده ساحلی چابهار به بریس

برای عبور کردن از زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران می‌بایست به چند نکته بسیار مهم توجه کنید.

قبل تاریکی هوا از جاده چابهار بریس عبور کنید

یکی از نکاتی که باید بیشتر نسبت سایرین به آن توجه کنید، این است که تلاش کنید که در هوای روشن از جاده چابهار به بریس گذر کنید.

زیرا این جاده از کیفیت آسفالت خوبی بهره نمی‌برد و همچنین شما در شب نمی‌توانید از دیدن منظره‌های جالب و دیدنی در طول سفر لذت ببرید. بنابراین از دیدن این مناظر چشم نواز محروم می‌مانید.

 به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در روز به گذر از جاده بپردازید که هیچ خطری شما را تهدید نکند و همچنین بتوانید به خوبی از دیدن مناظر لذت ببرید.

از سرعت بالا در این جاده پرهیز کنید

همانطور که گفته شد این جاده آسفالت خوبی ندارد، و همچنین در این جاده احتمال عبور شتران از جاده بسیار بالا است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از خطرات احتمالی با سرعت مطمئنه حرکت کنید تا بتوانید خیلی زود ماشین را کنترل کنید، بنابراین از سرعت بالا بپرهیزید.

در فصل سرد از این جاده عبور کنید

همانطور که می‌دانید قسمت جنوبی ایران بسیار گرم و داغ است. اگر می‌خواهید با این گرمای طاقت فرسا رو به رو نشوید، در فصل سرد یعنی پاییز و زمستان به عبور کردند از این جاده بپردازید.

سخن پایانی

 ما در این مقاله به بررسی جاذبه‌ها و نکاتی در مورد عبور از زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران پرداختیم. امیدواریم که نکات ذکر شده برای شما مفید و همچنین کاربردی بوده باشد و از همراهی شما با سایت کایت بسیار سپاسگذاریم. اگر با سوال و ابهامی‌در مورد زیباترین جاده ساحلی جنوب ایران رو به رو شدید، با پرسنل محترم سایت کایت تماس بگیرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید