کوش آداسی کجاست؟ راهنمای سفر به کوش آداسی آپدیت پاییز ۹۹
علیرضا مشرقی 1399/10/02 3591 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


صنعت گردشگری ترکیه در چند سال اخیر رشد چشم گیری داشته است و به همین خاطر می‌توان گفت که ترکیه جزء کشورهایی به حساب می‌آید که صنعت گردشگری آن تنها محدود به یک شهر یا یک منطقه خاص نیست و بسیاری از شهرهای آن دیدنی هستند و قابلیت جذب گردشگر را دارند. در گذشته مسافران ترکیه، تنها استانبول را برای گشت و گذار و یا حتی خرید انتخاب می‌کردند و پس از چند سال، آنتالیا به این لیست اضافه شد. حال مسافران ترکیه می‌توانند بین شهرهای استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر و وان یکی را برای سفر خود انتخاب کنند. در بین این شهرها، کوش آداسی شهری است که نام آن برای شما تازگی دارد. با وجود آنکه چند سالی از شهرت کوش آداسی می‌گذرد، اما هنوز هم بسیاری از افراد در سراسر دنیا در مورد آن شناختی ندارند. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با کوش آداسی آشنا کنیم تا بتوانید در مورد انتخاب مقصد سفر خود، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید تا با راهنمای سفر به کوش آداسی (آپدیت پاییز 99) آشنا شوید.

کوش آداسی کجاست؟

قطعا پیش از آنکه بخواهیم در مورد راهنمای سفر به کوش آداسی صحبت کنیم، باید بدانیم که اصلا کوش آداسی کجاست!؟ این شهر در استان آیدین ترکیه و در بخش ساحلی دریای اژه واقع شده است. قطعا شما پایتخت ترکیه یعنی ازمیر را می‌شناسید، پس اگر بخواهیم در مورد موقعیت کوش آداسی بهتر صحبت کنیم، باید بدانید که کوش آداسی در 95 کیلومتری ازمیر واقع شده است و از مرکز شهر آیدین حدود 71 کیلومتر فاصله دارد. این شهر ساحلی زیبا در جنوب شهر باستانی سلجوق، جنوب غرب گرمنجیک و شمال غرب سوکه قرار گرفته است. شاید بد نباشد بدانید که کوش آداسی در زبان ترکی، جزیره پرنده معنا می‌دهد و این به دلیل طبیعت بکری است که این منطقه در گذشته داشته است.

اطلاعات کلی کوش آداسی

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر

پیش شماره کشور: ۹۰+

پیش شماره شهر: ۲۵۶

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت-۵۰ هرتز

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم عقب تر از تهران

شماره‌های اضطراری: آتش نشانی ۱۱۰، آمبولانس ۱۱۲، پلیس ۱۵۵

آب و هوای کوش آداسی

پر واضح است که کوش آداسی به دلیل مجاورت با دریای اژه، آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد. به دلیل رطوبت بالای هوا در کوش آداسی، اختلاف دما بین فصل‌های مختلف خیلی زیاد نیست و شاید در تابستان با گرمای 30 درجه، تنها وجود رطوبت بالا کمی شما را آزار دهد. در طول تابستان احتمال بارش باران نزدیک به صفر می‌رسد اما در عین حال در فصل زمستان، شاهد بارش‌های مکرر در این شهر ساحلی خواهید بود. اگر تصور می‌کنید که آب و هوای کوش آداسی به استانبول شباهت دارد، سخت در اشتباه هستید. آب و هوای این شهر بی شباهت به ازمیر نیست اما هیچ شباهتی به استانبول ندارد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

در این قسمت یک راست شما را به سراغ اصل مطلب می‌بریم. ماه‌های جولای، ژوئن و می، به ترتیب جزء شلوغ‌ترین ماه‌های کوش آداسی محسوب می‌شوند. در این سه ماه آب و هوا بسیار مطلوب است و به همین خاطر گردشگران زیادی این ماه‌ها را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می‌کنند. پس با توجه به نسبت عرضه و تقاضا، قیمت بلیت هواپیما و رزرو هتل‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند و برای سفر به کوش آداسی باید هزینه بیشتری را بپردازید.  

از طرف دیگر خلوت‌ترین ماه کوش آداسی نیز نوامبر است. در این فصل بارش‌های زیادی رخ می‌دهد و هوای نسبتا سردی حکم فرمایی می‌کند. از این رو خبری از تفریحات آبی نیست و همین موضوع باعث می‌شود گردشگران زیادی این فصل را برای سفر خود انتخاب نکنند. ما در این بخش خلوت‌ترین و شلوغ‌ترین فصل سفر به کوش آداسی را معرفی کردیم که به ترتیب ارزان‌ترین و گران‌ترین زمان سفر به کوش آداسی به شمار می‌آیند. اما انتخاب اینکه کدام یک برای شما بهترین زمان سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود، با خودتان است!

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

هزینه‌های سفر به کوش آداسی

پیش از آنکه در مورد انتخاب یک مقصد برای سفر تصمیم‌گیری کنید، باید در مورد آن شهر اطلاعات کافی به دست بیاورید. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که روی تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود، هزینه‌های سفر هستند. از این رو در اینجا قصد داریم تا شما را با هزینه‌های سفر به کوش آداسی آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم‌گیری دقیقی داشته باشید.

هزینه‌های اقامت در کوش آداسی

قطعا بیشترین هزینه‌ای که در طول سفر پرداخت می‌کنید، هزینه‌های اقامت خواهد بود. از این رو در اینجا قصد داریم تا شما را با هزینه اقامت در انواع اقامتگاه‌های کوش آداسی آشنا کنیم. به صورت کلی شما می‌توانید درون هاستل یا  هتل اقامت داشته باشید. هاستل‌ها همان مسافرخانه‌های خودمان هستند که اصلا خدمات هتل را ارائه نمی‌دهند و قیمت بسیار کمی دارند. برای اقامت در یک هاستل کوش آداسی، هزینه‌ای بین 40 تا 65 لیر پرداخت خواهید کرد. اما اگر قصد دارید تا درون هتل اقامت داشته باشید، می‌توانید یکی از هتل‌های یک تا پنج ستاره را انتخاب نمایید. نرخ اقامت در هتل‌ها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند متفاوت هستند اما در این قسمت میانگینی از نرخ اقامت در هتل‌های کوش آداسی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • میانگین نرخ اقامت در هتل‌های ۱ ستاره: بین 100 تا 120 لیر
  • میانگین نرخ اقامت در هتل‌های ۲ ستاره: بین ۱۵0 تا ۲۷۵ لیر
  • میانگین نرخ اقامت در هتل‌های ۳ ستاره: بین 115 تا 320 لیر
  • میانگین نرخ اقامت در هتل‌های ۴ ستاره: بین 150 تا 550 لیر
  • میانگین نرخ اقامت در هتل‌های ۵ ستاره: بین 350 تا 850 لیر


البته باید در نظر داشته باشید که نرخ اقامت در هتل به پیک سیزن نیز بستگی دارد. زمانی که در پیک سیزن به کوش آداسی سفر کنید، نرخ اقامت بین 30 تا 100 درصد افزایش خواهد داشت. پس اگر قصد سفر در پیک سیزن را دارید، برای کاهش هزینه‌های سفر بهتر است از چند ماه قبل رزرو خود را انجام دهید.

هزینه خوراک در کوش آداسی

هزینه‌های خورد و خوراک در کوش آداسی با سایر شهرهای ترکیه هیچ تفاوتی ندارد. البته باید این مساله را در نظر داشته باشید که بسیاری از سکنه شهرهای توریستی ترکیه به دلیل سودجویی، به جای لیر با دلار اجناس خود را می‌فروشند. اما به صورت کلی معاملات باید با لیر ترکیه انجام شوند.

  • هزینه صبحانه ارزان قیمت به ازای هر نفر: 10 لیر
  • هزینه نهار در رستوران‌های ارزان یا دکه‌های خیابانی به ازای هر نفر: 15 لیر
  • هزینه نهار/شام گران قیمت در رستوران‌های مناسب: 100 تا 500 لیر به ازای هر نفر
  • هزینه یک ساندویچ مک دونالد با مخلفات: 15 لیر
  • قیمت یک بطری آب معدنی کوچک: 0.8 لیر
  • قیمت یک بطری آب معدنی بزرگ: 1/22 لیر
  • قیمت یک بطری نوشابه: 1.5 لیر
  • قیمت یک فنجان قهوه: 2 لیر


با توجه به قیمت‌های ذکر شده، در هر روز باید هزینه‌ای بین 100 تا 300 لیر را به صورت میانگین برای خورد و خوراک هر نفر در نظر بگیرید.

کوش آداسی کجاست

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

کوش آداسی شهر نسبتا کوچکی است و بر خلاف استانبول که در آن باید هزینه زیادی را بابت حمل و نقل و مخصوصا تاکسی در نظر بگیرید، در کوش آداسی شاید گاهی تنها برای خرید، هتل را ترک کنید! معمولا هتل‌های کوش آداسی UALL هستند و تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کنند و حتی می‌توانید تمامی تفریحات لازمه را در محیط هتل تجربه نمایید. اما با این وجود کمی در مورد هزینه‌های حمل و نقل در کوش آداسی به شما اطلاعات می‌دهیم:

  • تعرفه تاکسی: 4 لیر ورودی + 3.5 لیر به ازای هر کیلومتر + 27.5 لیر به ازای هر ساعت انتظار
  • بلیت تک نفره اتوبوس: 2 لیر


صفحات مرتبط:


جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کوش آداسی جاذبه گردشگری خاصی ندارد و یک شهر کوچک است که تنها تفریح آن محدود به تفریحات آبی می‌شود. اما اگر شما نیز چنین تصوری دارید، سخت در اشتباه هستید. کوش آداسی با وجود آنکه شهر کوچکی است، اما قدمت تاریخی زیادی دارد و علاوه بر آن مناظر بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. پس در این قسمت قصد داریم تا به صورت مختصر، شما را با جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی آشنا کنیم. در صورت تمایل می‌توانید مقاله ما را در مورد جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید.

جاذبه های کوش اداسی ترکیه

  • شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یا همان پارک ملی کوش آداسی که در 26 کیلومتری این شهر واقع شده است، یکی از بهترین مناطق دیدنی برای تماشای جاذبه‌های طبیعی و مناطق کوهستانی بکر کوش آداسی به حساب می‌آید. در این شبه جزیره، سواحل زیادی همانند ساحل آیدین لیک وجود دارند که با پرداخت هزینه‌ای مشخص می‌توانید وارد آنها شوید و از امکانات لاکچری آنها استفاده نمایید. اگر ترجیح می‌دهید در سواحلی حضور داشته باشید که خلوت‌تر هستند و امکانات لازم را ارائه می‌دهند، بهتر است سری به شبه جزیره دیلک بزنید.

  • کیرازلی

کیرازلی نام یکی از روستاهای محلی کوش آداسی است که از بافت شهری آن فاصله دارد. این روستای زیبا در میان باغ‌های انگور و مزارع سرسبز قرار گرفته است و می‌توان آن را یک گوشه دنج از کوش آداسی برای آرامش گرفتن دانست. بسیاری از مسافران کوش آداسی تنها برای چند ساعت در این روستا گشت و گذار می‌کنند و در کافه رستوران‌های سنتی آن طعم غذاهای محلی را می‌چشند.

  • معبد دیدیما

همانطور که اشاره کردیم، کوش آداسی جزء مناطق تاریخی ترکیه به حساب می‌آید و صفحاتی از تاریخ یونان در این منطقه نوشته شده است. معبد دیدیما یکی از جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی است که در گذشته میزبان افسانه دیدیما بوده و آن را دومین معبد بزرگ جهان می‌دانند. خوشبختانه بخش زیادی از این معبد سالم باقی مانده است و با کمی قدرت تخیل می‌توانید دوران اوج آن را در ذهن خود تجسم کنید.

  • ملط

ملط یا همان ملیتون یکی از بنادر بزرگ باستانی کوش آداسی است که قدمت آن به دوران هلنیستی باز می‌گردد. جالب است بدانید که این بندر حتی تا دوران سلجوقیان، یعنی مصادف با قرن چهاردهم میلادی نیز رونق داشت و همین مساله باعث شده تا بتوانیم در آن شاهد حضور آثار تاریخی از دوره‌های مختلف باشیم.

  • پرینه

پرینه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی محسوب می‌شود. پرینه یکی از مناطق مسکونی مهم در تاریخ ترکیه بوده که در دوران یونان باستان ساخته شده است. پرینه جزء بنادر مهم دنیا به حساب می‌آمد و بین سال‌های 300 تا 450 پیش از میلاد مسیح، رونق بسیار زیادی داشته است و به همین خاطر می‌توانیم شاهد حضور تمدنی غنی و پر بار در این منطقه باشیم.

  • ساحل بانوان

در دو کیلومتری جنوب کوش آداسی، ساحلی شنی با نام ساحل بانوان وجود دارد. در این ساحل امکانات رفاهی و خدماتی کاملی وجود دارد و یکی از بهترین و زیباترین سواحل کوش آداسی به حساب می‌آید.

  • بندرگاه

بندرگاه یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی به حساب می‌آید و درون خود کاروانسرایی را جای می‌دهد که قدمت آن به سال 1618 باز می‌گردد.

  • جزیره کبوتر

جزیره کبوتر که در 350 متری بندر کوش آداسی قرار دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی است که در قرن سیزدهم بیزانس یک دژ نظامی بوده است و پس از آن به محل استقرار دزدان دریایی تبدیل شد. در حال حاضر این جزیره تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است و انواع فروشگاه گیفت شاپ و کافه در آن مشغول به کار هستند.


بهترین هتل‌های کوش آداسی از نظر مسافران

  • هتل پالمین
  • هتل رامادا ریزورت بای ویندهام کوش آداسی
  • هتل اند ریزورت لی بلو


بهترین رستوران‌های کوش آداسی

  • رستوران Avlu
  • رستوران قصر یا همان Saray
  • رستوران کبابی حسن کولکوقلو Hasan kolcouglu
  • رستوران مارینت کیچن استیک هاوس Marinet Kitchen Steak House
  • رستوران لیمن بالیک Liman Balik
  • رستوران اوکسا مارینا Oksa Marina


بهترین تفریحاتی که می‌توانید در کوش آداسی تجربه کنید

  • شنا و تفریحات آبی
  • پیاده روی در ساحل
  • بازدید از اماکن تاریخی
  • سافاری و تور طبیعت گردی
  • چشیدن غذاهای سنتی و محلی
  • تور کروز در دریای اژه


گشت و گذار در بازارهای سنتی

بهترین فستیوال‌های کوش آداسی

  • مسابقات کشتی شترها

با وجود آنکه شتر بیشتر در مناطق کویری زندگی می‌کند، اما در کوش آداسی مسابقات کشتی شترها برگزار می‌شود و تماشای این مسابقات جذابیت خاصی دارد. پس اگر در ماه دسامبر یا ژانویه به این شهر سفر کردید، از این مسابقات بازدید نمایید.

  • جشن عروج

جشن عروج مرتبط با به عرش رسیدن حضرت مریم است. با وجود آنکه مردم ترکیه مسلمان هستند، اما سنت‌هایی از مسیحیان نیز در بین آنها وجود دارد. مردم کاتولیک و ارتدوکس شرقی بر این باور هستند که مریم مقدس پس از مرگ عروج پیدا کرده است و به همین خاطر همه ساله از اواسط ماه آگوست، جشن عروج را به مناسبت این واقعه برگزار می‌کنند.

  • فستیوال کبوتر طلایی

فستیوال کبوتر طلایی یک فستیوال بزرگ موسیقی است که پنج روز به طول می‌انجامد و جزء بزرگ‌ترین و شاد‌ترین فستیوال‌های کوش آداسی به حساب می‌آید. پس اگر در ماه ژوئن عازم کوش آداسی بودید، حتما در این جشنواره شاد و دیدنی شرکت کنید.

خب دوستان عزیز نظر شما در مورد کوش آداسی چیست؟ آیا تا به حال از این شهر ساحلی دیدن کرده‌اید؟ به نظر شما آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ نظرات و تجربیات شخصی خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید