لیست فرودگاه‌های تایلند | 14 فرودگاه پرتردد تایلند
شراره رحیمی 1399/08/27 2161 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور تایلند به دلیل جزایر و سواحل گرمسیری بسیار جذابی که در دل خود جای داده است به یک مقصد اصلی و ایده‌آل برای تفریح و گشت و گذار گردشگران در سراسر جهان تبدیل شده است. از این رو این کشور زیبا نیز با افزایش تعداد افرادی که هر ساله به تایلند سفر می‌کنند، بیشتر تمرکز خود را بر روی گردشگری گذاشته است و فرودگاه‌های بسیاری را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که فرودگاه‌های تایلند نسبت به سایر کشورهای جهان از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند. به علاوه فرودگاه‌های این کشور توریستی هم مسافرت‌های داخلی و هم مسافرت‌های بین‌المللی را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کنند و سفر بدون دغدغه‌ و راحتی را برای گردشگران به وجود می‌آورند. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا بهترین فرودگاه‌های تایلند را برای رفت و آمد به بهشت گرمسیری به شما معرفی کنیم.

معرفی 14 فرودگاه پرتردد تایلند

همان‌طور که گفته شد فرودگاه‌های تایلند بسیار چشمگیر هستند و دسترسی به مناطق مختلف را فراهم می‌کنند. از این رو ما در این بخش از مقاله لیستی از فرودگاه‌های پرتردد تایلند را برایتان آماده کرده‌ایم تا هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور گرمسیری از آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. پس با ما همراه باشید.

معرفی فرودگاه‌های پرتردد تایلند

  • فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi Airport : BKK)

سووارنابومی یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های تایلند است که در فاصله 30 کیلومتری شرق بانکوک واقع شده است و به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت می‌باشد. این فرودگاه دارای دو باند موازی به طول 4900 متر می‌باشد که ورود و خروج را به طور همزمان آسان می‌کند. از آنجایی که فرودگاه سووارنابومی در طول سال بسیار پرتدد می‌باشد یک سالن لوکس و مجلل تجاری را به منظور راحتی مسافران در خود جای داده است که زیر نظر شرکت عمان ایر مدیریت می‌شود. به علاوه یک هتل مجهز نیز دقیقا در روبروی فرودگاه قرار گرفته است که مسافرت را به طور قابل توجهی برای گردشگران بسیار آسان می‌کند و به جرات می‌توان گفت که سووارنابومی بهترین فرودگاه برای پرواز به تایلند می‌باشد.

معرفی فرودگاه‌های پرتردد تایلند

  • فرودگاه بین‌المللی دون موئانگ (Don Mueang International Airport : DMK)

فرودگاه بین‌المللی دون موئانگ یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های آسیا می‌باشد که در سال 1924 شروع به کار کرده است. لازم به ذکر است که با شروع به کار کردن سووارنابومی، این فرودگاه فعالیت خود را متوقف کرد، اما ترافیک عظیم سبب شد تا مجددا در سال 2007 بازگشایی شود و هم‌اکنون نیز مرکز قطب سفرهای داخلی و منطقه‌ای می‌باشد و پروازهای ارزان را به مناطق داخل کشور ارائه می‌دهد. از امکانات این فرودگاه می‌توان به سالن‌های VIP، فروشگاه‌های سوغاتی، امکانات تبادل پول و... اشاره کرد. به علاوه در صورت توقف اگر به دنبال چیزی راحت‌تر از صندلی‌های فرودگاه هستید، می‌توانید به هتل واقع در نزدیکی این فرودگاه سر بزنید و به استراحت بپردازید.

  • فرودگاه بین‌المللی پوکت (Phuket International Airport : HKT)

فرودگاه بین‌المللی پوکت در فاصله 32 کیلومتری از مرکز شهر پوکت قرار گرفته است و به خاطر تعداد بی‌شماری از گردشگران که سواحل زیبا و دل‌انگیز این شهر را به منظور سپری کردن تعطیلات خود برمی‌گزینند، دومین فرودگاه شلوع تایلند به حساب می‌آید. این برنامه از ترافیک تقریبا 16 میلیون مسافری که سالانه از طریق فرودگاه پوکت پرواز می‌کنند را پیشتیبانی می‌کند. نقل و انتقال از فرودگاه به شهر کاملا راحت و بدون دردسر می‌باشد، زیرا چندین سرویس نظیر تاکسی‌های عمومی، مینی‌اتوبوس‌ها، لیموزین‌ها و اتوبوس‌های فرودگاه وجود دارند. به علاوه شما می‌توانید غذاهای تایلندی را در رستوران بین‌المللی فرودگاه امتحان کنید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی فرودگاه بین‌المللی پوکت

  • فرودگاه سامویی (Samui Airport : USM)

به جرات می‌توان گفت که سامویی یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان می‌باشد که با فضای داخلی چوبی و بسیار زیبا، بازدیدکنندگان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروازهای مستقیم به پوکت، بانکوک، کوالالامپور و سنگاپور از فرودگاه سامویی امکان‌پذیر است. تاکسی‌های این فرودگاه نیز بسیار ارزان هستند و شما می‌توانید با اجاره آن به راحتی خودتان را به محل اقامتتان برسانید. به علاوه در صورت تمایل می‌توانید از ماساژ سنتی تایلندی در فرودگاه نیز لذت ببرید و از فروشگاه‌های فرودگاه اقلام مورد نیاز برای تعطیلات خود را خریداری کنید. فرودگاه سامویی با مهمان‌نوازی کامل از مسافران خود پذیرایی می‌کند و هنگام حرکت امکان استفاده از میان‌ وعده‌ها، اینترنت رایگان و نوشیدنی‌ها را در اختیارتان می‌گذارد.

  • فرودگاه بین‌المللی هات یای (Hat Yai International Airport : HDY)

فرودگاه بین‌المللی هات یای در نزدیکی شهر هات یای تایلند واقع شده است و به قطب جنوب این کشور خدمات رسانی می‌کند. حمل و نقل از فرودگاه هات یای بسیار آسان است زیرا اتوبوس‌های عمومی از محل حرکت می‌کنند و مرکز تاکسی نیز وجود دارد. این فرودگاه به منظور کمک به مسافران خود دارای امکانات خودپرداز و تبادل ارز می‌باشد. به علاوه چندین رستوران در فرودگاه وجود دارد که شما می‌توانید در صورت تمایل با سفارش غذا و نوشیدنی دلخواهتان دلی از عزا درآورید. چند مغازه سوغات و دو فروشگاه بدون عوارض، نمازخانه اعم از مسلمان و بودایی، اتاق VIP، امکانات پزشکی، مرکز آبگرم و سالن تجاری نیز از دیگر امکانات فرودگاه می‌باشد.

معرفی فرودگاه بین‌المللی هات یای

  • فرودگاه بین‌المللی چیانگ رای (Chiang Rai International Airport : CEI)

فرودگاه بین‌المللی در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر چیانگ رای در شمال تایلند واقع شده است. حمل و نقل از فرودگاه به مرکز شهر و محل اقامتتان هم با اتوبوس‌های محلی و هم با تاکسی‌های عمومی امکان‌پذیر می‌باشد. در سراسر فرودگاه به منظور راحتی مسافران چندین خودپرداز و امکان تبادل ارز وجود دارد. به علاوه در این فرودگاه چندین بخش غذایی نظیر نونوایی، بستنی فروشی، رستوران و... نیز وجود دارد که شما می‌توانید لذت خوردن غذاهای خوشمزه تایلندی را در فرودگاه نیز تجربه کنید. از دیگر امکانات فرودگاه بین‌المللی چیانگ رای می‌توان به کتابفروشی، نمازخانه، آبگرم و اتاق مراقبه اشاره کرد.

  • فرودگاه بین‌المللی پاتایا (U-Tapao International Airport : UTP)

فرودگاه بین‌المللی پاتایا در میانه راه پاتایا و رایونگ واقع شده است که علاوه بر پروازهای تجاری، یک ایستگاه هوایی برای نیروی دریایی رویال تایلند نیز به حساب می‌آید. از شهرهای اصلی که پروازهای آن توسط فرودگاه پاتایا پشتیبانی می‌شود می‌توان به پوکت، چیانگ مای، سامویی، اودون ثانی و هت یای در تایلند، ماکائو، شانگهای، نانینگ و نانچانگ در چین، کوالالامپور در مالزی و سنگاپور اشاره کرد. دسترسی به شهر پاتایا و دیگر شهرهای همسایه از فرودگاه کاملا آسان و بدون دردسر می‌باشد، زیرا اتوبوس و سرویس‌ تاکسی خوبی در دسترس می‌باشد. شما می‌توانید در این فرودگاه به رستوران، کافی‌نت، کافی‌شاپ، خدمات پستی و فروشگاه سوغات دسترسی پیدا کنید.

معرفی فرودگاه بین‌المللی پاتایا

  • فرودگاه کرابی (Krabi Airport : KBV)

فرودگاه کرابی در فاصله 15 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است و پروازهای روزانه خود را از بانکوک و کوالالامپور انجام می‌دهد و به داروین و سنگاپور نیز خدمات می‌دهد. این فرودگاه از امکانات‌ تاکسی‌های خصوصی برخوردار است و حمل و نقل با کرایه اتومبیل و مینی‌ون مشترک نیز صورت می‌گیرد. فرودگاه کرابی دارای دو ساختمان ترمینال مجزا برای داخلی و بین‌المللی می‌باشد. چند مکان غذاخوری نیز در فرودگاه وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید خودتان را به صرف یک وعده غذایی خوشمزه تایلندی دعوت کنید و نهایت لذت را ببرید. این فرودگاه دارای دو دستگاه خودپرداز همراه با امکان تبادل پول و یک فروشگاه سوغات نیز می‌باشد.

  • فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای (Chiang mai International Airport : CNX)

فرودگاه چیانگ مای یک فرودگاه بسیار محبوب و شلوغ در تایلند می‌باشد که دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه فروشگاه‌های صرافی و گمرکی را برای خرید فراهم کرده است. برخی از فروشگاه‌های صنایع دستی را نیز می‌توانید در این فرودگاه مشاهده کنید. حمل و نقل از فرودگاه به هتل و مرکز شهر به دلیل وجود تاکسی‌های عمومی، مینی‌ون‌ها و... بسیار آسان می‌باشد. در فرودگاه چیانگ مای یک سالن بسیار بزرگ به منظور راحتی و استراحت مسافران در نظر گرفته شده است و رستوران، کافی‌شاپ و WiFi نیز از دیگر امکانات اصلی فرودگاه می‌باشد که در اختیار مسافران قرار داده شده است.

معرفی فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای

  • فرودگاه بین‌المللی سورات ثانی (Surat Thani International Airport : URT)

فرودگاه سورات ثانی در فاصله 21 کیلومتری از مرکز شهر سورات ثانی واقع شده است و یک ترمینال بسیار بزرگ دارد که علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی را نیز انجام می‌دهد و غیر از پایگاه تجاری از طرف ارتش نیز پشتیبانی می‌شود. رفت و آمد به مرکز شهر توسط تاکسی‌ها و مینی‌ون‌های مشترک بسیار آسان است. هم‌چنین با استفاده از اتوبوس می‌توانید به شهرهای کوه سامویی، سورات ثانی، کرابی، کوه فنگان و پوکت نیز دسترسی پیدا کنید. در این فرودگاه چند فروشگاه سوغاتی، دو کافه، وای فای رایگان و یک کتابخانه کوچک برای دوستداران کتاب نیز وجود دارد.

  • فرودگاه بین‌المللی اودون تانی (Udon Thani International Airport : UTH)

فرودگاه بین‌المللی اودون تانی نام خود را به دلیل منطقه‌ای که در آن واقع شده است به ارث برده است. این فرودگاه که در بخش منطقه شمال شرقی تایلند قرار دارد در حال حاضر پروازهایی به پایتخت و بانکوک را ارائه می‌دهد. در واقع این فرودگاه بیشتر به منظور رفت و آمد به ویتنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرودگاه بین‌المللی اودون تانی یک فرودگاه تجاری است اما به عنوان یک پایگاه نیروی هوایی سلطنتی تایلند (RTAF) نیز عمل می‌کند.

معرفی فرودگاه بین‌المللی اودون تانی

  • فرودگاه سوکوتای (Sukothai Airport : THS)

فرودگاه سوکوتای در شمال تایلند قرار گرفته است و به استان سوکوتای این کشور خدمات می‌دهد. این فرودگاه در سال 1996 به بهره‌ برداری رسید و چندین تلاش موثر در زمینه کار با محیط زیست انجام داده است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به طراحی آن اشاره کرد. به عنوان یک قدم به سمت صرفه‌جویی در انرژی، سالن‌های ورود و عزیمت فرودگاه سوکوتای ساختمان‌هایی در فضای باز هستند که این منحصر به فرد بودن آن را به یکی از بهترین فرودگاه‌های تایلند تبدیل کرده است.

  • فرودگاه پاتایا (Pattaya Airport : PYX)

فرودگاه پاتایا، فرودگاهی است که فقط به شهر تفریحی پاتایا در تایلند خدمات می‌دهد، اما فرودگاه اصلی پاتایا (U-Tapao) این شهر زیبا را به سایر نقاط جهان متصل می‌کند.

معرفی فرودگاه پاتایا

  • فرودگاه ناخون ساوان (Nakhon Sawan Airport : TKH)

فرودگاه ناخون ساوان واقع در استان ناخون ساوان تایلند یک فرودگاه عمومی می‌باشد که به منطقه خدمت می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی فرودگاه‌های پرتردد کشور تایلند پرداختیم. اکنون که همه چیز را در مورد چگونگی دستیابی به مکان‌های شگفت‌انگیز این کشور گرمسیری از طریق فرودگاه‌های تایلند دانستید، می‌توانید اقدامات لازم را برای سفر به این کشور زیبا انجام دهید و بلیط هواپیمای خود را از طریق سایت آژانس گردشگری کایت با وارد شدن به صفحه https://kite.ir/Flight رزرو کنید و یا با شماره 02175097700 تماس حاصل فرمائید تا از راهنمایی‌های کارشناسان کایت برای رزرو بلیط خود بهره‌مند شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید