غذاهای محبوب هند| در سفر به هند چی بخوریم؟
ضحا اکبری 1399/08/28 4513 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور پهناور هند دارای جاذبه‌ها و شگفتی‌های بسیاری است، مانند طبیعت رویایی و آثار تاریخی بسیار زیبا. اما هند علاوه بر این موارد بخاطر غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعابش هم شهرت دارد، غذاهایی که در مناطق مختلف هند طبخ می‌شوند دارای طعم‌های متنوعی بوده، کسانی که به هند سفر کرده‌اند از خوردن غذاهای هندی لذت برده و چشیدن طعم این غذاها را به همه‌ی توریست‌هایی که قصد دارند به هند سفر کنند پیشنهاد می‌کنند. در این مقاله تصمیم داریم تا 10 مورد از غذاهای خوش طعم و محبوب هندی را به شما معرفی کنیم، اگر به چشیدن غذاهای پر ادویه و تند و تیز علاقه دارید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

  1. گوشت بنجاری (Banjari)

گوشت بنجاری یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای هندی است که بسیار لذیذ و پرطرفدار می‌باشد. در تهیه‌ی این غذا از گوشت تازه‌ای که با ماست و انواع ادویه‌ها طعم دار شده استفاده می‌شود، وقتی گوشت کاملا طعم و مزه‌ی ماست و ادویه‌ها را به خود گرفت آن را به پیازی که در روغن سرخ و با سیر و سس زنجبیل طعم گرفته اضافه کرده، زمان زیادی می‌دهند تا گوشت کاملا پخته شود و سپس سرو می‌نمایند. گوشت بنجاری بخاطر داشتن فلفل فراوان طعمی بسیار تند و تیز دارد که حتی از رنگ آن می‌توان به میزان تندیش پی برد، ضمنا در پایان طبخ، گوشت آبدار است و نباید برشته باشد.

گوشت بنجاری

  1. چیکن تندوری (Tandoori Chicken)

چیکن تندوری یا مرغ تندوری یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای هند می‌باشد که در این کشور و کشور پاکستان طرفداران بسیاری دارد، در شکل سنتی، این غذا در نوعی اجاق خشتی به نام تندوری طبخ می‌شود اما امروزه درون فر یا هواپز نیز پخته می‌شود. برای تهیه‌ی این غذا موادی مثل ماست، سیر، پیاز، ‌ادویه‌ی گرم ماسالا،‌ فلفل سیاه و قرمز، آب لیمو، نمک و رنگ خوراکی زرد و نارنجی را با هم مخلوط کرده، تکه‌های درشت ران یا سینه‌ی مرغ را درون آن ریخته و به خوبی هم می‌زنند تا مواد کاملا به خورد مرغ‌ها برود، سپس اجازه می‌دهند تا از ۲ تا ۴۸ ساعت در یخچال استراحت کند. هرچه زمان این استراحت بیشتر باشد چیکن تندوری خوش طعم‌تری خواهیم داشت. پس از این زمان مرغ‌ها را از یخچال خارج کرده سس اضافه‌ی آن‌ها را با تکان دادن می‌گیرند، رویشان از رنگ خوراکی زرد و نارنجی می‌مالند و سپس آن‌ها را در تنور سنتی یا در فر با بیشترین دما می‌پزند. چیکن تندوری غذایی بسیار خوشمزه است که همراه با سس نعناع سرو می‌شود.

چیکن تندوری

  1. کباب کاکوری (Kakoori Kebab)

کباب کاکوری یکی دیگر از غذاهای محبوب هندی است که بسیار به کباب کوبیده‌ی ایرانی شباهت دارد، این غذا یکی از غذاهای اصیل شهر کاکوری در حومه‌ی لاکنوی هند است که بسیار قدیمی است و از نسل‌های گذشته به نسل امروز مردم هند منتقل شده است. برای تهیه‌ی کباب کاکوری نرم‌ترین قسمت گوشت بره را چرخ یا ساطوری کرده و با موادی مانند سیر، گشنیز خرد شده، پیاز، میخک، جوز هندی، فلفل سبز تند، هل سیاه، زیره،‌ دارچین،‌ زنجبیل، پاپایای خام و نمک در مخلو کن ریخته و مایه‌ی صاف و یکدستی به دست می‌آورند، سپس آرد نخودچی و تخم مرغ را به آن اضافه کرده خوب ورز می‌دهند و به مدت چند ساعت داخل یخچال می‌گذارند تا استراحت کند. بعد مواد را بیرون آورده، سیخ زده و در داخل ماهیتابه و درون روغن، درون فر یا روی زغال کباب می‌کنند. کباب کاکوری یکی از پرطرفدارترین غذاهای هندی است.

کباب کاکوری

  1. مرغ کره‌ای (Butter Chicken)

مرغ کره‌ای یکی از غذاهای محبوب هندی است به طوری که یکی از پر فروش‌ترین غذاها در رستوران‌های این کشور می‌باشد. مراحل آماده شدن این غذا به این ترتیب است، طعم دار کردن مرغ با موادی همچون ماست، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه و قرمز،‌ هل سیاه، سیر،‌ زنجبیل تازه، کاری،‌ گشنیز خرد شده و زیره، تفت دادن آن به همراه پیاز سرخ شده در کره و سپس پختن همه‌ی مواد به مدت ۳۰ دقیقه، وقتی مرغ‌ها پخته شدند خامه را به غذا اضافه کرده و اجازه می‌دهیم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ی دیگر بپزد. مرغ کره‌ای یک خوراک بسیار لذیذ است که می‌توان آن را همراه برنج یا با نان نوش جان کرد.

مرغ کره‌ای

  1. آلو تیکی (Aloo Tikki)

آلو تیکی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار هند است که بیشتر در مناطق شمالی این کشور طبخ می‌شود، آلو در هندی به معنای سیب زمینی و تیکی یعنی کوچک، بر این اساس آلو تیکی غذایی تهیه شده از سیب زمینی‌هایی است که آن‌ها را پخته به شکل کوکوی سیب زمینی خودمان گرد کرده، گاهی در داخل آن‌ها نخود یا عدس پخته شده هم قرار می‌دهند و در آخر این کوکوهای زیبا را در روغن داغ سرخ می‌کنند. آلو تیکی به عنوان یکی از غذاهای خیابانی هند دارای طرفداران زیادی است که دوست دارند آن را با انواع سس‌های رنگارنگ تند و گاهی چوله (نخود) میل کنند.

آلو تیکی

  1. روگان جوش (Rogan joosh)

روگان جوش یا روغن جوش در واقع غذایی ایرانی است که سال‌ها پیش به وسیله‌ی مغول‌ها به کشور هند برده شده، این غذا بیشتر در شهر کشمیر هند طبخ می‌شود اما یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای هندی به شمار می‌رود. برای تهیه‌ی روگان جوش به گوشت ماهیچه، ماست، رب گوجه فرنگی، زنجبیل تازه، پیاز، گشنیز تازه‌ی خرد شده، فلفل قرمز خشک، روغن کانولا و ادویه‌های مختلفی چون نمک، زردچوبه، رازیانه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر، هل، پودر گل میخک و برگ بو نیاز دارید. روش پخت روگان جوش به این صورت است که ابتدا پیاز و ادویه‌ها را در روغن تفت داده، سپس ماست، زنجبیل تازه،‌ گوجه و رب را اضافه کرده و کمی دیگر تفت می‌دهند. بعد گوشت را به سایر مواد افزوده و پس از اضافه کردن مقداری آب و گذشت چند ساعت روگان جوش خوشمزه و خوش عطر آماده است. این غذا که از تندترین و پر ادویه‌ترین غذاهای هند است هم در کنار برنج و هم به همراه نان چاپاتی سرو می‌شود و به هر دو صورت بسیار لذیذ است.

روگان جوش

  1. کتی رول (Katti Roll)

کتی رول یا کتی پیچ یکی از غذاهای خیابانی و محبوب کشور هند و به خصوص شهر کلکته است که هم به دلیل طعم بسیار لذیذ و هم بخاطر آماده شدن سریع طرفداران زیادی دارد. این غذا شبیه پیراشکی گوشت است که داخل آن هم می‌تواند از گوشت پر شود و هم از سبزیجات. نان کتی رول نانی به نام پاراتاست که به راحتی آماده می‌شود، ‌در دکه‌های غذای خایابانی در هند هر کدام از دکه داران نان پاراتا و کتی رول را به سبک خودشان تهیه می‌نمایند، در داخل نان پاراتا تخم مرغ، سبزیجات خوش طعم، سس چیلی، کباب وچیزهای دیگر به دلخواه و سلیقه‌ی فرد قرار می‌گیرد.

کتی رول

  1. چیکن تیکا ماسالا (Chiken Tikka Masala)

چیکن تیکا ماسالا یکی از غذاهای هندی است که علاوه بر هند در سطح جهان نیز دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشد، چیکن تیکا یعنی تکه‌های کوچک مرغ و ماسالا نیز به معنی ترکیبی از ادویه‌های تند با طبع گرم است. برای تهیه‌ی این غذا تکه‌های مرغ را که معمولا از قسمت‌های بدون استخوان مرغ انتخاب می‌شود در ماست، زردچوبه، ادویه‌ی گرام ماسالا قرار می‌دهیم تا طعم دار شود، پس از چند ساعت که طعم این مواد به طور کامل به خورد مرغ رفت این مرغ‌ها را به پیاز، سیر، پوره‌ی گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی که در کره سرخ شده‌اند اضافه کرده و پس از افزودن خامه اجازه می‌دهیم تا مواد به طور کامل با هم بپزند و شکل خوراک پیدا کنند. چیکن تیکا ماسالا یکی از محبوب‌ترین، خوش طعم‌ترین و پر ادویه‌ترین غذاهای هند می‌باشد.

چیکن تیکا ماسالا

  1. دال گوشت (Daall Gosht)

دال گوشت غذایی است که در شمال هند و نیز کشور پاکستان طرفداران زیادی دارد، این غذا از پخت تکه‌های گوشت به همراه لپه یا عدس تهیه می‌شود و بسیار لذیذ و خوش طعم است. دال گوشت را به همرا نان یا برنج و در کنار سالاد سبز سرو می‌کنند که بسیار خوشمزه است و یک ظرف از آن می‌تواند دو یا حتی سه نفر را سیر کند.

دال گوشت

  1. چوله یا کاری نخود (Chole)

چوله یا کاری نخود یک غذای ساده و گیاهی هندی است که بیشتر در شمال این کشور تهیه می‌شود. ماده‌ی اصلی در آماده سازی این غذا نخود است که آن را با یک عدد چای کیسه‌ای بدون عطر می‌پزند تا رنگش تیره شود، همزمان در ظرفی دیگر پوره‌ی گوجه فرنگی، پیاز، سیر، پودر زیره، هل، چوب دارچین، زردچوبه، زنجبیل تازه، ادویه‌ گرام ماسالا، میخک، برگ بو، فلفل سیاه و قرمز ونمک را تفت داده و در ظرف را می‌بندند تا گوجه‌ها به طور کامل پخته شوند، بعد نخودها را هم به این مواد اضافه کرده و گشنیز تازه‌ی خرد شده و آب می‌افزایند و حدود نیم ساعت زمان می‌دهند تا مواد کاملا بپزند. در پایان چوله را در ظرفی ریخته و به همراه برنج یا با نان سرو می‌نمایند.  

چوله یا کاری نخود

در این مقاله شما را با 10 مورد از غذاهای خوشمزه و محبوب هندی آشنا کرده و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه دادیم. سفر به هند و چشیدن طعم لذیذ این غذاها بدون شک خاطره‌ای ماندگار و تکرار نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید