جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه | 10 دیدنی معروف کوش آداسی
علیرضا مشرقی 1400/01/02 2422 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار کوچک ترکیه است که در نزدیکی ازمیر قرار دارد. این شهر ساحلی، جاذبه‌های طبیعی زیادی را در خود جای داده است و همانند سایر شهرهای ترکیه، تاریخی کهن نیز دارد که به دولت عثمانی و حتی حکومت بیزانس شرقی باز می‌گردد. کوش آداسی از نظر موقعیت جغرافیایی و نوع تفریحاتی که در آن امکان پذیر است، شباهت زیادی به آنتالیا دارد. شاید بسیاری از افراد که کوش آداسی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، در یک هتل بسیار لوکس اقامت خواهند کرد تا حتی یک لحظه نیز پای خود را از محیط هتل بیرون نگذارند و در عین حال بدون وقفه تفریح کنند! اگر قصد دارید تا در چنین هتلی اقامت داشته باشید، می‌توانید مقاله ما را در مورد بهترین هتل های uall کوش آداسی مطالعه نمایید. اما باید بدانید با وجود آنکه کوش آداسی شهر کوچکی است، تفریحات شما محدود به محوطه هتل نیست و می‌توانید در هر روز، از چندین جاذبه گردشگری کوش آداسی دیدن فرمایید. اگر شما نیز اهل ماجراجویی هستید و در هر سفر خود می‌خواهید از تمامی جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد دیدن کنید، با کایت همراه باشید تا جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه را بهتر بشناسید! با کایت 10 مورد از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه را بشناسید و از آنها دیدن فرمایید.

معرفی 10 جای دیدنی و معروف کوش آداسی

خب همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، کوش آداسی منطقه‌ای بسیار زیبا و ساحلی است که صدها جاذبه طبیعی دیدنی را در خود جای داده است. همچنین تاریخ غنی و چند هزار ساله ترکیه، رد پایی محو را در این شهر از خود به جای گذاشته است که می‌توانید از آن بازدید نمایید. پس با ما همراه باشید تا 10 دیدنی معروف کوش آداسی را بشناسید.

معبد آرتمیس | یکی از عجایب هفتگانه

بهتر است لیست جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه را با یکی از عجایب هفتگانه عصر جدید آغاز کنیم. اگر کمی در مورد عجایب هفتگانه دنیا تحقیق کنید، با نام معبد آرتمیس رو به رو خواهید شد. معبد آرتمیس در شهر باستانی افه سوس قرار داشت و محلی برای عبادت یکی از ایزدبانوهای آن دوران، یعنی آرتمیس محسوب می‌شد. در آن زمان ساخت چنین بنای زیبایی که شباهت زیادی به معابد یونانی دارد، کار بسیار دشواری بود. جالب است بدانید که منطقه‌ای که معبد در آن قرار دارد، منطقه‌ای باتلاقی بود و حمل و نقل مصالح و مخصوصا ستون‌های 20 متری معبد به این محل، یک چالش بزرگ به حساب می‌آمد. شهر افه سوس به دلیل قرار داشتن در مسیر مبادلاتی، رونق بسیار زیادی داشت و این معبد نیز بر اهمیت آن افزوده بود. متاسفانه این معبد یک بار به صورت کامل در آتش سوخت و بازسازی شد اما در نهایت با رواج مسیحیت، از ارزش این معبد کاسته شد و در پایان آن را به دست فراموشی سپردند. امروزه تنها ستون‌های مخروبه‌ای از معبد آرتمیس به جای مانده است اما بازدید از آن اکیدا توصیه می‌شود. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معبد آرتمیس، می‌توانید مقاله کایت را در این مورد مطالعه نمایید.

معبد آرتمیس

افه سوس | تمدنی فراموش شده

در دوره جنگ‌های صلیبی، زمانی که سربازان به منطقه ترکیه کنونی رسیدند، خسته و مجروح به دنبال محلی برای استراحت می‌گشتند. در آن دوران سینه به سینه روایت شده بود که شهری بندری و بسیار پر رونق در بین ازمیر و کوش آداسی کنونی قرار دارد که به افه سوس معروف است. اما آنها هر چه قدر به دنبال این بندر قدیمی گشتند، چیزی نیافتند. در نهایت با خرابه‌هایی رو به رو شدند شباهت زیادی به معبد آرتمیس داشت و متوجه شدند که دیگر خبری از این شهر پر رونق نیست. این شهر با دیرینه هزاران ساله، امروزه دیگر از روی نقشه محو شده و جای خود را به شهر سلجوک داده است، اما با این حال، هنوز هم آثار باستانی زیادی در این منطقه وجود دارد که حتما باید از آنها دیدن کنید.

افه سوس

دیدایما | افسانه‌ای دیرینه

دیدایما یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود که در زمان کنستانتین، کانون توجه بود. دیدایما بعد از دلفی یونان، دومین تالار مذهبی و بزرگ در دنیای باستان محسوب می‌شده و ارزش بسیار زیادی داشته است. این مکان در دوران باستان، مرکز تمرکز افراد تمدن هلینمی به شمارمی‌امده و از همین رو دیدایما را در چنین مکانی بنا کرده بودند. ظاهر این مکان با وجود ستون‌های عظیم سفید رنگ، بسیار افسانه‌ای است و شما را به یاد داستان‌های حماسی یونانی می‌اندازد. متاسفانه این مکان نیز از تاخت و تاز زمان و ورق خوردن برگ کتاب تاریخ در امان نبوده و امروز تنها خرابه‌هایی از آن تمدن کهن به جای مانده است. اما با این حال تماشای این تمدن از بین رفته خالی از لطف نخواهد بود.

دیدما

پرینه | رد پای تمدنی چند هزار ساله

پرینه را بی شک باید در لیست مهم‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی قرار دهید. پرینه که در منطقه کوهستانی و زیبای کوش آداسی واقع شده است، بازتابی از تمدن هلیمنی و دوره اوج یونانیان به حساب می‌آید. جالب است بدانید که باستان‌شناسان قدمت این منطقه را به 450 سال پیش از میلاد مسیح، یعنی حدود 2500 سال پیش نسبت داده‌اند. پس این بنا را می‌توان هم دوره با هخامنشیان و دوره اوج امپراتوری ایران نیز دانست. در آن دوران این شهر رونق بسیار زیادی داشته و حتی در آن دوران یک آمفی تئاتر با ظرفیت 6500 نفر در این مکان بنا شده بود که امروز تنها خرابه‌ای از آن به جای مانده است. متاسفانه دلیل اصلی از بین رفتن تمدن در این منطقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه میندر است.

گوورجین آداسی | کلانتری باستانی کوش آداسی

امنیت از ابتدای تاریخ بشیریت، بسیار حائز اهمیت بوده و همراه افرادی گماشته می‌شدند تا از قانون و امنیت مردم پاسداری کنند. گورجین آداسی نیز نوعی پایگاه و کلانتری محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن 19 ام میلادی باز می‌گردد. در آن دوران که قیام مورا از طرف قوم عثمانی انجام شد، این پایگاه را بنا کردند تا پاسبانی جزیره را دهند. حال حدود 120 سال از این موضوع می‌گذرد و گوورجین آداسی تبدیل به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی شده است.

میلتوس | شهری به جای مانده از دوران باستانی

همانطور که تا به اینجای کار متوجه شدید، تمدن هلنیستی‌ها و یونانیان در منطقه کوش آداسی حدود دو هزار و 500 سال پیش حضور داشتند و اکثر بقایای تاریخی به آن دوران تعلق دارد. از آن دوران تنها خرابه‌هایی نابود شده به جای مانده است و در همان دوران تمدن آنها از بین رفته و به پایان رسیده است. اما در این میان برخی از مناطق جان سالم به در بردند و زندگی در آنها به جریان خود ادامه داده. در این میان باید به شهر میلتوس اشاره کنیم که قدمت آن به دوران هلنیستی‌ها باز می‌گردد اما زندگی در آن تا دوران سلجوقیان و قرن 14 ام میلادی ادامه داشته است!

پارک ملی دلتای آیدین | پارکی باستانی

پارک ملی دلتای آیدین یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود که حتما بازدید از آن را باید در برنامه سفر خود قرار دهید. این پارک نه تنها یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی، بلکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی تمام ترکیه به شمار می‌آید و جالب است بدانید که این پارک از جانب مردم یک پارک مقدس محسوب می‌شود و قدمت آن به قرن هشتم و نهم میلادی باز می‌گردد! به همین خاطر در این پارک می‌توانید از درختان بسیار قدیمی و قطوری که صدها سال قدمت دارند، دیدن فرمایید.

جزیره‌ی کبوتر| دژی باستانی در دل دریا

اگر از روی نقشه گوگل نگاهی به کوش آداسی بیاندازید، خواهید دید که یک گذرگاه 350 متری در نزدیکی کوشی آداسی وجود دارد که به یک جزیره کوچک ختم می‌شود. این جزیره کوچک، جزیره کبوتر نام دارد و قلعه‌ای قدیمی در آن واقع شده است که قدمت آن به دوران امپراتوری بیزانس و قرن 12 میلادی باز می‌گردد. پس از سرنگونی حکومت بیزانس و پیروزی دولت عثمانی، این قلعه قدیمی و جزیره کبوتر متروکه ماند و به همین خاطر، دزدان دریایی در آن مستقر شدند و سالیان سال در آن زندگی می‌کردند! امروزه این جزیره تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی شده است و ده‌ها رستوران و کافه بسیار زیبا در آن مشغول به کار هستند.

غار کاراجا | غار شگفت انگیز باستانی

ترکیه و منطقه کوش آداسی جزء مناطقی محسوب می‌شود که قدمت باستانی دارد و منظور ما از باستانی، دوران بیزانس یا پیش از آن نیست. بلکه در اینجا صحبت از انسان‌های اولیه می‌کنیم! جالب است بدانید که در غارهای زیرزمینی این منطقه همانند غار کارجا که در 9 کیلومتری جاده تورگوت کوش آداسی قرار دارد، آثاری از تمدن‌های باستانی و ابتدایی انسان یافته شده است که قدمت چندین و چند هزار ساله دارند! این غار علاوه بر جنبه تاریخی و باستانی، ظاهری بسیار عجیب دارد و جزء غارهای شگفت‌انگیز در تمام دنیا محسوب می‌شود. رسوبات در طی هزاران سال شکل عجیبی به خود گرفته‌اند و جالب است بدانید که برای بازدید از این غار، لازم نیست سوار بر قایق باشید و می‌توانید در میان غار، روی یک پل چوبی قدم بزنید. فقط در نظر داشته باشید که این غار در هر سال به مدت چند ماه بسته است تا دولت آن را از نظر ایمنی، مستحکم کند.

شبه جزیره دیلک | مکانی دنج در کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر کاملا توریستی محسوب می‌شود و این کاملا طبیعی است که در اکثر روزهای سال، جمعیت زیادی در آن حضور داشته باشند. اما اگر شلوغی و ازدحام جمعیت را دوست ندارید و به دنبال یک مکان دنج هستید، ما به شما شبه جزیره دیلک را معرفی می‌کنیم. این شبه جزیره محیطی آرام دارد و بهشت عاشقان طبیعت به حساب می‌آید. در این جزیره می‌توانید طبیعت گردی کنید یا از تفریحات آبی لذت ببرید.

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد سفر به کوش آداسی چیست؟ آیا تا به حال از این جزیره بازدید کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، به نظر شما بهترین جاذبه گردشگری کوش آداسی کدام است؟ یا اصلا کدام یک را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و به ما کمک کنید تا این لیست را همراه با هم تکمیل کنیم. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم، پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید