همه‌ چیزی که باید درباره برج‌‌های شعله باکو بدانید
3556 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


برج‌های شعله باکو، این برج‌های جوشنده و سوزان از قلب کشور آذربایجان، با ظاهری دلربا و فریبنده، این مقاله از مجله گردشگری وبسایت کایت را به خود اختصاص داده‌اند. باکو در چندین سال گذشته با انفجار ظهور هتل‌های لوکس مانند هتل‌های زنجیره‌ای مجلل فرمونت، ماریوت و فور سیزنز مواجه بوده است.
در ادامه اطلاعات کلی درخصوص ساخت و معماری برج‌های شعله باکو و مروری بر آن را مطالعه خواهید کرد. برای پیدا کردن بهترین تورهای باکو آذربایجان وارد صفحه "تور باکو" شوید.


اطلاعات ساخت و معماری برج‌های شعله باکو


سال‌های ساخت: 2008 تا 2011
موقعیت مکانی: باکو ، آذربایجان
معمار: شرکت HOK International و پیر بایلارگئون
مهندس سازه: بالکار موهندیسلیک
مهندس برق: شرکت فرانسیس کراهه و همکاران
شرکت ساخت‌و‌ساز: هولدینگ DIA آذربایجان
توسعه‌دهنده: آذینکو دیویلاپمنت ام‌ام‌سی
ارتفاع: 268 متر
مساحت: 28 هزار متر مربع
منطقه مسکونی: 234500 متر مربع


معرفی برج‌‌های شعله باکو


با ارتفاع حداکثر 190 متری، برج‌های مشعل باکو در بین بلندترین سازه‌های کشور آذربایجان قرار می‌گیرند. طراحی آن با ظاهری خمیده، ساخت این سازه‌ها را بسیار چالش‌برانگیز کرده بود. 
برج‌های مشعل باکو آذربایجان که به نماد مدرنیته این شهر بدل شده‌اند، برای در اختیار داشتن بهترین هتل و ریزورت جایزه بین‌المللی MIPIM20133 را دریافت کرده و سرمایه‌گذاری خود را در بازار املاک نوآورانه اروپا افزایش داده است.
از طریق پیمایش‌های انجام‌شده شهری تاثیرگذار، از نورپردازی طراحی‌شده در برج‌های شعله باکو به عنوان یکی از جدیدترین‌ها و موفق‌ترین‌ها یاد شده است.

نمای نزدیک برج‌های شعله باکو
موقعیت مکانی برج‌های شعله باکو 


واقع در سواحل دریای خزر، در ساحل جنوبی شبه‌جزیره آبشرون و روی تپه‌ای رو به خلیج باکو، پایتخت کشور آذربایجان، قلب قدیمی و تاریخی شهر، این مکان دیدنی سه‌گانه هویت تاریخی باکو آذربایجان را ارتقا بخشیده و افق دید آن را دچار تغییر و تحولاتی چشم‌گیر ساخته است.


توصیف جذابیت‌های ظاهری و معماری


برج‌ها که طراحی‌شان به دستان پیر بایلارگئون انجام شده، یک سازه مثلثی متصل را به کمک یک پایه روی یک سکوی ناهموار سوار کرده است. اشکال منحنی‌طور برج‌ها مانند قطعات یک گردبند به یک نقطه می‌رسند.
این مجموعه متشکل از سه برج است که روی یک سکوی مشترک قرار گرفته‌اند که به عنوان یک لنگر برای کل پروژه عمل کرده و امکانات رفاهی و خرید را برای ساکنین و بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است.
•    برج اول: مسکونی: 33 طبقه، 190 متر ارتفاع
•    برج دوم: هتل: 30 طبقه، 160 متر ارتفاع
•    برج سوم: اداری: 28 طبقه، 140 متر ارتفاع
•    فضای میانی برج‌ها: فضای تفریحی و خرید، ارتفاع 78 متر

نمای دور برج‌های شعله باکو
فضای میانی برج‌ها


سکو با ارتفاع 78 متری در سه طبقه ساخته شده و یک سقف شیشه‌ای مواج داشته که با الگوی کندوی عسل تزئین شده است. در این مکان، امکانات تفریحی، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها، و فروشگاه‌ها قرار گرفته‌اند. هر برج 50 فضای پارکینگ در اختیار دارد.


برج اول: برج مسکونی


برج مسکونی با 33 طبقه، بلندترین برج در بین این برج‌های مشعل باکو بوده و در قسمت جنوبی آن واقع شده است و 130 آپارتمان لوکس با ویوهای شگفت‌انگیز از دریای خزر و باکو را می‌توانید در آنجا شاهد باشید. این ساختمان دارای یک باشگاه ورزشی مجهز به استخر و سونا در کنار سایر امکانات رفاهی تفریحی است. 


برج دوم: هتل


مدیریت این هتل با هتل‌های فرمونت واقع در گوشه شمالی این محوطه بوده و دارای 318 اتاق است که 61 مورد از آن‌ها آپارتمان‌هایی هستند که در بین 30 طبقه پخش شده‌اند.
رنگ‌آمیزی طبیعی مورداستفاده‌قرارگرفته در تزئینات اتاق‌ها توسط ازهم‌فروپاشی رنگ‌ها در برج شدت پیدا کرده و کاملاً سوئیت‌های رویال، با پرداختی قرمزرنگ را جذابیت بخشیده است. بخش‌های سفارشی، مانند یک چلچراغ همراه با قطعات اشک و ارتفاع 6 متر، جذابیت فوق‌العاده‌ای به لابی آن در ارتفاع 17 متری بخشیده است.
مجموعه‌ای از هنرهای معماری از سوی هنرهای زیبای فارمبوی، طراحی نوآورانه ساختمان را تکمیل کرده است.

نمای داخلی برج‌های شعله باکو
برج سوم: برج اداری


برج اداری در سمت غربی مجموعه، پایین‌ترین در بین سه برج، با ارتفاع 140 متری در 28 طبقه، بیش از 33000 متر مربع از دفاتر تجاری انعطاف‌پذیر را در اختیار صاحبین کسب‌وکار قرار می‌دهد.


فعالیت‌ها و خدمات برج‌های شعله باکو در یک نگاه


مهمانان از 6 انتخاب پیش‌رویشان برای غذاخوری‌ها از لوکس‌ترین تا معمولی‌ترین در کنار خدمات سرویس‌دهی به اتاق‌های 24 ساعته لذت خواهند برد.
در چشمه آب معدنی فرمونت باکو آذربایجان لذت ببرید و خودتان را جوان‌تر و نیرومندتر از قبل بیابید. نُه اتاق درمانی چندمنظوره، دو اتاق درمانی خشک، استخر سربسته و حمام‌های سنتی را خواهید دید. در پیشرفته‌ترین و مجهزترین باشگاهی که به عمر خود دیده‌اید، در کنار یک مرکز فیتنس تخصصی ورزش کنید یا در استخر روباز روی پشت بام ما همراه با جکوزی لذت ببرید.
سایر امکانات و خدمات این مرکز به شرح زیر است:
کلوب جاز، استخر اکسیژن، کافه چشمه آب معدنی، کافه بالکون، پنج طبقه فرمونت طلایی با خدمات پیشخدمت در محل، در کنار ویوی فوق‌العاده جذاب و دیدنی دریای خزر، 3500 متر مربع چشمه آب معدنی، استخر مخصوص کودکان، 2500 متر مربع فضای ملاقات برای مراسم‌ها و رویدادهای گروهی، مرکز تجاری، دسترسی کامل به اینترنت بدون سیم، سینمای انحصاری آی‌مکس واقع در فضای میانی برج‌ها

نمایی داخلی دیگری از برج‌های شعله باکو
امکانات اقامتی برج‌های شعله باکو


برج‌های مشعل باکو فرمونت طراحی شده‌اند تا خدمات و استانداردهای فوق پنج ستاره را به بازدیدکنندگان و توریست‌های خود ارائه دهند، و 229 اتاق مهمان و سوئیت اختصاصی در کنار 19 آپارتمان با تمام امکانات جزء خدمات و امکانات فرمونت طلایی محسوب می‌شود که بالاترین سطح از خدمات تخصصی و ویژه را به خود اختصاص داده است.
در این اتاق‌ها بالش‌های فوق‌العاده نرم و لطیف مخمل و باکیفیت همراه با بالش‌های درجه یک و معتبر در کنار حمام‌هایی به زیبایی و فوق‌العادگی چشمه‌های آب معدنی با دوش‌های لوکس و بی‌نظیر، فضای درونی اتاق‌های مهمان ما را بی‌همتا ساخته و در عین حال تصویری خیره‌کننده از دریای خزر در باکو آذربایجان را به شما ارائه می‌دهد.
با در اختیار داشتن امکانات حمام لِلابو رُز در کنار تلویزیون‌های ال‌سی‌دی 46 اینچ، پنل‌های رسانه‌ای همراه با اتصاد آی‌پاد، سینمای داخلی، دستگاه‌های نسپرسو و خدمات اتاق 24 ساعته، امکانات اقامتی برج‌های شعله باکو آذربایجان را دوچندان ساخته است؛ در ضمن حق سیگار کشیدن در اینجا را ندارید و باید فقط ورزش کنید و استراحت نمایید.
در تمام اتاق‌های مهمان این برج‌ها، دسترسی به اینترنت بدون سیم وجود دارد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید