مسیر و مسافت تهران چابهار | معرفی 5 راه سفر به چابهار
شراره رحیمی 1399/10/22 61847 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چابهار در استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی ایران می‌باشد که جاذبه‌های گردشگری متفاوتی را در دل خود جای داده است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج کشور به سوی خود می‌کشاند. به علاوه از آن‌جایی که بندر زیبای چابهار در منطقه آزاد قرار گرفته است، مکان بسیار مناسبی برای خرید‌های کلی و جزئی نیز به شمار می‌رود. جالب است بدانید که خاک سواحل چابهار به رنگ قرمز است و به اعتقاد محلی‌ها زندگی در این بندر زیبا و منحصر به فرد همانند راه رفتن بر روی مریخ می‌باشد که شما نیز می‌توانید این عقیده را با سفر به کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری چابهار کاملا حس کنید و تجربه‌ای متفاوت از سایر سفرهایتان در کنار همسفرانتان برای خود به ارمغان آورید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از مسیر و مسافت تهران- چابهار و راه‌های سفر به این بندر را در اختیارتان قرار دهیم.

موقعیت مکانی چابهار

بندر زیبای چابهار با مساحتی تقریبا حدود 17155 کیلومتر مربع در جنوب شرقی ایران در حاشیه آب‌های گرم اقیانوس هند و دریای عمان واقع شده است. این بندر از سمت شرق به پاکستان، از سمت غرب به استان‌های هرمزگان و کرمان، از سمت شمال به شهرستان‌های نیکشهر و ایرانشهر و از جنوب به دریای عمان محدود می‌شود. به علاوه چابهار از سطح دریا تقریبا حدود 7 متر ارتفاع دارد و در 738 کیلومتری مرکز استان، در 721 کیلومتری زاهدان و در 900 کیلومتری بندر کراچی قرار گرفته است. بندر چابهار از نظر موقعیت جغرافیایی همانند بندر میامی در شبه جزیره فلوریدای آمریکا می‌باشد که شرایط آب و هوایی آن نیز دقیقا مثل بندر میامی است. لازم به ذکر است که چابهار با بریدگی منحصر به فرد خود، بزرگ‌ترین خلیج ایران به شمار می‌رود که نزدیک‌ترین آبراه به اقیانوس هند می‌باشد. علاوه بر آن بندر بسیار زیبای چابهار به دلیل موقعیت قرارگیری خود از طریق آب‌های آزاد از نزدیک‌ترین مسیر دسترسی به کشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان و ازبکستان که در خشکی آسیای میانه محصور شده‌اند، برخوردار می‌باشد و به همین دلیل نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

مسیر و مسافت تهران- چابهار

بندر چابهار در 1815 کیلومتری تهران قرار گرفته است که برای رسیدن به آن تقریبا حدود 19 ساعت و 26 دقیقه در مسیر خواهید بود. به منظور دسترسی به بندر چابهار از مبدا تهران باید از شهرهایی نظیر قم، اصفهان، یزد، کرمان و بم عبور کنید که در این صورت در طول مسیر می‌توانید در هر کدام از شهرها که مایل بودید، توقف کنید و به گشت و گذار یا خرید کردن بپردازید و پس از تجدید قوا و استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهید. مثلا در شهر قم می‌توانید به زیارت حضرت معصومه (ع) بروید که به همین منظور نیز می‌توانید استراحت کوتاهی داشته باشید. استان سیستان و بلوچستان دارای فرهنگ غنی، سواحل دل‌انگیز، طبیعتی بکر و ناب و... می‌باشد که به جرات می‌توان گفت طی کردن 1815 کیلومتر مسیر از تهران تا چابهار ارزش دیدن این همه زیبایی را دارد و بدون شک با تماشای دریای آبی بیکران خستگی سفر کاملا از بین خواهد رفت.

مسیر تهران به چابهار

معرفی 5 راه سفر به چابهار

به طور کلی برای سفر به چابهار راه‌های زیادی وجود دارد. به این منظور شما می‌توانید در تور چابهار شرکت کنید و یا با خودرو شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار خودتان را به بندر زیبای چابهار برسانید که در ادامه به بررسی هر کدام از راه‌های سفر به چابهار خواهیم پرداخت.

  • تور چابهار

بدون شک خرید تور چابهار راحت‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین گزینه‌ سفر به این بندر زیبا و دل‌انگیز می‌باشد. به این منظور شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن با یک جست و جوی ساده با تلفن همراه خود به تمامی تورهای چابهار که توسط آژانس‌ها برگزار می‌شوند، دسترسی پیدا کنید و بهترین و مناسب‌ترین تور چابهار را خریداری کنید. پس از آن با پرداخت هزینه اپراتور تور چابهار مابقی کارها نظیر تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل و... را برای شما انجام می‌دهد و برای گشت و گذار داخل شهر و بازدید از جاذبه‌های جابهار تدارک می‌بیند. به علاوه برای مشاهده تور چابهار که توسط آژانس کایت برگزار می‌شود نیز می‌توانید وارد صفحه "تور چابهار" شوید. 

مقصد تهران به چابهار

  • سفر با هواپیما

سفر با هواپیما سریع‌ترین راه سفر به چابهار می‌باشد و تقریبا حدود 1 ساعت و نیم به صورت مستقیم و 3 و نیم به صورت غیر مستقیم طول می‌کشد تا شما بتوانید خودتان را به چابهار برسانید. لازم است بدانید که هواپیما در فرودگاه کنارک چابهار به زمین می‌نشیند که پس از آن با طی کردن مسافت کوتاهی به چابهار خواهید رسید. به این منظور کافیست وارد سایت کایت شوید تا بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید. توجه داشته باشید که هزینه بلیط هواپیما با توجه به نوع ایرلاین و کلاس پروازی متفاوت می‌باشد. البته ناگفته نماند در صورتی که در برنامه سفرتان انعطاف به خرج دهید، می‌توانید برای خرید بلیط ارزان قیمت چابهار روی بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز حساب کنید.

سفر به هواپیما

  • سفر با خودرو شخصی

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به مسافرت با خودرو شخصی و رانندگی طولانی مدت علاقمندید، می‌توانید خودتان را برای 19 ساعت رانندگی از تهران به سمت چابهار آماده کنید و نهایت لذت را ببرید. از این رو در سفر زمینی با خودرو شخصی ابتدا باید وارد بزرگ‌راه خلیج فارس شوید و سپس از شهرهایی نظیر قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان و بم عبور کنید تا به استان سیستان و بلوچستان وارد شوید و به سمت چابهار حرکت کنید. توجه داشته باشید که سفر تقریبا سختی را در پیش دارید و علاوه بر گرما لازم است به هزینه بنزین نیز فکر کنید.

سفر به چابهار با ماشین شخصی

  • سفر با اتوبوس

در ابتدا لازم است بدانید که سفر با اتوبوس به چابهار نسبت به خودرو شخصی بسیار مقرون به صرفه و ارزان‌تر می‌باشد. توجه داشته باشید که در سفر با اتوبوس ممکن است کمی دیرتر به مقصد برسید، اما بدون شک زیبایی‌های مسیر ارزش یک سفر طولانی را دارد. از این رو هر روز صبح از ترمینال جنوب تهران به مقصد چابهار اتوبوس حرکت می‌کند.

  • سفر با قطار

از مبدا کلان شهر تهران برای سفر به بندر زیبای چابهار قطار مستقیم وجود ندارد. اما اگر قصد دارید که با قطار به این بندر سفر کنید، می‌توانید از تهران به مقصد بندر عباس بلیط قطار تهیه کنید و پس از رسیدن به بندر عباس با اتوبوس به چابهار بروید. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما قبل از رسیدن به بندر عباس به صورت اینترنتی یا تلفنی بلیط اتوبوس به مقصد چابهار را تهیه کنید تا زیاد در ترمینال معطل نشوید. به علاوه می‌توانید خودتان را با قطار از مبدا تهران به زاهدان یا کرمان برسانید و از آن‌جا با اتوبوس به چابهار سفر کنید.

سفر به چابهار با قطار

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به بررسی مسیر و مسافت تهران- چابهار پرداختیم و راه‌های سفر به چابهار را در اختیارتان قرار دادیم. بندر زیبای چابهار جاذبه‌های گردشگری فراوان و متفاوتی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها سفری هیجان‌انگیز و منحصر به فرد برای گردشگران به وجود خواهد آورد. اگر قصد دارید که به بندر زیبای چابهار سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت به نشانی https://kite.ir/Blog  شوید تا از این بندر زیبا اطلاعات بیشتری به دست آورید و سفر به یادماندنی و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید