آبشار بیشه کجاست؟ مسیر دسترسی+ تصاویر
ضحا اکبری 1399/08/24 7453 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان لرستان یکی از زیباترین استان‌های ایران است که به سبب داشتن جاذبه‌های طبیعی فوق العاده، آثار تاریخی بسیار زیبا و آب و هوای مطلوبی که در چهار فصل سال دلنشین است همیشه یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردان برای سفر بوده است. جاذبه‌های لرستان به حدی زیبا هستند که این استان را عروس طبیعت ایران می‌نامند و با وجود این همه زیبایی این نام واقعا برازنده‌ی این استان است. مکان‌هایی مثل آبشار برنجه، تنگه‌ی شیرز، غار کلماکره، دریاچه‌ی گهر، دشت لاله‌های واژگون و آثار تاریخی زیبایی همچون قلعه‌ی تاریخی و مشهور فلک الافلاک، مسجد سلطانی، مسجد جامع بروجرد و بسیاری مکان‌های جذاب و دیدنی دیگر از دیدنی‌های استان لرستان می‌باشد. یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه‌های استان لرستان آبشار بیشه است که در شهرستان دورود این استان قرار دارد و به دلیل ارتفاع زیاد و زیبایی فوق العاده در بین همه‌ی آبشارهای این استان بسیار معروف است. در این مقاله قصد داریم که شما را با آبشار بیشه و موضوعات مربوط به آن نظیر موقعیت جغرافیایی آبشار بیشه، ویژگی‌های جذاب آبشار بیشه، بهترین زمان سفر به آبشار بیشه، وسایل لازم برای سفر به آبشار بیشه، مسیر دسترسی به آبشار بیشه و چگونگی اقامت در آبشار بیشه آشنا کنیم، پس تا انتها با ما بمانید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.

موقعیت جغرافیایی آبشار بیشه

آبشار بیشه در شهرستان دورود، در منطقه‌ای کوهستانی و در دل کوه‌های زاگرس قرار دارد. دورود از شمال به شهرستان سربند، از جنوب به شهرستان الیگودرز، از شرق به شهرستان ازنا و از غرب به شهر خرم آباد می‌رسد. فاصله‌ی آبشار بیشه تا خود شهرستان دورود ۳۰ کیلومتر و تا شهر خرم آباد ۶۵ کیلومتر می‌باشد. مسیر ریلی راه آهن تهران ـ خوزستان از نزدیکی این آبشار می‌گذرد و ایستگاه راه آهن بیشه در مجاورت آبشار بیشه قرار دارد.

آبشار بیشه

ویژگی‌های جذاب آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشار های استان لرستان و حتی ایران می‌باشد که از چندین آبشار کوچک تشکیل شده است. این آبشار با ۴۸ متر ارتفاع از بلندترین آبشارهای ایران است که پس از ۱۰ متر دیگر به رودخانه‌ی پر آب سزار می‌ریزد. عرض تاج آبشار بیشه ۲۰ متر است و چون در دل کوه‌های زاگرس و جنگل‌های بلوط قرار دارد، آب و هوای آن بسیار باطراوت و پوشش گیاهی اطرافش بسیار انبوه و سرسبز می‌باشد. روستای بیشه که این آبشار در آن قرار دارد، روستایی با بافت قدیمی و مردمانی بافرهنگ و اصیل است که گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های آن لذت سفر شما را خیلی بیشتر می‌کند. در محوطه‌ی آبشار بیشه امکانات خوبی از جمله سرویس بهداشتی، پارکینگ، چادر اسکان، سکو برای استراحت مسافران، آب، برق، تلفن و... برای رفاه مسافران تعبیه شده است. نکته‌ی مهم در مورد آبشار بیشه این است که خود آبشار و رودخانه‌ی سزار هیچ کدام برای شنا کردن در هیچ فصلی مناسب نیستند، پس هرگز در آب آن‌ها شنا نکنید.

آبشار بیشه

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

آبشار بیشه در همه‌ی فصول زیبایی‌های منحصربفرد خود را دارد، در بهار هوای آبشار بسیار مساعد  بوده و درختانی که پر از شکوفه هستند دورتادور محوطه‌ی آبشار را پر کرده‌اند، در تابستان می‌توانید از خنکای دلنشین این منطقه‌ی کوهستانی لذت ببرید، در پاییز که درختان هزار رنگ می‌شوند، زیبایی آبشار چند برابر نمایان می‌شود و در زمستان با وجود هوای سرد، آب یخ زده‌ی آبشار، قندیل‌های آویزان از آن و صدای آب که در برخی قسمت‌ها در جریان است شما را به سمت خود می‌خواند. پس در هر زمانی که باشید می‌توانید به آبشار بیشه بروید، فقط این نکته را بخاطر داشته باشید که هوای آبشار در پاییز و زمستان سرد است پس حتما لباس مناسب با خود داشته باشید و در صورت امکان در زمستان همراه با یک فرد آشنا به منطقه برای بازدید از آبشار بروید.

آبشار بیشه

وسایل لازم برای سفر به آبشار بیشه

در هنگام سفر به آبشار بیشه باید مجموعه‌ای از لوازم از جمله: کیسه خواب، پتو و وسایل خوابیدن، لباس اضافی، لباس ضد آب، کارت شناسایی، تلفن همراه، پاور بانک، غذا، میان وعده، کبریت یا فندک، چادر مسافرتی، کفش مناسب پیاده روی، دوربین، وسایل بهداشتی، دارو، زیرانداز و... همراه خود داشته باشید.

آبشار بیشه

مسیر دسترسی به آبشار بیشه

برای رسیدن به آبشار بیشه هم می‌توانید از قطار استفاده کنید هم از خودروی شخصی. در صورتی که قصد دارید با قطار به آبشار بیشه بروید می‌توانید قطار تهران به خوزستان را سوار شده و در ایستگاه بیشه پیاده شوید، آبشار به ایستگاه خیلی نزدیک است و تابلوهای راهنمای زیادی وجود دارد که شما را به آبشار می‌رساند. اما اگر می‌خواهید با خودروی شخصیتان به آبشار بیشه بروید، از دو راه می‌توانید استفاده کنید: یکی از مسیر شهر خرم آباد، به این صورت که از تهران یا هر شهری که در آن هستید به خرم آباد رفته از جاده‌ای که در دل کوه‌های زاگرس است به سمت بخش پاپی که آبشار در آن قرار دارد بروید، آبشار بیشه در 60 کیلومتری شهر خرم آباد است. مسیر دوم از شهرستان دورود است به این صورت که بعد از اینکه خود را به شهرستان دورود رساندید می‌توانید از جاده‌ی دورود به بیشه که در امتداد رودخانه‌ی سزار است و بسیار زیبا و سرسبز می‌باشد به آبشار بیشه که در فاصله‌ی 120 کیلومتری شهرستان دورود قرار دارد برسید.

آبشار بیشه

چگونگی اقامت در آبشار بیشه

شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان برای پیک نیک به آبشار بیشه بروید و پس از لذت بردن از زیبایی‌های آن برگردید، اما اگر قصد دارید شب را در آبشار بیشه بمانید هم می‌توانید در قسمت‌هایی از این منطقه که برای کمپینگ در نظر گرفته شده چادر زده و شب را تا صبح در کنار آبشار بمانید و هم می‌توانید برای اقامت از خانه‌های قدیمی روستای بیشه، اقامت گاه‌های بوم گردی این منطقه و یا کلبه‌های چوبی زیبایی که در پایین ایستگاه قطار بیشه هستند استفاده کنید.

آبشار بیشه

ما در این مقاله به معرفی آبشار بیشه در شهرستان دورود استان لرستان پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و شرایط این آبشار زیبا آشنا کردیم. اگر قصد داشتید به استان لرستان و آبشار دیدنی بیشه سفر کنید حتما به قسمت آبشار بیشه در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید