بهترین روش سفر به تبریز |  سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما
زهرا نیرومند 1400/01/14 2549 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از کلان‌شهرهای ایران است که در بخش شمال غربی کشورمان قرار دارد. این منطقه به دلیل قرار داشتن در نواحی کوهستانی، دارای آب‌وهوایی بسیار مطبوع در تابستان بوده و در فصل‌‌های سرد سال نیز مکانی مناسب برای تفریحات و ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود. علاوه بر این، شهر تبریز جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی را در خود جای داده و مراکز خرید و تفریحی فراوانی نیز دارد. این موارد در کنار هم تبریز را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده و سالانه، خصوصا در فصل تابستان، گردشگران بسیاری را به وسیله تور تبریز سمت این شهر تاریخی می‌کشاند. اگر شما نیز قصد سفر به تبریز زیبا را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش اطلاعاتی در مورد سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما را در اختیارتان قرار داده و بهترین روش سفر به تبریز را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا تبریز

قبل از این‌که بخواهید بهترین روش سفر به تبریز را انتخاب کنید و در این مورد تصمیم بگیرید، ابتدا باید مبدا خود را مشخص نموده و فاصله تا مقصد را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله فرض می‌کنیم شما در تهران هستید و از این شهر قصد سفر به تبریز را دارید.

فاصله تهران تا تبریز حدود 631 کیلومتر است و زمان طی کردن این مسیر بستگی به وسیله نقلیه انتخابی شما دارد. اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید، حدود یک ساعت و 10 دقیقه در راه خواهید بود. سفر با قطار حدود 10 تا 12 ساعت و سفر زمینی در جاده‎‌ها با اتوبوس حدود 8  ساعت طول می‌کشد.

در صورتی که با ماشین شخصی به سفر می‎روید، باید بزرگ‌راه تهران-کرج را در پیش بگیرید و مسیر خود را به سمت قزوین، تاکستان، ابهر و زنجان ادامه دهید. سپس اتوبان زنجان-تبریز را تا رسیدن به مقصد دنبال کنید. طی کردن این مسیر حدود 6 ساعت زمان می‌برد.

تبریز

سفر به تبریز با اتوبوس

ارزان‌ترین راه رسیدن به تبریز، سفر با اتوبوس است. اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید، باید ابتدا بلیط اتوبوس تهران-تبریز را خریداری نمایید. بلیط را می‌توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری تهیه کنید. برای خرید بلیط به روش حضوری باید به یکی از پایانه‌های اتوبوس‌رانی مراجعه نموده و رزرو بلیط را انجام دهید. روش دوم، خرید آنلاین و غیرحضوری است که بسیار راحت‌تر بوده و زمان کمتری را نیز از شما می‌گیرد. برای این کار کافیست به یکی از سایت‌ها خرید بلیط مراجعه نموده و پس از انتخاب مسیر و روز سفر خود، بلیط را خریداری کنید و وجه آن را نیز از طریق کارت بانکی پرداخت نمایید. هزینه بلیط با توجه به نوع اتوبوس انتخابی، معمولی یا وی‌آی‌پی، متفاوت است. در صورت سفر با اتوبوس، اگر شرایط جوی هوا و وضعیت جاده‌ها مساعد باشد و اتوبوس توقف زیادی نداشته باشد، حدود  7.5 تا 8 ساعت در راه خواهید بود.

اتوبوس‌های تهران تبریز از یکی از 3 پایانه جنوب، غرب و پایانه بیهقی، سفر خود را آغاز می‌کنند و در نهایت به ترمینال مرکزی تبریز می‌روند. شما می‌توانید نزدیک‌ترین پایانه به محل زندگی خود را انتخاب کرده و سفر را از آن‌جا آغاز کنید. ساعات حرکت اتوبوس از 6 صبح شروع شده و تا 12 شب ادامه دارد و تقریبا هر نیم ساعت یک بار یک اتوبوس از یکی از ترمینال‌ها به سمت تبریز حرکت می‌کند. سفر با اتوبوس شاید کمی خسته‌کننده باشد، اما از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه است.

تبریز

سفر به تبریز با قطار

سفر با قطار کمی طولانی‌تر از اتوبوس است، اما بسیاری از مسافران قطار را به دلیل راحتی و ایمنی بیشتر آن انتخاب می‏کنند. ایستگاه قطار تهران-تبریز در غرب شهر تهران قرار دارد و فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد. شما به راحتی می‌توانید به ایستگاه قطار رفته و بلیط موردنظر خود را تهیه نمایید یا این کار را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید.

مسیر ریلی تهران-تبریز شامل 19 نوع قطار است که بسته به درجه‌ای که دارند، امکانات و سرویس‌دهی متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‏‎دهند. شما می‌توانید بسته به سلیقه و البته بودجه‌ای که در اختیار دارید، قطارهای درجه یک، دو، سه، قطارهای  لوکس، قطار سریع‌السیر و ... را برای سفر به تبریز انتخاب نمایید. قیمت بلیط با توجه به نوع قطاری که انتخاب می‎کنید، متفاوت است. سفر به تبریز با قطارهای معمولی حدود 13 ساعت طول می‌کشد، اما اگر بلیط قطارهای سریع‌السیر را تهیه نمایید در عرض 6 ساعت از تهران به تبریز خواهید رسید.

قطار تهران-تبریز پس از توقف در ایستگاه‌های کرج، آبیک، قزوین، تاکستان، خرمدره، سلطانیه، زنجان، هشترود، مراغه، بناب و عجب شیر، در نهایت به ایستگاه راه‌آهن تبریز رسیده و مسافران خود را پیاده می‌کند. ایستگاه ‌راه‌آهن تبریز حدود 9 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. مسافران می‌توانند به راحتی با استفاده از یک تاکسی از ایستگاه قطار به محل اقامت خود در تبریز بروند. 

تبریز

سفر به تبریز با هواپیما

استفاده از هواپیما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های سفر به تبریز است. مسیر هوایی تهران-تبریز یکی از پرترددترین مسیرهای داخلی کشور است که پروازهای آن از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام می‌شود. فاصله هوایی دو شهر  528 کیلومتر می‌باشد و پرواز نیز حدود یک ساعت و 10 دقیقه طول می‌کشد. شرکت‌های هواپیمایی متعددی چون ایرلاین کاسپین، ایران ایر، ایران ایر تور،  معراج، آتا، آسمان و قشم پروازهای این مسیر را برعهده دارند.

فرودگاه بین‌المللی تبریز، که با نام فرودگاه شهید مدنی شناخته می‌شود، یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین فرودگاه شمال غربی کشور است که در میدان بزرگ آذربایجان، بلوار شهید بابایی قرار دارد. اگر با هواپیما به تبریز سفر می‌کنید، نگران حمل‎ونقل از فرودگاه تا مرکز شهر نباشید. اتوبوس‌های فرودگاه مسافران را تا بازار تبریز هدایت می‌کنند. علاوه بر این بخش تاکسی‌رانی فرودگاه نیز به صورت 24 ساعته فعال بوده و خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد.

تبریز

در این مقاله در مورد روش‌های سفر به تبریز صحبت کردیم و اطلاعاتی در مورد سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما در اختیارتان قرار دادیم. سفر با هواپیما قطعا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به تبریز است، اما با توجه به گران بودن بلیط هواپیما کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید بلیط پرواز تهران-تبریز را دارید، می‌توانید این کار را از طریق آژانس هواپیمایی کایت انجام دهید. برای مشورت در مورد انتخاب بهترین ایرلاین و خرید بلیط موردنظر خود با شماره 02175097700  تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید. درصورتی که می‌خواهید سفر ارزان‌تری داشته باشید می‌توانید از اتوبوس یا قطار برای سفر به تبریز استفاده نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید