شهرهای توریستی اندونزی | به چه شهری با چه هدفی سفر کنیم؟
ضحا اکبری 1399/08/30 5011 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور اندونزی یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست که هر سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد، این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. اندونزی آب و هوایی استوایی دارد و از نظر فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع می‌باشد. داشتن جاذبه‌های تاریخی فراوان، سواحل زیبا و رویایی،‌ مراکز خرید مدرن و سیستم حمل و نقل پیشرفته سبب شده که اندونزی همواره کشوری توریست پذیر باشد و گردشگران از سراسر دنیا علاقه داشته باشند که به این کشور سفر کنند. در این مقاله تصمیم داریم تا تعدادی از شهرهای توریستی اندونزی را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه دهیم،‌ پس تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

  • شهر جاکارتا

شهر جاکارتا به عنوان پایتخت اندونزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور شناخته شده، از بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهرهای دنیاست و قطب صنعت، ‌اقتصاد، سیاست و حمل و نقل کشور اندونزی به شمار می‌رود. این شهر مساحتی بالغ بر ۷۴۰ کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود ۱۱ میلیون نفر دارد، ارتفاع آن از سطح دریا ۲۳ متر و محل قرار گیری نهادها و سازمان‌های مهم کشور اندونزی می‌باشد. این شهر همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست و این علاقه‌ی گردشگران دلایل زیادی دارد از جمله اینکه جاکارتا در کنار پیشرفتی که طی چند سال اخیر داشته همچنان بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده و هر دو را در کنار هم دارد. انواع و اقسام آداب و سنن را در جای جای جاکارتا می‌توان دید و هر کدام را از نزدیک لمس کرد. دلیل دیگر مراکز خریدی است که بسیار پیشرفته و مدرن هستند مراکز خریدی همچون کوتا کازابلانکا و سنایان سیتی، ضمن اینکه قیمت‌های مناسب و امکان چانه زدن برای پایین آوردن قیمت‌ها نیز از قسمت‌های شرین و دوست داشتنی خرید در جاکارتا محسوب می‌شود. انواع تفریحات مدرن و فانتزی را می‌توان در جاکارتا یافت و در کنار همه‌ی این‌ها آثار تاریخی فراوان جاکارتا که نشان دهنده‌ی قدمت بسیار زیاد آن است هم از دیگر عوامل علاقه‌ی گردشگران به این شهر زیبا می‌باشد. سفر به جاکارتا اوج هیجان و لذت را برای هر گردشگری به ارمغان می‌آورد و برای کسی که عاشق محیط‌های شهری و ساختمان‌های مدرن است سفری به یاد ماندنی خواهد بود.


جاکارتا

جاکارتا

  • شهر بالی

بدون هیچ شکی شهر ساحلی بالی را می‌توان بهترین مقصد برای هر گردشگری در اندونزی دانست، زیرا از نظر داشتن انواع و اقسام تفریحات و مناطق گردشگری بسیار کامل است. اول اینکه بالی شهری ساحلی است که از سواحلی بی نظیر و زیبا با همه جور تفریحات آبی برخوردار می‌باشد، در سواحل بالی می‌توان موج سواری و غواصی و از حیوانات و دنیای زیر آب دیدن کرد، می‌توان با خودرو یا حتی فیل به دل جنگل‌های استوایی زد و از دیدن انبوه درختان و گیاهان عجیب و خارق العاده لذت برد، در معابد زیبا با معماری شگفت انگیز به روح و ذهن آرامش داد، کوه‌های آتش فشانی فعال را از نزدیک دید، در مزارع پلکانی برنج عطر دل انگیز برنج را تنفس کرد، در موزه‌ی هنر بالی با هنرهای مردم اندونزی آشنا شد، در جنگل میمون‌ها و باغ وحش بالی حیواناتی عجیب را دید و با آن‌ها عکس انداخت و لذت بی پایان حضور در سومین پارک آبی جهان را تجربه کرد. علاوه بر همه‌ی این‌ها بالی مراکز خرید مدرنی دارد که می‌توان در آن‌ها برندهای معتبر را با قیمت مناسب پیدا کرد، ضمن این که همواره در بالی جشنواره‌های شاد و متعددی برگزار می‌شود که شرکت کردن در آن‌ها بسیار لذتبخش خواهد بود، در نهایت باید گفت که در بالی هر تفریحی که دلتان بخواهد وجود دارد، پس در هنگام سفر به اندونزی بالی را از دست ندهید.

بالی

بالی

  • شهر پادانگ

شهر پادانگ یکی از شهرهای بندری و بسیار زیبای اندونزی است که به چند دلیل مورد علاقه‌ی گردشگران می‌باشد، یکی این که شهری تاریخی است و آثاری که از زمان استعمار این شهر به وسیله‌ی هلندی‌ها بر جای مانده واقعا زیبا هستند، دیگری بندرگاه‌های زیبای این شهر است که تماشای آن‌ها بسیار لذتبخش خواهد بود، مورد بعدی سواحل رویایی پادانگ است و آخرین و مهم‌ترین ویژگی شهر پادانگ غذاهای خوشمزه‌ی آن است که باعث شهرت پادانگ و رستوران‌های آن شده است.

پادانگ


پادانگ

  • شهر باتو

باتو یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرهای کشور اندونزی است که بر روی یک تپه قرار دارد و یکی از توریستی‌ترین شهرهای اندونزی به شمار می‌‌رود. این شهر به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار عالی و طبیعت فوق العاده هم مورد توجه ثروتمندان شهرهای بزرگ و شلوغ اندونزی قرار گرفته و هم مورد علاقه و توجه گردشگرانی که از کشورهای دیگر به اندونزی سفر می‌کنند. در شهر باتو که هوای مساعدی دارد باغ‌ها و گلخانه‌های بی شماری به چشم می‌خورد و شغل اصلی مردم آن کشاورزی می‌باشد. در ضمن در شهر با تو هم می‌توان پاراگلایدر را به عنوان تفریحی جذاب انجام داد و هم برای حرفه‌ای‌های این رشته رقابت‌های داخلی و بین المللی بسیاری برگزار می‌گردد.

باتو

باتو

  • شهر باندونگ

شهر باندونگ یکی از شهرهای زیبا و به دور از شلوغی‌های شهرهای بزرگ است، افرادی که می‌خواهند از سروصدای شهر فرار کرده و به جایی سرشار از آرامش پناه ببرند به باندونگ می‌آیند. در باندونگ مترو یا ازاین جور چیزها دیده نمی‌شود و وسیله‌ی رفت و آمد مردم بیشتر مینی بوس و تاکسی است، گردشگران نیز برای گشتن در سطح شهر بیشتر از تاکسی استفاده می‌نمایند. باندونگ پر از جاذبه‎‌های دیدنی است از کوه‌های آتشفشانی که دور تا دور شهر را گرفته‌اند تا مزارع چای که رنگ سبز و عطر چایشان هوش از سر آدمی می‌برد، چشمه‌های آب گرم، غذاهای خوشمزه که توسط سرآشپزهای حرفه‌ای طبخ شده‌اند و بافت شهری باندونگ که با قدم زدن در خیابان‌های آن می‌توان فهمید که معماری باندونگ تقلیدی از معماری شهر پاریس است. اما مهم‌ترین دلیل علاقه‌ی گردشگران به شهر باندونگ این است که این شهر مرکز مد و ایده‌های جدید در صنعت پوشاک و طراحی لباس است، در هر گوشه از باندونگ بوتیک‌های لباس از برندهای معتبر دنیا را می‌بینید که با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسند، هم مردم خود اندونزی که از شهرهای دیگر به باندونگ می‌آیند و هم توریست‌های کشورهای دیگر عاشق سر زدن به مغازه‌های لباس فروشی باندونگ و خرید از آن‌ها هستند.

باندونگ

باندونگ

  • شهر بوگور

شهر بوگور یکی از شهرهای خوش آب و هوای کشور اندونزی است که در نزدیکی جاکارتا پایتخت این کشور قرار دارد و به سبب داشتن جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز، آثار تاریخی فراوان و مکان‌های تفریحی فوق العاده در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. مناظر طبیعی بوگور به دلیل آب و هوای عالی و باران‌های فراوانی که در این شهر می‌بارد بسیار زیبا و متعدد هستند، این شهر قدمتی طولانی دارد پس ساختمان‌های قدیمی و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، ضمنا به دلیل توریست پذیر بودن، مسئولان بوگور امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این شهر ایجاد کرده‌اند، از جمله پارک‎‌های آبی متعدد و استاندارد، بوستان‌های بسیار سرسبز، موزه‌های گیاه شناسی و آثار تاریخی و...، همه‌ی این عوامل در کنار هم باعث شده که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا خود را به شهر بوگور رسانده و از بودن در آن لذت ‌ببرند.

بوگور

بوگور

در این مقاله شما را با شهرهای توریستی کشور اندونزی آشنا کرده و جذابیت‌های هر یک را برایتان توضیح دادیم، در صورتی که تمایل داشتید به اندونزی سفر کنید به قسمت کشور اندونزی در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید